MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Er der nogen som er begyndt at overveje højstole? Hvad er godt og mindre godt? Hvad skal man være opmærksom på?

Vi bruger trip trap høj stolen med new born indsatsen, dog ikke hver dag pg slet ikke ret lang tid af gangen. Vi brugen den fx når vi spiser aftensmad hvor hun sidder med til bords...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må lige få kigget på storke step :) kan bare godt li dem i træ hvor pladerne kan flyttes rundt så den kan bruges fremadrettet ligesom triptrap :-)

Stokke steps kan også bruges mange år ligesom tripp trapp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som er begyndt at overveje højstole? Hvad er godt og mindre godt? Hvad skal man være opmærksom på?

Vi har tripp trapp til begge børn. Jeg synes de har et tidsløst design og passer til alle møbler og børnene kan bruge dem i mange mange år!

De nyere modeller har en anden babyindsats end tidligere og den kan de altså ikke falde ud af...

Min store pige er faldet ned ad sin stol maks 5 gange efter indsatsen kom af - og det har været, hvis hun har været crazy vild eller fordi vi har et åndssvagt ovalt bord, hvor man nemt kan miste grebet.. Det er ikke sådan at man "bare" lige falder ned :)

Jeg synes tripp trapp har fik rygstøtte. Babyer og mindre børn, sidder med helt rank ryg og så snart de falder lidt sammen er kroppen træt og de må ikke sidde der længere - uanset hvordan støtten i stolen er :)

Det vigtigste er, at der er en fodstøtte. F.eks. er IKEAs højstol ikke ergonomisk god..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er begyndt på grød, hvilken grød startede i med, og har i nogle opskrifter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har tripp trapp til begge børn. Jeg synes de har et tidsløst design og passer til alle møbler og børnene kan bruge dem i mange mange år!

De nyere modeller har en anden babyindsats end tidligere og den kan de altså ikke falde ud af...

Min store pige er faldet ned ad sin stol maks 5 gange efter indsatsen kom af - og det har været, hvis hun har været crazy vild eller fordi vi har et åndssvagt ovalt bord, hvor man nemt kan miste grebet.. Det er ikke sådan at man "bare" lige falder ned :)

Jeg synes tripp trapp har fik rygstøtte. Babyer og mindre børn, sidder med helt rank ryg og så snart de falder lidt sammen er kroppen træt og de må ikke sidde der længere - uanset hvordan støtten i stolen er :)

Det vigtigste er, at der er en fodstøtte. F.eks. er IKEAs højstol ikke ergonomisk god..

Når man begynder at bruge højstolen, er baby så ikke for lille (kort) til overhovedet at kunne bruge fodstøtten? Kan bare ikke lige se det for mig.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man begynder at bruge højstolen, er baby så ikke for lille (kort) til overhovedet at kunne bruge fodstøtten? Kan bare ikke lige se det for mig.. ;)

Nej, overhovedet ikke.! Vi har lige samlet Julius' og så satte jeg fodstøtten i øverste hak og det er faktisk for lang oppe. Så når han skal bruge den, skal den sættes lidt ned :)

Benene må ikke sådan dingle, det er virkelig dårligt for knæene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er begyndt på grød, hvilken grød startede i med, og har i nogle opskrifter?

Jeg er ikke selv begyndt men er medlem af en Facebook-gruppe der er om mad til babyer. Den hedder Babymad - Sund Og Glad . Måske, hvis du ikke finder svar herinde, kan du få lidt ideer derfra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er begyndt på grød, hvilken grød startede i med, og har i nogle opskrifter?

Aller første grød var den færdigblandede risgrød fra Semper.

Eller bruger jeg majsmel eller boghvedemel.

1 dl mel + 3 dl vand (opskriften står på melet) det koger jeg op og tilsætter lidt fedt stof, normalt olie og lader koge nogle minutter.

Så lader jeg grøden køle (bliver meget tyk) og deler den i 3-4 potioner.

Den ene potion tynder jeg så op med mme til jeg når den ønskede konsistens (ca. 20-30 ml) skal tit røres en del :-)

De andre potioner sætter jeg i køleskab, og når de skal laves varmes de let i mikroovnen og bliver opblandet med mme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ForØgte igen i dag at få Noah til at sove i barnevognen . Vi var ude i mine forældres sommerhus, så gik vi med ned til stranden efter spisetid, på græs, grus, og bumbet vej, i håb om det virker som nogle af jer skrev. Han blev også sindsyg træt og var flere gange mm fra at lukke sine øjne, men lige som han skal til at lukke dem, begynder han at græde/skrige. For så holder han sig vågen på den måde.. Det er dælme utroligt han ikke bare overgiver sig. Har aldrig hørt om at en baby er vågen så længe som ham ad gangen :( men han faldt i søvn med det samme vi kørte derfra i bil, selvfølgelig . Og vågnede igen i et skrig så snart vi kom indenfor. Typisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ForØgte igen i dag at få Noah til at sove i barnevognen . Vi var ude i mine forældres sommerhus, så gik vi med ned til stranden efter spisetid, på græs, grus, og bumbet vej, i håb om det virker som nogle af jer skrev. Han blev også sindsyg træt og var flere gange mm fra at lukke sine øjne, men lige som han skal til at lukke dem, begynder han at græde/skrige. For så holder han sig vågen på den måde.. Det er dælme utroligt han ikke bare overgiver sig. Har aldrig hørt om at en baby er vågen så længe som ham ad gangen :( men han faldt i søvn med det samme vi kørte derfra i bil, selvfølgelig . Og vågnede igen i et skrig så snart vi kom indenfor. Typisk..

Det lyder godt nok hårdt!!

Hmm.. De eneste andre babyer jeg kender, som har grædt meget og været svære at få til at sove og ligge ned. Har haft silent reflux. Prøv Google det.. Almindelige læger kender ik så meget til det og heller ik alle SP'ere.

Kan tilføje, at igår var en dårlig sove dag herhjemme også. Varmen er virkelig ikke god for de små!! Jeg ønsker mig køligere vejr!

Og oveni det er vores barnevogn punkteret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sveder jeres små også ekstra meget når de spiser? Når Freya er færdig med at spise hos mig er hun helt svedig - i dag havde hun vildt mange sveddråber i hele ansigtet.. Jo jo det er også varmt, men synes også jeg lagde mærke til det da vejret ikke var så varmt.. Er det simpelthen fordi der bruges så meget energi på at sutte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sveder jeres små også ekstra meget når de spiser? Når Freya er færdig med at spise hos mig er hun helt svedig - i dag havde hun vildt mange sveddråber i hele ansigtet.. Jo jo det er også varmt, men synes også jeg lagde mærke til det da vejret ikke var så varmt.. Er det simpelthen fordi der bruges så meget energi på at sutte?

Klaudia får flaske nu men hun sveder os under et måltid, men hvor det er den tættet hudkontakt der gør det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah Klaudia gider ikke og sove formiddags lur, normalt sover hun ca 8 timer om natten, så får hun mad og bliver puttet igen og sover 2-4 timer mere. I dag spiste hun enda 180 ml og nu gider hun bare ikke sove,hun ligger bare derinde og snakker, men er ikke ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus sveder også vildt meget, når han spiser. Har egentlig bare tænkt, at det er den tætte hudkontakt, der gør det :)

Vi har også problemer med søvnen nu. I går sov han til kl. 6 og så sov han faktisk kun i autostolen på et par korte ture, samt 20 minutter da vi var i biografen (baby bio med Magic Mike :P). Så han var godt brugt, da temperaturen endelig faldt hen under aftenen.

Har så også lige opdaget at han faktisk burde være i fjerde tigerspring nu (havde regnet forkert, så troede helt bestemt at der var et par uger til endnu) og det passer da også meget godt, at han faktisk har været lidt mere gnaven den sidste uges tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok hårdt!!

Hmm.. De eneste andre babyer jeg kender, som har grædt meget og været svære at få til at sove og ligge ned. Har haft silent reflux. Prøv Google det.. Almindelige læger kender ik så meget til det og heller ik alle SP'ere.

Kan tilføje, at igår var en dårlig sove dag herhjemme også. Varmen er virkelig ikke god for de små!! Jeg ønsker mig køligere vejr!

Og oveni det er vores barnevogn punkteret!

HAr læst lidt om det nu.. Men han vil egentlig gerne ligge ned, og lå også i barnevognen og kiggede i næsten 1 time efter vi kom hjem. Han vil også gerne ligge i kravlegård eller på legetæppet så jeg tror ikke det er det. Jeg tror simpelthen bare han er for nysgerrig , og bange for at gå glip af noget..

Den her beskrivelse passer ham perfekt

http://barselshotellet.dk/blog/kvikke-babyer-der-ikke-vil-sove/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sveder jeres små også ekstra meget når de spiser? Når Freya er færdig med at spise hos mig er hun helt svedig - i dag havde hun vildt mange sveddråber i hele ansigtet.. Jo jo det er også varmt, men synes også jeg lagde mærke til det da vejret ikke var så varmt.. Er det simpelthen fordi der bruges så meget energi på at sutte?

Ja meget.. Sveden løber af ham når han spiser.. Når det er muligt er jeg begyndt at amme udendørs ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har han også sovet ringe i nat. Han plejer at sove 8-10 timer om natten. Men han blev puttet kl 23 og vågnede igen kl 4. Valgte så at give ham sutten, så sov han videre til 6. Så fik han mad og sov videre til 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af vores lokale avis i går, fordi de var interesserede i vores gamle dåbskjole. Det var lidt sjovt (selvom de selvfølgelig har skrevet lidt forkert i artiklen, men sådan er det jo med sådan nogle journalister :P)

UrffB66.jpg

vdXjlip.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af vores lokale avis i går, fordi de var interesserede i vores gamle dåbskjole. Det var lidt sjovt (selvom de selvfølgelig har skrevet lidt forkert i artiklen, men sådan er det jo med sådan nogle journalister :P)

UrffB66.jpg

vdXjlip.jpg

Hvor sjovt :) Og da en sød tradition :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sjovt :) Og da en sød tradition :).

Ja det er meget sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har Magnus sovet en hel time i barnevognen på trods af varmen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii fik Noah til at sove på sansegyngen udenfor ved 3. Forsøg. Han sov da en halv time. Det er bedre end ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii fik Noah til at sove på sansegyngen udenfor ved 3. Forsøg. Han sov da en halv time. Det er bedre end ingenting.

Fedt! Det må man da tage som en sejr. :yay håber der kommer mere af det fra nu af.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tid lægger i jeres små i seng for natten?

Her kommer Freya i seng et sted mellem kl 20 og 21 - og så har vi haft nogle aftener hvor hun bare ikke ville sove før kl 22 eller senere..

Og så sover hun ca 7 timer og skal op og spise og for det meste kan hun lægges igen lige efter det. Herefter tager hun så ca 3-4 timer... Ville dog være rart at slippe for den natamning, men det er måske nok normalt nok, og ikke noget synderligt jeg kan klage over. Får trods alt en del nattesøvn :yay til forskel fra nogle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER