Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Hejsa :) Har idag fået taget en blodprøve idag hvor hcG hormonet var for lav :( skal have taget en ny blodprøve på onsdag for at se om tallet stiger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad var HCG? 

 

Jeg prøvede det her i sidste forsøg, hvor tallet var 41, og det er jo alt for lavt. To dage senere var det 11... Men det er faktisk meget hårdere end man lige tror, for vi nåede også virkeligt at glæde os og tro på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var HCG?

Jeg prøvede det her i sidste forsøg, hvor tallet var 41, og det er jo alt for lavt. To dage senere var det 11... Men det er faktisk meget hårdere end man lige tror, for vi nåede også virkeligt at glæde os og tro på det.

Det er mega hårdt at få beskeden du er måske gravid :( Glemte helt at spørge om det og hun sagde bare det var for lavt. Hun sagde at ægget havde sat sig fast men måske ikke videreudviklet sig. Ved du hva hcG helst skal ligge på? Fik du din mens inden næste blodprøve ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var HCG? 

 

Jeg prøvede det her i sidste forsøg, hvor tallet var 41, og det er jo alt for lavt. To dage senere var det 11... Men det er faktisk meget hårdere end man lige tror, for vi nåede også virkeligt at glæde os og tro på det.

I er startet op igen? Krydser fingre og tæer for, at det går nogenlunde glat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan komme de en god forklaring på hvorfor æg der sætter sig fast går i stå?

Kromosom fejl, men der udover? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega hårdt at få beskeden du er måske gravid :( Glemte helt at spørge om det og hun sagde bare det var for lavt. Hun sagde at ægget havde sat sig fast men måske ikke videreudviklet sig. Ved du hva hcG helst skal ligge på? Fik du din mens inden næste blodprøve ?

 

Det kommer an på hvilken dag man får taget blodprøven. På Skejby skal hcG helst være over 100 den dag man tester, så 41 er alt for lavt. Jeg har hørt om nogle hvor det er lykkes og blevet til en blivende graviditet hvor den har været omkring de 80. Så derfor er der stor forskel på hvor meget for lav den er. 

 

Nej, jeg fik ikke mens før nogle dage efter næste blodprøve, så der skal åbenbart ikke meget hcG i min krop for at holde den væk...

 

Jeg krydser fingre for at det videreudvikler sig for dig og at det ender i en lykkelig graviditet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan komme de en god forklaring på hvorfor æg der sætter sig fast går i stå?

Kromosom fejl, men der udover? :help

 

Er det også sket for dig? Hvor langt nåede du at komme? 

 

Det kan bare være at ægget ikke har nået at sætte sig ordentligt fast, eller at moderkagen ikke virker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er startet op igen? Krydser fingre og tæer for, at det går nogenlunde glat :kram2

 

En lille smule ;) Tak  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det også sket for dig? Hvor langt nåede du at komme? 

 

Det kan bare være at ægget ikke har nået at sætte sig ordentligt fast, eller at moderkagen ikke virker.

2 gange med friske æg. Nåede til 5+2 ca. Sidst. Og denne gang 4+3 afventer nu mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvilken dag man får taget blodprøven. På Skejby skal hcG helst være over 100 den dag man tester, så 41 er alt for lavt. Jeg har hørt om nogle hvor det er lykkes og blevet til en blivende graviditet hvor den har været omkring de 80. Så derfor er der stor forskel på hvor meget for lav den er. 

 

Nej, jeg fik ikke mens før nogle dage efter næste blodprøve, så der skal åbenbart ikke meget hcG i min krop for at holde den væk...

 

Jeg krydser fingre for at det videreudvikler sig for dig og at det ender i en lykkelig graviditet![/ Ok tak for svar :) ja det kunne være dejligt hvis tallene blev høje nok , men tror ikke rigtig på det lige nu syntes heller ikke sygeplejesken lød særlig positiv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1UREeux.jpg

Den øverste er fra igår og den nederste er fra idag -jeg tror at ægløsningssprøjten er ved at være ude nu :yay Jeg fik den i onsdags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften går det løs med hormoner igen. Vildt!

Har fået en recept på Crinone, men ingen mundtlig besked om at jeg skal starte på det. Er det ikke lidt mærkeligt?

Når jeg læser om det - både indlægssedlen og personlige erfaringer skulle det være som sendt fra helvede.

Er det også jeres erfaringer eller har I gode erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften går det løs med hormoner igen. Vildt!

Har fået en recept på Crinone, men ingen mundtlig besked om at jeg skal starte på det. Er det ikke lidt mærkeligt?

Når jeg læser om det - både indlægssedlen og personlige erfaringer skulle det være som sendt fra helvede.

Er det også jeres erfaringer eller har I gode erfaringer med det?

 

Jeg har gode erfaringer med Crinone. Slet ikke så slemt som man kan læse om, og så har det givet mig min søn! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du i hormonerne. Crinone skal først tages efter ægudtagning... Crinone er ikke slemt :) lidt ulækkert i længden, da der jo kommer lidt creme ud igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes heller ikke crinone er slemt fik dog rigtig ondt i lænden men det ved jeg ikke om det var crinone der gjorde det eller fordi jeg var gravid. Men tog det også først efter æg udtagning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke Crinone var særlig slemt! Ja, der kommer lidt ud igen, men det var ikke noget der gjorde mig noget, så længe jeg havde trusseindlæg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Nu er jeg meget mere rolig. Før tænkte jeg hormon til at holde på ægget - ja tak. Alle de bivirkninger - nej tak!!!

Skal dog lige have snakket med klinikken, for der står at man skal fortælle hvis der er blodpropper i den nærmeste familie, og både min mormor og morfar er døde af blodpropper midt i 60'erne sååå..

Derudover blev jeg i sidste cyklus insemineret på cd 12. Hvis det går ligesådan denne gang skal jeg i aftenvagt bagefter. Er det smart??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Nu er jeg meget mere rolig. Før tænkte jeg hormon til at holde på ægget - ja tak. Alle de bivirkninger - nej tak!!!

Skal dog lige have snakket med klinikken, for der står at man skal fortælle hvis der er blodpropper i den nærmeste familie, og både min mormor og morfar er døde af blodpropper midt i 60'erne sååå..

Derudover blev jeg i sidste cyklus insemineret på cd 12. Hvis det går ligesådan denne gang skal jeg i aftenvagt bagefter. Er det smart??

. Ja det kan du sagtens ;) det er mere når man skal have taget æg ud man skal hjem og slappe af bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Nu er jeg meget mere rolig. Før tænkte jeg hormon til at holde på ægget - ja tak. Alle de bivirkninger - nej tak!!!

Skal dog lige have snakket med klinikken, for der står at man skal fortælle hvis der er blodpropper i den nærmeste familie, og både min mormor og morfar er døde af blodpropper midt i 60'erne sååå..

Derudover blev jeg i sidste cyklus insemineret på cd 12. Hvis det går ligesådan denne gang skal jeg i aftenvagt bagefter. Er det smart??

 

Det er slet ikke sikkert du bliver insemineret på samme cyklusdag, så det er lidt svært at regne med... Laver du hårdt fysisk arbejde ville jeg nok ikke have lyst til nattevagt lige bagefter, men ellers er der ikke noget problem i det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!!

Det er ret hyggeligt at læse trådere her. Men kan I lige hjælpe mig her. Jeg kan altså ikke forstå alt de tal 3+2, 4+1, hvad betyder det egentlig? Hvad er min tal så?

Min mand og jeg er i gang med ICSI og fik 3 befrugtede æg ud af den første behandling. Den friske æg blev ikke til noget, og det gjorde den 1. Frosne æg heller ikke. I onsdags fik jeg sat den sidste frosne æg op og nu ruger jeg herhjemme og laver næsten ikke en skid fordi jeg er så bange for at overbelaste min krop. Hvornår kan jeg så teste? Skal til BP på mandag. Hvad for en 3+? Er jeg så??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!!

Det er ret hyggeligt at læse trådere her. Men kan I lige hjælpe mig her. Jeg kan altså ikke forstå alt de tal 3+2, 4+1, hvad betyder det egentlig? Hvad er min tal så?

Min mand og jeg er i gang med ICSI og fik 3 befrugtede æg ud af den første behandling. Den friske æg blev ikke til noget, det gjorde den 1. Frosne æg heller ikke. I onsdags fik jeg sat den sidste frosne æg og nu ruger jeg herhjemme og laver næsten ikke en skid fordi jeg er så bange for at overbelaste min krop. Hvornår kan jeg så teste? Skal til BP på mandag. Hvad for en 3+? Er jeg så?? Er ret nye i det her. Er så glad for at jeg har meldt mig til dette forum..

Jeres rugemor

Tina

2+0 er ved ÆL eller æutagning når man er i behandling. 4+0 er det hvor man forventer mens, altså 14 dage efter ÆL.

Det er lidt sværere at beregne med fryse æg. Der skal du se på hvor 'gammelt' ægget er ved oplægning. Hvordan fik du lagt æg op?

God rugning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2+0 er ved ÆL eller æutagning når man er i behandling. 4+0 er det hvor man forventer mens, altså 14 dage efter ÆL.

Det er lidt sværere at beregne med fryse æg. Der skal du se på hvor 'gammelt' ægget er ved oplægning. Hvordan fik du lagt æg op?

God rugning :)

Hej Katrinemus,

Errr? Hvordan fik jeg lagt æg op? Er der flere måde?? Det er micro insemination. Så det er en befrugtede æg der blev sat op. Den æg var 6 dage gammel før den blev froset. Og de var fra sidste uge i juni..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Katrinemus,

Errr? Hvordan fik jeg lagt æg op? Er der flere måde?? Det er micro insemination. Så det er en befrugtede æg der blev sat op. Den æg var 6 dage gammel før den blev froset. Og de var fra sidste uge i juni..

Nej, undskyld :) hvornår fik du lagt op? Så burde være 2+6 ved oplægning. Og 3+0 dagen efter osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!!

Det er ret hyggeligt at læse trådere her. Men kan I lige hjælpe mig her. Jeg kan altså ikke forstå alt de tal 3+2, 4+1, hvad betyder det egentlig? Hvad er min tal så?

Min mand og jeg er i gang med ICSI og fik 3 befrugtede æg ud af den første behandling. Den friske æg blev ikke til noget, og det gjorde den 1. Frosne æg heller ikke. I onsdags fik jeg sat den sidste frosne æg op og nu ruger jeg herhjemme og laver næsten ikke en skid fordi jeg er så bange for at overbelaste min krop. Hvornår kan jeg så teste? Skal til BP på mandag. Hvad for en 3+? Er jeg så?? Er ret nye i det her. Er så glad for at jeg har meldt mig til dette forum.. Man lære så mange ting og man få så meget støtte..

Tina

 

 

Hej Tina

 

Man er 2+0 ved ÆL tidspunkt, og det kan derfor godt være lidt forvirrende. Men når man er 2+0 så siger man at det hedder 3. uge da du har overstået 2 uger og nu er igang med den 3 uge.

 

Det ser derfor sådan ud:

 

2+0

2+1

2+2

2+3

2+4

2+5

2+6

3+0 (og her er du så inde i 4 uge)

3+1

3+2

3+3

3+4

3+5

3+6

4+0 (her er du inde i 5 graviditetsuge og det er ved 4+0 man normalt forventer mens og hvor man i behandlingsverdenen tester enten med en graviditetstest eller en blodprøve)

 

Giver det mening?

 

Jeg vil mene at hvis du fik sat æg op i onsdags, så kan du teste mandag i næste uge eller derefter. Men mandag ville være det tidligste. Normalt regner man 2+0 fra ÆU og da det normalt er 2 dage efter ÆU - så er du 2+2 ved ÆO - hvilket bringer dig frem til mandag den 9 nov hvor du i så fald vil være 4+0

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

følger lidt med herinde, uden at skrive en masse ;) , vi er igang med 1 gang behandling i det private, vi har en dreng fra 2012 som er lavet i det offentlige(skive). Denne gang vil min chef gerne have lavet en praragraf 56 på mig, i forbindelse med evt fravær. (det ville hun ikke sidst) Er der nogen af jer der har den lavet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER