MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Hvad tid lægger i jeres små i seng for natten?

Her kommer Freya i seng et sted mellem kl 20 og 21 - og så har vi haft nogle aftener hvor hun bare ikke ville sove før kl 22 eller senere..

Og så sover hun ca 7 timer og skal op og spise og for det meste kan hun lægges igen lige efter det. Herefter tager hun så ca 3-4 timer... Ville dog være rart at slippe for den natamning, men det er måske nok normalt nok, og ikke noget synderligt jeg kan klage over. Får trods alt en del nattesøvn :yay til forskel fra nogle..

Her er det nat ca 19/19.30 og så vågner han efter en time og skal tankes op igen. Så igen et sted mellem 3 og 4 og så står vi op ved 6.30/7-tiden.

Indtil baby er 6 mdr har de oftest behov for mad om natten. Det er først fra 6 mdr at maven ka indeholde nok mad til en hel nat. Nogle heldige forældre (og især ved flaskebørn) sover hele natten længe før :)

Andre vågner fortsat og vil have mad i lang tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her sover han ikke før 22-23.. Samtidig med os andre.. Og så sover han til et sted mellem 6 og 9..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tid lægger i jeres små i seng for natten?

Her kommer Freya i seng et sted mellem kl 20 og 21 - og så har vi haft nogle aftener hvor hun bare ikke ville sove før kl 22 eller senere..

Og så sover hun ca 7 timer og skal op og spise og for det meste kan hun lægges igen lige efter det. Herefter tager hun så ca 3-4 timer... Ville dog være rart at slippe for den natamning, men det er måske nok normalt nok, og ikke noget synderligt jeg kan klage over. Får trods alt en del nattesøvn :yay til forskel fra nogle..

Klaudia kommer i seng mellem 23 og 24 og så sover hun 8 timer nogle gange 9 og i gå blev kl 9.10 og der var hun endnu ikke vågnet og som virkelig dybt og vågnede først da jeg skiftede hende ble. Men hun er os flaske barn men hun har sovet så godt lige siden hun var 6 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sover baby mellem 21-22 - nogen gange senere hvis han har sovet ved 18-19 tiden. Det har han gjort siden fødsel. Og så har han sovet frem til 3-4, og så igen til 6-7. Nu sover han frem til 6-7 tiden, skal lige have lidt mad og sover så igen til 8-9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, hvis i føler i mangler et mælkeboost, så kan jeg give rådet videre om koldskål.

Jeg vågnede seriøst som dolly parton!

Prøvede det nogle dage i træk for at se virkningen og det virker herhjemme totalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sover han ikke før 22-23.. Samtidig med os andre.. Og så sover han til et sted mellem 6 og 9..

:ditto

Forresten, hvis i føler i mangler et mælkeboost, så kan jeg give rådet videre om koldskål.

Jeg vågnede seriøst som dolly parton!

Prøvede det nogle dage i træk for at se virkningen og det virker herhjemme totalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg spiser faktisk koldskål til morgenmad i øjeblikket, og jeg har da ikke lagt mærke til en øget produktion? :chin:

Nå okay.. Det virkede for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay.. Det virkede for mig :D

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter to mislykkedes forsøg på at putte Freya i barnevognen,giver jeg op... så må hun sove indendørs, hvor der lige nu er langt varmere end i sin barnevogn.. Suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay.. Det virkede for mig :D

Det kan være der er noget i koldskålen som du fik for lidt af og som er godt for mælkeproduktionen...

Det er jo ligesom den der mælkebombe musli. Den virker kun hvis du ikke fik nok af de fedtstoffer, vitaminer og hvad der ellers er i, før du startede på den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være der er noget i koldskålen som du fik for lidt af og som er godt for mælkeproduktionen...

Det er jo ligesom den der mælkebombe musli. Den virker kun hvis du ikke fik nok af de fedtstoffer, vitaminer og hvad der ellers er i, før du startede på den. :)

Nå ja, det kan da godt være. Hmm Kan bare ikke lige se hvad koldskålen skulle indeholde som jeg ikke fik nok af :huh

Men du har nok ret.. :) hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at de små skal sove på deres eget værelse??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at de små skal sove på deres eget værelse??

Indtil videre er det så nemt at amme i sengen om aftenen og natten og vi sover alle fra hinandens lyde (medmindre Julius er rigtig vågen..), så vi har aftalt, at vi tager en vurdering af det hele, når han er 6 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at de små skal sove på deres eget værelse??

Jeg har det egentlig helt fint med at hun sover hos os et stykke tid endnu. Så længe hun vågner om natten er det i hvert fald rart.. desuden har vi slet ikke et værelse klar til hende endnu. Det er lige nu et kontor med puslekommode i det ene hjørne, så der skal virkelig omrokering og nytænkes på det værelse før der er plads til hende derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også omkring de 6 mdr :)

Vil jer der har børn der rent faktisk gider sove i barnevogn, ikke prøve at skrive hvornår i putter dem? Altså en form for jeres døgnrytme. Jeg vil så inderligt gerne have det til at fungere :( jeg kunne jo bare prøve 1 uges tid med faste tidspunkter, mon det ville hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også omkring de 6 mdr :)

Vil jer der har børn der rent faktisk gider sove i barnevogn, ikke prøve at skrive hvornår i putter dem? Altså en form for jeres døgnrytme. Jeg vil så inderligt gerne have det til at fungere :( jeg kunne jo bare prøve 1 uges tid med faste tidspunkter, mon det ville hjælpe?

Min mand prøver at følge denne plan, men passer ikke 100 % med os idet at hun ikke bare smager på grød men spiser hele måltider, så hun vil jo f.eks. ikke ha' en flaske ½-1 time efter ved middag:). Men har den fra netsundhedsplejerske.dk

 

Tidlig morgen 06: Ammes og sover lidt videre. 
 
Formiddag 9.30: Ammes og puttes herefter til formiddagslur
 
Frokost 11.30-12: Forsøge med lidt grød, vand af kop.
 
Ammes og puttes til middagslur ca kl. 13
 
Eftermiddag 16: Ammes
 
Sover sin tredie lur
 
Aften 18-18.30: Her tilbydes skemad, når han er ved at være parat til at få det to gange dagligt.
 
Ammes eller flaske og puttes til natten ca 19.30
 
Sen aften 23-24: Ammes
 
Nat 03: Ammes
 
 
Hun falder ofte enten helt eller næsten i søvn ved mad og så ligger vi hende bare i barnevognen med sin sutteklud og en sut.... Hvis hun er meget vågen og urolig køre vi måske lige en smule rundt.
 
Håber du kan bruge det :), men jo ikke sikkert da vi ikke har haft søvnproblemer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også omkring de 6 mdr :)

Vil jer der har børn der rent faktisk gider sove i barnevogn, ikke prøve at skrive hvornår i putter dem? Altså en form for jeres døgnrytme. Jeg vil så inderligt gerne have det til at fungere :( jeg kunne jo bare prøve 1 uges tid med faste tidspunkter, mon det ville hjælpe?

Her afhænger det hele stadig af, hvornår det er morgen og hvor lange lurerne er, vil aldrig vække ham for at tvinge en rytme igennem :)

Hans første vågenperiode er maks 1,5 time. Han bliver sygt hurtigt træt om morgenen!

Så sover han alt mellem 1-3,5 timer.

Er så vågen 2 maks 2,5 timer og sover igen ca 2-3 timer.

Her er det så forskelligt, om kl kun er 14 eller om den er 17, alt efter den første lur.

Hvis første lur er kort, tager han endnu en kort lur ved 16-16.30 tiden.

Det hele passer oftest med, at han så kommer i seng kl 19 ca, efter 1,5-2 timers vågentid.

Om morgenen og eftermiddag/tidlig aften bliver han ekstra hurtigt træt, for storesøster er hjemme og hun er i hovedet af ham næsten hele tiden :D

Jeg putter som hovederegel efter maks 2 timers vågentid, nogle gange 2,5, hvis vi laver rolige aktiviteter eller jeg lige skal strække ham lidt, så det passer med at hente den store.

Kan mit svar overhovedet bruges? Jeg forsøgte først at skrive ca klokkeslæt ned, men der er ingen fast rytme på den måde, så det slettede jeg igen..

Har I slet ingen rytme? Hvad laver I, når han er vågen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her afhænger det hele stadig af, hvornår det er morgen og hvor lange lurerne er, vil aldrig vække ham for at tvinge en rytme igennem :)

Hans første vågenperiode er maks 1,5 time. Han bliver sygt hurtigt træt om morgenen!

Så sover han alt mellem 1-3,5 timer.

Er så vågen 2 maks 2,5 timer og sover igen ca 2-3 timer.

Her er det så forskelligt, om kl kun er 14 eller om den er 17, alt efter den første lur.

Hvis første lur er kort, tager han endnu en kort lur ved 16-16.30 tiden.

Det hele passer oftest med, at han så kommer i seng kl 19 ca, efter 1,5-2 timers vågentid.

Om morgenen og eftermiddag/tidlig aften bliver han ekstra hurtigt træt, for storesøster er hjemme og hun er i hovedet af ham næsten hele tiden :D

Jeg putter som hovederegel efter maks 2 timers vågentid, nogle gange 2,5, hvis vi laver rolige aktiviteter eller jeg lige skal strække ham lidt, så det passer med at hente den store.

Kan mit svar overhovedet bruges? Jeg forsøgte først at skrive ca klokkeslæt ned, men der er ingen fast rytme på den måde, så det slettede jeg igen..

Har I slet ingen rytme? Hvad laver I, når han er vågen?

Hmm.. Jo altså vi har en rytme fra 22-33 til kl 11-12 om formiddagen. Det vil sige at fra ca middag til vi går i seng er en lang kamp for at få ham til at sove. Hvor det ofte ender med han slat sover ved brystet 15- 30 min.. Og jeg vil så gerne bryde det :( vil så gerne lære ham at man kun spiser ved brystet og sover i barnevogn eller i sengen.. Jeg ved hans træthedstegn er at gnide sig i øjnene. Og hans øjne bliver helt røde. Men ofte begynder han at skrige helt vildt så snart jeg lægger ham i barnevognen eller også ligger han bare og kigger i 1 time og jeg må så opgive.

Når han er vågen snakker vi, synger, er udenfor, ligger på mave, triller , leger med forskelligt legetøj primært rangler, kigger i spejl osv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også omkring de 6 mdr :)

Vil jer der har børn der rent faktisk gider sove i barnevogn, ikke prøve at skrive hvornår i putter dem? Altså en form for jeres døgnrytme. Jeg vil så inderligt gerne have det til at fungere :( jeg kunne jo bare prøve 1 uges tid med faste tidspunkter, mon det ville hjælpe?

Jeg kan heller ikke bare få Freya til ar falde i søvn i barnevognen... Den gik jo heller ikke i dag... Hun skal være på randen til alligevel at falde i søvn - så hun derfor er ligeglad med hvor det bliver - for at få hende til at falde i søvn i vognen. Ellers prøver jeg at få hende til at falde i søvn hos mig og så lægge hende ud uden at vække hende... Det gik jo så ikke i dag... Så hun blev lagt i sin slyngevugge....

Hvad sover han i, og hvor længe har du prøvet at få ham til at falde i søvn i sengen/barnevognen, selvom han græder? Altså hvor længe går der før du giver op og tager ham op igen?

Her har vi haft en del problemer om aftenen med at få Freya til at sove (er ved at blive bedre), hvor hun netop også skreg og græd... Her virkede det i starten at have hende på armen og lulle hende i søvn på den måde evt med en stofble over hovedet så hun slapper mere af. Nu virker det ofte bedre at putte hende og så nusse hende på panden og gynge vuggen. Nogle gange skal kluden med ind over og hun har sin bamse hun putter med til at holde fast i... Nogle gange græder hun også en del efter man har lagt hende, men det lykkes for det meste at få hende til stille og roligt at falde i søvn med lidt hjælp... Hun bruger også sut - det er klart en stor hjælp. Kan ikke huske om jeres gør det? Nogle gange hvis det ikke virker lægger jeg mig på sengen eller sofaen med hende i mine arme og putter hende ind til mig, så slapper hun mere af og falder ofte i søvn.. Her er tricket at få hende lagt op i sin seng efterfølgende.. Det går ikke altid lige godt... Men er da lykkedes en del gange...

Omkring rytme, så har vi ikke nogle faste tidspunkter på den måde... Jeg kan aldrig forudse hvor længe hun sover.. Det kan være alt fra en halv time til måske 2,5 timer... Men det kører rimelig fast med at hun vågner, spiser, bliver skiftet (nogle gange omvendt, så hun bliver skiftet og så spiser) leger og sover igen efter ca 1,5 time... Her kan hun ikke meget længere end de ca halvanden time.. Normalt bliver det til ca tre lure om dagen og så sover hun til nat mellem kl 20 og 21. Så vågner hun omkring kl 4, spiser og sover derefter ca 3 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår tænker i at de små skal sove på deres eget værelse??

Tja her røg Klaudia ind på sit eget værelse da hun var 3 uger, men vores værelser ligger os ved siden af hinanden og hendes dør er på klem og vores dør står åben. Vi har ingen problemmer med at høre hende. Grunden til hun røg ind til sig selv var at hun holdt mig vågen om natten når hun pludrede i søvne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder ham nok inde hos os til han er minimum 6 mdr. Det er, hvad sundhedsstyrelsen anbefaler pga risiko for vuggedød (som jeg er så frygtelig bange for).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg er træt... Freya er vågnet to gange i nat og skulle op og spise og nu er hun så helt vågen.. Derudover har hun flere gange i nat smidt sutten så hun skulle have den igen for ikke at vågne.. i dag står vidst på rådet om at sove når de små sover.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jo altså vi har en rytme fra 22-33 til kl 11-12 om formiddagen. Det vil sige at fra ca middag til vi går i seng er en lang kamp for at få ham til at sove. Hvor det ofte ender med han slat sover ved brystet 15- 30 min.. Og jeg vil så gerne bryde det :( vil så gerne lære ham at man kun spiser ved brystet og sover i barnevogn eller i sengen.. Jeg ved hans træthedstegn er at gnide sig i øjnene. Og hans øjne bliver helt røde. Men ofte begynder han at skrige helt vildt så snart jeg lægger ham i barnevognen eller også ligger han bare og kigger i 1 time og jeg må så opgive.

Når han er vågen snakker vi, synger, er udenfor, ligger på mave, triller , leger med forskelligt legetøj primært rangler, kigger i spejl osv.. :)

Kan du forsøge at putte ham før han gnider i øjnene? Jeg tænker, at han måske allerede er overtræt, når han viser tegn?

Og hvis han evt allerede er for træt, så spiser han måske ik så effektivt og kan derfor ik sove så længe?

Det er hvert fald typisk her, at hvis Julius bliver for træt, så falder han mega hurtigt i søvn ved amning og bliver derfor hurtigt sulten igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du forsøge at putte ham før han gnider i øjnene? Jeg tænker, at han måske allerede er overtræt, når han viser tegn?

Og hvis han evt allerede er for træt, så spiser han måske ik så effektivt og kan derfor ik sove så længe?

Det er hvert fald typisk her, at hvis Julius bliver for træt, så falder han mega hurtigt i søvn ved amning og bliver derfor hurtigt sulten igen..

Det har jeg også prøvet. Hvor han ofte bare giver sig til at skrige eller grine.. Den anden dag forsøgte jeg at finde ud af hvor længe han er vågen inden han bliver træt, og tror faktisk det er omkring 1,5-2 timer. Så har prøvet at putte ham deromkring også, men lige lidt hjælper det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke trille ham i søvn ved at gå en tur..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER