tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Skal derned når de åbner

Tænker på dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også længe siden, I har haft sygdom hjemme ved jer ;)

Jeg håber næsten, det er halsbetændelse, så du kan få noget penicillin. Rigtig god bedring i hvert fald :kiss

Nope. Ikke penicillinkrævende :rolleyes

Ja, hvad er det der sygdom alle snakker om! I det mindste er det bare mig og ikke ungerne! Men nu forstår jeg bedre hvorfor A har grædt hver gang han har hostet, hvis det har været det samme han har haft!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!! :klap :shooter :sm :prik

I fredags var min mand på værksted med vores bil for at få sat vinterdæk på. Det viste sig så, at de vinterdæk vi havde fået med til vores bil, da vi købte den i foråret var for små.

I går tog min mand tidligt fra arbejde og kørte til Havdrup (bor i kbh) for at hente de rigtige dæk.

I dag har min mand, IGEN, arbejdet hjemme for at tage på værksted, og nu har han lige ringet og fortalt, det er det samme problem igen. HVORDAN KAN EN BILFORHANDLER VÆRE SÅ ABSURD UDUELIG?!?!!?!?!?!?!?!?!?

Vi skal køre til Fyn i morgen, og jeg kan bare ikke fatte, at det her sker I-FUCKING-GEN!!!!!

jeg er så rasende, at jeg er på kanten til at tude!

Sikke en uduelig klaphat! Hvad så nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At L nu også er syg, og synes også at A virker lidt varm :( Håber virkelig hun går fri!!

Krydser fingre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde ellers være et forholdsvis simpelt problem at læse for bilforhandleren :o jeg mener, de fleste bilforhandlere har i disse tider vinterdæk hjemme i diverse størrelser af ihvertfald de større mærker... Og så burde det egentlig ike være sværre ind at gå ind på modellen i registrene og se hvad størrelse det er - og så tilbyde jer dem de har, uanset om det er et andet mærke (så længe det er samme kvalitet), og tilbyde en kompensation af en art...

Det er da for hulen lige nu at alle skal have vinterdæk!

Vi har en kammerat som arbejder som lagerchef hos en bilforhandler, og han fortæller at de altid har vinterdæk på lager lige nu!

I know!! men de har åbenbart ikke kunne finde ud af at give os de rigtige, da vi fik byttet dem første gang.

den aktuelle løsning bliver så, at vi får flyttet fælgene fra sommerdækkene over på vinterdækkene til en udgift af 1400 kr, som forhandleren så godt nok dækker. Men til foråret bliver vi så nødt til at købe nye fælge til sommerdækkene, hvilket jo kommer til at løbe op i flere tusinde kroner. Og det var så umiddelbart en udgift, vi selv skal dække. 

og dét kan jeg bare ikke se på nogen måde kan have sin rigtighed. Vi betalte for en bil med 4 sommerdæk + fælge samt 4 vinterdæk + fælge. Hvis vi havde fået, hvad vi havde betalt for, havde dette kostet os 400 kr for montering. Så kan det da ikke være rigtigt, at det skal koste os flere tusinde? eller er jeg bare helt blåøjet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know!! men de har åbenbart ikke kunne finde ud af at give os de rigtige, da vi fik byttet dem første gang.

den aktuelle løsning bliver så, at vi får flyttet fælgene fra sommerdækkene over på vinterdækkene til en udgift af 1400 kr, som forhandleren så godt nok dækker. Men til foråret bliver vi så nødt til at købe nye fælge til sommerdækkene, hvilket jo kommer til at løbe op i flere tusinde kroner. Og det var så umiddelbart en udgift, vi selv skal dække.

og dét kan jeg bare ikke se på nogen måde kan have sin rigtighed. Vi betalte for en bil med 4 sommerdæk + fælge samt 4 vinterdæk + fælge. Hvis vi havde fået, hvad vi havde betalt for, havde dette kostet os 400 kr for montering. Så kan det da ikke være rigtigt, at det skal koste os flere tusinde? eller er jeg bare helt blåøjet?

Ej, det er fandme ikke ok! Jeg ville bestemt insistere på at I får refunderet jeres ekstra udgifter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er fandme ikke ok! Jeg ville bestemt insistere på at I får refunderet jeres ekstra udgifter!

Ja ikke? eller i hvert fald  noget af dem, og så synes jeg, at bilforhandleren må bestille de fælge hjem, da de jo vil kunne få dem langt billigere end os! 

jeg har skrevet en RASENDE mail, men jeg må ikke sende den for Anders :lol Han vil gerne lige køre den forbi nogen med juridisk baggrund, som kan fortælle os, hvad vi egentlig har krav på. Han har nok ret - jeg er bare TOSSET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ikke? eller i hvert fald noget af dem, og så synes jeg, at bilforhandleren må bestille de fælge hjem, da de jo vil kunne få dem langt billigere end os!

jeg har skrevet en RASENDE mail, men jeg må ikke sende den for Anders :lol Han vil gerne lige køre den forbi nogen med juridisk baggrund, som kan fortælle os, hvad vi egentlig har krav på. Han har nok ret - jeg er bare TOSSET!

Jeg er enig med dig og kan slet ikke se hvorfor I ikke har ret til at få det i har købt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ikke? eller i hvert fald  noget af dem, og så synes jeg, at bilforhandleren må bestille de fælge hjem, da de jo vil kunne få dem langt billigere end os! 

jeg har skrevet en RASENDE mail, men jeg må ikke sende den for Anders :lol Han vil gerne lige køre den forbi nogen med juridisk baggrund, som kan fortælle os, hvad vi egentlig har krav på. Han har nok ret - jeg er bare TOSSET!

Nu har jeg jo ikke set hverken jeres kontrakt, eller er ordentlig inde i det efterfølgende forløb, men altså på nogen punkter er jura som udgangspunkt ikke så indviklet. Når man indgår en aftale og opfylder sin del (i jeres tilfælde at betale købesummen), så har man til gengæld krav på, at den anden part leverer sin (bil, hjul, fælge osv - selvfølgelig i den rigtige størrelse). Jeg kan ikke umiddelbart se, hvor problemet skulle være henne... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo ikke set hverken jeres kontrakt, eller er ordentlig inde i det efterfølgende forløb, men altså på nogen punkter er jura som udgangspunkt ikke så indviklet. Når man indgår en aftale og opfylder sin del (i jeres tilfælde at betale købesummen), så har man til gengæld krav på, at den anden part leverer sin (bil, hjul, fælge osv - selvfølgelig i den rigtige størrelse). Jeg kan ikke umiddelbart se, hvor problemet skulle være henne... :chin:

HÅBEDE sådan at du ville se den Lise :D 

jeg tænker heller ikke, at der er så mange ben i det. Dog skal det jo siges, at forhandleren jo allerhelst ville have bestilt nogle nye dæk hjem til os. Men da vi allerede har brugt både tid og ressourcer på at få dem byttet én gang hos dem, og vi jo altså skal bruge de dæk PÅ bilen her i weekenden, var det ikke en holdbar løsning, og derfor blev der så aftalt, at vi lige nu og her fik dækket de 1400 kr, det kostede at få sat sommerdækfælgene over på vinterdækkene. Men det løser jo ikke dét problem, at vi ikke har fået 2 x fire funktionsdygtige dæk med tilhørende fælge. Og jeg kan derfor ikke se, hvorfor det skal koste os flere tusinde til foråret at indkøbe og få monteret nye fælge på sommerdækkene?

Men hvis min (alt for søde og på ingen måde jeg-står-på-min-ret-agtige) mand har sagt til forhandleren, at det var en ok løsning, at de dækkede de 1400 kr nu og her, er vi måske bare fucked? for fanden, jeg ville ønske, at jeg selv havde talt med dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tilsyneladende sådan en rigtig tudedag idag. Det betyder sofa, strik, lommetørklæder og kaffe. Egentlig hyggeligt nok (bortset fra tuderiet ;) ), men ikke særlig praktisk når nu jeg har tonsvis af ting, jeg skal nå idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HÅBEDE sådan at du ville se den Lise :D 

jeg tænker heller ikke, at der er så mange ben i det. Dog skal det jo siges, at forhandleren jo allerhelst ville have bestilt nogle nye dæk hjem til os. Men da vi allerede har brugt både tid og ressourcer på at få dem byttet én gang hos dem, og vi jo altså skal bruge de dæk PÅ bilen her i weekenden, var det ikke en holdbar løsning, og derfor blev der så aftalt, at vi lige nu og her fik dækket de 1400 kr, det kostede at få sat sommerdækfælgene over på vinterdækkene. Men det løser jo ikke dét problem, at vi ikke har fået 2 x fire funktionsdygtige dæk med tilhørende fælge. Og jeg kan derfor ikke se, hvorfor det skal koste os flere tusinde til foråret at indkøbe og få monteret nye fælge på sommerdækkene?

Men hvis min (alt for søde og på ingen måde jeg-står-på-min-ret-agtige) mand har sagt til forhandleren, at det var en ok løsning, at de dækkede de 1400 kr nu og her, er vi måske bare fucked? for fanden, jeg ville ønske, at jeg selv havde talt med dem

Jeps, krøllerne ligger nok omkring, at forhandleren har tilbudt at bestille de rigtige, og hvad der evt er blevet sagt i forbindelse med den efterfølgende aftale. Men jeg ville KLART tage op med dem, at det selvfølgelig er dejligt og helt oplagt, at de har løst jeres øjeblikkelige problem, der skyldes deres manglende opfyldelse af aftalen - og at I selvfølgelig ser frem til, at de herefter uden ugrundet ophold får taget hånd om at få leveret den vare, I har købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know!! men de har åbenbart ikke kunne finde ud af at give os de rigtige, da vi fik byttet dem første gang.

den aktuelle løsning bliver så, at vi får flyttet fælgene fra sommerdækkene over på vinterdækkene til en udgift af 1400 kr, som forhandleren så godt nok dækker. Men til foråret bliver vi så nødt til at købe nye fælge til sommerdækkene, hvilket jo kommer til at løbe op i flere tusinde kroner. Og det var så umiddelbart en udgift, vi selv skal dække. 

og dét kan jeg bare ikke se på nogen måde kan have sin rigtighed. Vi betalte for en bil med 4 sommerdæk + fælge samt 4 vinterdæk + fælge. Hvis vi havde fået, hvad vi havde betalt for, havde dette kostet os 400 kr for montering. Så kan det da ikke være rigtigt, at det skal koste os flere tusinde? eller er jeg bare helt blåøjet?

 

Nej det kan ikke være rigtigt. Den havde jeg aldrig accepteret! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre :kiss

Hun har heldigvis ikke feber :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tilsyneladende sådan en rigtig tudedag idag. Det betyder sofa, strik, lommetørklæder og kaffe. Egentlig hyggeligt nok (bortset fra tuderiet ;) ), men ikke særlig praktisk når nu jeg har tonsvis af ting, jeg skal nå idag

 

Det lyder både trist, upraktisk og hyggeligt på samme tid :D Jeg kender virkelig godt de der dage søde :kram2 Jeg har dem også ind i mellem og nogle gange hjælper det altså bare, lige at give sig selv plads til at få lidt luft for tingene. Det letter bagefter og jeg tror at det er sundt nok, så længe det ikke sker for tit :kiss Det bliver i hvert fald ikke bedre af, at man bare pakker det væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, krøllerne ligger nok omkring, at forhandleren har tilbudt at bestille de rigtige, og hvad der evt er blevet sagt i forbindelse med den efterfølgende aftale. Men jeg ville KLART tage op med dem, at det selvfølgelig er dejligt og helt oplagt, at de har løst jeres øjeblikkelige problem, der skyldes deres manglende opfyldelse af aftalen - og at I selvfølgelig ser frem til, at de herefter uden ugrundet ophold får taget hånd om at få leveret den vare, I har købt.

ja, det godtog vi jo sådan set også i første omgang, men nu kører vi så på anden fejlleverance, hvilket jo førte til, at vi var nødt til at kræve en øjeblikkelig løsning, da vi jo står til at skulle bruge bilen i morgen.

Har så lige talt med min mand - og han sagde, at de ikke havde aftalt noget, og at han ikke var gået med til, at vi selv skulle betale for de fremtidige fælge. Nu må vi se. De skal i hvert fald ikke uden videre have lov til at slippe, og ellers vil jeg da i det mindste lave en virkelig dårlig anmeldelse af dem på Trustpilot.

Jeg synes bare, det er så urimeligt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg ikke lige orker min svigerfar nu! Jeg er så kvalm og rundtosset, og orker bare ikke at skulle smalltalke

Edit! Heldigvis når min kæreste at komme hjem, men så vil jeg æde min gamle hat på, at det alligevel bliver mig der alene skal hente c og handle ind. Fordi han først skulle arbejde lidt over, og så sikkert plapre med sin far!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh!

Jeg har været på kursus hele dagen, og kommer dødtræt hjem til N som er i gang med at gøre sig klart til job. jeg har så modtaget nogle penge fra mit arbejde -som dog hedder aconto. I lønseddelen står der at de penge jeg har modtaget idag modregnes på næste lønseddel. Det giver ingen mening for mig.

Så jeg åbner e-boks op og viser det til N som siger at han ved ikke hvad det mener. Samtidig så klapper /slår han mig på ryggen som en lille hund der skal følge efter ham. Jeg reagerer ikke på det, og pludselig udbryder han ude ved døren om han bare skal gå uden at sige farvel eller hvad. Jeg synes det er sådan en provokerende måde at gøre det på, så jeg bliver faktisk ked af det og siger det. Pludselig så er jeg hormonella og han siger at jeg bliver sur over ingenting. Og så smutter han.

Nu har jeg lige modtaget en sms hvor han spørger om jeg stadigvæk er sur over ingenting???

Er det virkelig mig der er hormonella??!! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh!

Jeg har været på kursus hele dagen, og kommer dødtræt hjem til N som er i gang med at gøre sig klart til job. jeg har så modtaget nogle penge fra mit arbejde -som dog hedder aconto. I lønseddelen står der at de penge jeg har modtaget idag modregnes på næste lønseddel. Det giver ingen mening for mig.

Så jeg åbner e-boks op og viser det til N som siger at han ved ikke hvad det mener. Samtidig så klapper /slår han mig på ryggen som en lille hund der skal følge efter ham. Jeg reagerer ikke på det, og pludselig udbryder han ude ved døren om han bare skal gå uden at sige farvel eller hvad. Jeg synes det er sådan en provokerende måde at gøre det på, så jeg bliver faktisk ked af det og siger det. Pludselig så er jeg hormonella og han siger at jeg bliver sur over ingenting. Og så smutter han.

Nu har jeg lige modtaget en sms hvor han spørger om jeg stadigvæk er sur over ingenting???

Er det virkelig mig der er hormonella??!! :boo

Øh, så han slår dig på ryggen, fordi han vil have dig til at komme med ud og sige farvel? :unsure

 

Mht. aconto-udbetaling. Har du fået forudbetalt noget løn? Jeg tror de mener, at næste gang du får en lønseddel, så figurerer det beløb du oprindeligt skulle have og når der er udregnet skat mv. så modregnes det beløb du allerede har fået udbetalt. Så kommer dine penge rigtigt ind i regnskabet overfor Skat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke bare få lov til at være en sur kælling af en kone, uden at det på det nærmeste føles som skilsmisse? Kan han ikke bare lige finde sig i, at jeg kun kan finde ud af at være en nar lige nu? Jeg gør faktisk mit bedste! Der er bare ikke overskud til at tænke i socialespilleregler osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh!

Jeg har været på kursus hele dagen, og kommer dødtræt hjem til N som er i gang med at gøre sig klart til job. jeg har så modtaget nogle penge fra mit arbejde -som dog hedder aconto. I lønseddelen står der at de penge jeg har modtaget idag modregnes på næste lønseddel. Det giver ingen mening for mig.

Så jeg åbner e-boks op og viser det til N som siger at han ved ikke hvad det mener. Samtidig så klapper /slår han mig på ryggen som en lille hund der skal følge efter ham. Jeg reagerer ikke på det, og pludselig udbryder han ude ved døren om han bare skal gå uden at sige farvel eller hvad. Jeg synes det er sådan en provokerende måde at gøre det på, så jeg bliver faktisk ked af det og siger det. Pludselig så er jeg hormonella og han siger at jeg bliver sur over ingenting. Og så smutter han.

Nu har jeg lige modtaget en sms hvor han spørger om jeg stadigvæk er sur over ingenting???

Er det virkelig mig der er hormonella??!! :boo

Det lyder da mere som om det er ham, der er sur :rolleyes :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke bare få lov til at være en sur kælling af en kone, uden at det på det nærmeste føles som skilsmisse? Kan han ikke bare lige finde sig i, at jeg kun kan finde ud af at være en nar lige nu? Jeg gør faktisk mit bedste! Der er bare ikke overskud til at tænke i socialespilleregler osv.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, så han slår dig på ryggen, fordi han vil have dig til at komme med ud og sige farvel? :unsure

Mht. aconto-udbetaling. Har du fået forudbetalt noget løn? Jeg tror de mener, at næste gang du får en lønseddel, så figurerer det beløb du oprindeligt skulle have og når der er udregnet skat mv. så modregnes det beløb du allerede har fået udbetalt. Så kommer dine penge rigtigt ind i regnskabet overfor Skat :)

Yes, sådan nogle puf, klap eller hvad man skal kalde det så jeg skal følge efter..

Jeg er bare timelønnet indtil den 1/12, så jeg har modtaget det jeg skulle have for de vagter jeg har arbejdet. Faktisk manglede jeg noget fra en nattevagt som skulle komme med på denne lønseddel :S jeg ved det ikke hvad det lige går ud på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Davids cykelhjelm er forsvundet i børnehaven i dag - og pædagogerne er (selvfølgelig) fuldstændigt ligeglade <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da mere som om det er ham, der er sur :rolleyes :kram

I følge hans sms "jeg har det fint ;)" :rolleyes

HADER de der flabede smileys..

Og så går der rygter om på min Facebook at der skal ske et terrorangreb ved hovedbanegården /Nørrebro i aften, og jeg kan slet ikke holde ud at han skal køre derinde i øjeblikket.. Tænk hvis det nu var rigtigt og han blev ramt og vores sidste kys var et modvilligt med tårerne presse på :boo

Jaja jeg er lidt dramatisk her på sidelinjen, men altså i disse tider er det jo ikke helt usædvanligt at der skulle ske noget i Danmark..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.