tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

En smuttur til lægen for liiiige at få tjekket urin giver et udslag på protein på 2 plusser :unsure

Hvad betyder det?

åh hvor træls! Håber at det bare lige er fordi... Synes ikke I behøver flere problemer eller forhindringer lige nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke huske hvad det betyder, men hos mig var det nok til jeg ikke måtte komme hjem da jeg blev sat i gang, så tror bestemt det er godt du får det tjekket :)

Det KAN være et tegn på svamgerskabsforgiftning, men kan vidst også være ved fx blærebetændelse. Og så bare fordi...

Jeg har indtil flere gange nu haft +1 på protein, og dagen efter er der intet... Jeg havde faktisk spor af protein i urinen de sidste ca 2 mdr af graviditeten med Aron!

Så de vil nok bare sikre sig ift svangerskabsforgiftning :-) hvis det stadig slår ud i urinen hos lægen, så laver man en blodprøve, som kan af- eller bekræfte svangerskabsforgiftning (var heeeeeeeele møllen igennem i uge 35 med Aron)

åh hvor træls! Håber at det bare lige er fordi... Synes ikke I behøver flere problemer eller forhindringer lige nu :kram2

 

Nå svangerskabsforgiftning var det første lægen tænkte - også fordi jeg har fået så meget vand i hænder og fødder.

Men der skal der også være højt blodtryk for at det er det. Og det var der heldigvis ikke. Puha

 

Så nu bliver prøven dyrket til imorgen for enten blærebetændelse eller bare lidt urenhed. Så svar imorgen og besked om at slappe af.

Øv altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at være gravid, men damn jeg ville gerne have haft et job inden jeg blev gravid - det er ligesom om, at mine chancer er lig nul nu - eller det er de faktisk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at være gravid, men damn jeg ville gerne have haft et job inden jeg blev gravid - det er ligesom om, at mine chancer er lig nul nu - eller det er de faktisk....

Sådan tænkte jeg også, da jeg blev gravid, men jeg nåede jo at få et vikariat. Håber du er heldig at finde noget også :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan tænkte jeg også, da jeg blev gravid, men jeg nåede jo at få et vikariat. Håber du er heldig at finde noget også :goodluck

Er ikke blevet tilbudt noget, og søger meget aktivt..... Det sætter bare gang i mine katastrofe tanker, at vi lige har købt hus og så skal stå med 2 år på dagpenge. Men altså, banken har jo selvfølgelig kalkuleret med det beløb, så mon ikke det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke blevet tilbudt noget, og søger meget aktivt..... Det sætter bare gang i mine katastrofe tanker, at vi lige har købt hus og så skal stå med 2 år på dagpenge. Men altså, banken har jo selvfølgelig kalkuleret med det beløb, så mon ikke det går.

Når banken har kalkuleret med det, så skal det hele nok gå :kram2 Men jeg kan GODT forstå, at du synes, det er træls :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når banken har kalkuleret med det, så skal det hele nok gå :kram2 Men jeg kan GODT forstå, at du synes, det er træls :(

Tak søde Mette. Er nok også fordi jeg føler det som om, at min hjerne går langsomt i stå :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde Mette. Er nok også fordi jeg føler det som om, at min hjerne går langsomt i stå :-(

Det skal nok komme igen, når du får jobbet :kram2 Kan du komme i virksomhedspraktik? Det hjælper ikke på økonomien. Men det hjælper på hjernen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at blive idiot af at Es søde små nulrefingre konstant rykker sutten ud at munden på hende, når hun sover. Hun har snart sovet i 2 timer, men jeg har ikke kunnet sove, fordi der er bundulykkeligt "Hvem har taget min sut" skrig hvert kvarter <_<

Hun får endda luffer på og jeg pakker armene helt med i voksien, men hun får vristet dem fri og hevet lufferne af. Argh! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok komme igen, når du får jobbet :kram2 Kan du komme i virksomhedspraktik? Det hjælper ikke på økonomien. Men det hjælper på hjernen ;)

Jep, og det tilbyder jeg i alle ansøgninger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, og det tilbyder jeg i alle ansøgninger :-)

Kan din jobkonsulent hjælpe dig? Det tilbød min, da jeg fortalte hende, at jeg var gravid og jobløs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan din jobkonsulent hjælpe dig? Det tilbød min, da jeg fortalte hende, at jeg var gravid og jobløs :)

Jeg kan jo høre a-kassen igen, men altså... Det lød ikke ligefrem som om der var meget hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke sutter bruger hun? Ved Aron hjalp det mega meget at sørge for at der ikke var ring i hans sutter. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis det i forvejen er dem uden ring :p

Det havde jeg slet ikke overvejet, men hendes sutter er faktisk med ring, så det skal de næste nok ikke være! Tak for tippet! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaargh! De strømpebukser, jeg havde tænkt at E skulle have på, på søndag er 7 numre for lange :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke kan finde ud af at få sovet her om formiddagen. Jeg er mega træt og udmattet men halsbrand og reflux vækker mig efter Max 10 min.

Til gengæld er jeg ved at segne ved 16 tiden, hvor jeg så ofte "får lov" til at tage en lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da også kun fordi jeg ufatteligt mange gange har skulle vride en sut ud af min søns hænder med vold og magt fordi han var så hysterisk at han slet ikke kunne trøstes fordi han jo manglede den der sut :rolleyes

Han var ligesom ikke helt bevidst om det det med at det hjælper at give slip på sutten, eller ihvertfald ikke krampagtigt holde fast i den i strakt arm væk fra hovedet :rolleyes

Fnis de stakkels små altså :baby3 E bliver godt nok også gal, men det tror da pokker, når nogen bliver ved med at stjæle ens sut! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da også kun fordi jeg ufatteligt mange gange har skulle vride en sut ud af min søns hænder med vold og magt fordi han var så hysterisk at han slet ikke kunne trøstes fordi han jo manglede den der sut :rolleyes

Han var ligesom ikke helt bevidst om det det med at det hjælper at give slip på sutten, eller ihvertfald ikke krampagtigt holde fast i den i strakt arm væk fra hovedet :rolleyes

Og derfor begyndte vi at give flere sutter, så de små hænder allerede var optagede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan jo høre a-kassen igen, men altså... Det lød ikke ligefrem som om der var meget hjælp!

Her er det jobcentret der sørger for virksomhedspraktik.

Jeg har været i det 4(!!!) gange! Den ene gang i 3 mdr. Hver gang har jeg selv bedt om at komme i det, og der har aldrig været noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre sige at intet kommer bag på mig...

Hvad synes i der er så forfærdelig ved den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at være gravid, men damn jeg ville gerne have haft et job inden jeg blev gravid - det er ligesom om, at mine chancer er lig nul nu - eller det er de faktisk....

Jeg var til jobsamtale i 10. uge og fik jobbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finansloven :(

Er du blevet ramt af den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende, forholdsvis store besparelser på det kommunale område som uværligt giver udslag i forringelser på kernevelfærden.

Jeg arbejder i kommunen og det er ret stygt hvad borgerne bliver budt! Mange kommuner indenfor mit område har rådgiverne så travlt at eneste årsag til, at der ikke er fundet en Tønder-sag er fordi ingen har ledt endnu... Der sker forringelser på daginstitutioner, på skolerne, på ældreplejen... Det er imo de forkerte som betaler regningen.

At spare 20.000 kr på en familiebil er dybest set ligegyldigt... Så som det ser ud lige nu, så vil den nuværende finanslov blive til ren ulempe for os her i huset i form af velfærdsforringelser på skole, daginstitution, dagpleje osv. Vi skal ikke have ny bil de næste år, grundskylden er så lav her i Jylland at det da er rart at den bliver fastfrosset, men ikke noget der har betydning for om vi kan blive i huset.

Så er der spørgsmålet omkring hvorvidt de forskellige tiltag vil have indvirkning på beskæftigelsen, som unægteligt er en ret så vigtig faktor for hele Danmark - bla velfærden, da penge som bruges på offentlig forsørgelse jo trækker fra de penge man kan bruge på skolerne, men det er igen småpenge... Vi snakker - er det 7.000 mennesker?

De skøn er altid for optimistiske viser erfaringen, og mange af de 7.000 som evt ville komme i arbejde, ville sandsynligvis komme i arbejde alligevel... Og de penge der spares på deres forsørgelse er peanuts i Danmarks statsbudget.

Det handler jo om politisk ståsted, men jeg tror ikke på at det hjælper at blive ved med at spare på de kommunale budgetter... Vi skal kigge på mange andre faktorer...

Det er ikke 7.000 mennesker men 700 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det ligesom ikke bedre ;-)

Nej vel ?

Jeg kender en del, som bliver kraftigt berørt af det nye kontanthjælps loft og som på ingen måde er job parat :(

Jeg har virkelig svært ved at se hvordan der kommer flere jobs til folk med fx psykiske problemer på den her måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler jo om politisk ståsted, men jeg tror ikke på at det hjælper at blive ved med at spare på de kommunale budgetter... Vi skal kigge på mange andre faktorer...

Og så handler det nok også lidt om, hvor man bor. For os i hovedstadsområdet betyder fastfrysning af grundskyld ganske meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.