Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Jeg havde den sidst, og det giver altså noget ro over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt du er ved ægoplægning afhænger af, hvor længe klinikken har behandlet ægget/æggene. Jeg har 2 gang fået æg op på 5/6 dagen og dermed 2+5/6, men denne gang på 3 dagen efter ÆU og var dermed 2+3 ;) Men det er nemlig meget forvirrende i starten, men du får meget hurtigt styr på det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt du er ved ægoplægning afhænger af, hvor længe klinikken har behandlet ægget/æggene. Jeg har 2 gang fået æg op på 5/6 dagen og dermed 2+5/6, men denne gang på 3 dagen efter ÆU og var dermed 2+3 ;) Men det er nemlig meget forvirrende i starten, men du får meget hurtigt styr på det:)

Men æo er jo som udgangspunkt når man er 2+2 i cyklus af hensyn til slimhindens tykkelse og så er det jo underornet hvor langt ægget er for det sætter sig jo ikke hurtigere fast om det er dyrket videre. Så der skal altid gå 12 dage fra æo til bp (udfra det jeg altid har hørt)

Man fastsætter jo termin udfra hvornår ægget sætter sig fast og ikke hvor mange dage ægget har delt sig... i sidste ende fastsætter de jo termin ud ved nf og det sikre er at regne fra 2+0 ved æl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de dyrker den til 5/6 dagen sætter de den først op ved 2+5/6. Altså 5/6 dagen efter ÆU. Det har jeg fået forklaret på klinikken, så er rimelig sikker på dette... Som sagt så har jeg fået æg op både 3 og 5 dagen efter ÆU.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men æo er jo som udgangspunkt når man er 2+2 i cyklus af hensyn til slimhindens tykkelse og så er det jo underornet hvor langt ægget er for det sætter sig jo ikke hurtigere fast om det er dyrket videre. Så der skal altid gå 12 dage fra æo til bp (udfra det jeg altid har hørt)

Man fastsætter jo termin udfra hvornår ægget sætter sig fast og ikke hvor mange dage ægget har delt sig... i sidste ende fastsætter de jo termin ud ved nf og det sikre er at regne fra 2+0 ved æl

 

Undskyld, jeg lige blander mig  :) Når ægget er dyrket i 5/6 dage, finder ÆO først sted 2+5/6. Jeg har fx fået en fryseblastocyst tilbageført 5 dage efter min ægløsning (naturlig cyklus uden hormoner). Når det er så gammelt, sætter ægget sig hurtigere fast efter oplægning. Jeg fik at vide, at mit var klar til at klække og sætte sig fast, da jeg fik tilbageført det. Fire dage efter testede jeg positiv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de dyrker den til 5/6 dagen sætter de den først op ved 2+5/6. Altså 5/6 dagen efter ÆU. Det har jeg fået forklaret på klinikken, så er rimelig sikker på dette... Som sagt så har jeg fået æg op både 3 og 5 dagen efter ÆU.

 

Lige præcis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, jeg lige blander mig :) Når ægget er dyrket i 5/6 dage, finder ÆO først sted 2+5/6. Jeg har fx fået en fryseblastocyst tilbageført 5 dage efter min ægløsning (naturlig cyklus uden hormoner). Når det er så gammelt, sætter ægget sig hurtigere fast efter oplægning. Jeg fik at vide, at mit var klar til at klække og sætte sig fast, da jeg fik tilbageført det. Fire dage efter testede jeg positiv.

Okay - det lyder plausibelt så. Har bare aldrig hørt om det før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået b-12 vitamin i vores behandling. Nogen der ved om man stopper med dem i de pauser der er mellem forsøgene eller man forsætter? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - det lyder plausibelt så. Har bare aldrig hørt om det før :)

 

Det er vist heller ikke så udbredt endnu at dyrke dem til blastocyststadiet. Vi sagde bare ja til det i forbindelse med et forskningsforsøg. Fordelen er, at der er større graviditetschance, fordi de æg som går til før stadiet, jo ikke bliver tilbageført.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrine: Jeg vil nok fortsætte - det kan man næsten ikke få for meget af. Men ved det desværre ikke?

 

Vedr. blastocyster, så udvikler de dem i Dronninglund altid til dette stadie, såfremt man har flere end 5 æg ved ÆU. Men er der under 5 æg, så udvikler de dem kun til 2/3 dagen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist heller ikke så udbredt endnu at dyrke dem til blastocyststadiet. Vi sagde bare ja til det i forbindelse med et forskningsforsøg. Fordelen er, at der er større graviditetschance, fordi de æg som går til før stadiet, jo ikke bliver tilbageført.

Det er lidt pudsigt, for jeg har fået indtryk af at det er ret normalt; jeg har i hvert fald fået dyrket mine æg til blastoer begge gange og der var ikke rigtig tale om ikke at gøre det. Ikke som jeg husker det, i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået b-12 vitamin i vores behandling. Nogen der ved om man stopper med dem i de pauser der er mellem forsøgene eller man forsætter? :help

Ved det desværre ikke :/

Men er blevet nysgerrig.. Hva gør de godt for ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu i snakker om blastocyste-æg, så har jeg lige et spørgsmål. Jeg havde ÆU en onsdag, ÆO fredag og så dyrkede de videre på resten af æggene, hvor 2 så kom i fryseren om mandagen - er de så dyrket til blastocyststadiet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu i snakker om blastocyste-æg, så har jeg lige et spørgsmål. Jeg havde ÆU en onsdag, ÆO fredag og så dyrkede de videre på resten af æggene, hvor 2 så kom i fryseren om mandagen - er de så dyrket til blastocyststadiet?

Ja det er de

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er de

Tak, så blev jeg så klog :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt pudsigt, for jeg har fået indtryk af at det er ret normalt; jeg har i hvert fald fået dyrket mine æg til blastoer begge gange og der var ikke rigtig tale om ikke at gøre det. Ikke som jeg husker det, i hvert fald :)

 

Jamen det er det måske også nu :) Det var det bare ikke for tre år siden, da vi var i behandling. Men det afhænger jo nok af hvor og antallet af æg. Vi havde sagt ja til det inden forsøget, fordi det var på forskningsbasis i det offentlige. Men nu kan jeg godt huske, at det krævede over et vist antal æg. Jeg fik taget over 20 æg ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er det måske også nu :) Det var det bare ikke for tre år siden, da vi var i behandling. Men det afhænger jo nok af hvor og antallet af æg. Vi havde sagt ja til det inden forsøget, fordi det var på forskningsbasis i det offentlige. Men nu kan jeg godt huske, at det krævede over et vist antal æg. Jeg fik taget over 20 æg ud.

Det kan sagtens være de tre år, der er gået - eller det kan være forskellige klinikker bare har forskellige tilgange til det (det har de med medicin, råd ang. ÆU og ÆO osv.).

Jeg har fået 8-10 æg ud (mener jeg, jeg kan faktisk ikke huske de præcise antal :blush ) - der er alligevel et stykke op til de 20 ;) (hold nu op, det er mange! Blev du overstimuleret?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være de tre år, der er gået - eller det kan være forskellige klinikker bare har forskellige tilgange til det (det har de med medicin, råd ang. ÆU og ÆO osv.).

Jeg har fået 8-10 æg ud (mener jeg, jeg kan faktisk ikke huske de præcise antal :blush ) - der er alligevel et stykke op til de 20 ;) (hold nu op, det er mange! Blev du overstimuleret?)

 

Det er også mit indtryk, at det kan være meget forskelligt.

 

Jeg er ret sikker på, at grænsen lå på otte på vores klinik, så du skal ikke sammenligne med det antal, jeg havde  ;) Jeg blev ikke overstimuleret, nej. Det var et kort forsøg og med en ganske almindelig dosis. Jeg husker det faktisk ikke som ret slemt, men måske er det fordi, jeg tænker på udkommet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det desværre ikke :/

Men er blevet nysgerrig.. Hva gør de godt for ?? :)

Jeg får det som forebyggende mod B-12 vitamin mangel, de siger jeg bare skal fortsætte har lige talt med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blev insemineret igår, så nu er det så bare at vente 14 dage og se hvad der sker....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blev insemineret igår, så nu er det så bare at vente 14 dage og se hvad der sker....

Uhhh, hep hep :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad :glad spændene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte på Crinonen igår og har indtil videre ingen bivirkninger. Jer der har oplevet bivirkninger, hvor lang tid gik der inden de kom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte på Crinonen igår og har indtil videre ingen bivirkninger. Jer der har oplevet bivirkninger, hvor lang tid gik der inden de kom?

Åh, det kan jeg dårligt huske! Men mener der gik nogle dage...

Pøj pøj :goodluck :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kroppen er vidst 4-5 timer om at optage dosis. Men vil også sige et par dage, men har ikke de vilde symptomer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER