TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Øv, vi skulle til fødselsforberedelse på sygehuset i dag. Det var sådan et foredrag på 2,5 time omkring fødslen. Men vi måtte gå efter en halv time. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at sidde der. Blev dårlig :( svimmel, sortnen for øjnene, klamtsvedende, smerter i maven og mega mange plukveer.. øv altså, havde lige glædet mig :(

Øv hvor træls :( sådan en tur fik jeg midt i fakta igår. Nøj hvor folk fik store øjne .. :(

God bedring med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor træls :( sådan en tur fik jeg midt i fakta igår. Nøj hvor folk fik store øjne .. :(

God bedring med dig.

Det er bare så træls.. og der er 4 uger til næste foredrag, så er spændt på om jeg når med til det. Nu må vi se. Ellers finder jeg såmænd nok ud af at føde alligevel.

Har nærmest haft en lang konstant plukve siden :unsure håber snart den falder til ro igen.. synes det er så træls at der skal så lidt til at provokere det :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så træls.. og der er 4 uger til næste foredrag, så er spændt på om jeg når med til det. Nu må vi se. Ellers finder jeg såmænd nok ud af at føde alligevel.

Har nærmest haft en lang konstant plukve siden :unsure håber snart den falder til ro igen.. synes det er så træls at der skal så lidt til at provokere det :/

Har heller ikke været til noget fødsels forberedelse endnu. Skal til JDM i morgen, så håber jeg kan spørge om jeg kan nå til et foredrag inden fødslen. Men ja, ellers skal vi nok klare det alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er der stor forskel på tilbuddene rundt om i landet.. Jeg blev automatisk meldt til et fødsels forberedelseskursus helt uden at have givet udtryk for om jeg overhovedet var interesseret.. 5 gange af 2 timers varighed omhandlende alt lige fra graviditet til fødsel, amning, parforhold og barselsperiode..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er der stor forskel på tilbuddene rundt om i landet.. Jeg blev automatisk meldt til et fødsels forberedelseskursus helt uden at have givet udtryk for om jeg overhovedet var interesseret.. 5 gange af 2 timers varighed omhandlende alt lige fra graviditet til fødsel, amning, parforhold og barselsperiode..

Wow, hvor vildt. Ja der er virkelig forskel.

Jeg skal føde på Hvidovre og her har de to foredrag - et om fødslen og et om amning og tiden efter. De ligger begge to hver uge og man skal bare møde op. Derudover har de et nyt tilbud, som hedder barn i vente som stort set er det samme som foredragene, bare fordelt over 4 gange og man er så på små hold i stedet, hvor man derfor kan spørge lidt mere ind til tingene. Vi tager bare foredragene. Vi nåede ikke at melde os til det andet, og tror heller ikke jeg synes jeg har brug for det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går til Barn i vente via Hvidovre, og synes egentlig at det er meget fint.... Det er bare placeret midt på dagen så er ret skidt når manden også skal med :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg ved JDM. Han har det godt derinde i hulen. Han har sat sig fast med hovedet, og hun skønnede ham til at veje ca 2800 gram. Ih, jeg kan snart ikke vente med at se ham :0)

Og hun fortalte selv at der er fødsels forberedelse foredrag på tirsdag kl 13. Så det vil vi tage med til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun mærket vores lille pige minimalt i dag, så har bekymret mig lidt, og jeg har prøvet at ligge stille længe og mærke efter, drukket isvand og skubbet til hende, men alt sammen uden nogen rigtig reaktion.

 

Har ind i mellem kunne mærke hende en smule, men slet ikke så meget som jeg plejer, så bekymre mig lidt. 

 

Fik et enkelt spark og så moslede hun ca. normalt rundt i 1-2 minutter for 1 times tid siden, men har intet mærket siden.

 

 

Ville så gerne ringe til fødegangen, men regner lidt med at de så vil anbefale at man kommer ind til tjek, så ville gerne vente på at manden lige kom hjem fra arbejde så han kunne tage med.

At manden så først tager fra arbejde nu, og ikke forstod at jeg gerne ville have at han kom hjem så snart han havde fri kl 16 er en anden ting, så nu irriterer han mig også bare.

 

 

Oplever i andre også at babyen lige pludselig ikke er særlig aktiv en hel dag eller hvordan og hvorledes?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun mærket vores lille pige minimalt i dag, så har bekymret mig lidt, og jeg har prøvet at ligge stille længe og mærke efter, drukket isvand og skubbet til hende, men alt sammen uden nogen rigtig reaktion.

Har ind i mellem kunne mærke hende en smule, men slet ikke så meget som jeg plejer, så bekymre mig lidt.

Fik et enkelt spark og så moslede hun ca. normalt rundt i 1-2 minutter for 1 times tid siden, men har intet mærket siden.

Ville så gerne ringe til fødegangen, men regner lidt med at de så vil anbefale at man kommer ind til tjek, så ville gerne vente på at manden lige kom hjem fra arbejde så han kunne tage med.

At manden så først tager fra arbejde nu, og ikke forstod at jeg gerne ville have at han kom hjem så snart han havde fri kl 16 er en anden ting, så nu irriterer han mig også bare.

Oplever i andre også at babyen lige pludselig ikke er særlig aktiv en hel dag eller hvordan og hvorledes?

Øv hvor træls :(

Jeg synes babys aktivitetsniveau svinger meget. Jeg har ikke nogle dage, hvor jeg når at blive bekymret over manglende aktivitet, til gengæld har jeg nogle dage, hvor jeg spekulerer på om manden har kommet speed i min morgenmad, fordi baby bare er hyperaktiv :blink

Synes det er en god idé lige at ringe til fg. Men øv, kender godt det med at manden så ikke lige forstår et vink :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :(

Jeg synes babys aktivitetsniveau svinger meget. Jeg har ikke nogle dage, hvor jeg når at blive bekymret over manglende aktivitet, til gengæld har jeg nogle dage, hvor jeg spekulerer på om manden har kommet speed i min morgenmad, fordi baby bare er hyperaktiv :blink

Synes det er en god idé lige at ringe til fg. Men øv, kender godt det med at manden så ikke lige forstår et vink :klap

 

Mænd er bare håbløse.... Nu venter jeg lige på at han kommer hjem.... blev ret pissed da han skrev at han ville køre efter kl 17, så der tror jeg at han forstod at han sku lette røven.....Men den lille plejer altid at blive meget aktiv når han holder på min mave, som om at hun er glad for at se ham, så håber jeg også virker i dag.... og så hvis det ikke virker må vi jo ringe..... Skal bare med offentlig transport derned, og skal skifte bus (selvom det kun er ca. 6 km) så er møg besværligt. :S 

 

 

 

Ihh jeg slår den mand ihjel..... Nu får jeg en sms om at han køre fra arbejde..... talte i telefon med ham for 30 minutter siden hvor han sagde at han ville køre med det samme. 

Redigeret af Carcassonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :(

Jeg synes babys aktivitetsniveau svinger meget. Jeg har ikke nogle dage, hvor jeg når at blive bekymret over manglende aktivitet, til gengæld har jeg nogle dage, hvor jeg spekulerer på om manden har kommet speed i min morgenmad, fordi baby bare er hyperaktiv :blink

Synes det er en god idé lige at ringe til fg. Men øv, kender godt det med at manden så ikke lige forstår et vink :klap

Det samme her. Igår synes jeg der var meget ro på derinde, hvorimod der i dag er fuld knald på. Hvis bare man mærke liv hver dag tænker ikke, man behøver være bekymret - det var ihvertfald mine tanker igår. Hvis der er den mindste tvil vil jeg altid ringe på fødegangen. Det er det de er der for :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mænd er bare håbløse.... Nu venter jeg lige på at han kommer hjem.... blev ret pissed da han skrev at han ville køre efter kl 17, så der tror jeg at han forstod at han sku lette røven.....Men den lille plejer altid at blive meget aktiv når han holder på min mave, som om at hun er glad for at se ham, så håber jeg også virker i dag.... og så hvis det ikke virker må vi jo ringe..... Skal bare med offentlig transport derned, og skal skifte bus (selvom det kun er ca. 6 km) så er møg besværligt. :S

Ja nogle gange er de altså virkelig fra mars :blink

Håber at det virker i dag med manden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mænd er bare håbløse.... Nu venter jeg lige på at han kommer hjem.... blev ret pissed da han skrev at han ville køre efter kl 17, så der tror jeg at han forstod at han sku lette røven.....Men den lille plejer altid at blive meget aktiv når han holder på min mave, som om at hun er glad for at se ham, så håber jeg også virker i dag.... og så hvis det ikke virker må vi jo ringe..... Skal bare med offentlig transport derned, og skal skifte bus (selvom det kun er ca. 6 km) så er møg besværligt. :S

Ihh jeg slår den mand ihjel..... Nu får jeg en sms om at han køre fra arbejde..... talte i telefon med ham for 30 minutter siden hvor han sagde at han ville køre med det samme.

Hej Hej. Vil bare lige sige at jeg snakkede med lægen om mindre aktivitet, og hun sagde også at det er helt normalt at de bliver mere stille i takt med at der mangler plads derinde. Og jordemoderen siger det samme. Så længe man mærker møven/masen, det er også liv. :) nogle dage er han helt stille hvor jeg også bliver bekymret, og andre dage er han meget livlig :)

Så kan godt forstå dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hej. Vil bare lige sige at jeg snakkede med lægen om mindre aktivitet, og hun sagde også at det er helt normalt at de bliver mere stille i takt med at der mangler plads derinde. Og jordemoderen siger det samme. Så længe man mærker møven/masen, det er også liv. :) nogle dage er han helt stille hvor jeg også bliver bekymret, og andre dage er han meget livlig :)

Så kan godt forstå dig..

 

hjalp at manden satte kolde hænder på maven, så nu holder vi ekstra øje med hende. 

men fik at vide de to sidste gange på sygehuset at hvis hun blev meget rolig, eller ændrede aktivitetsniveau skulle jeg reagere på det. så derfor jeg jo bliver urolig. 

jeg er 36+5 i dag, så hendes måde at bevæge sig på har ændret sig som pladsen blev mindre, men det havde aldrig føltes som om at jeg slet ikke var gravid før. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjalp at manden satte kolde hænder på maven, så nu holder vi ekstra øje med hende. 

men fik at vide de to sidste gange på sygehuset at hvis hun blev meget rolig, eller ændrede aktivitetsniveau skulle jeg reagere på det. så derfor jeg jo bliver urolig. 

jeg er 36+5 i dag, så hendes måde at bevæge sig på har ændret sig som pladsen blev mindre, men det havde aldrig føltes som om at jeg slet ikke var gravid før. 

 

Så der kom mere aktivitet efter de kolde hænder?  :)

Jeg mærkede, at hun blev inaktiv, da jeg var syg, og det gjorde mig meget urolig. Jeg ringede også til fødegangen, og jordemoderen ville gerne køre en strimmel, men sagde, at ved sygdom var det normalt, at aktivitetsniveauet ændrede sig. Så vi så tiden an, og nu er alt normalt igen.

Dog var det vigtigt, at jeg ikke kun mærkede bevægelser, hvis jeg påvirkede babyen, der skulle også være spontane bevægelser. Så vær opmærksom på dem.

Jeg er jo også 36+5 i dag, og mærker masser af aktivitet, selvom det bestemt er en anden form end tidligere. 

Så jeg ville ikke betænke mig, men ringe til fødegangen, hvis du synes, hun er meget mindre aktiv, end hun plejer. Håber det bedste  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så der kom mere aktivitet efter de kolde hænder?  :)

Jeg mærkede, at hun blev inaktiv, da jeg var syg, og det gjorde mig meget urolig. Jeg ringede også til fødegangen, og jordemoderen ville gerne køre en strimmel, men sagde, at ved sygdom var det normalt, at aktivitetsniveauet ændrede sig. Så vi så tiden an, og nu er alt normalt igen.

Dog var det vigtigt, at jeg ikke kun mærkede bevægelser, hvis jeg påvirkede babyen, der skulle også være spontane bevægelser. Så vær opmærksom på dem.

Jeg er jo også 36+5 i dag, og mærker masser af aktivitet, selvom det bestemt er en anden form end tidligere. 

Så jeg ville ikke betænke mig, men ringe til fødegangen, hvis du synes, hun er meget mindre aktiv, end hun plejer. Håber det bedste  :)

 

vi ser lige tiden til i morgen :-) hun var kun aktiv så længe manden blev ved med at ligge kolde fingre på min mave. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjalp at manden satte kolde hænder på maven, så nu holder vi ekstra øje med hende.

men fik at vide de to sidste gange på sygehuset at hvis hun blev meget rolig, eller ændrede aktivitetsniveau skulle jeg reagere på det. så derfor jeg jo bliver urolig.

jeg er 36+5 i dag, så hendes måde at bevæge sig på har ændret sig som pladsen blev mindre, men det havde aldrig føltes som om at jeg slet ikke var gravid før.

Ja okay :) så kan jeg godt forstå dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi ser lige tiden til i morgen :-) hun var kun aktiv så længe manden blev ved med at ligge kolde fingre på min mave. 

 

Håber på en god aften for jer og en god update imorgen  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I egentligt fået en gynækologisk undersøgelse i forbindelse med Jeres graviditet? Jeg har på intet tidspunkt fået en, og kan nu forstå på min fys, at det vist er meget normalt med sådan en undersøgelse for at tjekke hvorvidt ens bækken er stort nok til fødsel..

Er det noget I har oplevet? (Jeg er ikke nervøs, men nysgerrig da jeg er gået over tid, og fødslen kan gå igang når som helst;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I egentligt fået en gynækologisk undersøgelse i forbindelse med Jeres graviditet? Jeg har på intet tidspunkt fået en, og kan nu forstå på min fys, at det vist er meget normalt med sådan en undersøgelse for at tjekke hvorvidt ens bækken er stort nok til fødsel..

Er det noget I har oplevet? (Jeg er ikke nervøs, men nysgerrig da jeg er gået over tid, og fødslen kan gå igang når som helst;) )

Jeg har på intet tidspunkt fået gyn. Undersøgelse i graviditeten. Og jeg kan ikke lige gennemskue hvordan de Skulle kunne tjekke om ens bækken er stort ved hjælp af en sådan undersøgelse. :huh

Men er da klart det kommer i forb med fødslen. Giver mere mening..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en G.U. til første lægebesøg i uge 9. Kommentaren lød blot "ja.. Du ligner sørme en der er gravid i uge 9" (no shit Sherlock)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I egentligt fået en gynækologisk undersøgelse i forbindelse med Jeres graviditet? Jeg har på intet tidspunkt fået en, og kan nu forstå på min fys, at det vist er meget normalt med sådan en undersøgelse for at tjekke hvorvidt ens bækken er stort nok til fødsel..

Er det noget I har oplevet? (Jeg er ikke nervøs, men nysgerrig da jeg er gået over tid, og fødslen kan gå igang når som helst;) )

Jeg har ikke fået det og fik det heller ik ved første graviditet.

Jeg tænker, at det eneste tidspunkt det vel næsten ka være relevant, er ved kæmpe babyer og mikro små kvinder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så fået lavet gynækologisk undersøgelse i dag, men kun fordi at de ville måle min livmoderhals. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik næsten normalt liv i går aftes, men her i dag var der igen ikke rigtig nogen reaktioner, og hun reagerede heller ikke på min mands kolde hænder i dag, så vi ringede til fødegangen og kom ind til en CTG. 

 

Hendes hjertelyd var lidt høj, og jordmoderen mente at hun måtte være ude og løbe marathon, så jeg blev lagt på siden i stedet og fik målt igen. Tallene var pænere, men en læge scannede alligevel, og fandt også respirationsbevægelser fra den lille men ikke rigtig andet (mærkede selv flere bevægelser und er CTG, end hele dagen, men stadig ikke helt nok).Derudover mente lægen ikke at der var så meget fostervand (åbenbart har man nogle huler hvor det ligger sig, og der skulle gerne kunne måles ca. 2 cm i den dybeste, og det dybste hun kunne måle var 1 cm) så de talte om måske at beholde mig, og så scanne i morgen og evt. sætte fødslen i gang hvis der stadig ikke var flere bevægelser og det ikke ser bedre ud. 

 

Lægen ville lige vende det med bagvagten, og jeg blev lagt til CTG igen, og da lægen havde talt med bagvagten ville de gerne beholde mig derinde til i morgen og så kunne køre en ny scanning og holde lidt øje med mig, men efter min CTG blev de dog enige om at jeg bare kunne komme ind til scanning i morgen, og ikke behøvede blive indlagt. 

 

Så nu skal jeg lige have pakke sygehustasken færdig, for hvis der ikke er nogen forbedringer kunne det jo tænkes at de ville beholde mig, og evt. sætte fødslen i gang. Så det er lidt underligt, når vi havde regnet med at hun kommer ud i start marts. Men er jo også bare "worst case", men rart at være lidt forberedt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået en gyn undersøgelse og er heller ikke blevet tilbudt det og der har heller ikke været snak om det på noget tidspunkt...

Carcasonne: sikke da en dag du har haft... Håber scanningen går godt i morgen. Det må være lidt stressende at få at vide at de måske allerede vil sætte dig igang. Stort kram til dig herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER