Elisamus

Vægten

147 indlæg i dette emne

Heller ingen vand her :-)

Jeg har dog lidt krise over kroppen generelt. Nogle dage er det bare svært det med at kroppen forandre sig. Jeg er 30+5 og +9,4 kg. Jeg synes vægten stiger meget lige pt. Jeg har haft det helt fint med det, men i takt med at alt bliver mere besværet, synes jeg bare ikke det er så sjovt. Skulle i byen med kollegaerne igår og havde taget nederdel og skjorte på. Spørger kæresten om jeg ser ok ud. Han svarer -dog uden at der lå noget grimt i det, at jeg så tyk ud på en gravid måde. Igår kunne jeg bare ikke klare det, så han fik pænt at vide, at det ikke altid er lige fedt.

En af mine borgere kommenteret også i ugens løb, at man godt kunne se på min bagdel at jeg var gravid. På en dårlig uge faldt den kommentar heller ikke i god jord.

Jeg glæder mig over at junior har det godt når jeg synes det er surt :-)

Det kan jeg sagtens genkende det med, at det er svært at forholde sig til, at kroppen bliver så anderledes. Og selvom folk omkring én endda siger pæne ting, er det meget svært at tage ind, når jeg ved, at jeg ser markant anderledes ud og har taget en pæn portion kilo på. Det siger jordemoderen så er helt ok ift min startvægt, men derfor er billedet jo stadig det samme, og man bliver mere og mere besværet.

Så selvom det måske ikke er helt ok at sige, er det altså svært at nyde denne sidste 'søde' ventetid, som folk siger til mig, jeg skal huske at gøre..... Men det hjælper selvfølgelig heller ikke at være syg oveni ;-)

Glæder mig bare SÅ meget, til hun kommer ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hoppede lige på vægten, og i følge den skulle jeg have tabt 3,5 kg siden sidste fredag.... Det bekymre mig noget, og synes ikke at jeg har ændret noget.

Håber virkelig at vores vægt bare er fucked up.... Skal på sygehuset i dag til tjek, så må hellere blive vejet der også.... Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoppede lige på vægten, og i følge den skulle jeg have tabt 3,5 kg siden sidste fredag.... Det bekymre mig noget, og synes ikke at jeg har ændret noget.

Håber virkelig at vores vægt bare er fucked up.... Skal på sygehuset i dag til tjek, så må hellere blive vejet der også.... Hmm

 

Gid det var mig - seriøst, jeg flipper over vægten. Jeg spiser nærmest mindre end jeg plejer, og den siger nu plus 17 kg !!!!!! Så meget kan vand i ben og hænder sg* ikke gøre :(

Men det var det samme sidst jeg var gravid - det er som om min krop bare suger ethvert gram fedt til sig og lagrer det på lår og bryster :( Øvøvøv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sagde vægten +19 kg her til morgen.... Synes det er ved at være lidt surt, og virkelig hårdt for min stakkels krop med alle de ekstra kilo! Godt det begynder at gå den anden vej om 7 ugers tid, det glæder jeg mig SÅ meget til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så næsten i modsat boldbane af jer.... Hvis vægten i dag havde ret er jeg kun + 2-4 kg.... Så nok heller ikke ligefrem optimalt..... Og de kan ikke beslutte sig for om babyen er for lille :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så næsten i modsat boldbane af jer.... Hvis vægten i dag havde ret er jeg kun + 2-4 kg.... Så nok heller ikke ligefrem optimalt..... Og de kan ikke beslutte sig for om babyen er for lille :-s

 

Øv, er der fortsat tvivl om babys størrelse? Hvilken vægt skønner de?

Mht egen vægt er jeg altså også lidt misundelig. Synes det er hårdt at slæbe på de mange ekstra kilo ud over maven  ;) Men jeg tror, kroppen er indrettet sådan, at den tager det, den har behov for for at gøre sig klar, om det så er meget eller lidt  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så næsten i modsat boldbane af jer.... Hvis vægten i dag havde ret er jeg kun + 2-4 kg.... Så nok heller ikke ligefrem optimalt..... Og de kan ikke beslutte sig for om babyen er for lille :-s

 

Kan sagtens forstå, at du er ked af det med babyen - men de burde da kunne se det sådan temmeligt præcist ved en scanning???

Men med kiloene - don't be jealous!!! Det er så meget federe EFTER fødslen, at du ikke også skal gå og slås med vægten, for det er bare ikke det, man har lyst til, når man er nybagt mor….

 

Hvad gør de så egentlig ifht. baby? For hvis de vurderer baby til at være MEGET for lille, så sættes de fleste jo igang noget før termin for at få bebs ud og gi' ham/hende en masse næring….

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, er der fortsat tvivl om babys størrelse? Hvilken vægt skønner de?

Mht egen vægt er jeg altså også lidt misundelig. Synes det er hårdt at slæbe på de mange ekstra kilo ud over maven  ;) Men jeg tror, kroppen er indrettet sådan, at den tager det, den har behov for for at gøre sig klar, om det så er meget eller lidt  ^_^

 

Min røv har HELT sikkert ikke brug for så mange ekstra centimeter  :mam  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været inde til scanning nu, og hendes lårben er blevet kortere :-p ikke ligefrem muligt, så som sygeplejen mente at det var målt for langt sidst.... Så nu stoler jeg lidt mere på målingen igen, og hun har hentet en del vægt så er kun lige under gennemsnittet nu, så det er jo super :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe at hun tog på ville de intet gøre, også fordi at tilstrømningen fra navlesnoren så fin ud... Men hun var også kun lige udenfor normalområdet... Og de sagde at hun sagtens kunne følge sin egen kurve, bare hun ikke pludselig stopper med at tage på :-)

Men jeg er jo også 35+5 nu, så er ikke længe igen :-) og når hun har rettet sig ind er det jo fint :-) men de skød hende til 2600 g, nu så er jo ikke en gang alt for lille hvis hun kom ud nu ;)

Skal ind til en læge om 30 minutter, og så vil jeg lige vejes der :-) så kan jeg jo også blive klogere på den del :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe at hun tog på ville de intet gøre, også fordi at tilstrømningen fra navlesnoren så fin ud... Men hun var også kun lige udenfor normalområdet... Og de sagde at hun sagtens kunne følge sin egen kurve, bare hun ikke pludselig stopper med at tage på :-)

Men jeg er jo også 35+5 nu, så er ikke længe igen :-) og når hun har rettet sig ind er det jo fint :-) men de skød hende til 2600 g, nu så er jo ikke en gang alt for lille hvis hun kom ud nu ;)

Skal ind til en læge om 30 minutter, og så vil jeg lige vejes der :-) så kan jeg jo også blive klogere på den del :-)

 

Det lyder da også som en helt fin størrelse. Vi har jo samme terminsdato, og min jordemoder skød vores pige til 2800g i torsdags, hvilket vist også er sådan rimelig  gennemsnitligt, så 2600g burde da være fint  :)

Spændende med resten af undersøgelsen. Held og lykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe at hun tog på ville de intet gøre, også fordi at tilstrømningen fra navlesnoren så fin ud... Men hun var også kun lige udenfor normalområdet... Og de sagde at hun sagtens kunne følge sin egen kurve, bare hun ikke pludselig stopper med at tage på :-)

Men jeg er jo også 35+5 nu, så er ikke længe igen :-) og når hun har rettet sig ind er det jo fint :-) men de skød hende til 2600 g, nu så er jo ikke en gang alt for lille hvis hun kom ud nu ;)

Skal ind til en læge om 30 minutter, og så vil jeg lige vejes der :-) så kan jeg jo også blive klogere på den del :-)

 

Åhhhr, dejligt :D Nej, så er hun jo faktisk slet ikke vildt lille mere  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger +9 nu her, jeg er 34+6. Jeg ved slet ikke om det er nok.... Synes jeg burde have taget mere på her de sidste uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB: det er da en rigtig fin vægtstigning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB det er da rigtig fint :)

 

De siger jo at det er normalt at tage 10-15 kg på, så passer jo meget godt med dit :).

 

 

 

 

 

Jeg fik været til lægen og deres vægt gav mig at jeg havde taget 500 g på siden forrige fredag og ikke tabt 3 kg, så er bare min vægt som er fucked up. :) Så det er jo meget rart :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) . Min jordemoder siger jo ingenting....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det går stærkt.. På en uge har jeg taget 2.5 kg på.. Pyh. Håber da ikke det fortsætter i den fart de næste 4 uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på der ikke er væske!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på der ikke er væske!!

Ja holder også øje, men mine fødder/hænder er ikke hævet eller noget.. Skal til JDM her d. 3/2 så må vi se hvad hun siger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her siger vægten + 5 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Hele +20 kg. Her men den sidste halvanden måned har jeg kun taget 1 kg på.. Tog mest på i starten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg ca plus 7 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er +16 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER