Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Ja både og er det rart. Synes virkelig at det er dødsstødet at få hehe.

Jo og har også haft lånt den, men kan ikke rigtig tåle mælk og mange af tingene indeholder ost fløde mm. Samtidig er jeg til den undervægtige side, så må slet ikke tabe mig. Men har forsøgt mig med det, synes bare det var svært rigtigt svært, især når kæresten ikke ville ændre hans kost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bestemt også at det var et hårdt slag da de ikke mente at jeg havde haft ægløsninger. Det jeg mener er her bagefter at få tal på hvor skidt det præcis står til. Ja okay. Det kan jeg godt se. Føler du så godt at du kan vente til du er færdig med uddannelsen? Vi melder os til IUI om præcis 28 dage og jeg synes godt nok at ventetiden er lang. Selvom jeg kan mærke at det hjælper at der kun er en enkelt cyklus tilbage.

Ja det tror jeg godt at jeg kan, for jeg er ser meget praktisk på det hele. Og lige nu nyder jeg godt at min store nevø på 14 mrd og min helt nye nevø som er 1,5 uge. Men er lidt øv over at min søster har så nemt ved at blive gravid og at jeg kæmper. Men nu må vi se, det er mest kæresten der får lov at bestemme hvornår vi går i gang. Men har heldigvis ikke alderen mod mig, er heldigvis kun 23. Hehe

Men ej hvor lyder det spændende. Jeg kæmper også lidt med angsten for at skulle gå i gang, det der med, er jeg moden nok kan jeg tage vare på et barn, kommer jeg til at fortryde at få barn i en tidlig alder og sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg godt at jeg kan, for jeg er ser meget praktisk på det hele. Og lige nu nyder jeg godt at min store nevø på 14 mrd og min helt nye nevø som er 1,5 uge. Men er lidt øv over at min søster har så nemt ved at blive gravid og at jeg kæmper. Men nu må vi se, det er mest kæresten der får lov at bestemme hvornår vi går i gang. Men har heldigvis ikke alderen mod mig, er heldigvis kun 23. Hehe

Men ej hvor lyder det spændende. Jeg kæmper også lidt med angsten for at skulle gå i gang, det der med, er jeg moden nok kan jeg tage vare på et barn, kommer jeg til at fortryde at få barn i en tidlig alder og sådan.

Det kender jeg godt. Mine svigerinder bliver også gravide lige med det samme hver gang, alt imens man selv er helt defekt.

Der er jeg så 28 og har altid gerne villet være færdig med at få børn inden jeg bliver 30. Men jeg var 25 inden jeg mødte min mand, så allerede der var jeg bagefter i forhold til den plan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kender jeg godt. Mine svigerinder bliver også gravide lige med det samme hver gang, alt imens man selv er helt defekt.

Der er jeg så 28 og har altid gerne villet være færdig med at få børn inden jeg bliver 30. Men jeg var 25 inden jeg mødte min mand, så allerede der var jeg bagefter i forhold til den plan.

Ja okay det kan jeg godt se, så tiden er lidt mød dig. Men du bliver da selvfølgelig gravid efter første forsøg.

Men må indrømme at jeg også er lidt chokeret over de priser som medicin den har.

Men hvor mange forsøg får du så, inden du skal overgå til ivf? Ikke fordi du skal ud i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay det kan jeg godt se, så tiden er lidt mød dig. Men du bliver da selvfølgelig gravid efter første forsøg.

Men må indrømme at jeg også er lidt chokeret over de priser som medicin den har.

Men hvor mange forsøg får du så, inden du skal overgå til ivf? Ikke fordi du skal ud i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er voldsomme priser hormonerne har, men det man skal huske er at det bliver gratis når man passerer de 3800 (mener jeg).

Som udgangspunkt 3 forsøg men det kommer an på hvordan det går. Hvis man f.eks. modner for mange æg af gangen går man hurtigt videre til IVF, men ser alt helt perfekt ud, men vi bare ikke bliver gravide kan det være at vi får 6 forsøg inden vi går videre.

Okay, snakkede det nemlig ikke så meget igennem med gynækologen da vi ikke ville starte op. Men mener hun sagde at hun kun ville give 3 forsøg. Og ved ikk hvordan at hun henviser videre til ivf hvis der er for mange æg, for hun er privat men har samarbejde med Holbæk sygehus som ligger 2 min væk fra hendes klinik. Når hehe det finder jeg vel ud af til den tid.

Hm er det ikke først når man har brugt omkring 10.000 at det bliver gratis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så vidt jeg har forstået med de 10.000. Og alt vores foregår på fertilitetsklinikken, som vi blev henvist direkte til fra egen læge til udredning, så jeg aner ikke hvordan det foregår med en gynækolog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så vidt jeg har forstået med de 10.000. Og alt vores foregår på fertilitetsklinikken, som vi blev henvist direkte til fra egen læge til udredning, så jeg aner ikke hvordan det foregår med en gynækolog.

Jeg overvejer også når vi skal starte op, at be om at blive henvist til fertilitetsklinikken, har det også bedre med at det foregår på et sygehus. Hvis der nu skulle ske noget kan man jo hurtigt konventere over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også når vi skal starte op, at be om at blive henvist til fertilitetsklinikken, har det også bedre med at det foregår på et sygehus. Hvis der nu skulle ske noget kan man jo hurtigt konventere over.

Det har jeg nu ikke tænkt over. For os gav det sig selv, da vi bor 30 km væk fra det der går som Danmarks bedste fertilitetsklinik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg nu ikke tænkt over. For os gav det sig selv, da vi bor 30 km væk fra det der går som Danmarks bedste fertilitetsklinik.

Hvilken er det? Trianglen eller?

Ja det er ulempen ved at bo lidt i udkantsdanmark der er ikke mange muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken er det? Trianglen eller?

Ja det er ulempen ved at bo lidt i udkantsdanmark der er ikke mange muligheder.

Nej Skive. Så det er såmænd også udkantsdanmark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Skive. Så det er såmænd også udkantsdanmark :)

Ja okay. Men virkelig meget held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay. Men virkelig meget held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at spørge hvornår du kan få kronikertilskud. Så er der en øvre grænse for hvor meget du kan komme af med i medicin før den bliver 'gratis'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at spørge hvornår du kan få kronikertilskud. Så er der en øvre grænse for hvor meget du kan komme af med i medicin før den bliver 'gratis'

Jeg mener det er ved ca. 2800 men det skulle der være sørget for fra klinikkens side af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan maksimalt skulle betale kr 3.830 i egenbetaling pr. år, når man får kronikertilskud. Dette svarer til kr 17.738 i reelle medicinudgifter. Se mere her :) https://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/tilskud/individuelle-tilskud/kronikertilskud.aspx#

Jeg var personligt gennem 4xIUI og 1xICSI, og jeg nåede ikke loftet (har betalt ca kr 3.000 for medicin til ca kr 13.000). Så det er ikke lige med det samme, at kronikertilskudet bliver nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også 3800 jeg mente :)

Så fik du ikke Gonal f pennen, vel? Jeg har ikke købt den endnu, men den alene skulle koste 2-3000 pr. forsøg. Tak for linket. Det skal jeg have kigget på.

Nej vent. Vil det sige at man får rabat hver gang? Jeg troede at man betalte fuld pris indtil man havde passeret de 3830

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også 3800 jeg mente :)

Så fik du ikke Gonal f pennen, vel? Jeg har ikke købt den endnu, men den alene skulle koste 2-3000 pr. forsøg. Tak for linket. Det skal jeg have kigget på.

Nej vent. Vil det sige at man får rabat hver gang? Jeg troede at man betalte fuld pris indtil man havde passeret de 3830

Man betaler fuld pris af de første kr 925, og derefter får man tilskud. Tilskuddet bliver større, jo mere man køber (ved højere CTR saldo), se her http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/medicintilskud/medicintilskud/sygesikringens_regler_medicintilskud.aspx

Jeg fik primært pergotime og ovitrelle ved IUI bortset fra en gang, hvor jeg fik Gonal-f, som rigtigt nok er en del dyrere end pergotime. Ved ICSI fik jeg puregon, orgalutran, ovitrelle og lutinus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man betaler fuld pris af de første kr 925, og derefter får man tilskud. Tilskuddet bliver større, jo mere man køber (ved højere CTR saldo), se her http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/medicintilskud/medicintilskud/sygesikringens_regler_medicintilskud.aspx

Jeg fik primært pergotime og ovitrelle ved IUI bortset fra en gang, hvor jeg fik Gonal-f, som rigtigt nok er en del dyrere end pergotime. Ved ICSI fik jeg puregon, orgalutran, ovitrelle og lutinus.

Tusind tak for linket. Det gav virkelig overblik! Plus vi højest sandsynligt skal bruge to penne pr. forsøg og det viste sig at køber vi dem på en gang koster de tilsammen 625 istedet for de 1000 kr hvis man først køber pen nr. 2 senere, og det er da virkelig værd at tage med.

Har jeg ikke forstået det rigtigt, at hvis man starter ud med at købe medicin for 2500 så trækkes 75% af hele beløbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Man får tilskud at de første kroner man bruger. Dvs hvis man køber medicin for 2500 kr første gang, så skal du bare prise dig lykkelig for at du ikke skal udregne tilskuddet ;-) det har jeg prøvet i mit arbejde, og det er hamrende besværligt :-)

Så det kan ikke svare sig at købe den til 1500 og den til 1000 på én gang? Undskyld men jeg er til tungnem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm har virkelig en øv følelse. A og jeg valgte i samråd at sætte PB på pause, fordi vi begge syntes det var en for stor mundfuld og lidt for meget planlagt at skulle opstarte i behandling, og ikke bare kunne opnå graviditet spontant.

Men nu har jeg det lidt sådan at jeg gerne vil ha sat en form for tidshorisont ift hvordan vi vil starte op igen.

Og jeg synes det skal være om et år da det vil passe bedst ift uddannelse. Men A han kan ikke fortælle mig eller sætte ord på hvornår han vil starte op eller agumentere for hvorfor han ikke vil om et år.

For jeg kan bare mærke på mig selv at jeg har brug for at vide hvornår, så jeg mentalt kan forberede mig. For må ærligt indrømme, at det at gå ind i behandlings verden, virkelig er svært for mig og jeg skal virkelig overskride nogle grænser. Fx bare det at vide at jeg skal stikke mig selv, at alt bliver planlagt for mig, og kan allerede fornemme hvilke stress det vil være at gå og vente fra inseminationen til testdag.

Undskyld for dette meget frustreret indlæg, og ved ikk helt hvad jeg vil med det og det er for at blive be eller afkræftet i min holdning. Men tak til jeg der gad læse det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm har virkelig en øv følelse. A og jeg valgte i samråd at sætte PB på pause, fordi vi begge syntes det var en for stor mundfuld og lidt for meget planlagt at skulle opstarte i behandling, og ikke bare kunne opnå graviditet spontant.

Men nu har jeg det lidt sådan at jeg gerne vil ha sat en form for tidshorisont ift hvordan vi vil starte op igen.

Og jeg synes det skal være om et år da det vil passe bedst ift uddannelse. Men A han kan ikke fortælle mig eller sætte ord på hvornår han vil starte op eller agumentere for hvorfor han ikke vil om et år.

For jeg kan bare mærke på mig selv at jeg har brug for at vide hvornår, så jeg mentalt kan forberede mig. For må ærligt indrømme, at det at gå ind i behandlings verden, virkelig er svært for mig og jeg skal virkelig overskride nogle grænser. Fx bare det at vide at jeg skal stikke mig selv, at alt bliver planlagt for mig, og kan allerede fornemme hvilke stress det vil være at gå og vente fra inseminationen til testdag.

Undskyld for dette meget frustreret indlæg, og ved ikk helt hvad jeg vil med det og det er for at blive be eller afkræftet i min holdning. Men tak til jeg der gad læse det

Først et :kram kan godt forstå det er en stor mundfuld at skulle i behandling. Der næste synes jeg klart det giver mening at sætte en tidshorisont på pausen, så er der nogle rammer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et :kram kan godt forstå det er en stor mundfuld at skulle i behandling. Der næste synes jeg klart det giver mening at sætte en tidshorisont på pausen, så er der nogle rammer :kram

Det er en stor mundfuld, for havde aldrig troet det skulle ske for mig. Og alligevel havde jeg en mærkelig fornemmelse af at der har været noget galt. Fik en mærkelig fornemmelse af det, da jeg var i praktik på gynækologisk ambulatorium. Og der vidste jeg intet. Lidt spøjst hvad en mavefornemmelse kan gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt det er en stor mundfuld at starte i behandling... :kram2 En tidshorisont lyder som en rigtig god plan, så har du ligesom noget at forholde dig til... Håber I finder en løsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER