Elisamus

Vægten

147 indlæg i dette emne

Jeg har taget 12 kg på :D :d

Gudskelov for jeg ikke er ene om at være +12 kg :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gudskelov for jeg ikke er ene om at være +12 kg :D :D

Hehe, jamen der er flere end man lige tror.... Kender SÅ mange som har taget over 30 kg på når de var gravide, men det er bare ikke så tit folk skriver om det ;)

Har jo selv taget hhv 24 og 22 kg på i mine første 2, og har da formået at veje under før-graviditetsvægten begge gange inden jeg blev gravid igen :P

Så det skal også nok gå denne gang, og så vil jeg ned på drømmevægten, da jeg ikke lige planlægger flere graviditeter :) Man bliver jo ret god til at tabe sig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde helt ærligt kalkuleret med at tage meget mere på. Og det generede mig ikke. Jeg mener, min kæreste synes, jeg er dejlig, selvom jeg er for tyk. Og jeg selv kan gøre noget ved det, når jeg har født. Så hvad fanden. Jeg gider i hvert fald ikke stresse over vægt, mens jeg er gravid. Måske tager jeg mere på, måske ikke. Jeg vil gerne nyde graviditeten, og så længe Blybber og jeg begge har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4,5 kg her 18+6... Jeg er norbslvægtig så det er vist ret fint ift. De anbefalede kurver tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde helt ærligt kalkuleret med at tage meget mere på. Og det generede mig ikke. Jeg mener, min kæreste synes, jeg er dejlig, selvom jeg er for tyk. Og jeg selv kan gøre noget ved det, når jeg har født. Så hvad fanden. Jeg gider i hvert fald ikke stresse over vægt, mens jeg er gravid. Måske tager jeg mere på, måske ikke. Jeg vil gerne nyde graviditeten, og så længe Blybber og jeg begge har det godt.

Tænkte også at jeg ville være blandt dem der tog lynhurtig på, så havde faktisk tænkt jeg tog 15-20 kg på i alt. Der er self stadig lang tid til, og skulle jeg tage ekstra på har jeg Intet imod det heller. For som du siger, bare baby og jeg har det godt :) så skal jeg nok selv finde ud af det bagefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.. bliver bare lidt ked af det når mange brokker sig over at have taget 3 kg på og siger de synes de er klamme mm. Når man så selv har taget 12 kg på.. så føler jeg mig meget unormal.. hentyder slet ikke til nogle herinde.. bare lige for en god ordens skyld. Men bliver lidt ked af det, da jeg ikke føler jeg spiser så forkert.. Der ryger da nok lidt ekstra snoller og søde sager men ikke så meget mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.. bliver bare lidt ked af det når mange brokker sig over at have taget 3 kg på og siger de synes de er klamme mm. Når man så selv har taget 12 kg på.. så føler jeg mig meget unormal.. hentyder slet ikke til nogle herinde.. bare lige for en god ordens skyld. Men bliver lidt ked af det, da jeg ikke føler jeg spiser så forkert.. Der ryger da nok lidt ekstra snoller og søde sager men ikke så meget mere..

Jeg forstår dig udemærket!! :kram2 :kiss

Jeg kan også blive ked af det, og generelt er det svært at se kroppen forandre sig så meget at det bliver lidt svært at kende sig selv. Jeg trøster mig med at jeg er "blevet mig selv" igen bagefter (altså, med en indsats fra min side) og så må jeg leve med det den sidste tid, selv om det ikke altid er helt sjovt, og man godt kan komme til at føle sig som den største gravide i verden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 23+0 og har taget 7 kg på. Jeg har taget 3 kg på, på 3 uger.. UPS  :oops

Jeg ved, at jeg har spist for usundt med lidt for meget hygge. Mine måltider og egentlig OK, men der har bare været for meget kage mv. I sidste uge var jeg til fødselsdag, kobberbryllup, ude at spise + i biffen, advents hygge og overnatning i forbindelse med noget arbejde, et sted hvor man spiser sindsygt. Derudover var der kage stort set hver dag på jobbet...

Som mange skrive: når jeg bare har det godt, og ikke stresser eller bekymre mig unødigt. Det går udover junior. Så nyder livet som gravid :loveshower 

I denne uge prøver jeg at holde mig fra søde sager - dog har jeg en julefrokost på lørdag med mine gode veninder.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.. bliver bare lidt ked af det når mange brokker sig over at have taget 3 kg på og siger de synes de er klamme mm. Når man så selv har taget 12 kg på.. så føler jeg mig meget unormal.. hentyder slet ikke til nogle herinde.. bare lige for en god ordens skyld. Men bliver lidt ked af det, da jeg ikke føler jeg spiser så forkert.. Der ryger da nok lidt ekstra snoller og søde sager men ikke så meget mere..

Ej okay, det er da også en underlig ting at brokke sig over 3 kg.. hvad regner de med?

Jeg har været lykkelig hver gang vægten er steget, for det betyder jo at junior vokser og at jeg kommer tættere på at møde ham <3

kan godt forstå at man kan blive ked af det, når andre brokker sig over at have taget så lidt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej okay, det er da også en underlig ting at brokke sig over 3 kg.. hvad regner de med?

Jeg har været lykkelig hver gang vægten er steget, for det betyder jo at junior vokser og at jeg kommer tættere på at møde ham <3

kan godt forstå at man kan blive ked af det, når andre brokker sig over at have taget så lidt på.

Ja sådan har jeg det faktisk også, når jeg stiger på vægten :D .. Nåååh Lillemand, hvor meget vokser du derinde? .. Hehe.. Men kan sagtens forstå Linomus! Min Svigerinde skulle også lige høre hvor meget jeg havde taget på indtil nu, hvor jeg svare: 8 kg, skulle jeg tage 15 mere på rager det mig en skid! Bare han har det godt så skal jeg nok finde ud af at tabe mig bagefter..

Jeg har såmænd heller ikke ændret spisevaner i graviditeten.. Måske lidt mere chokolade, men syntes ikke det er voldsomt. Men mon ikke kroppen bare tager imod det den har brug for, om det så er 3 eller 25 kg , så er det nok det der passer til lige den graviditet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det bare sådan lidt når man melder ud at man føler sig ulækker og klam fordi man har taget 3 kg på så tager man ligesom ikke rigtig hensyn til mange andre.. Jeg ved godt jeg har taget meget på, men ved ikke rigtig hvorfor og hvad jeg kunne have gjort anderledes.. Jeg synes selv det er svært at acceptere da jeg for omkring et år siden tabte mig 25 kg, så er det da hårdt og se vægten gå op af og komme tættere og tættere på min start vægt den gang.. men jeg har klaret den en gang så det skal nok lykkes mig igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det bare sådan lidt når man melder ud at man føler sig ulækker og klam fordi man har taget 3 kg på så tager man ligesom ikke rigtig hensyn til mange andre.. Jeg ved godt jeg har taget meget på, men ved ikke rigtig hvorfor og hvad jeg kunne have gjort anderledes.. Jeg synes selv det er svært at acceptere da jeg for omkring et år siden tabte mig 25 kg, så er det da hårdt og se vægten gå op af og komme tættere og tættere på min start vægt den gang.. men jeg har klaret den en gang så det skal nok lykkes mig igen..

 

Helt enig - 3 kg midt i graviditeten er jo ingenting; bare det baby, moderkage, fostervand og lidt hævede bryster vejer :D

 

Jeg er på omkring +10 kg - men sidste graviditet samme tid hed det nærmere + 17 kg…. Og jeg kan se, at en del af vægten er væske; det er kommet i løbet af de sidste uger, så det skal jeg lige snakke med lægen om, for synes det er tidligt at ophobe væske...

Sidst tog jeg omkring 30 kg på! Og jeg er normalvægtig ellers med et BMI på lige under 20 - så det var en sjat! Men de var væk 6 mdr efter fødslen; 15 af dem var væk allerede inden vi tog hjem fra barselshotellet. Så jeg gider simpelthen ikke hidse mig op over det. Det er så kort en periode i en kvindes liv, at man er gravid, så hvis det indbefatter vægtstigning og lidt ekstra flødeskumskager, so be it :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger her 27+5 for + 6,8 kg i forhold til min normalvægt (+ 4,8 kg i forhold til hvad jeg mener er min rigtige startvægt) så det synes jeg da er udemærket :)

 

Målet er at ende omkirng 10-12 kg (anbefalede min læge, nu hvor jeg har lidt meget sul på kroppen i forvejen ) :) Men det passer vel så også meget godt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herregud altså.... Jeg har taget 18 kg på... kan ikke tilskrives væske.... mere Marabou og Toffifee  :rolleyes 

 

Har 3 mdr. tilbage og det ser sort ud med at klemme sig i vinterjakken fra sidste år :D

 

Det vigtigste må være at de små banditter får en varieret kost og om der så ryger lidt ekstra indenbords ved siden af.... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herregud altså.... Jeg har taget 18 kg på... kan ikke tilskrives væske.... mere Marabou og Toffifee :rolleyes

Har 3 mdr. tilbage og det ser sort ud med at klemme sig i vinterjakken fra sidste år :D

Det vigtigste må være at de små banditter får en varieret kost og om der så ryger lidt ekstra indenbords ved siden af.... :P

Lige præcis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Jeg er glad for, der er flere, der ikke knalder ud over vægten. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det med en fest derinde. Tror han ligger med arme og ben indad, for jeg synes han mest sparker ind i mig, og han har desværre fået en dårlig vane med at sparke mig i blæren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man være bekymret over at vægten faktisk står stille? Og har gjort det i 14 dage ca..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man være bekymret over at vægten faktisk står stille? Og har gjort det i 14 dage ca..

Det tror jeg bestemt ikke :) det gør min også indimellem og så pludselig tager den et spring igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her og sådan har det været under hele graviditeten. Er par uger med samme vægt og så stiger den omkring et kilo.

Tror ikke du skal være bekymret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her og sådan har det været under hele graviditeten. Er par uger med samme vægt og så stiger den omkring et kilo.

Tror ikke du skal være bekymret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så steg vægten lidt igen.. +11,5 kg nu. Kan også mærke der ikke er så meget plads derinde mere.. Hver bevægelse kan mærkes fra ham, og ses ikke mindst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger her 32+2 for + 7,8 kg, så det klager jeg ihvertfald ikke over :) havde håbet at holde mig på max 8 kg(lægen anbefalede 8-12 kg) men satser så bare mere efter de 10 kg :) har intet gjort med henblik på vægten, så det er jo fint :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 29+0 i dag og vægten siger nu +7,6kg fra startvægt (+10,6kg fra mindste vægt i graviditeten) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28+0 og +8,8. Den sidste uge har været hård. Alt for meget god mad og jule-rester.

Jeg håbede at kunne holde mig til max +12 kg. Skidt put hvis der ryger lidt ekstra på. Bare junior har det godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER