tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Kan ikke holde de smerter ud mere og ved ikke hvad jeg gør med "arbejde"

Kan ikke holde de smerter ud mere og ved ikke hvad jeg gør med "arbejde"

Du må vist starte med at lytte til din krop - som tydeligvis giver dig et vink med en vognstang :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun er 12 måneder. Og i nat var det bestemt tryghed hun fik for hun spiste ikke ordentligt i hvert fald.. og sov i øvrigt 5 timer i stræk efter det...

Hm tjaeh. Jeg ville nok bare give hende den tryghed så. Det tror jeg i hvert fald ikke skader hende. Men måske er det hårdt for dig/jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare argh over ja nærmest alle aspekter i livet: mand, familie, arbejde og mens oveni :boo vil bare under en dyne og tude og være alene og derefter drikke en flaske vin i fred

Stort :kram2 søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må vist starte med at lytte til din krop - som tydeligvis giver dig et vink med en vognstang :kiss[/

Hvordan foregår sygemelding på a-kasse i praktisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at have et barn der mener det er livsnødvendigt at amme om natten for at kunne sove videre! Jeg og manden brugte lige 45 minutter på at få hende til at sove videre uden at amme, og hun skreg simpelthen. Da jeg så overgiver mig og ammer hende alligevel, tager det 10 minutter så sover hun igen.. belastende! Og kan mærke på måden hun sutter/spiser at det ikke er sult.. suk... skal man bare hænge i og være stædig?

Hvor gammel er hun? Vi håbede det gik over af sig selv og prøvede også at trappe langsomt ned, men det virkede ikke.

Så da han var et år tog vi kampen og fik fjernet natflaskerne. Det tog vist 3-4 dage. Han vågner stadig om natten, men kan nu oftest sove videre med en sut eller et langt kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alene hjemme med tumling. Tumling er forkølet og træt og pirrelig efter en dag i vuggestuen, mens moderen har ondt i ryg og bækken, samt hovedet er brugt efter en hård dag på arbejde, og det føles som om feber er på vej. Dårlig kombi! Letteste løsninger på det hele, ja tak! iPad er i brug, aftensmad står på hjemmelavet pizza fra fryseren, og mor og barn går sandsynligvis i seng samtidig... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lære at slappe af. Du er sygemeldt af en grund! :kram

Jeg prøver, men føler slet ikke at det er fair at jeg skal slappe af når hjemmet hænger, økonomien skal gennemtjekkes og så burde vi jo snart pakke ned... Troede ikke at det var hårdt at sidde på gulvet og ordne skuffer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver, men føler slet ikke at det er fair at jeg skal slappe af når hjemmet hænger, økonomien skal gennemtjekkes og så burde vi jo snart pakke ned... Troede ikke at det var hårdt at sidde på gulvet og ordne skuffer :(

Jo det er fair. En graviditet er ikke kun kvindens lod. Jovist hun bærer på barnet, men manden skal i den grad aflaste og påtage sig flere 'pligter'. Sådan er det bare. Smerter er ikke for sjov. Det er kroppens måde at bede dig geare ned. I værste fald kan du døje med de smerter i meget lang tid efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver, men føler slet ikke at det er fair at jeg skal slappe af når hjemmet hænger, økonomien skal gennemtjekkes og så burde vi jo snart pakke ned... Troede ikke at det var hårdt at sidde på gulvet og ordne skuffer :(

:kram jeg kunne nærmest ikke sidde på gulvet de sidste måneder i min graviditet. Pas på dig selv :kram selvom en opgave lyder let, kan det sagtens være hårdt når man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det i skriver :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må vist starte med at lytte til din krop - som tydeligvis giver dig et vink med en vognstang :kiss[/

Hvordan foregår sygemelding på a-kasse i praktisk?

Det er jeg faktisk i tvivl om, men prøv at hør dem ad.

Det kan måske være en god ide at have lægen med i baghånden (så bestil en tid, og sæt ham ind i situationen)

Mon ikke der kan findes lidt information på fagforeningens hjemmeside?

Pas nu godt på dig selv :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Vi håbede det gik over af sig selv og prøvede også at trappe langsomt ned, men det virkede ikke.

Så da han var et år tog vi kampen og fik fjernet natflaskerne. Det tog vist 3-4 dage. Han vågner stadig om natten, men kan nu oftest sove videre med en sut eller et langt kram.

12 måneder... Men det er måske ikke så slemt lige nu. Hun falder oftest hurtigt i søvn igen efter jeg har ammet.. ("oftest" fordi der findes de gange hvor hun så overhovedet ikke vil sove igen og gerne tager en time eller mere før hun sover igen).. Men altså... bortset fra de gange så går det vel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor jeg synes det er synd for min stakkels baby :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor jeg synes det er synd for min stakkels baby :boo

Vil hun stadig ikke spise? :unsure

Og er ked?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil hun stadig ikke spise? :unsure

Og er ked?

:kram

Nej hun vil ikke spise. Vi har fået lidt sukkervand og en lille bitte smule udmalket mm i hende med ske, men det er virkelig lidt hun har spist i dag. Og sovet har hun heller ikke. Hun har simpelthen været SÅ ked af det her hele aftenen, det er virkelig synd :( det virker til at det gør ondt med tænderne, samtidig med at hun må være mega sulten og træt :boo

Nu sover hun endelig, men jeg ligger vågen for at prøve om jeg kan få hende til at spise i søvne inden hun vågner igen.. Er bare bange for hun i stedet starter med at græde igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun vil ikke spise. Vi har fået lidt sukkervand og en lille bitte smule udmalket mm i hende med ske, men det er virkelig lidt hun har spist i dag. Og sovet har hun heller ikke. Hun har simpelthen været SÅ ked af det her hele aftenen, det er virkelig synd :( det virker til at det gør ondt med tænderne, samtidig med at hun må være mega sulten og træt :boo

Nu sover hun endelig, men jeg ligger vågen for at prøve om jeg kan få hende til at spise i søvne inden hun vågner igen.. Er bare bange for hun i stedet starter med at græde igen

Ej det lyder ganske frygteligt :(

Er du sikker på at det bare er tænder?

Har du snakket med vagtlægen/læge? Jeg bliver helt bekymret :( jeg håber at du kan lokke lidt i hende når hun sover :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder ganske frygteligt :(

Er du sikker på at det bare er tænder?

Har du snakket med vagtlægen/læge? Jeg bliver helt bekymret :( jeg håber at du kan lokke lidt i hende når hun sover :kram2

Det er godt nok det værste jeg har prøvet. Meget værre end da hun græd meget de første par måneder. Nej jeg er ikke sikker på noget som helst :unsure

Jeg har snakket med vagtlægen som sagde at vi først behøver at reagere når det er over et døgn hun ikke har spist. Eller selvfølgelig hvis hendes almen tilstand forværres. Han memte det nok ville hjælpe med en god nats søvn.

Men jeg synes bare det er så synd for hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor mand <_< Han har sovet hos A, fordi E og jeg er syge og sover i vores seng. A har åbenbart sovet dårligt og S er bare pisse sur over at knægten står op kl 5.30. Han ville have mig til at stå op, men jeg er bare dårlig :( Han snerrer, vrisser, smækker med alt ting og stakkels A er bare sulten og ked. Så er det altså ikke sjovt at ligge i sengen og kunne høre ham skabe sig sådan.. Overvejer faktisk at stå op, men det er eddermame nederen at han ikke engang kan holde til en dårlig nat uden at blive til et røvhul :blabla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor mand <_< Han har sovet hos A, fordi E og jeg er syge og sover i vores seng. A har åbenbart sovet dårligt og S er bare pisse sur over at knægten står op kl 5.30. Han ville have mig til at stå op, men jeg er bare dårlig :( Han snerrer, vrisser, smækker med alt ting og stakkels A er bare sulten og ked. Så er det altså ikke sjovt at ligge i sengen og kunne høre ham skabe sig sådan.. Overvejer faktisk at stå op, men det er eddermame nederen at han ikke engang kan holde til en dårlig nat uden at blive til et røvhul :blabla

Ej det er heller ik i orden! Du sku gerne ku ligge med go samvittighed uden at tænke at du blir nødt til at stå op... Jeg synes at du skal prøve at lade ham være. Det er altid værst lige når man indser at det er morgen kl 5.30...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor mand <_< Han har sovet hos A, fordi E og jeg er syge og sover i vores seng. A har åbenbart sovet dårligt og S er bare pisse sur over at knægten står op kl 5.30. Han ville have mig til at stå op, men jeg er bare dårlig :( Han snerrer, vrisser, smækker med alt ting og stakkels A er bare sulten og ked. Så er det altså ikke sjovt at ligge i sengen og kunne høre ham skabe sig sådan.. Overvejer faktisk at stå op, men det er eddermame nederen at han ikke engang kan holde til en dårlig nat uden at blive til et røvhul :blabla

 

Åh, frygter totalt at min mand bliver sådan der. Han reagerer SÅ dårligt på at få sin søvn forstyrret og har generelt et kæmpe stort søvnbehov. Og reagerer også med hysteri og trampen i gulvet <_< Føler med dig søde, det er sgu ikke okay! Håber at han lige strammer sig an for Alberts skyld. Og god bedring til dig og Edith :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor mand <_< Han har sovet hos A, fordi E og jeg er syge og sover i vores seng. A har åbenbart sovet dårligt og S er bare pisse sur over at knægten står op kl 5.30. Han ville have mig til at stå op, men jeg er bare dårlig :( Han snerrer, vrisser, smækker med alt ting og stakkels A er bare sulten og ked. Så er det altså ikke sjovt at ligge i sengen og kunne høre ham skabe sig sådan.. Overvejer faktisk at stå op, men det er eddermame nederen at han ikke engang kan holde til en dårlig nat uden at blive til et røvhul :blabla

Ej S. Tag en tudekiks! <_<

Det kan han ikke være bekendt. Hverken overfor dig eller Albert!

Jeg håber du kunne abstrahere og fik lidt mere søvn :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej S. Tag en tudekiks! <_<

Det kan han ikke være bekendt. Hverken overfor dig eller Albert!

Jeg håber du kunne abstrahere og fik lidt mere søvn :kiss

:ditto

De mænd :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor mand <_< Han har sovet hos A, fordi E og jeg er syge og sover i vores seng. A har åbenbart sovet dårligt og S er bare pisse sur over at knægten står op kl 5.30. Han ville have mig til at stå op, men jeg er bare dårlig :( Han snerrer, vrisser, smækker med alt ting og stakkels A er bare sulten og ked. Så er det altså ikke sjovt at ligge i sengen og kunne høre ham skabe sig sådan.. Overvejer faktisk at stå op, men det er eddermame nederen at han ikke engang kan holde til en dårlig nat uden at blive til et røvhul :blabla

ahhh not cool S  :klap det stinker da max, men hold da kæft hvor skal han bare tage sif lidt sammen, når jeg tænker på alle de mange gange, hvor han har været syg, og du har trukket læsset! it sucks, men det er jo der, hvor vi andre spiser chokolade i selvmedlidenhed, laver en ekstra spand kaffe og så indser, at der sgu ikke er så meget at gøre ved det... shape up S!!

 

God bedring til jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh not cool S :klap det stinker da max, men hold da kæft hvor skal han bare tage sif lidt sammen, når jeg tænker på alle de mange gange, hvor han har været syg, og du har trukket læsset! it sucks, men det er jo der, hvor vi andre spiser chokolade i selvmedlidenhed, laver en ekstra spand kaffe og så indser, at der sgu ikke er så meget at gøre ved det... shape up S!!

God bedring til jer :kiss

Lige præcis!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss

Jeg stod ikke op og det blev bedre, indtil Albert begyndte at blive træt. Så var helvede løs igen og jeg blev vækket med et "æd dem her" og fik stykket et par piller i hånden :blink Da jeg stod op ville han ikke have hjælp og var totalt martyr-agtig :box

Nu sover A, Edith spiser morgenmad og ser ramasjang og jeg har bedt ham om at gå i seng, men det gider han ikke :angry Behøver jeg at sige at jeg ønsker ham til månen nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.