tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Finansloven :(

:ditto Og nej, jeg bliver ikke ramt af den, men nej hvor jeg føler med dem der gør! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I mlne øjne er finansloven så sort som den overhovedet kan være (jeg er meget rød og bestemt ikke enig med regeringen, så det var nu også ventet at jeg ikke ville kunne se ideen med den. Jeg havde dog naivt håbet på noget lidt bedre).

Jeg bliver ikke umiddelbart ramt. Tror jeg. Har ikke nærstuderet det endnu. Trak de i land igen med at ændre på dimittendsatsen egentlig?

For mig at se giver de en masse til de rige, som så skal finansieres af de fattige. Det giver jo total mening. Eller hvad? Og hvad skete der lige med miljøet? Nå ja, pyt med det - bare vi har vores billige biler.

Nej, jeg er bestemt ikke glad for den retning, Danmark er på vej i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk bare, det har været en dum dag. Og da jeg skrev og klagede min nød til B, var hans løsningsforslag, at jeg skulle tage noget af Vs slik. Og nu er han og V hjemme og alle har underskud <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Og nej, jeg bliver ikke ramt af den, men nej hvor jeg føler med dem der gør! :(

Ja, også mig :( Der er nogle mennesker, der får det meget meget svært :( Måske de kan få lov til at flytte i teltlejre med flygtningene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår bare slet ikke den der med at give til de rige. De rige ER jo rige, man tager bare mindre fra dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrub nu for helvede langt væk fra mine børn, åndsvage feber

Orker ikke mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår bare slet ikke den der med at give til de rige. De rige ER jo rige, man tager bare mindre fra dem.

 

i bund og grund handler det vel om man syntes, at det er de brede skuldre der skal bære læsset, og at dem der har meget også skal give meget, eller om man syntes, at dem, der har arbejdet for deres penge også skal have lov til at beholde dem. 

Hvis man vender den om kan man jo spørge hvorfor dem, der godt kan forsørge sig selv, skal forsørge dem, der ikke kan eller vil arbejde.

 

Jeg er hverken ræverød eller mørkeblå, så jeg kan både blive trist over nogle af tiltagene på den nye finanslov, men samtidig også småprovokeret af en kontanthjælpsmodtager i tv-avisen, der står i en stor lejelighed, ryger og bestemt ikke mangler noget af elektronik og "luksusting", men samtidig siger, at de ikke kan leve for kontanthjælpen. Ligesom jeg også har måtte fortælle min søster, at hun skulle stoppe med at brokke sig over at skulle i nyttejob, når hun trods alt fik penge af staten og kunne finde sig et arbejde eller starte studie, hvis hun var utilfreds. Men jeg er glad for at vi har et kontanthjælpssystem, der kan holde folk over vandet, så de ikke skal gå fra hus og hjem, men trods alt kan få tag over hovedet og mad på bordet. 

 

Jeg er dog ked af, at der bliver sparet på miljøet, kernevelfærd og børneområdet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i bund og grund handler det vel om man syntes, at det er de brede skuldre der skal bære læsset, og at dem der har meget også skal give meget, eller om man syntes, at dem, der har arbejdet for deres penge også skal have lov til at beholde dem.

Hvis man vender den om kan man jo spørge hvorfor dem, der godt kan forsørge sig selv, skal forsørge dem, der ikke kan eller vil arbejde.

Jeg er hverken ræverød eller mørkeblå, så jeg kan både blive trist over nogle af tiltagene på den nye finanslov, men samtidig også småprovokeret af en kontanthjælpsmodtager i tv-avisen, der står i en stor lejelighed, ryger og bestemt ikke mangler noget af elektronik og "luksusting", men samtidig siger, at de ikke kan leve for kontanthjælpen. Ligesom jeg også har måtte fortælle min søster, at hun skulle stoppe med at brokke sig over at skulle i nyttejob, når hun trods alt fik penge af staten og kunne finde sig et arbejde eller starte studie, hvis hun var utilfreds. Men jeg er glad for at vi har et kontanthjælpssystem, der kan holde folk over vandet, så de ikke skal gå fra hus og hjem, men trods alt kan få tag over hovedet og mad på bordet.

Jeg er dog ked af, at der bliver sparet på miljøet, kernevelfærd og børneområdet.

Nogle gange bliver jeg helt forbløffet over, hvor enige vi er :lol jeg kunne totalt have skrevet det der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i bund og grund handler det vel om man syntes, at det er de brede skuldre der skal bære læsset, og at dem der har meget også skal give meget, eller om man syntes, at dem, der har arbejdet for deres penge også skal have lov til at beholde dem.

Hvis man vender den om kan man jo spørge hvorfor dem, der godt kan forsørge sig selv, skal forsørge dem, der ikke kan eller vil arbejde.

Jeg er hverken ræverød eller mørkeblå, så jeg kan både blive trist over nogle af tiltagene på den nye finanslov, men samtidig også småprovokeret af en kontanthjælpsmodtager i tv-avisen, der står i en stor lejelighed, ryger og bestemt ikke mangler noget af elektronik og "luksusting", men samtidig siger, at de ikke kan leve for kontanthjælpen. Ligesom jeg også har måtte fortælle min søster, at hun skulle stoppe med at brokke sig over at skulle i nyttejob, når hun trods alt fik penge af staten og kunne finde sig et arbejde eller starte studie, hvis hun var utilfreds. Men jeg er glad for at vi har et kontanthjælpssystem, der kan holde folk over vandet, så de ikke skal gå fra hus og hjem, men trods alt kan få tag over hovedet og mad på bordet.

Jeg er dog ked af, at der bliver sparet på miljøet, kernevelfærd og børneområdet.

Jeg er meget enig med dig :) Og jeg studsede også over hende i tv i går ;)

Jeg tænker bare at uanset hvad er det jo de bredeste skuldre, der bærer mest. 40% af 1 mio er jo alt andet lige mere end 40% af 200.000. :D

Edit: nu kom det til at handle om skat, og det var faktisk slet ikke min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med dig :) Og jeg studsede også over hende i tv i går ;)

Jeg tænker bare at uanset hvad er det jo de bredeste skuldre, der bærer mest. 40% af 1 mio er jo alt andet lige mere end 40% af 200.000. :D

Edit: nu kom det til at handle om skat, og det var faktisk slet ikke min mening.

 

Jeg ved faktisk ikke om hende igår røg eller havde elektronik, men jeg syntes faktisk generelt set de har været dårlige til at vælge eksempler, når de har snakket med kontanthjælpsmodtagere. Og det synes jeg faktisk er ærgerligt, for så får jeg en følelse af "arg, hun/han kunne jo også have prioriteret anderledes, og så ville de jo have penge til andet end toastbrød resten af ugen", i stedet for "puha, det lyder også hårdt". Jeg går helt ind for, at vi skal hjælpe dem, der ikke kan selv, men de der interview gør mig oftere mindre sympatisk med dem, der er på kontakthjælp. 

Altså vi er 2 på SU og efter deres beregninger får vi ikke meget mere eller mindre. Hvis de spurgte os ville jeg nok svare noget i stil med, at vi klarer os, men det er da ikke luksus det hele. Hvorfor ikke vælge en familie, der har styr på deres økonomi på kontanthjælp, og så snakke med dem om deres budget og hvad de har at bruge på de forskellige ting. Det ville for mig virke meget mere motiverende end "det er også så synd for mig". Eller vise hvor meget en almindelig villa-volvo-vovse-familie med 1,7 børn ville skulle skære fra af fodbold, bil og kost af økologisk klid og skyr for at få det til at hænge sammen. Det ville helt klart sætte det i perspektiv på en "godt det ikke er mig, de mennesker må godt nok undvære meget"-måde. Og den effekt tror jeg også det ville have på mange andre. 

 

 

Edit: Jeg ved godt, at der er nogle på det her forum, der er på kontanthjælp, og dem tænker jeg absolut ikke negativt om - jeg har tvært imod indtryk af at de gør alt de kan for ikke at være nogle "samfundsnassere", der er på kontanthjælp, fordi de ikke gidder arbejde, og de er bestemt ikke de utaknemmelige typer, der bare vil have mere og mere. Jeg har stort respekt for dem herinde, der klarer dagen på kontanthjælp eller lignende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke om hende igår røg eller havde elektronik, men jeg syntes faktisk generelt set de har været dårlige til at vælge eksempler, når de har snakket med kontanthjælpsmodtagere. Og det synes jeg faktisk er ærgerligt, for så får jeg en følelse af "arg, hun/han kunne jo også have prioriteret anderledes, og så ville de jo have penge til andet end toastbrød resten af ugen", i stedet for "puha, det lyder også hårdt". Jeg går helt ind for, at vi skal hjælpe dem, der ikke kan selv, men de der interview gør mig oftere mindre sympatisk med dem, der er på kontakthjælp.

Altså vi er 2 på SU og efter deres beregninger får vi ikke meget mere eller mindre. Hvis de spurgte os ville jeg nok svare noget i stil med, at vi klarer os, men det er da ikke luksus det hele. Hvorfor ikke vælge en familie, der har styr på deres økonomi på kontanthjælp, og så snakke med dem om deres budget og hvad de har at bruge på de forskellige ting. Det ville for mig virke meget mere motiverende end "det er også så synd for mig". Eller vise hvor meget en almindelig villa-volvo-vovse-familie med 1,7 børn ville skulle skære fra af fodbold, bil og kost af økologisk klid og skyr for at få det til at hænge sammen. Det ville helt klart sætte det i perspektiv på en "godt det ikke er mig, de mennesker må godt nok undvære meget"-måde. Og den effekt tror jeg også det ville have på mange andre.

Helt enig. Og det bekræfter jo bare "mistanken" om, at der er rigeligt plads til at skære ned.

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at mange af de eksempler, vi ser i tv, er helt væk fra vinduet. Hvordan kan de tænke, at der IKKE skal spares på deres offentlige ydelser? Jeg ved godt, der er mange mennesker, spm virkelig kæmper, men der er dælme også mange, som ikke gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. Og det bekræfter jo bare "mistanken" om, at der er rigeligt plads til at skære ned.

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at mange af de eksempler, vi ser i tv, er helt væk fra vinduet. Hvordan kan de tænke, at der IKKE skal spares på deres offentlige ydelser? Jeg ved godt, der er mange mennesker, spm virkelig kæmper, men der er dælme også mange, som ikke gør.

Og det er typisk den sidste kategori de viser i deres eksempler - altså dem der godt kunne spare mere på lukses og så have til de fornødenheder de brokker sig over ikke at kunne betale. I stedet for at vise de mennesker, der virkelig kæmper. I virkeligheden synes jeg sagtens vi kan skære i kontanthjælpen, men så skal vi dælme også være bedre i at sortere dem der  ikke "bare" kan tage et arbejde fra og hjælpe dem med at komme ud af deres problemer først i stedet for at piske dem ud i arbejde. 

Jeg synes det er lige dele tankevækkende, når en kommune oplever, at halvdelen af de unge, der beder om kontanthjælp takker nej, når de finder ud af, at de så skal i nyttearbejde, som når der er mennesker, der er på kontanthjælp i 10 år eller længere uden at kunne få hjælp til at komme ud af de problemer, der holder dem i kontanthjælpen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige blevet overfaldet. Er i chok. Hvordan fanden kan det lige ske?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der ER altså nogle kontanthjælpsmodtagere der ikke gider at arbejde. Kender én, og hun har ikke gidet arbejde eller forsøge på uddannelse i SEKS år. Fatter det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige blevet overfaldet. Er i chok. Hvordan fanden kan det lige ske?!

What?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er typisk den sidste kategori de viser i deres eksempler - altså dem der godt kunne spare mere på lukses og så have til de fornødenheder de brokker sig over ikke at kunne betale. I stedet for at vise de mennesker, der virkelig kæmper. I virkeligheden synes jeg sagtens vi kan skære i kontanthjælpen, men så skal vi dælme også være bedre i at sortere dem der ikke "bare" kan tage et arbejde fra og hjælpe dem med at komme ud af deres problemer først i stedet for at piske dem ud i arbejde.

Jeg synes det er lige dele tankevækkende, når en kommune oplever, at halvdelen af de unge, der beder om kontanthjælp takker nej, når de finder ud af, at de så skal i nyttearbejde, som når der er mennesker, der er på kontanthjælp i 10 år eller længere uden at kunne få hjælp til at komme ud af de problemer, der holder dem i kontanthjælpen.

Vi er meget enige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige blevet overfaldet. Er i chok. Hvordan fanden kan det lige ske?!

Hvad er der sket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der ER altså nogle kontanthjælpsmodtagere der ikke gider at arbejde. Kender én, og hun har ikke gidet arbejde eller forsøge på uddannelse i SEKS år. Fatter det ikke...

Der vil jo altid være nogen, som bekræfter fordommene. Ligesom at der også ER rige mennesker, som har mere end en lille smule tilfælles med Fritz og Poul. Ligesom at der også ER nogle muslimer, som går ind for kalifat og sharia. Ligesom der også ER mænd, som mener, at det er ok, at kvinder får mindre i løn end dem. 

Fælles for alle dem er dog, efter min mening, at man ikke kan dømme en hel befolkningsgruppe ud fra få repræsentanter. Og i mine øjne hører alle disse eksempler altså til et absolut fåtal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige blevet overfaldet. Er i chok. Hvordan fanden kan det lige ske?!

Ej hvad? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men midt i alle jer andres alvorlige og voksne brok, så vil jeg godt råbe RØV til h&m!

Lissi er efterhånden i str 74 i deres natdragter og kjoler. Jeg skulle så have strømpebukser og spurgte ekspedienten om jeg skulle tage 62/68 eller 74/80. Hun mente 74/80, så det købte jeg og de er lysår for lange. Fair nok. Så jeg skyndte mig ind til byen og fik købt 62/68 istedet. Men fanme om de ikke OGSÅ er for lange?! Så enten må jeg undvære eller også afsted igen efter 50/56. Jeg har da heller ikke andet at lave, næh nej <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel egentlig ikke en diskussion, der bør tages i brokketråden. Jeg ville bare have lov til at brokke mig over noget, jeg synes er helt hen i vejret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel egentlig ikke en diskussion, der bør tages i brokketråden. Jeg ville bare have lov til at brokke mig over noget, jeg synes er helt hen i vejret.

Det må du da også gerne :) Jeg vil bare også gerne have lov til at kommentere på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange bliver jeg helt forbløffet over, hvor enige vi er :lol jeg kunne totalt have skrevet det der :)

:ditto!

Med tilføjelse af 'ulandsbistand' i sidste sætning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige blevet overfaldet. Er i chok. Hvordan fanden kan det lige ske?!

Øh hvad?! :blink Hvad er der sket? Er du okay? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du da også gerne :) Jeg vil bare også gerne have lov til at kommentere på det :)

Ja selvfølgelig. Det mener jeg helt bestemt heller ikke. Der skal være plads til os alle. Jeg ville bare lige officielt trække mig fra diskussionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.