MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Ej du gør mig helt nervøs nu... Er der nogen herinde der ved hvad hun hedder og om hun er på fb?

Har lige læst hvad hun skrev i sin tid... Det var et langt igangsættelsesforlæb der endte i kejsersnit - så ikke så forfærdeligt... Men er sikker på hun har det godt, hun har vel bare fået travlt med den lille. Det beroliger i hvert fald mig lidt at hun har været aktiv herinde efter hun skrev sidst... Men ved ikke hvad hun hedder.. Andet end bitten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja har prøvet ind i mellem at Freya pludselig sov mere end normalt.. Måske det er efter et tigerspring? Så længe det ikke varer ved i lang tid og de ca sover 15 timer i døgnet, så går det nok helt fint. :)

Jeg tror hun sover 18 timer måske 20 i disse dage.... Hun tager jo 9 timer om natten.

Jeg vækket hende 2 gange så hun kunne få sin flaske ellers så får hun aldrig spist sin dags ration ( min. 700 ml står der MME pakken)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hun sover 18 timer måske 20 i disse dage.... Hun tager jo 9 timer om natten.

Så længe det bare er en kort periode tror jeg ikke det gør noget.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder os til 12 timer i døgnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget bruger i sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare det er lidt pudsigt, når nu hun var så aktiv før.. men selvfølgelig kan der være så mange ting, der gør, at der ikke lige er overskud til at være online.

Tror samlet, Magnus sover ca 15 timer i døgnet :)

Prøver at opdrage min mand til at sutten kun skal bruges, når Magnus er ked. Det går sådan okay, men han har lidt tendens til at proppe den i munden på ham konstant <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk mange der "forsvinder" herinde fra, når baby er kommet. Jeg gjorde det samme første gang og vendte tilbage, da hun var ca. 4 mdr. Hun var en meget nem baby, så det var ikke engang fordi jeg ikke havde overskuddet.

Er sikker på BSB har det godt og nyder sin baby :)

Her sover Julius 15-18 timer i døgnet, det svinger lidt. Varmen var ikke god ved ham og nu skal han lige lære på ny, at sove lange lure...

Julius bruger slet ikke sut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik:

Det kan vel reelt set godt være, du mangler mælk?

Men jeg tænker lidt, sover han ik godt og længe om natten?? For så er han jo hvert fald mæt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget bruger i sut?

Nok lidt for meget. Den bruges til trøst når Freya er ked af det og til at sove med.. Derudover bruges den også til når hun er ved at blive lidt småpylret i løbet af dagen og det kan sagtens være mens hun ligger og leger lidt og det er nok ikke helt så godt.. Så må lige blive lidt bedre til ikke at bruge den SÅ meget, så hun ikke går hen og slet ikke kan slippe den....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik:

Det kan vel reelt set godt være, du mangler mælk?

Men jeg tænker lidt, sover han ik godt og længe om natten?? For så er han jo hvert fald mæt!

Jo det gør han nemlig. Men på et eller andet tidspunkt i døgnet skal han jo sove, uanset om han er rigtig mæt eller ej, så måske kunne det reelt set godt lade sig gøre at han sover selvom han stadig er sulten, fordi hvis han nærmest kollapser ?? Og der er jo ingen lyde, lys eller noget om natten, så er det nok nemmere at sove fra sulten..

Men vores vægt virker self ikke, så har ikke fået ham vejet i dag.

Snakkede med SP om at sove i barnevognen og har nu forsøgt at putte ham x3 efter hendes råd også, men efter 5 min vågner han og skriger vildt. Jeg har det nok bare nemmere ved at han så sover hos mig lidt indimellem, så det ikke ender i skrig og gråd hver gang. Jeg tænker at han nok forbinder barnevognen med noget hyggeligt når han kan sidde selv i den og kigge ud, så bliver han sikkert automatisk så træt at han falder i søvn.. Man har vel lov at håbe.

Han har nok bare ikke behov for mere søvn ? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det gør han nemlig. Men på et eller andet tidspunkt i døgnet skal han jo sove, uanset om han er rigtig mæt eller ej, så måske kunne det reelt set godt lade sig gøre at han sover selvom han stadig er sulten, fordi hvis han nærmest kollapser ?? Og der er jo ingen lyde, lys eller noget om natten, så er det nok nemmere at sove fra sulten..

Men vores vægt virker self ikke, så har ikke fået ham vejet i dag.

Snakkede med SP om at sove i barnevognen og har nu forsøgt at putte ham x3 efter hendes råd også, men efter 5 min vågner han og skriger vildt. Jeg har det nok bare nemmere ved at han så sover hos mig lidt indimellem, så det ikke ender i skrig og gråd hver gang. Jeg tænker at han nok forbinder barnevognen med noget hyggeligt når han kan sidde selv i den og kigge ud, så bliver han sikkert automatisk så træt at han falder i søvn.. Man har vel lov at håbe.

Han har nok bare ikke behov for mere søvn ? :huh

Jeg vil helt klart mene, at han vil vågne, hvis han er sulten. Det er et helt basalt behov og jeg tror, at behovet for mad er større end søvnbehovet (men jeg ved det ikke...).

Kan du heller ikke lægge ham i vognen efter 15-20, når han er i den dybe søvn? Hvor længe kan han sove hos dig, 2-3 timer..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart mene, at han vil vågne, hvis han er sulten. Det er et helt basalt behov og jeg tror, at behovet for mad er større end søvnbehovet (men jeg ved det ikke...).

Kan du heller ikke lægge ham i vognen efter 15-20, når han er i den dybe søvn? Hvor længe kan han sove hos dig, 2-3 timer..?

Ja jeg tror nu også at han er mæt..

Nej det har jeg også prøvet :( men forstår det ikke, for det kunne jeg for 1 mdr siden.

Nej ikke i nærheden af det. Max 1 time sammenlagt på en god dag ved mig, med flere opvågninger , og ellers ca 30 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, nattesøvn er højt overvurderet :/

Han faldt i søvn ca. 22:45 i går. Så har han været vågen og skulle skiftes og ammes kl 02, 04:15 og igen kl 05 og han er stadig vågen..

Min mand er taget på Vig festival som frivillig (<_<) og da det har tordnet, har Magnus og jeg sovet ude ved min mor. Så det er jo nok fordi han ikke sover i sin egen lift, men hold nu op, hvor er det bare træls. Især når der ikke er nogen til at skifte/underholde bare en af gangene.

Føler slet ikke, jeg har fået noget søvn og skal have mødregruppe kl. 10. Orker det næsten ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er min sovebaby der kun vågner en gang om natten? Det her med to gange, synes jeg ikke om! Det ødelægger også fuldstændig rytmen.. det er for eksempel altså ikke tid til at stå op nu, så hun kan godt se at falde i søvn igen! Ih altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også det var en engangs forestilling for vores vedkommende. Især når far ikke er hjemme til at hjælpe.

Men ved også godt, at tigerspringet nok har noget at sige :) suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går I egentlig til noget med jeres børn?

Vi overvejer lidt at starte til stimulastik her til august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går I egentlig til noget med jeres børn?

Vi overvejer lidt at starte til stimulastik her til august :)

Vi går til babysvømning og så skal vi starte op på sådan en musiktime hver mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine skal passe Noah i morgen. Har et par flasker i fryseren , sker der noget ved at tage dem op i aften, så de kan tø i køleskab til i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine skal passe Noah i morgen. Har et par flasker i fryseren , sker der noget ved at tage dem op i aften, så de kan tø i køleskab til i morgen?

Man råder til at tø op i køleskabet, da man derfor bibeholder de vigtige vitaminer og mineraler i mælken, så det kan du sagtens gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man råder til at tø op i køleskabet, da man derfor bibeholder de vigtige vitaminer og mineraler i mælken, så det kan du sagtens gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sku lavet mos til den store guldmedalje, primært jordbær mos. Vi besøgte svigerforældrene idag og de har sindsyg mange jordbær for tiden så vi fik plukket omkring 5 kg. Ca 2,5 kg blev lavet i 1/2 kg poser og smidt i fryseren. Ca 2 kg blevet lavet til mos til k. Og frosset ned i små portioner og det sidste har vi spist til aften med fløde... Den anden dag lavede jeg pæremos og fersken mos og har lavet en lille smule med jordbær/banan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sku lavet mos til den store guldmedalje, primært jordbær mos. Vi besøgte svigerforældrene idag og de har sindsyg mange jordbær for tiden så vi fik plukket omkring 5 kg. Ca 2,5 kg blev lavet i 1/2 kg poser og smidt i fryseren. Ca 2 kg blevet lavet til mos til k. Og frosset ned i små portioner og det sidste har vi spist til aften med fløde... Den anden dag lavede jeg pæremos og fersken mos og har lavet en lille smule med jordbær/banan.

Nu når du snakker mos, kender i så siden babybite.dk? Rigtig fin side med ideer til grød og mos

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går I egentlig til noget med jeres børn?

Vi overvejer lidt at starte til stimulastik her til august :)

Vi går til babysvømning. Og så har jeg meldt os til noget der hedder babysigning som er baby rytmik og baby tegn sammen. Det starter til august. :) glæder mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu når du snakker mos, kender i så siden babybite.dk? Rigtig fin side med ideer til grød og mos

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sku lavet mos til den store guldmedalje, primært jordbær mos. Vi besøgte svigerforældrene idag og de har sindsyg mange jordbær for tiden så vi fik plukket omkring 5 kg. Ca 2,5 kg blev lavet i 1/2 kg poser og smidt i fryseren. Ca 2 kg blevet lavet til mos til k. Og frosset ned i små portioner og det sidste har vi spist til aften med fløde... Den anden dag lavede jeg pæremos og fersken mos og har lavet en lille smule med jordbær/banan.

Ej hvor lyder det bare lækkert.. Der er bare ikke noget så godt som danske jordbær...:mums

Der er dog en ting jeg finder mærkeligt... Man råder jo ammende mødre til at holde igen med selv at spise jordbær, da de kan gå i mælken og give dårlig mave til den lille.... Hvorfor er det så lige at man godt må give jordbærmos til de små når de starter på skemad? Synes bare det virker mærkeligt.....

Og øv en nat.. Tror der er et appetitspring der er igang eller sådan.. Freya plejer at sove ca 7timer i streg om natten, for så at spise og så sove videre i ca 3-4 timer. De sidste par nætter er hun så vågnet to gange og i nat tre gange.. Hun sov den ene gang kun tre timer, de andre 2,5 timer. Det kan altså mærkes... Håber det bare er et appetitspring og ikke tegn på at min mælk ikke er nok mere... Vil gerne lige vente lidt endnu med start på fast føde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER