Elisamus

Vægten

147 indlæg i dette emne

Årh er så nervøs og næsten grædefærdig da jeg ved at jeg får mega skæld ud ved lægen i dag fordi jeg har taget så meget på.. har næsten taget 20 kg på.. Den er steget meget det sidste stykke tid.. er bare så bange fordi han altid er så nedladende omkring det :'( Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for synes jeg spiser meget som jeg plejer.. Det er også et meget følsomt emne for mig da jeg forrige år tabte mig 22 kg og nu er jeg snart tilbage på den startvægt.. Det synes jeg i forvejen er meget hårdt.. så når han så også skal stikke i det er det ekstra hårdt.. så glæder mig ikke til 9.30 i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh er så nervøs og næsten grædefærdig da jeg ved at jeg får mega skæld ud ved lægen i dag fordi jeg har taget så meget på.. har næsten taget 20 kg på.. Den er steget meget det sidste stykke tid.. er bare så bange fordi han altid er så nedladende omkring det :'( Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for synes jeg spiser meget som jeg plejer.. Det er også et meget følsomt emne for mig da jeg forrige år tabte mig 22 kg og nu er jeg snart tilbage på den startvægt.. Det synes jeg i forvejen er meget hårdt.. så når han så også skal stikke i det er det ekstra hårdt.. så glæder mig ikke til 9.30 i dag :(

Har du mulighed for at tage en med dig til læge? Jeg synes at det kan være en fordel at have en med som bare sidder og er til stede når man skal have en lidt alvorligere snak med lægen. Kan godt forstå at du ikke glæder dig. håber for dig at din læge udviser forståelse for dig og din vægtstigning. Men husk på at det aller vigtigste er, at dit guld i maven har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh er så nervøs og næsten grædefærdig da jeg ved at jeg får mega skæld ud ved lægen i dag fordi jeg har taget så meget på.. har næsten taget 20 kg på.. Den er steget meget det sidste stykke tid.. er bare så bange fordi han altid er så nedladende omkring det :'( Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for synes jeg spiser meget som jeg plejer.. Det er også et meget følsomt emne for mig da jeg forrige år tabte mig 22 kg og nu er jeg snart tilbage på den startvægt.. Det synes jeg i forvejen er meget hårdt.. så når han så også skal stikke i det er det ekstra hårdt.. så glæder mig ikke til 9.30 i dag :(

Uden at fornærme lægerne, men lyt kun meget begrænset til dem i din graviditet!! Det er jordemoder du skal lytte til.!! Nogle tager altså bare mere og lettere på end andre :kram2

Prøv om du ka have en comeback line klar til ham - noget ala at det jo kun er fint, så du har noget at stå imod med, når du skal amme..

Ved mit sidste lægebesøg havde jeg taget ca 15 kg på, hendes kommentar var nemlig "jamen, du skal vel også amme, så er det jo fint.?!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh er så nervøs og næsten grædefærdig da jeg ved at jeg får mega skæld ud ved lægen i dag fordi jeg har taget så meget på.. har næsten taget 20 kg på.. Den er steget meget det sidste stykke tid.. er bare så bange fordi han altid er så nedladende omkring det :'( Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for synes jeg spiser meget som jeg plejer.. Det er også et meget følsomt emne for mig da jeg forrige år tabte mig 22 kg og nu er jeg snart tilbage på den startvægt.. Det synes jeg i forvejen er meget hårdt.. så når han så også skal stikke i det er det ekstra hårdt.. så glæder mig ikke til 9.30 i dag :(

Synes på ingen måde det er slemt. Som du selv siger hvis ikke du gør noget anderledes. Det er jo ikke meningen en graviditet skal være en slankekur. Det vigtigste er jo at baby har det godt! Så kan du jo selv tabe dig bagefter, selvom jeg ikke tror det bliver et problem for dig. Mens baby er derinde er det jo bare vigtig du og baby har det godt, uanset om vægten stiger eller ej. Kan godt forstå du sukker lidt når du ser vægten siger det samme igen efter dit vægttab.

Jeg havde også tabt mig med vilje inden jeg blev gravid og den vægt jeg var på inden er jeg for længst overskredet igen. Det er træls, men det er jo heldigvis bare tal, og jeg ved at de går til et godt formål og at jeg kommer til at elske resultatet. Kunne jeg tabe mig inden, kan jeg også tabe mig igen efter hvis det bliver nødvendigt. Håber lægen har en god dag i dag <3 :kram det skal nok gå, selvom det indimellem er træls når man ikke følger fagfolkenes kurver og kasser for hvad der er rigtig og forkert. Det er heldigvis kun vejledende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres opmuntrende ord tøser!!

Så dejligt når man er helt nervøs over det..

Jo jeg regner med og tage manden med..Han ved hvordan jeg har det med det..

Jeg lytter helt sikkert også mest til min jm.. og hun har aldrig kommenteret det..

Og ja tror bare jeg siger den står på de og hvis han siger noget så må jeg jo sige "jamen så har jeg noget og ta af, når jeg skal amme"

Jeg ved jeg nok skal tabe mig bagefter.. Jeg har gjort det før og ved jeg kan gøre det igen!!

Hader bare han skal være så nedladende :( øv øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når bare babyen må have det godt, så skal du da ikke lytte til sådan en klaphat. Herregud, man tager da på, når man er gravid, nogle mere end andre og det er sgu' en ærlig sag. Jeg er også blevet meget overvægtig nu her, men skal vi ikke bare lige sørge for at føde et sundt og raskt barn - så kan vi tænke på det andet bagefter.

Han skal da i al fald ikke være nedladende. Du har jo tabt dig før - en kæmpe sejr for dig! Du du kan altid bruge den gode gamle "Ja, jeg kan i det mindste tabe mig og komme til at se ordentlig ud igen, du vil altid se lige farlig ud" :-)

Nej, seriøst. Hvad ved han om at være gravid og have ædeflip? Ikke en s.... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres opmuntrende ord tøser!!

Så dejligt når man er helt nervøs over det..

Jo jeg regner med og tage manden med..Han ved hvordan jeg har det med det..

Jeg lytter helt sikkert også mest til min jm.. og hun har aldrig kommenteret det..

Og ja tror bare jeg siger den står på de og hvis han siger noget så må jeg jo sige "jamen så har jeg noget og ta af, når jeg skal amme"

Jeg ved jeg nok skal tabe mig bagefter.. Jeg har gjort det før og ved jeg kan gøre det igen!!

Hader bare han skal være så nedladende :( øv øv øv

Hvordan gik det egentlig ved lægen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh tak fordi du spørger..

Jamen ganske rigtigt så kommenteret han på at jeg havde taget rigeligt på.

Men mit blodtryk var fraktis også steget en del, så skal komme til kontrol om en uge da de vil holde øje med om jeg kan være ved og udvikle svangerskabsforgiftning :(

Dog havde jeg ikke noget protein eller æggehvide i urinen.. såhhh..

Men skulle straks kontakte en læge hvis jeg begynder og få meget hovedpine.

Så det er nok godt nok de holder lidt ekstra øje..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh tak fordi du spørger..

Jamen ganske rigtigt så kommenteret han på at jeg havde taget rigeligt på.

Men mit blodtryk var fraktis også steget en del, så skal komme til kontrol om en uge da de vil holde øje med om jeg kan være ved og udvikle svangerskabsforgiftning :(

Dog havde jeg ikke noget protein eller æggehvide i urinen.. såhhh..

Men skulle straks kontakte en læge hvis jeg begynder og få meget hovedpine.

Så det er nok godt nok de holder lidt ekstra øje..

Åh okay, godt nok du kan holde lidt øje med det selv. Det var da træls. Håber ikke det udvikler sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er status rundt omkring?

Jeg har dævlme taget 3 kg på på lidt over en uge  :bye  Det er jo helt vildt!!!! Men jeg har også bare fået vand i kroppen, øvøv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig kun om fredagen. Sidste vægt sagde +8,8 kg. :)

YummyYummyMommy: har du overvejet at tale med din læge om det? Hurtigt opståede ødemer, og dermed hurtig vægtøgning, kan være tegn på svangerskabsforgiftning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig kun om fredagen. Sidste vægt sagde +8,8 kg. :)

YummyYummyMommy: har du overvejet at tale med din læge om det? Hurtigt opståede ødemer, og dermed hurtig vægtøgning, kan være tegn på svangerskabsforgiftning :(

 

Jeg var til læge i går og fik tjekket urin - den var ren pånær noget mistanke om blærebetændelse, men ingen tegn på SSF.

Hun synes dog godt nok også, det var en voldsomt vægtøgning på kort tid (og der er faktisk røget yderligere 700 gram på fra i går til i dag - jeg vejer mig HVER dag fra morgenstunden på samme vægt, der står samme sted, så er ret sikker på, at tallene er gode nok). Men er også begyndt at have hovedpine eftermiddag og aften, så tager fat i hende i starten af næste uge, hvis det fortsætter….

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager også hurtigt på nu .. Vejer mig også flere gange i ugen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til læge i går og fik tjekket urin - den var ren pånær noget mistanke om blærebetændelse, men ingen tegn på SSF.

Hun synes dog godt nok også, det var en voldsomt vægtøgning på kort tid (og der er faktisk røget yderligere 700 gram på fra i går til i dag - jeg vejer mig HVER dag fra morgenstunden på samme vægt, der står samme sted, så er ret sikker på, at tallene er gode nok). Men er også begyndt at have hovedpine eftermiddag og aften, så tager fat i hende i starten af næste uge, hvis det fortsætter….

Okay :) godt at være opmærksom på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i alle sammen begyndt at have væske i kroppen? Jeg synes ikke at jeg har noget væske i kroppen endnu.

Synes min vielsesring sidder lige så løst/fast som den plejer.... Så håber da at jeg undgår, men lyder desværre som om en del af jer har problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i alle sammen begyndt at have væske i kroppen? Jeg synes ikke at jeg har noget væske i kroppen endnu.

Synes min vielsesring sidder lige så løst/fast som den plejer.... Så håber da at jeg undgår, men lyder desværre som om en del af jer har problemer.

Kan tydelig se strømperne strammer om anklerne, har opgivet at have ringe på og er gået en skostr op. Skal til læge i morgen så er spændt hvad hun siger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg har ikke fået det endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en del vand i kroppen, og sidste nyt er at hænderne også hæver.... Så må nok også snart overveje at tage mine ringe af :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen vand i kroppen. Kun svulmer mine fingre lidt mere op, når det er varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke fået vand i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen vand i kroppen her :) Håber at kunne gå uden om det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen vand her :-)

Jeg har dog lidt krise over kroppen generelt. Nogle dage er det bare svært det med at kroppen forandre sig. Jeg er 30+5 og +9,4 kg. Jeg synes vægten stiger meget lige pt. Jeg har haft det helt fint med det, men i takt med at alt bliver mere besværet, synes jeg bare ikke det er så sjovt. Skulle i byen med kollegaerne igår og havde taget nederdel og skjorte på. Spørger kæresten om jeg ser ok ud. Han svarer -dog uden at der lå noget grimt i det, at jeg så tyk ud på en gravid måde. Igår kunne jeg bare ikke klare det, så han fik pænt at vide, at det ikke altid er lige fedt.

En af mine borgere kommenteret også i ugens løb, at man godt kunne se på min bagdel at jeg var gravid. På en dårlig uge faldt den kommentar heller ikke i god jord.

Jeg glæder mig over at junior har det godt når jeg synes det er surt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde tabt mig 400g ved vejning i går. Men det er jo nok fordi, jeg er syg.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går jo nok :-) tvivler stærkt på at den lille opdager det :-)

Du skal jo bare se at blive rask :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror heller ikke at der sker den lille noget.. har bare været så glad, hver gang vægten har været steget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER