MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Vi skulle til Kolding Idag og kæbe tøj til dåben på søndag, så vi besluttede at min mor skulle passe ham nogle timer og jeg pumpede ud så hun havde mad til ham. Vi tog en tur på 3 timer og vi fik snakket om det hele, og han forklarede også at tingene bare vokser ham over hovedet pt. Men at han ville gå tidlig i seng i aften sammen med mig og junior.. Og i aften laver han mad til os for nu skal vi have kæreste-tid igen sagde han, og undskyldte at i nat blev kl igen 3.. Så tror måske!..han forstod det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skulle til Kolding Idag og kæbe tøj til dåben på søndag, så vi besluttede at min mor skulle passe ham nogle timer og jeg pumpede ud så hun havde mad til ham. Vi tog en tur på 3 timer og vi fik snakket om det hele, og han forklarede også at tingene bare vokser ham over hovedet pt. Men at han ville gå tidlig i seng i aften sammen med mig og junior.. Og i aften laver han mad til os for nu skal vi have kæreste-tid igen sagde han, og undskyldte at i nat blev kl igen 3.. Så tror måske!..han forstod det :)

Hvor dejligt :-) håber at det så bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus er lige trillet fra maven og om på ryggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Noah også tage sine første 10 trille ture fra mave til ryg i aften :D <3

Startede med jeg lagde ham på maven og lynhurtigt gik ud for at pudse næse og da jeg kom igen lå han på ryggen .. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus er lige trillet fra maven og om på ryggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går det bedre med bækkenet i dag så? :)

Ja lidt bedre :) men har stadig ondt. Det er som om, det har låst sig lidt i højre side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle dygtige babyer her er.. :)

Så langt er Freya altså slet ikke.. hun kan hvis jeg ligger hende på sofaen og hun så bruger det at det hælder nedad mod ryggen. Her går det meget let.. hun falder jo nærmest rundt.. men hvis jeg ligger hende på et fladt underlag så sker det bare ikke helt.. i dag kom hun ned med hovedet men manglede lige resten af kroppen.. og så begyndte hun at storgylpe før hun kom videre.. der er ikke langt, men hun har ikke knækket koden endnu.. fra ryg til mave kan hun komme helt op på siden, men så er armene i vejen for at hun kan komme videre rundt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle dygtige babyer her er.. :)

Så langt er Freya altså slet ikke.. hun kan hvis jeg ligger hende på sofaen og hun så bruger det at det hælder nedad mod ryggen. Her går det meget let.. hun falder jo nærmest rundt.. men hvis jeg ligger hende på et fladt underlag så sker det bare ikke helt.. i dag kom hun ned med hovedet men manglede lige resten af kroppen.. og så begyndte hun at storgylpe før hun kom videre.. der er ikke langt, men hun har ikke knækket koden endnu.. fra ryg til mave kan hun komme helt op på siden, men så er armene i vejen for at hun kan komme videre rundt...

 

Lyder lige som os :) Synes også at Leas arme er i vejen :).

 

Hun ruller/falder også lystigt på sofaen netop fordi at den jo skråner let:).

På madras har hun enkelte gange rullet, og vidst også begge veje, men er vidst rimelig ubevidst og altid når man ikke lige kigger:) Så ligger hun bare modsat når man kigger hehe :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er delme ikke nemt at være alene hjemme, have en pylret baby, lave bryllupskage/dåbs kage (består af 3 etager, gudskelov er bundene bagt på forhånd) og lave tunmouse samt klare lidt oprydning/rengøring i køkkenet, bryggers og det store badeværelse... Det væreste er at manden skal på arbejde i morgen dagen før dåb og bryllup puha det hele virker uoverskueligt lige nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er delme ikke nemt at være alene hjemme, have en pylret baby, lave bryllupskage/dåbs kage (består af 3 etager, gudskelov er bundene bagt på forhånd) og lave tunmouse samt klare lidt oprydning/rengøring i køkkenet, bryggers og det store badeværelse... Det væreste er at manden skal på arbejde i morgen dagen før dåb og bryllup puha det hele virker uoverskueligt lige nu...

:kram

Det skal nok lykkes og så må manden jo lige give et nap med når han kommer hjem til aften og den lille forhåbentlig sover:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu fik endelig sat min mor på plads på en pæn måde, ved at sige at jeg følte hun havde overtaget vores fest. hun blev så eddike sur at hun kørte uden at sige farvel. så de kommer ikke og hjælpe i morgen som ellers var planen. så jeg har ringet til min far og stedmor og for at høre om min stedmor og 2 søstre på 10 år kan komme og hjælpe os for ellers står jeg alene med en baby og et bryllupskage projekt lakse roulade og borddækning med mere.... suk hvor er det håbløst, og hej migræne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu fik endelig sat min mor på plads på en pæn måde, ved at sige at jeg følte hun havde overtaget vores fest. hun blev så eddike sur at hun kørte uden at sige farvel. så de kommer ikke og hjælpe i morgen som ellers var planen. så jeg har ringet til min far og stedmor og for at høre om min stedmor og 2 søstre på 10 år kan komme og hjælpe os for ellers står jeg alene med en baby og et bryllupskage projekt lakse roulade og borddækning med mere.... suk hvor er det håbløst, og hej migræne.

Hvor lyder din mors opførsel som et lille barn :prik , men dejligt at du fik sagt noget til hende og håber at du kan få hjælp af anden side:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder din mors opførsel som et lille barn :prik , men dejligt at du fik sagt noget til hende og håber at du kan få hjælp af anden side:). 

jeg glemte lige og nævne at mandens tante,onkel og 2 fætre meldte afbud i går og i dag over fb meldte mandens storebro,kæreste og 4 unger fra uden nogen nærmere grund. om jeg er skuffet det er vist ikke ordet. heldigvis kigger min veninde og hendes kæreste forbi i morgen efter morgenmaden og hjælper med bordplan m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg glemte lige og nævne at mandens tante,onkel og 2 fætre meldte afbud i går og i dag over fb meldte mandens storebro,kæreste og 4 unger fra uden nogen nærmere grund. om jeg er skuffet det er vist ikke ordet. heldigvis kigger min veninde og hendes kæreste forbi i morgen efter morgenmaden og hjælper med bordplan m.m.

Ej hvor træls altså.. :(

Nå men i får forhåbentlig en god dag trods alt..

Vi er også ved at være spændte , nervøse og lidt stressede over tingene .. Plus vi får overnattende gæster natten til søndag fordi de kommer langvejs fra.. Ikke drømmen, men så er der bare flere hænder til at hjælpe i morgen når vi skal pyntet op i forsamlingshuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg glemte lige og nævne at mandens tante,onkel og 2 fætre meldte afbud i går og i dag over fb meldte mandens storebro,kæreste og 4 unger fra uden nogen nærmere grund. om jeg er skuffet det er vist ikke ordet. heldigvis kigger min veninde og hendes kæreste forbi i morgen efter morgenmaden og hjælper med bordplan m.m.

Ej hvor er det tarveligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg glemte lige og nævne at mandens tante,onkel og 2 fætre meldte afbud i går og i dag over fb meldte mandens storebro,kæreste og 4 unger fra uden nogen nærmere grund. om jeg er skuffet det er vist ikke ordet. heldigvis kigger min veninde og hendes kæreste forbi i morgen efter morgenmaden og hjælper med bordplan m.m.

Godt nok træls, og virkelig dårlig stil at melde fra så sent.

Men en anden gang må I jo bare overveje om de mennesker skal inviteres :)

I skal nok få en god dag under alle omstændigheder :-) bare husk at dåben handler om den lille, og dem som kommer er der jo for at fejre så skid hul i dem som ikke kommer. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi også overstået dåben <3

Med solskinsvejr og det hele.. Havde troet han ville begynde at græde eller skrige helt vildt oppe i kirken for han er ikke så god til at sidde stille så længe på et skød.. Men det gik over alt forventning. Han sagde intet i kirken og han gav præsten det største smil da han fik vand i håret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi også overstået dåben <3

Med solskinsvejr og det hele.. Havde troet han ville begynde at græde eller skrige helt vildt oppe i kirken for han er ikke så god til at sidde stille så længe på et skød.. Men det gik over alt forventning. Han sagde intet i kirken og han gav præsten det største smil da han fik vand i håret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt. Det lyder som en dejlig dag :)

Vi har lige været et smut over grænsen for at handle drikkevarer :)

7 timer væk fra lillemanden. Ligner seriøst Dolly Parton lige nu. Glæder mig SÅ meget, til vi kommer hjem, så jeg kan få lettet trykket :D avs.

Haha det kender jeg godt.. :D sådan har jeg det om morgenen, avs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det kender jeg godt.. :D sådan har jeg det om morgenen, avs!

Det undrer mig faktisk også en smule, for her sover han jo også gerne 6-7 timer om natten, men der er jeg aldrig pumpet så hårdt op. Mon der bliver produceret mere/hurtigere om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det undrer mig faktisk også en smule, for her sover han jo også gerne 6-7 timer om natten, men der er jeg aldrig pumpet så hårdt op. Mon der bliver produceret mere/hurtigere om dagen?

Jeg synes normalt man taler om at man har mest mælk om morgenen fordi det netop er længe siden der blev spist...

Jeg forestiller mig det har noget at gøre med at din produktion er tilpasset så du ikke bliver spændt i løbet af natten. Men når du så springer flere måltider over midt på dagen som du ikke er vandt til, så bliver brysterne spændte.. det er bare mine egne tanker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan Freya også trille fra mave til ryg...

Det var faktisk ret sjovt.. jeg lagde hende på maven på sit legetæppe på gulvet og forventede hun ville prøve at trille højre om, som vi har øvet (fet har altid været den vej hun selv lagde op til at ville) og bum så trillede hun lige den anden vej!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med atter øv på, det er lige gået op for mig at jeg ALDRIG kommer i mødregruppe pga kommunen er for sløve herude, muligvis gør far det men det er ikke sikkert han gider. Ej hvor er jeg ked af det. Jeg glæder mig sef. Til at begynde i job 1/8 men samtidig er jeg bare så ked af at de har taget mig seriøst hos sundhedsplejesken når jeg har sagt at mit behov for mødregruppe er så stort som det er. Fair de vil samle folk i lokal området men nu var vi trods alt 3 babyer herude så kunne de godt have sat os sammen noget føristedet for at vente på 4. Barn bliver født så bliver der da et alders spring på 3-4 mdr imellem børnene... Fuck jeg er sur og gal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes normalt man taler om at man har mest mælk om morgenen fordi det netop er længe siden der blev spist...

Jeg forestiller mig det har noget at gøre med at din produktion er tilpasset så du ikke bliver spændt i løbet af natten. Men når du så springer flere måltider over midt på dagen som du ikke er vandt til, så bliver brysterne spændte.. det er bare mine egne tanker. :)

Det giver faktisk ret god mening :)

Magnus var lige ved at trille fra ryg til mave i går. Han var helt omme på siden flere gange, men kunne ikke komme helt rundt pga at armene var i vejen. Tror ikke der går længe, før det sker :D

Elisamus: øv hvor træls. Kan du ikke bede sundhedsplejersken om navnene på de andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi langt om længe skrevet Magnus op til institution :) er spændt på, om vi har gjort det rigtigt. Synes det er lidt forvirrende, når man skal have dem i privat pasning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER