Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Så sidder man og klogere i at det ikke er et foster men en blastocyst :haha

Edit: du var hurtigere end mig Katrine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så sidder man og klogere i at det ikke er et foster men en blastocyst :haha

Netop det er ikke et foster :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop det er ikke et foster :lolhit

Nej jeg blev også "irriteret" over de kalde det et foster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev også "irriteret" over de kalde det et foster...

Men ja, 1 ud af 4 blev gravide... Havde håbet at se succes hos dem alle og en videnskab vi ikke brugte herhjemme jeg kunne tage med og få gjort et sted (total ønske tænkning )

Det er mega irriterede det hedder ikke fostre, nå!! ;) var der ikke 5 par? Så 1 ud af 5 :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser et program på kanal 4 om fertilitetsbehandling ... Det er spændende og se.. Og vildt at kvinden bliver lagt i fuld bedøvelse under ÆU (det er fra England )

De fortalte på Skejby da jeg fik taget æg ud at det var fast procedurer i USA at være i fuld narkos ved ÆU, vi blev enig om det var fordi vi Skandinavier var sejere :LOL

Det lyder da helt vildt!! Jeg fik beskeden at jeg gerne måtte tage to panodiler inden æu :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da helt vildt!! Jeg fik beskeden at jeg gerne måtte tage to panodiler inden æu :lol

Jeg fik 2x pernodil og 1x beroligende 1 time inden ÆU og så noget morfin lignende i en venflon lige inde ÆU. Så fik noget, men var vågen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev også "irriteret" over de kalde det et foster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har undret mig over noget, da jeg var til sidste ÆO på Skejby sagde ham lægen jeg var inde hos, at hvis jeg skulle igang igen med et frisk forsøg ville han gerne sætte mig op fra 100 IE til 125 IE puregon, for jeg lavede så gode æg, men på en gråvejrs dag kom der måske kun 5 æg istedet for 8 som sidst. Er det almenelig procedurer at blive sat op i dosis hvis der var et okay antal i forrig forsøg?

Ved godt det er fløjtende ligemeget nu, når vi ikke skal derud mere, men var bare nysgerrig efter om andre har oplevet det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål søde. Kan ikke hjælpe, men håber andre har noget at byde ind med :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål søde. Kan ikke hjælpe, men håber andre har noget at byde ind med :kram2

Ja, jeg tænkte det kunne være interessant om det er procedurer at gøre det. Jeg tænker at 8 æg med 7 modne må være pænt på kort protokol på 100 EI, eller hvordan? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre heller ikke være behjælpelig Katrine.. Men håber andre måske kan svare dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænkte det kunne være interessant om det er procedurer at gøre det. Jeg tænker at 8 æg med 7 modne må være pænt på kort protokol på 100 EI, eller hvordan? :chin:

Jeg synes det lyder rigtig fint - men jeg er jo ikke læge, så gvad ved jeg om det? :p

Kan ikke hjælpe, desværre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også lyder rigtig godt. Fik da i hvert fald besked fra sygeplejersken på Dronninglund, at hun havde gode nyder, da hun fortalte der var 8 modne og 7 der var befrugtet og havde delt sog flot. Så må jeg sige det ville undre mig meget, hvis de pludselig vil sætte dosis op... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sigter efter mellem 8 og 12 æg, så 8 er umiddelbart fint, men heller ikke overvældende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, er simpelthen så ked af det idag. Er jo på p-piller i et par måneder nu her (for at styre cyklus) inden vi starter i IUI først i oktober. Og havde egentlig håbet på en opblomstring i vores sexliv nu når vi ikke længere skulle have set "af pligt" men af lyst. På trods af at jeg egentlig synes at det gik rigtig godt med at finde lysten når vi gik igang.

Men der er sket præcis det modsatte! Når manden lægger op til det prøver jeg virkelig at gå med på den, men kan bare slet ikke finde lysten! Om det er min kvindelighed der har fået et hak i nødden fordi det er mig der ikke virker eller hvad det er der sker ved jeg ikke, men kæft hvor er det frustrerende.

Det endte idag med at tårerne silede ned af kinderne på mig imens fordi det hele blev for meget.

Nåede ellers at sige i går at jeg ikke følte mig ked af det længere men bare glædede mig til at komme igang.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre heller ikke være behjælpelig Katrine.. Men håber andre måske kan svare dig :kram2

 

 

Jeg synes det lyder rigtig fint - men jeg er jo ikke læge, så gvad ved jeg om det? :P

Kan ikke hjælpe, desværre :kram2

Tak piger :kram2 Vi må se hvad de siger i Skive :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også lyder rigtig godt. Fik da i hvert fald besked fra sygeplejersken på Dronninglund, at hun havde gode nyder, da hun fortalte der var 8 modne og 7 der var befrugtet og havde delt sog flot. Så må jeg sige det ville undre mig meget, hvis de pludselig vil sætte dosis op... :chin:

Jeg må se hvad Skive mener om dosis :)

 

De sigter efter mellem 8 og 12 æg, så 8 er umiddelbart fint, men heller ikke overvældende.

Jeg vidste ikke hvad der er målet at opnå, så kan jeg godt se 8 er det de minimum vil opnå. Jeg må afvente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, er simpelthen så ked af det idag. Er jo på p-piller i et par måneder nu her (for at styre cyklus) inden vi starter i IUI først i oktober. Og havde egentlig håbet på en opblomstring i vores sexliv nu når vi ikke længere skulle have set "af pligt" men af lyst. På trods af at jeg egentlig synes at det gik rigtig godt med at finde lysten når vi gik igang.

Men der er sket præcis det modsatte! Når manden lægger op til det prøver jeg virkelig at gå med på den, men kan bare slet ikke finde lysten! Om det er min kvindelighed der har fået et hak i nødden fordi det er mig der ikke virker eller hvad det er der sker ved jeg ikke, men kæft hvor er det frustrerende.

Det endte idag med at tårerne silede ned af kinderne på mig imens fordi det hele blev for meget.

Nåede ellers at sige i går at jeg ikke følte mig ked af det længere men bare glædede mig til at komme igang.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Det er bare ikke sjovt, når det ikke fungere. Det har været lidt svært efter de gange jeg har været på Skejby, men vi arbejder på det.

:kram din vej håber I finder tilbage til gnisten begge to :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, er simpelthen så ked af det idag. Er jo på p-piller i et par måneder nu her (for at styre cyklus) inden vi starter i IUI først i oktober. Og havde egentlig håbet på en opblomstring i vores sexliv nu når vi ikke længere skulle have set "af pligt" men af lyst. På trods af at jeg egentlig synes at det gik rigtig godt med at finde lysten når vi gik igang.

Men der er sket præcis det modsatte! Når manden lægger op til det prøver jeg virkelig at gå med på den, men kan bare slet ikke finde lysten! Om det er min kvindelighed der har fået et hak i nødden fordi det er mig der ikke virker eller hvad det er der sker ved jeg ikke, men kæft hvor er det frustrerende.

Det endte idag med at tårerne silede ned af kinderne på mig imens fordi det hele blev for meget.

Nåede ellers at sige i går at jeg ikke følte mig ked af det længere men bare glædede mig til at komme igang.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Det er bare super svært at lægge behandlings oplevelserne bag sig, og bare nyde at være der for hinanden. Det tog min mand og jeg en god pause på et par år, før vi kunne at hygge os, uden at have tankerne i baghovedet omkring behandling. Vi havde dog også været i gang i rigtig mange år. Så håber at det går hurtigere for jer, at 'falde' tilbage i hak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare super svært at lægge behandlings oplevelserne bag sig, og bare nyde at være der for hinanden. Det tog min mand og jeg en god pause på et par år, før vi kunne at hygge os, uden at have tankerne i baghovedet omkring behandling. Vi havde dog også været i gang i rigtig mange år. Så håber at det går hurtigere for jer, at 'falde' tilbage i hak :kiss

Tak for svar søde piger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, er simpelthen så ked af det idag. Er jo på p-piller i et par måneder nu her (for at styre cyklus) inden vi starter i IUI først i oktober. Og havde egentlig håbet på en opblomstring i vores sexliv nu når vi ikke længere skulle have set "af pligt" men af lyst. På trods af at jeg egentlig synes at det gik rigtig godt med at finde lysten når vi gik igang.

Men der er sket præcis det modsatte! Når manden lægger op til det prøver jeg virkelig at gå med på den, men kan bare slet ikke finde lysten! Om det er min kvindelighed der har fået et hak i nødden fordi det er mig der ikke virker eller hvad det er der sker ved jeg ikke, men kæft hvor er det frustrerende.

Det endte idag med at tårerne silede ned af kinderne på mig imens fordi det hele blev for meget.

Nåede ellers at sige i går at jeg ikke følte mig ked af det længere men bare glædede mig til at komme igang.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Mig og kæresten har egentlig lagt PB langt væk fordi vi ikke er klar til at starte op i behandling. Så derfor er jeg også på pillerne igen, med den ulempe at de fuldstændig dræber alt hvad der minder om sexlyst, til stor frustration for kæresten, og da også for mig ( jeg lægger bare ikke lige så meget mærke til det). Så jeg overvejer at stoppe på p-pillerne igen, bare for at kunne få noget sexlyst. Og så må jeg leve med uren hud og ekstrem uregelmæssig mens hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig og kæresten har egentlig lagt PB langt væk fordi vi ikke er klar til at starte op i behandling. Så derfor er jeg også på pillerne igen, med den ulempe at de fuldstændig dræber alt hvad der minder om sexlyst, til stor frustration for kæresten, og da også for mig ( jeg lægger bare ikke lige så meget mærke til det). Så jeg overvejer at stoppe på p-pillerne igen, bare for at kunne få noget sexlyst. Og så må jeg leve med uren hud og ekstrem uregelmæssig mens hehe.

Så kan det jo netop også være at der kommer en positiv test "helt af sig selv" hvis I bare nyder hinanden uden at fokusere på PB :) Det er jo tit der det sker. Det er bare nemmere sagt end gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan det jo netop også være at der kommer en positiv test "helt af sig selv" hvis I bare nyder hinanden uden at fokusere på PB :) Det er jo tit der det sker. Det er bare nemmere sagt end gjort.

Hehe det tror jeg er rimelig svært. Har vist rimelig slem pcos. Havde en meget direkte gynækolog der sagde at der var ca. 1% chance for at jeg kunne opnå en graviditet, da der kunne gå op mod 95 dage før jeg fik mens. Og hun mente ikke at jeg havde nogen form for æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det tror jeg er rimelig svært. Har vist rimelig slem pcos. Havde en meget direkte gynækolog der sagde at der var ca. 1% chance for at jeg kunne opnå en graviditet, da der kunne gå op mod 95 dage før jeg fik mens. Og hun mente ikke at jeg havde nogen form for æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk "godt" at få sat tal på hvor lille chancen er for naturlig graviditet. Vi sad faktisk netop lige og talte om det. Jeg har nemlig selv PCOS. Der går dog "kun" 37- 74 dage imellem. Men klinikken har dødsdømt min krop alligevel og siger at jeg slet ikke har nogen cyklus.

Har du overvejet bogen "spis dig gravid"? Jeg har hele tiden kunnet regne ud at jeg havde PCOS og har hele tiden kendt til bogen, men ikke haft nogen tro på det var noget der virkede, men er i gang med at læse den nu, og synes egentlig at den giver rigtig god mening. Faktisk så jeg er helt træt af at vi ikke prøvede det først.

Ja både og er det rart. Synes virkelig at det er dødsstødet at få hehe.

Jo og har også haft lånt den, men kan ikke rigtig tåle mælk og mange af tingene indeholder ost fløde mm. Samtidig er jeg til den undervægtige side, så må slet ikke tabe mig. Men har forsøgt mig med det, synes bare det var svært rigtigt svært, især når kæresten ikke ville ændre hans kost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER