tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Jeg burde løbe en tur, men jeg er alt for træt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ik overskue at brokke mig... Sluk nu bare. Kan ik sove kan ingenting :boo hvorfor skal de koste så meget at præstere noget

Hvad da? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith der er feberfri om morgenen, men temperaturen stiger mega meget i løbet af dagen.. Hun er helt slatten, men keder sig efterhånden :(

Og jeg er vist også ved at blive syg - jeg er godt nok træt, fryser og har den ledeste hovedpine :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min svigermor, der bare generelt er irriterende... Hun skal altid komme med "gode" råd...

Jeg er stadig vred og frustreret over, at hun valgte at dukke op hele to (!!!!) gange på fødestuen, uden at være indbudt til at tage del i fødslen!  :gal 

Første gang var fredag eftermiddag - Jeg fødte altså lørdag morgen. Mine veer gik desværre også i stå...

Anden gang kom hun ind på fødestuen liige efter eg havde født og stadig lå med spredte ben og blev syet :angry

 

I dag fik hun billeder fra fødslen og var skuffet over, at alle billederne ikke var der - Hun ville rigtig gerne have et billede af min moderkage :blink Det var nu helt bevidst, at ikke alle billeder var med - noget privatliv, må vi da have!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min svigermor, der bare generelt er irriterende... Hun skal altid komme med "gode" råd...

Jeg er stadig vred og frustreret over, at hun valgte at dukke op hele to (!!!!) gange på fødestuen, uden at være indbudt til at tage del i fødslen! :gal

Første gang var fredag eftermiddag - Jeg fødte altså lørdag morgen. Mine veer gik desværre også i stå...

Anden gang kom hun ind på fødestuen liige efter eg havde født og stadig lå med spredte ben og blev syet :angry

I dag fik hun billeder fra fødslen og var skuffet over, at alle billederne ikke var der - Hun ville rigtig gerne have et billede af min moderkage :blink Det var nu helt bevidst, at ikke alle billeder var med - noget privatliv, må vi da have!

Holy crap!!! Hold kæft, jeg var blevet tosset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Josephine, der havde jeg nok fået et mindre hysterisk anfald. Kan godt forstå, at du synes at det er grænseoverskridende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min svigermor, der bare generelt er irriterende... Hun skal altid komme med "gode" råd...

Jeg er stadig vred og frustreret over, at hun valgte at dukke op hele to (!!!!) gange på fødestuen, uden at være indbudt til at tage del i fødslen! :gal

Første gang var fredag eftermiddag - Jeg fødte altså lørdag morgen. Mine veer gik desværre også i stå...

Anden gang kom hun ind på fødestuen liige efter eg havde født og stadig lå med spredte ben og blev syet :angry

I dag fik hun billeder fra fødslen og var skuffet over, at alle billederne ikke var der - Hun ville rigtig gerne have et billede af min moderkage :blink Det var nu helt bevidst, at ikke alle billeder var med - noget privatliv, må vi da have!

Wow! :blink

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor pokker skal hun have billeder fra fødslen?! De (få) billeder vi har, er vores private. Familen må gerne se dem, måske få et billede af Astrid men sku ikke alle vores billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken om at skulle på arbejde i morgen :boo

Jeg kan slet ikke rumme det :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor pokker skal hun have billeder fra fødslen?! De (få) billeder vi har, er vores private. Familen må gerne se dem, måske få et billede af Astrid men sku ikke alle vores billeder!

Præcis... Min mor tog dem til os og ikke fordi de skulle deles ud til nogen.

Hun har fået 20 billeder - Det må være nok. Det bestemmer jeg det er. Men hun er bare helt uden grænser og sans for andres grænser. Tydeligvis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! :blink

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige :o

Jeg sagde heller ikke noget og har aldrig fået sagt noget siden... Jeg blev så målløs over, at hun pludselig stod der.

Jeg har selvfølgelig sagt noget til min mand, som virkelig bare er mors dreng og kun kunne svare: "Jamen hun ville jo bare gerne være der så hurtigt som muligt"

Ja, det er flot. Men aftalen var bare, at vi nok skulle give besked, når det var nu.

Hun havde i anden omgang siddet ude på gangen og hørt mig føde...

 

Ej Josephine, der havde jeg nok fået et mindre hysterisk anfald. Kan godt forstå, at du synes at det er grænseoverskridende :kram2

De hysteriske anfald går desværre udover min mand... Jeg er umiddelbart ret behersket overfor min svigermor..Eller. Det var jeg indtil hun begyndte at blande sig i, om jeg burde chokolade nu, hvor jeg ammer.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min svigermor, der bare generelt er irriterende... Hun skal altid komme med "gode" råd...

Jeg er stadig vred og frustreret over, at hun valgte at dukke op hele to (!!!!) gange på fødestuen, uden at være indbudt til at tage del i fødslen!  :gal

Første gang var fredag eftermiddag - Jeg fødte altså lørdag morgen. Mine veer gik desværre også i stå...

Anden gang kom hun ind på fødestuen liige efter eg havde født og stadig lå med spredte ben og blev syet :angry

 

I dag fik hun billeder fra fødslen og var skuffet over, at alle billederne ikke var der - Hun ville rigtig gerne have et billede af min moderkage :blink Det var nu helt bevidst, at ikke alle billeder var med - noget privatliv, må vi da have!

 

Oh my - har vi samme svigermor??

 

Mine svigerforældre kørte omvej forbi vores hus flere gange optil fødslen for at kigge om bilen var hjemme, og var den ikke hjemme kunne de finde på at køre forbi hospitalet for at se om den var der (vi snakker altså omvej på 4km hjem til os, og så 10km til hospitalet herfra... De holdt sig heldigvis væk fra fødestuen, men stort set hele svigerfamilien (svigerforældre, to svigerinder, 3-4 nevøer og niecer) var forbi os på barselsgangen mindre end en time efter vi var kommet der - og det selvom det var ret sent på aftenen, jeg ikke havde sovet i flere døgn og været igennem AKS og ikke havde været oppe at stå endnu og der stod skilte om at børn var forbudt på afdelingen... Jeg var SÅ opgivet. 

 

Og min mand er ligesom din... Men han er blevet bedre efter han blev far, og det er blevet meget bedre her det sidste 1½ år synes jeg. Jeg er også blevet bedre til at sige fra selv, f.eks. siger jeg nogle gange at nu er det på tide at de går... Og så bløder jeg også lidt op når min søn er så glad for farmor og farfar. Men jeg tænker at der skal MEGET klare regler omkring fødsel nr 2. MEGET MEGET klare regler. Og der skal slås hårdt ned og ikke bøjes hvis folk ikke overholder dem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det er mild brok - men ved siden af mig sidder min datter. Hun er stadig i sin fine fine kjole og hun har nyvasket hår, så hendes krøller er skinnende blanke med en gammelrosa sløjfe i. Hun er mega lækker og super smuk, skal jeg selv sige det.

Men hun slår simpelthen de mest ækle prutter lige nu. Hvordan kan et så perfekt lille menneske lugte SÅ grimt?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det er mild brok - men ved siden af mig sidder min datter. Hun er stadig i sin fine fine kjole og hun har nyvasket hår, så hendes krøller er skinnende blanke med en gammelrosa sløjfe i. Hun er mega lækker og super smuk, skal jeg selv sige det.

Men hun slår simpelthen de mest ækle prutter lige nu. Hvordan kan et så perfekt lille menneske lugte SÅ grimt?!?!

:lol

Og det kræver næsten et billede af smukke Ingsem :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med øjenbetændelse. Seriøst altså, giv mig da i det mindste lige en chance for at komme mig over fødslen først!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min svigermor, der bare generelt er irriterende... Hun skal altid komme med "gode" råd...

Jeg er stadig vred og frustreret over, at hun valgte at dukke op hele to (!!!!) gange på fødestuen, uden at være indbudt til at tage del i fødslen! :gal

Første gang var fredag eftermiddag - Jeg fødte altså lørdag morgen. Mine veer gik desværre også i stå...

Anden gang kom hun ind på fødestuen liige efter eg havde født og stadig lå med spredte ben og blev syet :angry

I dag fik hun billeder fra fødslen og var skuffet over, at alle billederne ikke var der - Hun ville rigtig gerne have et billede af min moderkage :blink Det var nu helt bevidst, at ikke alle billeder var med - noget privatliv, må vi da have!

Det er da ikke bare irriterende, det er helt uden for rækkevidde. Hold op, hvor var jeg blevet tosset :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holy crap!!! Hold kæft, jeg var blevet tosset!

Også mig. Både på gimpen og mors dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svigermors nye idé er, at Cirkel skal til kiropraktor sådan bare fordi. Cirkel har det ellers ganske glimrende, så jeg kan vitterligt ikke se idéen.

Min mand har igen mistet sine ædlere dele og synes det er en fin idé... :huh

... Det synes moren så ikke, så barnet skal ingen steder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syg mand... Altså, syg baby er lort... Syg baby OG syg mor er lort... Syg baby, syg mor OG syg mand er noget nær jordens undergang... 

 

Der findes simpelthen ikke nogen som mænd som kan ligne de er døden nær fordi de har ondt i halsen, og som seriøst søger sympati fordi de ikke føler de har sovet godt, når syge mor har været på sygehuset hele natten med syg baby, hvor der hverken er rigtig mørkt, sådan ordentlige muligheder for at sidde godt med baby når baby græder, og det først var kl 2 om natten at det blev besluttet at vi skulle blive natten over - og mor derfor først der fik en seng at ligge i. Syge mor har så i alt sovet 3 afbrudte timer på førnævnte sygehus men syge mand har ligget i sin seng hele natten og kun skulle reagere på tumling hvis han vågnede.

 

Jeg kan godt se det er meeeeeget værre :rolleyes

 

Nogle gange, ikke også? Så skulle de mænd simpelthen have tæsk!

ØV! God bedring til dig og lille pigen og så et spark i røven til din mand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De hysteriske anfald går desværre udover min mand... Jeg er umiddelbart ret behersket overfor min svigermor..Eller. Det var jeg indtil hun begyndte at blande sig i, om jeg burde chokolade nu, hvor jeg ammer.... <_<

 

Det lyder som om, at det kunne være på sin plads at slække lidt på beherskelsen ;) Jeg kan selv være mega dårlig til at få sagt fra i samme øjeblik som jeg burde (lige når situationen opstår). Især hvis man, som du er inde på andetsteds, bare bliver overrumplet. Så skal man nogen gange lige vende den lidt med sig selv først, før man rigtig finder ud af, præcis hvor lidt okay, man egentligt syntes at det var!

 

Min egen mor har tidligere gerne villet blande sig lidt mere end jeg syntes godt var. Jeg lærte ret hurtigt som ung at sige: "det er mit liv, det skal du ikke blande dig i!" (jep, skøøøn teenager jeg har været :D ). Men det hjalp og den har sådan set hængt ved siden. Så nu kan jeg sige det og så kan vi bare grine af det, men samtidig ved hun også godt, at så er grænsen nået og så behøver jeg (i hvert fald som regel) ikke at sige mere end det. Så er budskabet forstået. Hvis hun rigtig presser citronen, så kan der komme et: "ja ja, men jeg har vel lov til at sige min mening!!!". Og så kan jeg sige, at selvfølgelig har hun det og jeg har så ret til at være uenig eller have lyst til at gøre tingene på en anden måde :rolleyes

 

Kan dog godt forstå at det må være frustrerende, hvis din mand så samtidig har lidt svært ved at sige fra overfor sin mor, for så kommer han jo nemt til indirekte at opmuntre hende lidt. Jeg håber at I kan finde frem til en god måde, hvorpå I (gerne fælles!) kan få sat nogle gode grænser for hende :kram2 Jo før, des bedre og nemmere, tænker jeg. Det bliver desværre nok ikke lettere med tiden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg Josephine, jeg kan slet ikke stave til, hvor rasende, jeg var blevet :blink :kram

Næste gang ville jeg overveje at få skrevet i min vandrejournal, at kun min mand (og din mor?) måtte komme på fødestuen. Og svigermor ville først få besked en times tid efter at jeg havde tænkt "Nu vil jeg gerne have besøg". Hvilket med sådan en svigermor muligvis først ville være 2 uger efter fødslen :whistling

Det er jo helt crazy...

Edit: Og manden havde prompte fået at vide, at han skulle tage sig sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At sidde med lækker sovende baby på skødet og så skal man på wc! Håber faktisk lidt at hun snart vågner :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw Josephine, hvor er hun vild din svigermor :prik

Jeg ved slet ikke hvad jeg havde gjort, hvis det havde været min. Men jeg havde i hvert fald været edderspændt rasende!

Vi har ikke haft besøg den dag drengene er kommet ud, der har jeg ikke engang haft lyst til at snakke med nogen!

Og de billeder der! Ej men hvad bilder hun sig ind? Det er da skønt at hun er engageret, men hun har PÅ INGEN MÅDE nogen som helst ret til nogen som helst billeder. At i vil give hende nogen fra fødslen af, skal hun da virkelig føle sig lykkelig over. Vi har meget få (!!!!) billeder jeg kunne finde på at vise frem, og sådan ca ingen billeder der skal gives ud.

En fødsel (ks eller alm) er, synes jeg, den mest intime og hellige stund jeg overhovedet kan forestille mig.

Tsk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands manglende evne til at sig sammen i god tid, så han altid ender med at skulle sidde med noget vigtigt i sidste øjeblik og ofte på det dårligste tidspunkt hvor jeg godt kunne have brugt hjælp men så må klare det hele selv i stedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke jeg sidder og frygter lidt dåbsgaven fra svigerne. Vi ønsker os (blandt andet) et tilskud til autostol. I dag spørger hun så hvilken, for hun havde set/kendte nogen der havde en brugt autostol til salg. 1: jeg skal IKKE have en brugt autostol jeg ikke aner hvor kommer fra, 2: L*rtet kan jo så ikke byttes til den vi gerne vil have, 3: så skal vi sælge en brugt og døje med det... Åh hvor ville jeg ønske min svigere lærte kvalitet fremfor kvantitet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.