MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Ej hvor lyder det bare lækkert.. Der er bare ikke noget så godt som danske jordbær...:mums

Der er dog en ting jeg finder mærkeligt... Man råder jo ammende mødre til at holde igen med selv at spise jordbær, da de kan gå i mælken og give dårlig mave til den lille.... Hvorfor er det så lige at man godt må give jordbærmos til de små når de starter på skemad? Synes bare det virker mærkeligt.....

Og øv en nat.. Tror der er et appetitspring der er igang eller sådan.. Freya plejer at sove ca 7timer i streg om natten, for så at spise og så sove videre i ca 3-4 timer. De sidste par nætter er hun så vågnet to gange og i nat tre gange.. Hun sov den ene gang kun tre timer, de andre 2,5 timer. Det kan altså mærkes... Håber det bare er et appetitspring og ikke tegn på at min mælk ikke er nok mere... Vil gerne lige vente lidt endnu med start på fast føde....

På ammenets wiki står der at man (la leche league international) først anbefaler eks. jordbær nå barnet er mellem 18 og 24 måneder fordi det er en højallergen fødevare http://www.ammenet.dk/wiki/fast-f%C3%B8de

jeg har samme problem mht søvnen. Troede det var fordi, vi sov ude hos min mor, men i nat har han også været vågen 3 gange for at ammes. Tror det er tigerspringet. Det passer også fint med et lidt iltert temperament lige for tiden :P

Kan ikke lige huske hvor meget ældre din bebs er MaleneB, men jeg læste i går (kan ikke huske om det var i Vidunderlige Uger eller på ammenet) at det typisk er her ved +/- 4 mdr's alderen at mødre fejlagtigt tror, at der pludselig ikke er nok mælk, eller at den ikke mætter ordentligt. Det skulle angiveligt være fordi, der både ligger tigerspring og appetitspring oven i hinanden. Men det skulle altså normalisere sig, hvis man "rider stormen af" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På ammenets wiki står der at man (la leche league international) først anbefaler eks. jordbær nå barnet er mellem 18 og 24 måneder fordi det er en højallergen fødevare http://www.ammenet.dk/wiki/fast-f%C3%B8de

jeg har samme problem mht søvnen. Troede det var fordi, vi sov ude hos min mor, men i nat har han også været vågen 3 gange for at ammes. Tror det er tigerspringet. Det passer også fint med et lidt iltert temperament lige for tiden :P

Kan ikke lige huske hvor meget ældre din bebs er MaleneB, men jeg læste i går (kan ikke huske om det var i Vidunderlige Uger eller på ammenet) at det typisk er her ved +/- 4 mdr's alderen at mødre fejlagtigt tror, at der pludselig ikke er nok mælk, eller at den ikke mætter ordentligt. Det skulle angiveligt være fordi, der både ligger tigerspring og appetitspring oven i hinanden. Men det skulle altså normalisere sig, hvis man "rider stormen af" :)

Ja det læste jeg også et sted.. netop det med at man tror der ikke er nok mælk når det er et appetit spring.. hun er 5 måneder i dag. Så det er nok det det er.. hun burde også være godt i gang med 4 tigerspring, men det kan jeg slet ikke mærke på hende.. synes slet ikke hun har opført sig anderledes i lang tid.. og hun burde næsten være ude af springet nu.. 11 dage igen. . Og det er et spring der varer 5 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærkeligt. Noah er begyndt at vågne præcis kl 4. Gab. Men kan heldigvis (endnu) give sutten og så sover han 2 timer længere.

Til gengæld synes jeg faktisk først amningen kører rigtigt/ordentligt nu. Nu går der 2-3 timer mellem hver amning om dagen og 1-1,5 time om aftenen. Mærkeligt at det først er sådan nu. :s det skulle jo have været sådan fra start af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Tredje nat i træk med næsten ingen søvn. I nat har han været vågen og skulle ammes med ca 1,5-2 timers mellemrum.

Håber ikke det var alt for længe, for man bliver godt nok træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærkeligt. Noah er begyndt at vågne præcis kl 4. Gab. Men kan heldigvis (endnu) give sutten og så sover han 2 timer længere.

Til gengæld synes jeg faktisk først amningen kører rigtigt/ordentligt nu. Nu går der 2-3 timer mellem hver amning om dagen og 1-1,5 time om aftenen. Mærkeligt at det først er sådan nu. :s det skulle jo have været sådan fra start af..

Mærkeligt ja, men dejligt at det endelig fungerer... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Tredje nat i træk med næsten ingen søvn. I nat har han været vågen og skulle ammes med ca 1,5-2 timers mellemrum.

Håber ikke det var alt for længe, for man bliver godt nok træt.

Ja øv for den.... Håber da at han sover nogle gode lure her i dag, så kan du måske sove samtidig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det værste ved et appetitspring er ikke den ekstra tid man bruger på amning. Det er heller ikke det at man pludselig skal mere op om natten.. Nej det er det faktum at ens brystvorter altså ikke er vant til så meget sutten på, og så bliver de ømme... Av av... Håber ikke det varer meget længere endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Tredje nat i træk med næsten ingen søvn. I nat har han været vågen og skulle ammes med ca 1,5-2 timers mellemrum.

Håber ikke det var alt for længe, for man bliver godt nok træt.

Det samme her, dog "kun" anden nat i streg. Har ammet 5 gange i nat og plejer kun at amme 1-2 gange. Jeg er så træt så træt....!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage varer sådan noget mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage varer sådan noget mon?

Hvis det er appetitspring plejer det at vare et par døgn her.. Hvis det er tiger/ekstra tryghed, er det svært at sige. Jeg er nemlig i tvivl, hvad årsagen er herhjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aww.. Min elskede mormor er kommet med fåreskind fra ikea. Dvs jo hverken bæredygtigt eller økologisk eller noget andet godt på den facon.. Men hun sagde så kunne jeg gøre det hyggeligt i barnevognen og se om det hjalp.. Har vildt lyst til det, men "må" man det? Skal det så ikke være ægte ? :(

Det er det her http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/83235110/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aww.. Min elskede mormor er kommet med fåreskind fra ikea. Dvs jo hverken bæredygtigt eller økologisk eller noget andet godt på den facon.. Men hun sagde så kunne jeg gøre det hyggeligt i barnevognen og se om det hjalp.. Har vildt lyst til det, men "må" man det? Skal det så ikke være ægte ? :(

Det er det her http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/83235110/

Gør det!! Hvis han så evt tager 2-3 timers lure på den måde, kan du altid købe et ægte..

Sover han egentlig i lift? Gjorde han det, da han var lille, altså før kiropraktor og sådan? Jeg tænker bare, om han kan være sur på den barnevogn??

Men så igen, så burde han sove lang tid hos dig... Ej, jeg famler i blinde.! Synes simpelthen bare, at det er så mystisk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, Julius sover så dårligt i denne uge!!! I dag har han sovet lur på 20 min og 3 gange 45 minutter! Det er altså for lidt! Han er top frisk og i hopla, når han ligger i vognen, men bliver bare træt igen efter en halv time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør det!! Hvis han så evt tager 2-3 timers lure på den måde, kan du altid købe et ægte..

Sover han egentlig i lift? Gjorde han det, da han var lille, altså før kiropraktor og sådan? Jeg tænker bare, om han kan være sur på den barnevogn??

Men så igen, så burde han sove lang tid hos dig... Ej, jeg famler i blinde.! Synes simpelthen bare, at det er så mystisk!!

Jeg prøver.. Enig! Jeg synes også det er mystisk.

Ja der sov han i liften i barnevognen, i bryggerset. Han sover stadig i liften om natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er appetitspring plejer det at vare et par døgn her.. Hvis det er tiger/ekstra tryghed, er det svært at sige. Jeg er nemlig i tvivl, hvad årsagen er herhjemme...

Er næsten overbevist om at der er gang i begge dele herhjemme. I hvert fald tigerspringet er stensikkert. Håber det er appetitspring der driller om natten, for kan slet ikke overskue hvis det skal vare 5 uger.

i dag har han sovet to lure.på hver ca 20 minutter. Så jeg er træt!

Nu er han faldet i søvn i slyngevuggen, og jeg spekulerer sådan på, om der mon sker noget ved at lade ham sove i den i nat? Tør næsten ikke flytte ham, hvis nu han vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg turde ikke lade ham sove i slyngevuggen, så lagde ham forsigtigt i liften. Han vågnede omkring kl 2 og nu er han lige vågnet igen. Det er da kæmpe fremskridt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg turde ikke lade ham sove i slyngevuggen, så lagde ham forsigtigt i liften. Han vågnede omkring kl 2 og nu er han lige vågnet igen. Det er da kæmpe fremskridt :yay

Hvorfor tør du ikke lade ham sove i slyngevuggen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor tør du ikke lade ham sove i slyngevuggen?

Det er sådan en urationel angst for at han ikke kan dreje hovedet, hvis nu han eks gylper (hvilket han aldrig gør i søvne) og at han måske ikke kan få luft.

Det er åndssvagt for jeg tør jo godt om dagen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en urationel angst for at han ikke kan dreje hovedet, hvis nu han eks gylper (hvilket han aldrig gør i søvne) og at han måske ikke kan få luft.

Det er åndssvagt for jeg tør jo godt om dagen :blush

Hehe ok på den måde... du har vel en følelse af at om dagen er du jo vågen og i nærheden hele tiden, hvis der skulle ske noget.. om natten sover du jo selv og er derfor ikke over ham hele tiden.

Når det så er sagt så sover Freya i slyngevuggen stort set hele tiden og altid om natten.. Og der er ingen problemer med at dreje hovedet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ok på den måde... du har vel en følelse af at om dagen er du jo vågen og i nærheden hele tiden, hvis der skulle ske noget.. om natten sover du jo selv og er derfor ikke over ham hele tiden.

Når det så er sagt så sover Freya i slyngevuggen stort set hele tiden og altid om natten.. Og der er ingen problemer med at dreje hovedet.. :)

Lige præcis :P

Okay, det kunne være, jeg skulle prøve det på et tidspunkt. Derhjemme er det nok ikke aktuelt, for vi har ikke nogle steder at hænge den oppe i soveværelset. Men hvis jeg sover eks. hos min mor er det nok en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis :P

Okay, det kunne være, jeg skulle prøve det på et tidspunkt. Derhjemme er det nok ikke aktuelt, for vi har ikke nogle steder at hænge den oppe i soveværelset. Men hvis jeg sover eks. hos min mor er det nok en god idé :)

I har ikke mulighed for at hænge den op i loftet med den medfølgende kæde? det har vi gjort. Men loftet skal selvfølgelig kunne holde til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har ikke mulighed for at hænge den op i loftet med den medfølgende kæde? det har vi gjort. Men loftet skal selvfølgelig kunne holde til det...

Det er netop det, jeg er lidt bange for. Min mor mener sagtens at loftet kan holde, men jeg har altså ikke så meget tiltro til det gamle loft :unsure

Men altså normalt sover han jo fint derhjemme, så det er umiddelbart ikke behov for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er netop det, jeg er lidt bange for. Min mor mener sagtens at loftet kan holde, men jeg har altså ikke så meget tiltro til det gamle loft :unsure

Men altså normalt sover han jo fint derhjemme, så det er umiddelbart ikke behov for det :)

Det er vel ikke loftet der er problemet men hvordan eller hvor godt den sættes fast

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke loftet der er problemet men hvordan eller hvor godt den sættes fast

Hvis loftet falder ned, kan man vel godt sige, at det er et problem? :P

Vi har sådan et gammelt kalket loft, og så ligger der selvfølgelig sådan nogle træ-spær (ej det lyder dumt, hvad hedder de?) under. Så hvis man kan få skruet den op i sådan en, så skal det såmænd nok holde. Problemet ligger i, at vi jo ikke kan se, hvor de ligger, så det er lidt svært at ramme rigtigt :)

Men igen, vi har jo normalt ikke problemer med at få ham til at sove i vuggen derhjemme, så der er slet ikke behov for slyngevugge i soveværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt succes. Vi skulle til min brors 30 års i dag, så vi gik derom (bor 1 km fra os). Da vi kom derom fik han mad og så var han vågen et par timer, indtil han faldt i søvn i min mors arme. Så lagde hun ham i barnevognen og vuggede lidt, så sov han en halv time. Så vågnede han og var vågen en halv time, så gik vi hjemad, først var han utilfreds og skreg, men så faldt han alligevel i søvn inden vi nåede for enden af villavejen de bor på. Da vi kom hjem satte vi barnevognen udenfor hvor vi plejer, men han vågnede dog hurtigt. Så der sov han i alt 20 min. Men alene det at han 2 gange i dag er faldet i søvn i barnevognen ..føles som kæmpe succes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER