MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Lyder ikke rart:S

Har det været sådan hele tiden? Tænker om ikke sundhedsplejesken er kommet med nogle gode råd? ellers håber jeg da nogen herinde har nogle gode råd :) Lige søvn kan jeg desværre ikke hjælpe med da vi sjældent har problemer :).

Ja og nej. I starten kunne vi godt få ham til at sove i barnevognen indenfor. Men så begyndte han jo at have en lang periode hvor han skreg dagen lang. Pga spændinger. Men nu er spændingerne væk, men i den periode han skreg fandt han kun ro ved brystet og derfor fik han lov at sove ved mig .. Så nu skal jeg jo egentlig starte forfra igen og lære ham at man sover i barnevognen.

Men jeg må prøve den der rytme med at

Sove, spise, lege, spise , sove ..

Tit ligger han også og halvsover når han spiser og min SP siger jo også jeg skal lægge ham fra mig så hurtigt som muligt hvis han falder i søvn. Men han sutter ofte stadig med lukkede øjne. Så jeg syntes det er svært. Og hvis jeg lægger ham fra mig er han ofte lysvågen , særlig i barnevognen .. Men jeg må vel bare kæmpe videre? Han lærer det vel tidsnok ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er Magnus blevet vaccineret. Det klarede han super fint. Han græd lige lidt, da hun stak, men holdt faktisk op så snart han kom op til mig :) og han fik da lige stor-charmet med sygeplejersken inden vi gik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Magnus blevet vaccineret. Det klarede han super fint. Han græd lige lidt, da hun stak, men holdt faktisk op så snart han kom op til mig :) og han fik da lige stor-charmet med sygeplejersken inden vi gik

Er SÅ stolt af ham :) er spændt på om han reagerer :)

Klaudia reagerede på samme måde ved lægen. Men om eftermiddagen blev hun pylret og græd heftigt i 15 min. Resten af aften sov hun og var mor syg. Hun sov fint igennem om natten og ellers havde vi ingen problemmer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Magnus blevet vaccineret. Det klarede han super fint. Han græd lige lidt, da hun stak, men holdt faktisk op så snart han kom op til mig :) og han fik da lige stor-charmet med sygeplejersken inden vi gik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været udenfor i det dejlige vejr i dag.. var på picnic med min mødregruppe. Først sad vi i skyggen men det blev lige koldt nok efter lidt tid. Så rykkede vi ud i solen. I dåbsgave har vi fået sådan et uv pop up telt jeg havde med.. det var bare så smart.. :) :jay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så bad min mor om de penge hun havde givet os som et tilskud til festen. Så jeg har lige betalt hende 5699 kr. Bølgerne har virkelig gået højt op til dåben/bryllupet men troede da vi kom på den anden siden af dåben at hun ville falde lidt ned men ak nej... Nu har hun fået sine penge ( heldigvis tilbød min bedste veninde og gudmor til datteren at vi kunne låne de 5000 af dem) og så bad jeg hende om at komme og hente nogle ting hun havde efterladt hos os, så venter på hun gider at komme. Og ellers gider jeg egenlig ikke se hende, når hun skal have den opførsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været udenfor i det dejlige vejr i dag.. var på picnic med min mødregruppe. Først sad vi i skyggen men det blev lige koldt nok efter lidt tid. Så rykkede vi ud i solen. I dåbsgave har vi fået sådan et uv pop up telt jeg havde med.. det var bare så smart.. :) :jay

Kan du ikke linke til et magen til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så bad min mor om de penge hun havde givet os som et tilskud til festen. Så jeg har lige betalt hende 5699 kr. Bølgerne har virkelig gået højt op til dåben/bryllupet men troede da vi kom på den anden siden af dåben at hun ville falde lidt ned men ak nej... Nu har hun fået sine penge ( heldigvis tilbød min bedste veninde og gudmor til datteren at vi kunne låne de 5000 af dem) og så bad jeg hende om at komme og hente nogle ting hun havde efterladt hos os, så venter på hun gider at komme. Og ellers gider jeg egenlig ikke se hende, når hun skal have den opførsel.

 

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan opføre sig sådan og være så smålig overfor sine egne børn:S Tror da at det er meget godt for dig/jer lige at kunne holde hende på afstand lidt, så i kan fokuserer bare på at være en familie og hun ikke skal ødelægge stemningen :). Hun ødelægger det jo mest bare for sit selv at hun ikke får et godt forhold til sit barnebarn og sin datter.:S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan opføre sig sådan og være så smålig overfor sine egne børn:S Tror da at det er meget godt for dig/jer lige at kunne holde hende på afstand lidt, så i kan fokuserer bare på at være en familie og hun ikke skal ødelægge stemningen :). Hun ødelægger det jo mest bare for sit selv at hun ikke får et godt forhold til sit barnebarn og sin datter.:S

Jeg kan heller forstå hende men hun mener jeg startede ved at smide hende ud om fredagen, hvilket slet ikke var scenariet. Hun spurgte om vi skulle hænge nogle balloner op fordi hun mente at teltet var grimt (det var et telt vi havde lånt gratis af en kammerats forældre) og i ved jo hvor meget jeg følte hun havde overtaget festen. Så jeg sagde på en pæn måde at jeg synes hun havde overtaget festen og hun skulle lige huske at det var vores fest, hun blev så snot fornærmet at hun kørte uden at sige farvel. Så hvis hun vil se os så må hun give en undskyldning for hendes opførsel ellers må hun bare passe sig selv. Manden sagde så jeg ikke måtte bruge Klaudia som et våben og han har da os ret men hvis hun skal være så smålig så skal hun bare blive væk og så er hun ikke velkommen her.... Suk en håbløs situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg bliver vanvittig.

 

Min mand havde ikke fået løn her til d. 1 (han har været på barsel i den første af 3 måneder nu) så vi skrev til hans chef i går.

Han ville tjekke op på det og få løst problemet. I dag har vi så fået en blanket fra udbetaling Danmark som skal godkendes for at få udbetalt barseldagpenge.... Problemet ligger bare i at min mand er berettiget til 8 ugers forældreorlov med løn og så barselsdagpenge derefter:S. 

 

Står i hans kontrakt noget ala at han er berettiget til den refusion som virksomheden kan opnå igennem barselsfonden, hvilket er 8 ugers forældreorlov. 

Vi vil jo så gerne skrive til chefen at det stadig er galt (selvom det virkelig er noget pis... i de 10 måneder han har været ansat fuldtid har der været fejl i 9 lønsedler. Han har været der 1½ år før det på deltid)

Men har selvfølgelig ikke hans kontrakt her da vi er på fyn og passer hans forældres hus i 14 dage mens at de er på ferie:S

Hvordan kan det være holdbart at man skal klage til chefen hver evig eneste måned? 

 

For at gøre det endnu bedre har han skulle lave nogle småting til arbejde hjemme og haft et telefonmøde her under sin barsel, og er også blevet spurgt om han vil deltage i et møde i august. Det har han jo gjort/sagt ja til for at være fleksibel og det er ikke rigtig et problem, men når han ikke en gang får den løn han skal have skal han da under ingen omstændigheder være large.... 

 

Sorry men sku bare lige ud med noget brok:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller forstå hende men hun mener jeg startede ved at smide hende ud om fredagen, hvilket slet ikke var scenariet. Hun spurgte om vi skulle hænge nogle balloner op fordi hun mente at teltet var grimt (det var et telt vi havde lånt gratis af en kammerats forældre) og i ved jo hvor meget jeg følte hun havde overtaget festen. Så jeg sagde på en pæn måde at jeg synes hun havde overtaget festen og hun skulle lige huske at det var vores fest, hun blev så snot fornærmet at hun kørte uden at sige farvel. Så hvis hun vil se os så må hun give en undskyldning for hendes opførsel ellers må hun bare passe sig selv. Manden sagde så jeg ikke måtte bruge Klaudia som et våben og han har da os ret men hvis hun skal være så smålig så skal hun bare blive væk og så er hun ikke velkommen her.... Suk en håbløs situation.

 

Selvfølgelig har han ret, men så længe at hun ikke vil snakke med dig kontakter hun dig vel heller ikke ligefrem for at se Klaudia. Så tænker bare at så længe du ikke kontakter hende og bare er højlig nok når hun fremadrettet kontakter dig tænker jeg ikke at du kan gøre noget galt:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var 3 mdr's :)

Han tog en god lur efter vi kom hjem og så har vi lige været ude ved min mor. Der græd han lidt og var pylret, og nu hvor vi er hjemme igen er han lige ved at falde i søvn. Det er tydeligt at han har ondt i lårene. De er hævede og han bliver ked, hvis vi rører dem.

Men indtil videre er det absolut i småtingsafdelingen :)

Elisamus: ej hvor er hun dog barnlig. Jeg synes det er fint, at du får sagt fra. Hun må lære at opføre sig ordentligt. Og jeg synes absolut det er på sin plads at hun kommer med en undskyldning, hvis hun vil se jer igen. Det er så stærkt at du står fast

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var 3 mdr's :)

Han tog en god lur efter vi kom hjem og så har vi lige været ude ved min mor. Der græd han lidt og var pylret, og nu hvor vi er hjemme igen er han lige ved at falde i søvn. Det er tydeligt at han har ondt i lårene. De er hævede og han bliver ked, hvis vi rører dem.

Men indtil videre er det absolut i småtingsafdelingen :)

Elisamus: ej hvor er hun dog barnlig. Jeg synes det er fint, at du får sagt fra. Hun må lære at opføre sig ordentligt. Og jeg synes absolut det er på sin plads at hun kommer med en undskyldning, hvis hun vil se jer igen. Det er så stærkt at du står fast

Carcassonne: har han ikke en fagforening, I kan brokke jer til? Det kan da ikke være rigtigt :unsure

 

Jo har vi, men vil lige se om vi ikke bare kan løse det med chefen først selv... og vi har jo ikke min mands kontrakt her og er ikke hjemme før d. 15 så kan ikke rigtig give fagforeningen en kopi alligevel, hvilket de vel nok skal bruge:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo har vi, men vil lige se om vi ikke bare kan løse det med chefen først selv... og vi har jo ikke min mands kontrakt her og er ikke hjemme før d. 15 så kan ikke rigtig give fagforeningen en kopi alligevel, hvilket de vel nok skal bruge:S

Nej okay, det kan jeg godt se.

Det er jo selvfølgelig aldrig sjovt, hvis man er nødt til at hive fagforening ind over. Kan godt forstå at I helst vil løse det selv.

Men tænker at når der har været bøvl så længe, har I så ikke efterhånden forsøgt at løse det selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke linke til et magen til?

Jo det kan du tro. Kan ikke finde ud af det fra mobilen så gør det straks i morgen fra computer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Pop up telte...

Det var det her vi fik i dåbsgave - det er fra Babysam

http://www.babysam.dk/pop-up-telt-laesejl-lilla

Men det var det her vi egentlig ønskede os:

http://www.lille-per-seng.dk/shop/babymoov-pop-up-4087p.html

Efter at have prøvet det fra babysam vil jeg nu stadig mene det andet er værd at investere i selvom det er dyrere... Det har en lille udluftningsklap, hvilket jeg mangler på det andet.. Der bliver varmt i teltet.. Og så har det myggenet.. Nok også smart, da der var et par dyr der blev fanget i teltet...

Men klart rigtig rart at have.. Jeg elsker sommer og sol og nægter derfor at bruge min sommer i skyggen....på den her måde kan jeg nyde solen og Freya kan få skygge.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej okay, det kan jeg godt se.

Det er jo selvfølgelig aldrig sjovt, hvis man er nødt til at hive fagforening ind over. Kan godt forstå at I helst vil løse det selv.

Men tænker at når der har været bøvl så længe, har I så ikke efterhånden forsøgt at løse det selv?

Har ikke været et problem når det sku løses før :') men skal bare løses hver måned. :-s åbenbart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke været et problem når det sku løses før :') men skal bare løses hver måned. :-s åbenbart

Jeg ville godt nok blive idiot, hvis jeg skulle knokle med det hver måned. Det kan da ikke være rigtigt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok blive idiot, hvis jeg skulle knokle med det hver måned. Det kan da ikke være rigtigt :unsure

Bliver jeg også, og bliver kun tjekket når jeg tjekker mandens lønsedler :s 

Men når han så bare sender en mail bliver det ordnet. Han er bare ikke så god til konfrontationer :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som er begyndt at overveje højstole? Hvad er godt og mindre godt? Hvad skal man være opmærksom på? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som er begyndt at overveje højstole? Hvad er godt og mindre godt? Hvad skal man være opmærksom på?

Er det ikke bare den stol de sidder i når de skal spise fast mad og først når de kan sidde selv? Eller jeg galt på den? :)

Er det noget andet du tænker mere præcist? Jeg er selv førstegangs mor så jeg ved egentlig ikke så meget lige på det område...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som er begyndt at overveje højstole? Hvad er godt og mindre godt? Hvad skal man være opmærksom på?

Vi har ønsket os en højstol til barnedåben. Vi havde egentlig ønsket os en tripp trapp, men efter nærmere overvejelser har vi ændret det til stokke steps. Umiddelbart får den gode anmeldelser. Den er mere rund i ryggen end tripp trapp'en, så de skulle være lidt bedre støttet :) har hørt, at der sker mange fald-ulykker med tripp trapp, fordi den er så nem at vælte ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke bare den stol de sidder i når de skal spise fast mad og først når de kan sidde selv? Eller jeg galt på den? :)

Er det noget andet du tænker mere præcist? Jeg er selv førstegangs mor så jeg ved egentlig ikke så meget lige på det område...

Jo er det, bortset fra at de vidst bare skal kunne holde hoved og gerne må sidde der ved blemad hvis de har nok balance :-)

men findes mange forskellige typer alt fra Ikeas til under 100 kr til triptrap osv til over 1000 kr. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ønsket os en højstol til barnedåben. Vi havde egentlig ønsket os en tripp trapp, men efter nærmere overvejelser har vi ændret det til stokke steps. Umiddelbart får den gode anmeldelser. Den er mere rund i ryggen end tripp trapp'en, så de skulle være lidt bedre støttet :) har hørt, at der sker mange fald-ulykker med tripp trapp, fordi den er så nem at vælte ud af :)

Må lige få kigget på storke step :) kan bare godt li dem i træ hvor pladerne kan flyttes rundt så den kan bruges fremadrettet ligesom triptrap :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ønsket os en højstol til barnedåben. Vi havde egentlig ønsket os en tripp trapp, men efter nærmere overvejelser har vi ændret det til stokke steps. Umiddelbart får den gode anmeldelser. Den er mere rund i ryggen end tripp trapp'en, så de skulle være lidt bedre støttet :) har hørt, at der sker mange fald-ulykker med tripp trapp, fordi den er så nem at vælte ud af :)

Må lige få kigget på storke step :) kan bare godt li dem i træ hvor pladerne kan flyttes rundt så den kan bruges fremadrettet ligesom triptrap :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER