AgnetheV

Hvad skal vi have med på sygehuset

27 indlæg i dette emne

Jeg tænkte om det ikke var en god idé med nogle indspark her om, hvad vi skal huske at pakke i tasken til at tage med på sygehuset, når tiden er inde.

Nu er der jo ikke længe til, at vores lille mand er sat til at komme til verden, så jeg skal egentlig snart til at pakke den berømte taske og for at jeg husker at få ALT det nødvendige med (ja også jer andre selvfølgelig) så ville jeg høre, om der ikke er nogen, som vil melde sig på banen her og fortælle, hvad de har pakket på nuværende tidspunkt, fundet frem til at pakke eller (de som allerede har født) hvad de havde med og måske godt kunne have undværet eller hvad de havde glemt...

På nuværende tidspunkt har jeg kun styr på, at vi skal have vores dåbsattester og vielsesattester og tøj til den lille og mig selv med - that's it... Hvad får jeg ellers brug for??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var MEGET glad for at jeg havde sugerør med, for det med at drikke liggende er sgi ikke det nemmeste - og det er nemmere lige at snuppe et i tasken end at skulle rende afdelingen tyndt efter et.

Jeg var glad for at have mit eget tøj med - nogle afslappende bukser og en god behagelig amme bh + t-shirt (og måske en trøje til jer der snart skal føde)

Og husk baby's tæppe (jeg havde sovet med Lærkes tæppe + tøjdyr vi havde med derind), så det duftede af moar mens baby lå alene.

Og efter fødslen fik Morten besked på, at NU skulle jeg bare have en kold cola, så det fik Morten fat i. (Men det var nok bare min "craving" efter ikke at have drukket det under graviditeten)

... Mere kommer jeg nok i tanke om senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh :yay

Super god tråd... følger med og suger til mig :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige huske alt det jeg havde med på sygehuset den gang, men havde i hvert fald alt for meget med, som jeg ikke fik brug for.

Men husk amme bh i en eller to nr. større end normalt. Jeg havde købt amme bh i min normalt str. for mine :hophop var ikke vokset mens jeg var gravid, så troede godt jeg kunne bruge en normalt str. bare. Men da mælken løb til to dage efter fødselsen, gik jeg var en 80B til en 85 D :o Slap af nogle jader jeg vågnede op til :D Så måtte sende min mor i byen efter amme bh´er der var større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det er vigtigt at have babytøj med - vi var kun på sygehuset i nogle timer og kom så hjem men jeg ville bare ikke have ham i hospitals-babytøj :) evt. hvis du har en hue, du gerne vil have han skal have på lige når han er født kan du have den klar (vi fik en hue som gamle damer har strikket til sygehuset som var rigtig fin men du kan risikere en grim en med 'Viborg sygehus' skrevet på eller lignenden...) Jeg ved ikke om det bare var mig men jeg er ikke så stor fan af sygehuset og ville jo også helst have født hjemme så jo mere jeg kunne undgå sygehusets ting, des bedre :)

Til dig selv: en del strop toppe som du nemt kan hive brysterne frem i.. Jeg lækkede en del (og gør stadig) så jeg skifter top hver dag.. Man kommer hurtig til at lugte af sur mælk.. Tag også din egen brystvortesalve med.. Jeg ved at det ikke altid bliver tilbudt og der kan være mange holdninger til det men jeg vil sige det var SÅ godt de første par uger.. Så hellere tag din egen med end at skulle vente på deres (min veninde fødte på riget og måtte ikke få det!) Og så er det ellers bare bløde behagelige bukser da maven er noget værre blæver efter fødslen :) Og så vil jeg sige dine uld-brystindlæg også så du undgår brystbetændelse :)

Jeg tror lige det var det fra mig - men igen, jeg var på sygehuset i meget kort tid :) (kom ind kl. 23.45, fødte 2.44 og var ude kl. 07.30)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var vi indlagt i 5 dage, så jeg var rigtig glad for min toilettaske med shampoo, balsam, bodyshampoo, skraber, børste, deo, make-up osv. Ralf havde desuden også en ren t-shirt med. Min bog og ipod var også guld værd, men min computer fik jeg ikke meget gavn af, da der ikke var net derinde og jeg ikke har mobilt bredbånd.

Amme-bh, ammeindlæg, hyggebukser, t-shirts og klipklappere er også et must. Det samme er tøj til Junior. Derudover havde vi en stofble med som Junior sov med, den tog Ralf så med hjem til katten så hun kunne vænne sig til duften af ham.

Det var vist det tror jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamera for faen ^_^

Hvad skal du med dåbs- og vielsesattest? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbs- og vielsesattest skal du ikke bruge til noget.

Vandrejournalen

Kamera+ oplader

Mobil+oplader

Ammeindlæg

Amme BH

Egne bind (fordi de nogle steder har nogle rigtig ringe nogle)

Har altid haft shampoo mm med sygehusets lugter ik af noget og er ret kedeligt

Egen dyne til baby

Tøj til mor- (løsebukser og løs bluse, undertøj, strømper og klipklapper)

Tøj til Baby

Alm toilet taske

Sut til baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting jeg har pakket...

ventebukser af elastikstof - ammetop - amme bh(men skal lige sige at der først bliver købt flere når mælken er løbet til da en forkert størrelse kan gi brystbetændelse)- store trusser - bind - toiletpapir(de har som regel avispapir på sygehuset) - læbepomade(har de andre gange fået extrem tørre læber efter at ha skreget :whistling under fødslen) - t shirt til manden - varme sokker /sutsko(der kan være fodkoldt på gangene)- ammeindlæg - oplader - sygesikringsbevis - vandrejournal - babytøj - køredragt til baby - stofble - kamera - toilettaske med makeup mm - telefonliste(hvis man ikke må tænde/bruge mobil)

andet: bøger/ magasiner - mønter til automater - ammepude - babydyne - lift - autostol - håndklædde til bilen til vandet -

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbs- og vielsesattest skal du ikke bruge til noget.

Vandrejournalen

Kamera+ oplader

Mobil+oplader

Ammeindlæg

Amme BH

Egne bind (fordi de nogle steder har nogle rigtig ringe nogle)

Har altid haft shampoo mm med sygehusets lugter ik af noget og er ret kedeligt

Egen dyne til baby

Tøj til mor- (løsebukser og løs bluse, undertøj, strømper og klipklapper)

Tøj til Baby

Alm toilet taske

Sut til baby

ja det passeer vist meget godt.. jeg havde et par gylpeklude med også, (vores søn lå og krammede den) også nogen af mandens skjorter (de er dejligt nemme når der skal ammes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, du skal have et par stofbleer med da du skal kunne se om baby har tisset :)

Mht sut: ja og nej, vi ventede med sut til mælken var løbet til og SP sagde det var OK at han fik den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, du skal have et par stofbleer med da du skal kunne se om baby har tisset :)

Den skal jeg lige ha forklaret? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den første ble baby får på er en stof ble, for at man nemt kan se hvornår den gør både det ene og det andet 1. gang. Men normalt ligger sygehuset stofbleer til det..

vi have et par stof bleer med som jeg havde sovet med et par nætter før jeg fødte, på den måde lå vores søn med noget der lugtede af mor selvom han ikke lå hos mig.. (det hjalp meget på søvnen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, du skal have et par stofbleer med da du skal kunne se om baby har tisset :)

Mht sut: ja og nej, vi ventede med sut til mælken var løbet til og SP sagde det var OK at han fik den :)

her fik de bare en alm ble på (både på riget og holbæk) man kan da sagtens se om de tisser i den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over de mange gode ting der allerede er nævnt - så var jeg rigtig glad for min læbepomade ;) Luften kan godt være ret tør..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her fik de bare en alm ble på (både på riget og holbæk) man kan da sagtens se om de tisser i den...

Nadja fik stofble på (Holbæk) JM gør nok meget forskelligt :)

Jeg var nok mest glad for mine klip-klap'er.. Jeg randte rundt i hospitalets tøj og så lidt som muligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal jeg lige ha forklaret? :)

Mille fik også en stofble på, som de gav hende på fra sygehuset af.. Det er for at være sikre på baby kan tisse, så vil de godt lige se det inden man tager hjem :) Nogle sygehuse bruger en stofble, da det kan være lettere at se i den, end en almindelig ble..

Men indtil videre har jeg pakket en nusseklud, to dragter, to bodyer, to par sokker, nogle ammeindlæg, to bind til mig, en varm fleecedragt i tilfælde af det stadig er lidt koldt når vi skal hjem..

Jeg mangler hendes egen dyne, shampoo, bodywash, føntørre, og det almindelige toiletgrej så som tandbørste/pasta, hårbørste osv :) Nu hvor jeg er andengangs fødende får vi nok kun lov at være der én overnatning hvis vi beder om det, så jeg slæber ikke ret meget med.. Men jeg glemte jo at nævne kamera og hendes autostol..

Et ugeblad køber jeg på sygehuset og hvis der er andet vi vil læse i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, du skal have et par stofbleer med da du skal kunne se om baby har tisset :)

Mht sut: ja og nej, vi ventede med sut til mælken var løbet til og SP sagde det var OK at han fik den :)

I Esbjerg skal man ikke selv have stofbleer med til det, de bruger sygehusets til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, du skal have et par stofbleer med da du skal kunne se om baby har tisset :)

Bruger de ikke bare dem de har på fg? det har de gjort alle 3 gange jeg har født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamera

vandrejournal

Amme Bh

Amme indlæg

Vasket Babytøj i str. 50 og 56

Stofbleer

Bleer (med mindre sygehuset har det, nogle har ikke).

Tøj til dig selv (ikke ventetøj :) )

Narresut (kogt).

Shampoo, toilet artikler osv.

Baby dyne

Autostolen til hjemturen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover de gode ting der allerede er nævnt så vil jeg lige nævne en lille madpakke til far.

Min fødsel trak ud og der var altså ikke mad til far mens vi var på fødestuen, kun mig. Og der var ikke rigtig niget at komme efter i kantinen. Men det kan jo være forskelligt fra sygehus til sygehus.

Hov og druesukkertabletter lige til ekstra energi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamera

vandrejournal

Amme Bh

Amme indlæg

Vasket Babytøj i str. 50 og 56

Stofbleer

Bleer (med mindre sygehuset har det, nogle har ikke).

Tøj til dig selv (ikke ventetøj :) )

Narresut (kogt).

Shampoo, toilet artikler osv.

Baby dyne

Autostolen til hjemturen.

Jeg tror da, at jeg skal have ventetøj med... Tror ikke lige kroppen er klar til før-graviditetstøj så kort tid efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en ting som man ikke skal tage med på sygehuset.

Bukser fra før du blev gravid :-))))))))

Jeg troede at jeg bare kunne hoppe i nogle af de gamle bukser, men det kan man ikke, bare lige et bette råd så i ikke tænker det samme sm mig :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bedste jeg hade med var toiletpapir, som var i flere lage og ikke som sandpapir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror da, at jeg skal have ventetøj med... Tror ikke lige kroppen er klar til før-graviditetstøj så kort tid efter fødslen...

Mente self. noget løst tøj.

jeg havde bare ikke lyst til at hoppe i ventetøjet igen efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER