MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

ved sidst sp besøg for en måned siden aftalte vi at besøg midt juli fordi kaludia kunne blive vejet ved lægen når hun skulle vaccineres og det lå midt i mellem de 2 besøg.

for en uge siden skrev jeg til sp via sundhedsvejen.dk intet respons, i fredags sendte jeg en sms intet respons. i dag ringede jeg så til vores sp som skulle være tilbage efter orlov, men hendes telefon svarer sagde hun stadig havde orlov, men jeg skulle ringe til en der hed charlotte, så ringede jeg til hende og hendes telefonsvarer sagde hun ikk kunnne træffes men at man skulle ringe til lone. så ringede jeg til lone og fik snakket med hende, hun kunne tilbyde at vi kunne komme i hendes konsultation næste mandag kl 12.30, hvilket er fint nok men vi skal så bare kører 25-30 km for det. hun sagde så os at vores faste sp holder ferie... suk så nu når vi skal til lone så er det den 3. sp der kigger på klaudia, jeg er på ingen måde tilfreds med deres håndtering af os og med at de sylter mit store ønske om en mødregruppe, og ved sidste sp besøg fik jeg lukket op for at jeg egenlig havde det svært omkring at elske klaudia, så sp nr 2 liselotte sagde hun vil kontakte deres tværfaglig team der kommer ud og snakker med en, det er os fint, jeg bliver ringet op og vi bliver tilbudt et besøg men det er dagen efter barnedåb og bryllup hvor manden samtidig skulle på arbejde, det kunne jeg ikke overskue. jamen så vil hun ringe den dag i stedet for og så kunne vi aftale en ny tid, har gimpen ringet NEJ..... jeg har virkelig en følelse af at blive glemt i systemet.... :klap  :klap  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik vi holdt en fantastisk barnedåb for Magnus i går. Det gik super godt, og han klarede det bare SÅ fint! Han græd en anelse i starten af gudstjenesten, men ellers var han helt cool :D

Selv varmen håndterede han flot, og sov flere lure i løbet af dagen. Og når han var vågen charmerede han den ene gæst efter den anden (selvom jeg havde bestemt at han ikke skulle gå på omgang, men det holdt ikke stik) og da dagen var slut, lagde han sig bare til at sove. Glad og tilfreds hele dagen. Jeg er så stolt af min lille dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi holdt en fantastisk barnedåb for Magnus i går. Det gik super godt, og han klarede det bare SÅ fint! Han græd en anelse i starten af gudstjenesten, men ellers var han helt cool :D

Selv varmen håndterede han flot, og sov flere lure i løbet af dagen. Og når han var vågen charmerede han den ene gæst efter den anden (selvom jeg havde bestemt at han ikke skulle gå på omgang, men det holdt ikke stik) og da dagen var slut, lagde han sig bare til at sove. Glad og tilfreds hele dagen. Jeg er så stolt af min lille dreng

Og han fik bare så mange fine gaver. Er helt overvældet.

Har forresten lige et spørgsmål. Vi fik to dåbsrør. Et af svigermor og et af en kammerat. Vi kan bedst lide det fra kammeraten, men svigermor har selvfølgelig været så kvik at få indgraveret navn og dato på det rør fra hende. Hvad gør man lige?

Når det er graveret så er der ingen fortrydelsesret. Derfor anbefaler de fleste gludsmede at folk giver et gavekort til graveringen, så har man mulighed for at bytte gaven hvis man får brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en datter der kun vil sove små lure i dag.. Dvs Hun har siden i morges sovet 4 lure på henholdsvis 30, 40, 40, og 50 minutter. Og hun virker bare stadig så træt.. så sov da en ordentlig lur så du kan være frisk og glad bagefter.. skøre pige....;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk lidt nervøs for min mælk :/

Jeg ville pumpe ud fordi min kusine skal passe ham i næste uge, men forsøger ikke at pumpe hver dag. Men har gjort det nogle gange, og i forleden kunne jeg så let som ingenting få 125 ml i mit højre bryst, jeg måtte faktisk stoppe fordi der ikke var plads til mere i flasken.

Men i dag har jeg så prøvet igen og gjorde også igår, men jeg kan kun få 50 ml ud? .. Selvom han ikke har spist først. Er det ikke lidt? :huh

Jeg tænker bare om det kan hænge sammen med han ikke vil sove. At det er fordi han aldrig rigtig er helt mæt :s

Og derfor ønsker at sove ved brystet, tæt på maden. Ej, jeg ved det ikke.. Det var bare en tanke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er graveret så er der ingen fortrydelsesret. Derfor anbefaler de fleste gludsmede at folk giver et gavekort til graveringen, så har man mulighed for at bytte gaven hvis man får brug for det.

Nej, det ved jeg godt :/ det er også det, der er så ærgerligt. For vi har jo ikke rigtig mulighed for så at vælge det, som vi reelt bedst kan lide (og som svigermor iøvrigt også synes var sødere end det, hun havde fundet).

Tænkte bare om der var nogle idéer til hvad man så gør. Ville det være mærkeligt at have dåbsattest i det ene og fødselsattest i det andet?

Marmik: jeg kan heller ikke altid malke lige meget ud. Nogle gange kan jeg få 80 ml (efter han har spist) og nogle gange så lidt som 10 ml før han har spist. Det er meget mærkeligt.

Men man kan jo ikke rigtig regne med det, for uanset hvad man gør, så er baby bare bedre til at få gang i nedløbet og kan få mere ud end vi kan med hånd- eller pumpekraft. :)

Er du på facebook? Så kunne du evt prøve at spørge på ammenets facebookside. Der sidder nogle meget kompetente mennesker bag skærmen, som kan finde løsninger/svar på stort set alle problemer vedr. amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det ved jeg godt :/ det er også det, der er så ærgerligt. For vi har jo ikke rigtig mulighed for så at vælge det, som vi reelt bedst kan lide (og som svigermor iøvrigt også synes var sødere end det, hun havde fundet).

Tænkte bare om der var nogle idéer til hvad man så gør. Ville det være mærkeligt at have dåbsattest i det ene og fødselsattest i det andet?

Marmik: jeg kan heller ikke altid malke lige meget ud. Nogle gange kan jeg få 80 ml (efter han har spist) og nogle gange så lidt som 10 ml før han har spist. Det er meget mærkeligt.

Men man kan jo ikke rigtig regne med det, for uanset hvad man gør, så er baby bare bedre til at få gang i nedløbet og kan få mere ud end vi kan med hånd- eller pumpekraft. :)

Er du på facebook? Så kunne du evt prøve at spørge på ammenets facebookside. Der sidder nogle meget kompetente mennesker bag skærmen, som kan finde løsninger/svar på stort set alle problemer vedr. amning.

Ja, det er korrekt.. Nej jeg er ikke på facebook men jeg kan da skrive til dem via hjemmesiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk lidt nervøs for min mælk :/

Jeg ville pumpe ud fordi min kusine skal passe ham i næste uge, men forsøger ikke at pumpe hver dag. Men har gjort det nogle gange, og i forleden kunne jeg så let som ingenting få 125 ml i mit højre bryst, jeg måtte faktisk stoppe fordi der ikke var plads til mere i flasken.

Men i dag har jeg så prøvet igen og gjorde også igår, men jeg kan kun få 50 ml ud? .. Selvom han ikke har spist først. Er det ikke lidt? :huh

Jeg tænker bare om det kan hænge sammen med han ikke vil sove. At det er fordi han aldrig rigtig er helt mæt :s

Og derfor ønsker at sove ved brystet, tæt på maden. Ej, jeg ved det ikke.. Det var bare en tanke..

 

Kunne jo godt hænge sådan sammen, men hvis han tager på og ellers er godt tilfreds så burde det jo ikke være et problem :) Også husk at han er meget mere effektiv til at få mælken ud end pumpen er. :). Men husker du at få aktiveret mælken før du pumper? altså masserer brystet og så gerne kigge på ham mens du malker ud? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne jo godt hænge sådan sammen, men hvis han tager på og ellers er godt tilfreds så burde det jo ikke være et problem :) Også husk at han er meget mere effektiv til at få mælken ud end pumpen er. :). Men husker du at få aktiveret mælken før du pumper? altså masserer brystet og så gerne kigge på ham mens du malker ud?

Altså han er på sin vis tilfreds.. Dvs. Han skal hele tiden afledes for ikke at græde..

Men vil prøve at veje ham i morgen.. Tror nemlig han har tabt sig,, hvor meget skal de egentlig tage på efterhånden?

Ja, jeg aktivere mælken inden jeg pumper.. Og har ham liggende ved siden af mig imens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han er på sin vis tilfreds.. Dvs. Han skal hele tiden afledes for ikke at græde..

Men vil prøve at veje ham i morgen.. Tror nemlig han har tabt sig,, hvor meget skal de egentlig tage på efterhånden?

Ja, jeg aktivere mælken inden jeg pumper.. Og har ham liggende ved siden af mig imens :)

Min sundhedsplejeske sagde 150 g om ugen(pige) ved 4 månederstjek. Men har på nettet læst piger 175-225 om ugen, drenge 200-250 g gældende de første 3 måneder. Derefter ca 500 g om måneden :-)

Men ja kan jo være at du ikke længere har nok mælk :-) Du kan jo evt prøve at supplerer med flaske efter du har ammetf.eks.bare til nat og se om det ændre noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er korrekt.. Nej jeg er ikke på facebook men jeg kan da skrive til dem via hjemmesiden :)

Det synes jeg du skal tage at gøre.

Og jeg synes absolut ikke at du skal supplere med en flaske, før du har fået noget ordentlig vejledning. Du risikerer at gøre situationen værre for dig selv og komme ind i en ond spiral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får besøg af sp om en halv time. Er lidt nervøs for er ikke sikker på Freya har taget nok på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der egentlig nogen, der har hørt noget fra BSB? Synes godt nok, det er længe siden, man har set noget til hende :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besvaret (redigeret)

Er der egentlig nogen, der har hørt noget fra BSB? Synes godt nok, det er længe siden, man har set noget til hende :unsure

 

Har overvejet det samme flere gange, men nej.

 

Vi har vel knap nok hørt fra hende siden han blev født? 

 

 

 

 

 Sidst aktiv: Apr 17 2015 10:46 (står på hendes profil)

Redigeret af Carcassonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har overvejet det samme flere gange, men nej.

Vi har vel knap nok hørt fra hende siden han blev født?

Sidst aktiv: Apr 17 2015 10:46 (står på hendes profil)

Stort set ikke nej.. har også været inde og lure på profilen.

Bare der nu ikke er noget galt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort set ikke nej.. har også været inde og lure på profilen.

Bare der nu ikke er noget galt :unsure

HAr også tænkt på hende mange gange. Og også kigget profilen. Men nej der er ikke meget aktivitet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAr også tænkt på hende mange gange. Og også kigget profilen. Men nej der er ikke meget aktivitet :huh

Det samme her....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har overvejet det samme flere gange, men nej.

 

Vi har vel knap nok hørt fra hende siden han blev født? 

 

 

 

 

 [/size]Sidst aktiv: Apr 17 2015 10:46 (står på hendes profil)

Vi har vel ikk hørt noget siden hun blev sat igang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vel ikk hørt noget siden hun blev sat igang...

Hun skrev lige efterfølgende at det var endt godt med en lille fin baby i hendes arme, men forløbet var vidst ikke så godt.. og så har jeg ikke set hende skrive noget nogle steder siden... jeg har også tænkt mange gange om alt nu var som det skulle være.. man bliver jo helt nervøs når en der før var så aktiv, pludselig bare stopper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får besøg af sp om en halv time. Er lidt nervøs for er ikke sikker på Freya har taget nok på...

Det gik fint med SP i dag.. nej hun har ikke taget voldsomt meget på siden sidst.. (lige omkring 1200 gram siden den 16. April), men hun har fordoblet son fødselsvægt som også er det de skal. Så sp var ikke bekymret. Hun så heller ikke ud som en der fik for lidt næring.. men måske det er et tegn på, hun er ved at være klar til fast føde. Begynder nok ikke lige med det samme.. men snart...

Og så fik vi et tip til at prøve at afhjælpe hendes morsyghed. Når min mand har hende og hun skriger skal han prøve at lægge hende fra sig. Og så vente lidt dør han tager hende igen.. på den måde bliver han måske hendes redning fra pludselig at være alene.. så det må prøves.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skrev lige efterfølgende at det var endt godt med en lille fin baby i hendes arme, men forløbet var vidst ikke så godt.. og så har jeg ikke set hende skrive noget nogle steder siden... jeg har også tænkt mange gange om alt nu var som det skulle være.. man bliver jo helt nervøs når en der før var så aktiv, pludselig bare stopper...

Ej du gør mig helt nervøs nu... Er der nogen herinde der ved hvad hun hedder og om hun er på fb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint med SP i dag.. nej hun har ikke taget voldsomt meget på siden sidst.. (lige omkring 1200 gram siden den 16. April), men hun har fordoblet son fødselsvægt som også er det de skal. Så sp var ikke bekymret. Hun så heller ikke ud som en der fik for lidt næring.. men måske det er et tegn på, hun er ved at være klar til fast føde. Begynder nok ikke lige med det samme.. men snart...

Og så fik vi et tip til at prøve at afhjælpe hendes morsyghed. Når min mand har hende og hun skriger skal han prøve at lægge hende fra sig. Og så vente lidt dør han tager hende igen.. på den måde bliver han måske hendes redning fra pludselig at være alene.. så det må prøves.. :)

Noah er også vildt morsyg.. Bare jeg vender ryggen til eller går i bad så skal M. Gøre en kæmpe indsats for at holde ham beskæftiget imens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm. Nu afviste han venstre bryst :( har han aldrig gjort før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Hvor meget sover jeres babyer?

K. er 15 uger og jeg synes hun sover mere end hun plejer i går og os i dag. Hun har altid sovet godt om natten lige siden hun var 6 uger. Hun sover som regel 8-9 timer, så får hun en ren ble og en flaske og så sover hun 2-4 timer, hvor hun os får en flaske, så leger vi og her efter plejer hun at tage en lur og resten af dagen tager hun bare power naps. Men i går og i dag er det noget længere lurer hun tager end hun plejer, har i os oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Hvor meget sover jeres babyer?

K. er 15 uger og jeg synes hun sover mere end hun plejer i går og os i dag. Hun har altid sovet godt om natten lige siden hun var 6 uger. Hun sover som regel 8-9 timer, så får hun en ren ble og en flaske og så sover hun 2-4 timer, hvor hun os får en flaske, så leger vi og her efter plejer hun at tage en lur og resten af dagen tager hun bare power naps. Men i går og i dag er det noget længere lurer hun tager end hun plejer, har i os oplevet det?

Ja har prøvet ind i mellem at Freya pludselig sov mere end normalt.. Måske det er efter et tigerspring? Så længe det ikke varer ved i lang tid og de ca sover 15 timer i døgnet, så går det nok helt fint. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER