My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Én amning i nat! Min superhelt af en mand smed mig ud af soveværelset og var inde med hende kl 03 og så har hun hellers fået mad kl 07.30 :yay :yay

Åh det var tiltrængt med noget søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak roselein, parcelhus og Mette for input :) Jamen så er vi tilbage til det med bleer på brysterne, kan jeg høre - eller blemateriale i hvert fald ;) Jeg har altid tænkt at det lød ubehageligt med de der engangsindlæg. Jeg får vildt irriteret hud, når jeg har haft bind på for mange dage i træk for eksempel og tænkte at det sikkert var samme princip med engangsindlæg. Men så kan jeg vel selvfølgelig bare tage uldindlægget mellem bryst og engangsindlæg. Det må prøves, kan jeg høre, for det her lækkeri er altså pænt irriterende. Jeg vil helt sikkert give det et forsøg :)

Jeg har også ret sart hud, og samme problem med bind, som du beskriver, men jeg har på intet tidspunkt haft problemer med min hud under indlæggene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke ammet i nat?! :blink

Sofie fik en tår vand, lige inden jeg faldt i søvn kl. 23.30 og lagde sig ned og sov videre uden brok og så vågnede jeg da Anna vågnede 06.45 og Sofie sov videre til 07.20 :o :yay

Jeg var faktisk et øjeblik i tvivl om hvorvidt jeg havde ammet eller ej, men jeg kunne mærke på mine bryster, at det havde jeg ikke ;) De var ikke ømme eller spændte - bare fyldige fremfor flade :D

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger engangsindlæg fra "vores" og de virker bare :) jeg startede med natusan men det var det hårdeste og usmidige gang papir og så var det så tydeligt gennem tøjet fordi det var en hård skal :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg må på jagt efter engangsindlæg næste gang vi skal ind for at handle. Tror ikke at vi har det store udvalg herude på landet, men må se hvad jeg kan støve op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sikke da I kan alle sammen i dag med kun én eller ingen amninger i nat - hurra! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger natusan og synes de er gode. Har det slet ikke som Ellekilde med dem. Når nu jeg ikke kunne få mine pigeon så er de en ok erstatning.

Hvis jeg bruger dem fra Levevis, lækker jeg efter 5 min, så de blev hurtigt kylet ud.

Prøv dig frem, Alura, hvis du vil igang med engangsindlæggene. Det er vist ret individuelt hvad der fungerer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! +200 gram på en uge.. Endelig tager hun ordentligt på! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak roselein, parcelhus og Mette for input :) Jamen så er vi tilbage til det med bleer på brysterne, kan jeg høre - eller blemateriale i hvert fald ;) Jeg har altid tænkt at det lød ubehageligt med de der engangsindlæg. Jeg får vildt irriteret hud, når jeg har haft bind på for mange dage i træk for eksempel og tænkte at det sikkert var samme princip med engangsindlæg. Men så kan jeg vel selvfølgelig bare tage uldindlægget mellem bryst og engangsindlæg. Det må prøves, kan jeg høre, for det her lækkeri er altså pænt irriterende. Jeg vil helt sikkert give det et forsøg :)

Jeg får også irriteret hud af at gå med bind for mange dage i træk, men tåler fint engangsammeindlæg. Jeg kunne ikke leve uden! Lige nu bruger jeg Levevis, de er meget gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke bruge uldindlæg, men jeg har til gengæld nogle bambusindlæg som holder fint :) Jeg lækker ikke så meget mere, men da jeg gjorde plejede jeg at have små håndklæder og stofbleer til at lægge over/omkring brysterne, og det har som regel fungeret fint - jeg er vågnet badet i mælk et par gange, men ellers er det gået ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om jeg skal fortsætte med at amme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om jeg skal fortsætte med at amme

Hvor gammelt er for barn, og hvad får dig til at tvivle? ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg drak 4-5 glas vin fra kl. 18-22. Hvornår vil I mene, jeg kan amme igen? :help

Når Lilly efterspørger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Lilly efterspørger :)

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Rart at høre :) Når jeg kiggede på diverse sider, stod der, at man skulle vente 3 timer pr. genstand. Hun blev ammet første gang kl. 6. Mit ene bryst var ved at eksplodere :blink

Jeg mener ammenet er i gang med at opdatere deres, synes jeg at jeg så i amning uden grænser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er ammenet åbnet for spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W vil kun spise fra det ene bryst. Han er i kst behandling og kigger mest mod venstre hvilket også er det bryst han kun vil ligge ved... Åjjjhhh hvad gør jeg indtil behandling igen tirsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W vil kun spise fra det ene bryst. Han er i kst behandling og kigger mest mod venstre hvilket også er det bryst han kun vil ligge ved... Åjjjhhh hvad gør jeg indtil behandling igen tirsdag

Tvillingestilling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W vil kun spise fra det ene bryst. Han er i kst behandling og kigger mest mod venstre hvilket også er det bryst han kun vil ligge ved... Åjjjhhh hvad gør jeg indtil behandling igen tirsdag

Hjælper det, hvis du ligger ned og ammer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W vil kun spise fra det ene bryst. Han er i kst behandling og kigger mest mod venstre hvilket også er det bryst han kun vil ligge ved... Åjjjhhh hvad gør jeg indtil behandling igen tirsdag

Ellers så lig dig "på hovedet" i forhold til W. Var det ikke LilleMi der gjorde det på et tidspunkt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER