Elisamus

Vægten

147 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg er + 3 nu :)

Hold da op! Og jeg der synes jeg kun har taget lidt på... :-)

Er det så fordi du har tabt dig i starten og du derfor er kommet 3 kg op over din startvægt, eller er det bare 3 kg op fra startvægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Og jeg der synes jeg kun har taget lidt på... :-)

Er det så fordi du har tabt dig i starten og du derfor er kommet 3 kg op over din startvægt, eller er det bare 3 kg op fra startvægten.

 

Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvorfor jeg ikke har taget mere på :) Men jeg synes det er dejligt og både læge og jordmoder finder intet problematisk i det.

Jeg har taget 3 kg på fra min startvægt - jeg spiser som jeg plejer (med undtagelse af hvedemel fordi det forhindre mig i at få al for meget mavesyre), men ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til og når jeg har lyst - uden på nogen måde at "spise for to" eller overspise. 

 

Jeg tænker, at det kan have noget at gøre med at jeg havde nogle "fyldte depoter" da jeg startede med at blive gravid da mit BMI sagde 28 og jeg dermed var overvægtig, men jeg er ikke sikker? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvorfor jeg ikke har taget mere på :) Men jeg synes det er dejligt og både læge og jordmoder finder intet problematisk i det.

Jeg har taget 3 kg på fra min startvægt - jeg spiser som jeg plejer (med undtagelse af hvedemel fordi det forhindre mig i at få al for meget mavesyre), men ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til og når jeg har lyst - uden på nogen måde at "spise for to" eller overspise. 

 

Jeg tænker, at det kan have noget at gøre med at jeg havde nogle "fyldte depoter" da jeg startede med at blive gravid da mit BMI sagde 28 og jeg dermed var overvægtig, men jeg er ikke sikker? :)

Det kan sagtens være pga. BMI. Jeg kender en, som var overvægtig og i den sidste ende havde tabt sig 3 kg igennem graviditeten..  Baby skal hvert fald nok tage, hvad den har brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 18+ på. JM har på intet tidspunkt spurgt ind til min vægt, så jeg har faktisk ikke sagt noget til hende.. Men det er heller ikke til at se, at det er så meget, så tror ikke hun har tænkt over det :)

Er stadig ikke oppe på, hvad jeg endte på sidste gang og jeg tænker ikke selv over det. Startede 10 kg lettere denne gang og hvis amning er ligeså effektivt igen, så ender det godt :) (jeg skulle nærmest til at passe på med ikke at tabe mig mere til sidst pga amning!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 18+ på. JM har på intet tidspunkt spurgt ind til min vægt, så jeg har faktisk ikke sagt noget til hende.. Men det er heller ikke til at se, at det er så meget, så tror ikke hun har tænkt over det :)

Er stadig ikke oppe på, hvad jeg endte på sidste gang og jeg tænker ikke selv over det. Startede 10 kg lettere denne gang og hvis amning er ligeså effektivt igen, så ender det godt :) (jeg skulle nærmest til at passe på med ikke at tabe mig mere til sidst pga amning!)

 

Sådan tænker jeg også  ;)  Sidst jeg var til jordemoder, spurgte hun, hvad vægten sagde nu, og så sagde jeg, at det vidste jeg faktisk ikke, for jeg var holdt op med at veje mig, men at jeg nok havde taget omkrig 15 kg på. Hun sagde, at det betød heller ikke noget, men at det nok var meget normalt i forhold til min størrelse.

Når jeg har ammet, har det nemlig tidligere været et problem at holde på kiloene, og så bliver man bare så træt.... Så det er ok at have lidt at give af, tænker jeg  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget taber man ved at amme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager hurtigt på nu! 3 kg på to uger! Er pludselig +11 kg og har 3 uger til termin. Og NU starter min spisetrang....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget taber man ved at amme?

Der er nok ingen regel ;) Nogle er heldigere end andre og så kommer det jo an på, hvad du spiser. Mange bliver sygt sultne af at amme og taber sig måske derfor ik rigtig - eller ik så hurtigt. Andre har det modsat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt til fødsels forberedelse at mens du ammer taber du dig ikke ret meget da kroppen holder på alle kalorier der kommer ind, men at undersøgelser har vist at når man er færdig med at amme så taber dem der ammede sig langt mere og hurtigere end dem der ikke ammede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig i hvert fald drastisk mens jeg ammede- op til 300 gram om dagen- og begyndte til sidst at tabe mit hår og vejede ca. 50 kg... :oops så, her var det i hvert fald amningen der gjorde at jeg tabte mig. (nå ja, og så nok også lidt søvnmangel og mange barnevognsture for at få den lille til at sove)

Til gengæld fik jeg en sund lille flødebolle af en baby, og jeg er rigtig glad for at amme- så næste gang skal jeg bare huske lidt flere nødder, avocado etc :)

Jeg har taget 10 kg på her i uge 29- lidt meget men jeg startede med et BMI på ca 21 så har noget at give af. Jeg kan se at det er 3-4 kg mindre end det jeg vejede samme tidspunkt i sidste graviditet, men der var startvægten også tilsvarende højere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig i hvert fald drastisk mens jeg ammede- op til 300 gram om dagen- og begyndte til sidst at tabe mit hår og vejede ca. 50 kg... :oops så, her var det i hvert fald amningen der gjorde at jeg tabte mig. (nå ja, og så nok også lidt søvnmangel og mange barnevognsture for at få den lille til at sove)

Til gengæld fik jeg en sund lille flødebolle af en baby, og jeg er rigtig glad for at amme- så næste gang skal jeg bare huske lidt flere nødder, avocado etc :)

Jeg har taget 10 kg på her i uge 29- lidt meget men jeg startede med et BMI på ca 21 så har noget at give af. Jeg kan se at det er 3-4 kg mindre end det jeg vejede samme tidspunkt i sidste graviditet, men der var startvægten også tilsvarende højere.

 

Ikke for at tale ned til dig, men seriøst - noget at give af med et BMI på 21? Det er da bestemt i den slanke ende af normalvægtig ;)

Mit normale BMI er på 20, jeg bruger normalt str. 36/small og er 174 cm høj, og jeg har taget 18 kg på so far - sidst tog jeg næsten 30 kg på, og de var væk på 6 mdr….

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at tale ned til dig, men seriøst - noget at give af med et BMI på 21? Det er da bestemt i den slanke ende af normalvægtig ;)

Mit normale BMI er på 20, jeg bruger normalt str. 36/small og er 174 cm høj, og jeg har taget 18 kg på so far - sidst tog jeg næsten 30 kg på, og de var væk på 6 mdr….

Ved ikke om det er rigtigt, men jeg forstod den sådan, at hendes bmi på de 21 gør, at det ikke er så slemt, at hun har taget de kg på, fordi hun jo i forvejen ikke havde så mange kg på sidebenene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt til fødsels forberedelse at mens du ammer taber du dig ikke ret meget da kroppen holder på alle kalorier der kommer ind, men at undersøgelser har vist at når man er færdig med at amme så taber dem der ammede sig langt mere og hurtigere end dem der ikke ammede..

Interessant! Jeg var nemlig en af dem som overhovedet ikke tabte mig ved at amme, på trods af at mine børn var dem der tog hurtigst på. Blev meget sulten og saftevand-tørstig mens jeg ammede. Dog kom jeg heller ikke af med kiloene da jeg var færdig med at amme, men gjorde måske heller ikke noget decideret for det. Jeg synes det især var svært at få rørt sig i ammeperioden fordi man sidder stille så meget og mine børn ikke har skullet trilles i søvn i barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er rigtigt, men jeg forstod den sådan, at hendes bmi på de 21 gør, at det ikke er så slemt, at hun har taget de kg på, fordi hun jo i forvejen ikke havde så mange kg på sidebenene ;)

 

Det håber jeg da - for sådan som jeg forstod det, tænkte jeg at "nej nej nej, man må da ikke føle, at man har noget at gi' af med sådan et BMI" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er rigtigt, men jeg forstod den sådan, at hendes bmi på de 21 gør, at det ikke er så slemt, at hun har taget de kg på, fordi hun jo i forvejen ikke havde så mange kg på sidebenene ;)

Sådan forstod jeg det også, selvom det var lidt sjovt omvendt formuleret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ja det var sådan det skulle forstås (at jo mindre BMI man har som udgangspunkt jo mere er det tilladt at tage på ift. Sundhedsstyrelsens anbefalinger) Men direkte undervægtig var jeg jo ikke så at forsvare at tage 18 kg på ligesom sidst er måske lige at overfortolke det denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ja det var sådan det skulle forstås (at jo mindre BMI man har som udgangspunkt jo mere er det tilladt at tage på ift. Sundhedsstyrelsens anbefalinger) Men direkte undervægtig var jeg jo ikke så at forsvare at tage 18 kg på ligesom sidst er måske lige at overfortolke det denne gang  :)

Med det BMI kan jeg ikke se, 18 kg. er så slemt. Men altså, jeg er også mere til at mærke efter hvordan man har det, i stedet for at se på badevægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert- man skal se på det generelle billede, velvære osv. Med ti historien hører også at jeg er under 1.60- og så er 18 kg altså en del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, så er du ikke ret høj :-). Det er jeg heller ikke, og derfor kan jeg slet ikke regne med BMI-ligningen, da jeg pga. knogler og muskler er overvægtig uanset hvor slank jeg er :-). Pt. Er jeg dog STÆRKT overvægtig! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, så er du ikke ret høj :-). Det er jeg heller ikke, og derfor kan jeg slet ikke regne med BMI-ligningen, da jeg pga. knogler og muskler er overvægtig uanset hvor slank jeg er :-). Pt. Er jeg dog STÆRKT overvægtig! ;-)

Det er noget med, at høje mennesker har et højere BMI fordi, du tager højden og sætter i anden.

BMI kan som sådan ikke sammenlignes blandt alle. Det er et godt måleinstrument, men skal altid ses i forhold til hvem man står overfor. Mange top atleter har fx et BMI over 25 pga stor muskelmasse. Men et BMI på 21 er man helt normal høj eller lav

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER