MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Jeg glæder mig os mega meget.og morgen skal jeg mødes med 2 af dem vi var indlagt sammen med som jeg ikke har set siden vi blev udskrevet 2. Påskedag.... Wuhuuuu 2 x mødregruppe på en uge.

Fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange gange ammer i pr dag ca? Og kan de koncentrere sig om at spise? Her er han mega nysgerrig på alle lyde og bevægelser, så lige pludselig slipper han bare og vender sig rundt, for så at spise videre når lyden/bevægelsen stopper.

Som det ser ud lige nu så Ca 9 gange. Plejede at være Ca 7 gange på en dag, men hun vågner jo flere gange om natten nu..

Og hun bliver også let distraheret. Mest hvis jeg taler eller bevæger mig.. så kigger hun op og skal lige se hvad der sker dør hun spiser videre. Hun kan også godt lade sig distrahere af andre lyde, hvis de er pludselige. Vildt irriterende til tider.. og så er hun begyndt at skubbe bryste lidt væk med hånden selvom hun stadig har fat = træk i min brystvorte. Av!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg dem også tilbudt sindssygt hurtigt, men havde heldigvis overskuddet og troen på det til at sige nej.

Det er for dårligt, at de tilbyder det SÅ hurtigt!! Mor og baby skal jo lige lære alt det nye!

Ja præcis. Jeg blev så slet ikke tilbudt dem - hvilket jo er godt. På trods af at jeg udtrykte jeg var bange for hun ikke fik noget.. jeg kunne jo hverken se eller mærke råmælken, så såhvidt jeg vidste kunne hun ligeså godt ligge og sutte uden at få noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at gå i gang med næste barn, dem af jer som skal ha flere ?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at gå i gang med næste barn, dem af jer som skal ha flere ?:)

Jeg luftede det for manden forleden, men kunne godt høre at tanken om en mere allerede (selvom der jo går det meste af et år minimum!) , slet ikke var noget han var klar til. Vi snakkede lidt frem og tilbage og på en måde har jeg lyst lige nu at prøve igen, men samtidig vil jeg også gerne der er et par år eller 4 mellem dem. Så tror vi blev "enige" om at vi optager snakken om et par år, eller evt før hvis vi selvfølgelig føler for det.. Men tror herhjemme at han blev afskrækket af de første 3 mdr hvor han skreg konstant .. Desværre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg luftede det for manden forleden, men kunne godt høre at tanken om en mere allerede (selvom der jo går det meste af et år minimum!) , slet ikke var noget han var klar til. Vi snakkede lidt frem og tilbage og på en måde har jeg lyst lige nu at prøve igen, men samtidig vil jeg også gerne der er et par år eller 4 mellem dem. Så tror vi blev "enige" om at vi optager snakken om et par år, eller evt før hvis vi selvfølgelig føler for det.. Men tror herhjemme at han blev afskrækket af de første 3 mdr hvor han skreg konstant .. Desværre..

 

Jeg vil egentlig også gerne have 3-5 år i mellem mine børn, men pga. mit kræftgen er det bedst hvis jeg bliver færdig med at få børn forholdsvis tidligt således at man kan lave forebyggende operationer hvis man ønsker det. Derudover for at undgå at nr. 2 (og evt. nr 3) får genet skal vi se om vi kan komme igennem ægsortering, og hvad jeg kan læse mig til så er der omkring 1 års ventetid på rigshospitalet efter første introsamtale, som man jo også lige skal nå til først, og for hvert æg som bliver opsat er der kun omkring 20 % sandsynlighed for en baby, så kan jo gå lang tid.... Kræver lige pludselig en masse ekstra planlægning, så vi egentlig skal gå i gang ca. 2-2½ år før end vi vil have nr. 2 og hvis de så også gerne sku komme hurtigere end de 3-5 år grundet risikoen så er det jo ved at være snart allerede:S  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil egentlig også gerne have 3-5 år i mellem mine børn, men pga. mit kræftgen er det bedst hvis jeg bliver færdig med at få børn forholdsvis tidligt således at man kan lave forebyggende operationer hvis man ønsker det. Derudover for at undgå at nr. 2 (og evt. nr 3) får genet skal vi se om vi kan komme igennem ægsortering, og hvad jeg kan læse mig til så er der omkring 1 års ventetid på rigshospitalet efter første introsamtale, som man jo også lige skal nå til først, og for hvert æg som bliver opsat er der kun omkring 20 % sandsynlighed for en baby, så kan jo gå lang tid.... Kræver lige pludselig en masse ekstra planlægning, så vi egentlig skal gå i gang ca. 2-2½ år før end vi vil have nr. 2 og hvis de så også gerne sku komme hurtigere end de 3-5 år grundet risikoen så er det jo ved at være snart allerede:S

Ja okay, så kAn jeg godt se det er en anden snak. Så tror jeg egentlig jeg havde fortsat med det samme hvis jeg var dig, altså med måde. Men tror helt bestemt jeg allerede nu ville overveje at gå igang igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. jeg vil egentlig gerne have flere børn forholdsvis tæt på hinanden. Men jeg tror ikke jeg har lyst til at være på barsel, hvor min tid lige nu går så meget med at passe Freya, og være gravid samtidig.. selvom jeg faktisk savner det lidt husker jeg også alt det mindre rare der følger med graviditeten.. blandt andet nedsat appetit og kvalme.. ikke smart når man skal vedligeholde sin mælkeproduktion. Så venter lige lidt. Men ikke for længe.. og har faktisk ikke engang talt med mane om det, men er ret sikker på han deler mine tanker rimeligt.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at gå i gang med næste barn, dem af jer som skal ha flere ?:)

2-3 år. Da jeg var til jobsamtale fik af vide at oplæringen på afd. Kunne tage op til 2 år. Så jeg vil gerne ordenlig ind i tingene og have lidt erfaring inden nr 2 skal komme. Vi har valgt p stav som prævention og den holder i 3 år så tænker vi nok begynder på pb2 om 2,5 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, så kAn jeg godt se det er en anden snak. Så tror jeg egentlig jeg havde fortsat med det samme hvis jeg var dig, altså med måde. Men tror helt bestemt jeg allerede nu ville overveje at gå igang igen :)

 

Er skønt :S skal også have blodfortyndende indsprøjtninger gennem hele næste gravidlitet grundet den blodprop jeg fik denne gang så jubii :S

 

Jeg har skrevet til min kontakt på Rigshospitalet om genetik og bedt om et møde når det passer i deres kalender, men de har lige ferie nu :) Havde fået at vide at jeg sku starte mamografi når jeg var stoppet med at amme og blevet 25, så når jeg skal derind skal vi selvfølgelig også snakke genetik... Men det hele er da noget rod. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. jeg vil egentlig gerne have flere børn forholdsvis tæt på hinanden. Men jeg tror ikke jeg har lyst til at være på barsel, hvor min tid lige nu går så meget med at passe Freya, og være gravid samtidig.. selvom jeg faktisk savner det lidt husker jeg også alt det mindre rare der følger med graviditeten.. blandt andet nedsat appetit og kvalme.. ikke smart når man skal vedligeholde sin mælkeproduktion. Så venter lige lidt. Men ikke for længe.. og har faktisk ikke engang talt med mane om det, men er ret sikker på han deler mine tanker rimeligt.. ;)

 

Du kan jo begynde når du stopper med at amme, hvis du virkelig vil have dem tæt så vil det vel passe meget godt :) Men afhænger jo også af hvordan det passer med job situation osv :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2-3 år. Da jeg var til jobsamtale fik af vide at oplæringen på afd. Kunne tage op til 2 år. Så jeg vil gerne ordenlig ind i tingene og have lidt erfaring inden nr 2 skal komme. Vi har valgt p stav som prævention og den holder i 3 år så tænker vi nok begynder på pb2 om 2,5 år.

Lyder da også meget fornuftigt :) Jeg vil også gerne lige ordenligt ind i et job når min barsel er slut før end jeg skal på barsel igen :) Men er jo netop vigtigt at få både privat- og arbejdsliv til at gå op i en højere enhed :) Nu har jeg bare ikke noget job så svært at planlægge efter, skal lige afleverer mit speciale først :) (og måske lige blive færdig med det) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at gå i gang med næste barn, dem af jer som skal ha flere ?:)

Det ved jeg slet ikke. Før havde vi en fast plan om at gå igang 2-3 år efter, men nu kan jeg slet ikke overskue en til. Det har ikke noget med ham at gøre, han er jo så nem. Men har stadig graviditeten og fødslen i al for stærk erindring, så kan blive helt ked af det bare ved tanken. Selv sex ligger mig meget fjernt, fordi jeg får flashbacks til fødslen når vi forsøger.

men håber da at lysten til det kommer igen, for jeg ville være ked af, hvis han skulle blive enebarn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et billed fra vores bryllup og dåb

post-8710-0-30436700-1437073462_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille trold der efterhånden går kold kl 21 istedet for 23. Måske skal jeg rykke hans "sovetid" til 21, men er bange for at vække ham når vi så går i seng. Hmm.. Det kan vel komme an på en prøve. Hvad gør i andre? I går da ikke i seng samtidig vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille trold der efterhånden går kold kl 21 istedet for 23. Måske skal jeg rykke hans "sovetid" til 21, men er bange for at vække ham når vi så går i seng. Hmm.. Det kan vel komme an på en prøve. Hvad gør i andre? I går da ikke i seng samtidig vel?

Her bliver hun normalt lagt mellem kl 20 og 21. I dag er så lige en undtagelse da hun gik kold kl 18 og sov i tre timer.. Nu sidder hun lige lidt ved mig, men håber hun er på nat mode nu, så hun let falder i søvn om lidt... Det er ikke et problem her at gå i seng senere end hende.. Vi er bare stille når vi går ind på værelset og så går det fint... Og tror godt man kunne lave lidt "larm" uden at det ville vække hende...

Edit: hun sover nu. Tog fem minutter uden kamp... Skønt!!! :)

Edit igen: fik åbenbart jinxed mig selv for hun vågnede lige efter jeg skrev ovenstående, og så tog det lige 20 min før hun faldt i søvn... Nu er jeg selv træt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille trold der efterhånden går kold kl 21 istedet for 23. Måske skal jeg rykke hans "sovetid" til 21, men er bange for at vække ham når vi så går i seng. Hmm.. Det kan vel komme an på en prøve. Hvad gør i andre? I går da ikke i seng samtidig vel?

Normalt går Magnus kold omkring kl 22. Det passer som regel meget godt med, hvornår jeg går i seng. Men han falder i søvn i stuen og bliver så båret op i seng, når vi går op.

Jeg er ikke lige nået dertil, hvor jeg tør have ham sovende alene i soveværelset endnu ;)

Men generelt er han totalt ligeglad med larm. Vi kan stort set larme det vi vil (alt med måde selvfølgelig) uden at han vågner. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne have ca. 3 år i mellem vores børn, og da vi skal have noget andet at bo inden nr 2, så må det vente. Jeg er heller ikke klar, jeg vil bare nyde ham i fylde drag. Manden er dog klar på nr 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et billed fra vores bryllup og dåb

Uhh tillykke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh tillykke :)

Tak.....

K. har lige sendt en sms at han skal arbejde nat de næste 3 uger, puha. Han skal nok så os arbejde i den uge hvor jeg begynder på job. Men min far og charlotte vil passe hende i den uge, heldigvis. Puha logistikken skal lige gå op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.....

K. har lige sendt en sms at han skal arbejde nat de næste 3 uger, puha. Han skal nok så os arbejde i den uge hvor jeg begynder på job. Men min far og charlotte vil passe hende i den uge, heldigvis. Puha logistikken skal lige gå op...

 

Planlægning kan virkelig være noget hø :) men lyder da til at i får det løst :)

 

I ser virkelig flotte og glade ud på det bryllupsbillede :) Du stråler helt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille trold der efterhånden går kold kl 21 istedet for 23. Måske skal jeg rykke hans "sovetid" til 21, men er bange for at vække ham når vi så går i seng. Hmm.. Det kan vel komme an på en prøve. Hvad gør i andre? I går da ikke i seng samtidig vel?

Julius kommer i seng kl 19 og vågner ikke af at vi går i seng :) Men sådan har det også været fra start, så han er vant til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh k. Har mega ondt i maven, og intet hjælper i dag... What to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh k. Har mega ondt i maven, og intet hjælper i dag... What to do?

Håber det er blevet bedre... Har desværre ikke nogle råd.... Trøste så godt du kan og vise at du er der for hende...

Og tillykke med brylluppet og dåben. Hvor ser I godt ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt vi har talt lidt om det før, men jeg kan ikke huske hvad I sagde og kan ikke lige overskue at lede tråden igennem.. Så...

Er der nogen af jer der overvejer blw? Eller måske allerede har erfaring med det? Jeg har fået læst en del mere om det siden sidst og overvejer det virkelig nu.. Måske med en lille smule skemad også.... Er i hvert fald uanset hvad, nået frem til at vente til hun er 6 måneder med at introducere mad...

Og apropos mad... Vi var til 5 måneders vaccination i tirsdags og nævnte overfor min læge at Freya er begyndt at vågne flere gange om natten, og fik serveret myten om at jeg bare skulle give hende noget vælling før natten, fordi hun nok ikke fik nok næring fra mig... Godt jeg selv har undersøgt, for der er ikke noget belæg for at babyer der får vælling før nat sover bedre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER