Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Argh, jeg er lidt ramt på tid for tiden - men læser og hepper og er sikker på, at det nok skal gå (at give op er nemlig ikke rigtig en mulighed;-) - og der lyder da til at være flere gode takter - hold fast! Jeg prøver lige at vende tilbage en af dagene - hep hep i mellemtiden:-D :glad  :glad  :glad

Hvad mener du? Skal jeg seriøst tro på, at du har andet at tage dig til end at holde mig i ørene?? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pause...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

...Og så større igen, og nu lidt mindre - igen! Pyh...det er jo en veritabel sæbeopera, det her!!

 

Jeg er simpelthen tilbage på kuren!

Sidst blev jeg slået ud første gang vægttabet stagnerede. Jeg havde ikke mit mål og mine formål helt klare. Det tror jeg, jeg har nu. Jeg tog min 5 tabte kg. på igen - nu pr. dags dato har jeg siden 15. januar 2015 tabt 6,5 kg! YAY!

 

Så jeg tror, jeg vil tage min tråd op igen. Jeg trænger til at få mine tanker puttet hen et sted. Og dem som har lyst til at læse med, skal være så hjertelig velkomne. :balloons

 

Min motivation:

 

1) Jeg er stadig motiveret af, at min søn fortjener en rask og rørig mor.

 

2) Jeg er motiveret af, at selvom det ikke er afgjort, at vi vil have et barn mere, så er det dæleme ikke en 20 kg overvægt der skal afholde mig fra det! HVIS jeg skal være gravid igen, skal det være i år. Jeg er nemlig lige blevet 41. Dvs. efter sommerferien skal jeg have nået en vægt, som jeg tør blive gravid på - og om jeg så skal være det - det må tiden vise.

 

3) Jeg er motiveret af at se på min kære veninde, som er blevet syg af kræft - uhelbredeligt. Det minder mig på grusommeste vis om, at tiden her ikke er uendelig. Og jeg vil ikke gå igennem resten af mit liv og være utilfreds... Og når jeg piber over det er hårdt at være på kur - og det er det - så tænker jeg på, hvad min veninde nu skal udstå - og så er der ligesom nogle ting, der bliver sat i perspektiv!

 

Min metode:

 

1) Jeg er begyndt at dyrke motion! Hep! ;) Jeg startede lidt langsomt op, men nu går jeg til zumba 2 gange om ugen, og en gang om ugen til noget, der hedder "fræk fitness". Det er så ikke så frækt, kan jeg godt afsløre, når nogle halvfede madammer prøver at lave trutmund og klaske sig selv i røven! Men det er god motion - henad styrketræning, og jeg var edderbrodereme øm efter i mandags!! :D

 

2) Jeg har meldt mig til på madlog.dk og bruger det flittigt. Jeg havde liiiige lidt modstand på det, fordi det er mandens ex, som ejer det, men pyt. Det fungerer godt og passer til mit temperament.

 

3) Jeg går til lægen hver fredag og bliver vejet.

 

Og bum - det virker sgu! Jeg tabte mig meget lige i starten. Jeg taber mig lidt mindre nu, men jeg taber mig hele tiden, og det er det vigtigste. Der er lang vej endnu 13-15 kg, men jeg tror og håber, jeg har knækket koden, selvom det absolut ikke er "bare". Det er hårdt, hårdt arbejde og en masse accept af begrænsninger, af sult og en hel masse "nej tak'er", som absolut ikke kommer naturligt til mig.

I weekenderne holder jeg fri. Det fungerer indtil videre, og det håber jeg, jeg kan blive ved med, for det gør de ret hårde hverdage udholdelige. Men jeg vil ikke afvise, at jeg på et tidspunkt kommer til at kigge på, hvordan jeg "holder weekend". 

 

Som en lille "bivirkning" kan jeg fortælle - og det her er på en eller anden måde lidt skræmmende: Før kur efter graviditet havde jeg enormt ondt i ryggen hele tiden af at bære på Vitus og op og ned på gulvet hele tiden. Altså, virkelig ondt og slet ikke sjovt. I forbindelse med kur har jeg så virkelig skruet op for mit indtag af grøntsager - ganske enkelt for at få mad nok til få kalorier. På 14 dage er alle rygsmerter væk! Jeg kan ikke se, at det kan have anden grund end indtaget af grøntsager. For jeg har ikke på 14 dage tabt mig så meget, at det for alvor vil have en effekt på slid af kroppen, og jeg kan heller ikke have nået at dyrke så meget motion, at jeg lige pludselig bare er blevet super stærk. Det er jo rigtig positivt, at jeg har det meget bedre, men det er dæleme også skræmmende....

 

Så kære venner, an apple a day really does keep the doctor away!

 

Fantastisk, hvis du er nået helt her til i læsningen - måske skrives vi ved! :)

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor jeg hepper :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fedt at det kører! :yay

Sejt med vægttab! :respekt

Hepper og hepper :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh, hvor er I altså bare søde, piger! Tak!! :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå både en god og dårlig dag til mig i dag.

 

Dårlig fordi ingen træning. Jeg er småsyg - eller helsyg. Har ganske vist været på arbejde i dag - mest fordi en ny kollega skulle starte... Men har bestemt ikke været på toppen.

 

God fordi jeg har overholdt mit kalorieregnskab ganske flot med 189 kalorier i overskud ud af 1302, så det er jeg ret tilfreds med. Altså, jeg kan ALTID godt spise mere ;) men føler mig egentlig rimelig ok. OG da alle min kolleger sad og spiste velkomstcroissanter her til formiddag, spiste jeg et æble. UDEN at synes, det var specielt synd for mig. Altså, hvis de virkelig insisterer på at fylde deres kroppe med smør og hvidt mel, så be my guest!  :blabla ;) Nej, men det er ok bare engang imellem at opleve, at det ikke føles som det store offer at tage det sunde valg :)

 

Jeg har sat mig et nyt mål, som hedder minus 6 kg til 6/6, hvor jeg skal ses med nogle veninder. Det er ikke urealistisk, men det kommer sørme ikke af sig selv, så derfor er det lidt øv med motionen i dag, men altså, jeg tror faktisk det var klogest at blive hjemme. Nu blev det i hvert fald sådan. På onsdag skal vi ses i vores forældregruppe til sidste officielle træf med SP, og der har jeg besluttet at tage min egen mad med med optalte kalorier og det hele, så jeg synes egentlig, jeg har en ganske fornuftig plan for denne uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fint :) nogle gange er det altså bare det muliges kunst...,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der lige for at gå i panik over 40 gram manglende agurk?!?!  :blink I morgen skal vi til møde med vores forældregruppe, og vi skal spise sammen. Jeg vil så tage min egen mad med, så jeg har styr på kalorierne, og har så lige lavet min salat, hvor agurk er hovedbestanddelen, og den agurk jeg har købt er så måske lidt mindre, end dem jeg plejer, så der "mangler" ca. 40 gram. PANIIIIIIIIIK!!!! Jeg havde det seriøst sådan - hvordan skal jeg NOGENSINDE bare komme i nærheden af at overleve i morgen?! Suk, altså. Måske er det også bare fordi, det er tirsdag. Det er så nogenlunde nu, at jeg plejer ikke at gide at være på diæt længere og synes, at vi egentlig bare skal holde slikskål - jeg mener weekend!

Er i øvrigt blevet storforkølet, så jeg regner egentlig ikke med, at jeg får dyrket motion i denne uge, omend jeg endnu ikke 100% har opgivet min torsdagstræning endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, mon ikke du klarer den alligevel - selvom agurken vrissede af vægten ;) Tænk på præmien og på at kunne prale herinde bagefter :p

Som et totalt sidespring (men som svar på spørgsmål andetsteds), så er det - vildt nok - en øko-baby, vi venter. Vi skulle starte IVF på Trianglen i februar, men min menstruation udeblev. Jeg fatter det stadig ikke :blink men vi er selvfølgelig vildt glade :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, mon ikke du klarer den alligevel - selvom agurken vrissede af vægten ;) Tænk på præmien og på at kunne prale herinde bagefter :P

Som et totalt sidespring (men som svar på spørgsmål andetsteds), så er det - vildt nok - en øko-baby, vi venter. Vi skulle starte IVF på Trianglen i februar, men min menstruation udeblev. Jeg fatter det stadig ikke :blink men vi er selvfølgelig vildt glade :kuller

Jeps - det er håneretten alene, der holder mig på banen! :p

 

Lise, det er jo helt fantastisk!! Kæmpetillykke - jeg er virkelig glad på dine og jeres vegne! Miraklernes tid er ikke forbi :) Hvor er naturen mærkelig - og særdeles storslået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik forældregruppehalløjet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik forældregruppehalløjet?

:) Jamen det gik helt ok. Jeg havde sørget for lækker mad til mig selv. Og alligevel bliver sådan en helt almindelig frikadelle, som de andre skulle have, det eneste og ophøjede mål for min attrå. Det er SÅ mærkeligt. Jeg kan ikke engang særlig godt lide frikadeller - eller altså, jo, jeg synes bare det er vildt kedelig mad. Men jeg kom fint nok igennem det - tak fordi du spørger :)

 

(Og rent fagligt var det faktisk også ret spændende - havde besøg af nogle Marte Meo pædagoger, hvor hovedpointen var, at man stiller sine børn en masse retoriske spørgsmål. "Sidder du der og leger med dine biler" - det er bedre at sige "du sidder der og leger med dine biler". Jeg har så prøvet det - det er svært, fordi det andet er en virkelig indgroet vane - og jeg oplever faktisk at det samme giver VItus en meget mere rolig og fokuseret leg, så det er lidt interessant! :)) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MINUS 1 KG!!! Fandme ja så! :glad Jeg var lidt spændt, fordi ganske vist er det gået helt fint med maden, men jeg har været forkølet, så jeg har slet ikke fået trænet.. En del af det, ser så formentlig nok væske, men jeg tænker, at det må være det lavest målte vægt, der passer, for man kan jo ikke veje mindre, end man gør, om jeg så må sige! ;)

 

Jeg har nu i alt tabt 7,4 kg. Jeg er 2,4 kg fra næste delmål og 5 kg fra det ekstra delmål, som sneg sig ind, og som hedder minus 6 kg pr. 6/6.

 

Jeg er sgu ret stolt af migselv. Jeg er stolt af, at jeg har kørt på så relativt længe (siden 15/1) og jeg ikke er gået i stå endnu. Faktisk er det gået ned ad ved hver (officielle) vejning. Sygeplejersken som vejer mig, var sgu også helt stolt af mig i dag. Hun er så sød :) Jeg tror altså mere og mere på, at jeg kan det her. Jeg er ca. 1/3 del af vejen, så der er jo langt endnu. Men hvor er det vildt, hvis det kan lade sig gøre - efter alle disse år... Jeg tillader mig at være fortrøstningsfuld! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MINUS 1 KG!!! Fandme ja så! :glad Jeg var lidt spændt, fordi ganske vist er det gået helt fint med maden, men jeg har været forkølet, så jeg har slet ikke fået trænet.. En del af det, ser så formentlig nok væske, men jeg tænker, at det må være det lavest målte vægt, der passer, for man kan jo ikke veje mindre, end man gør, om jeg så må sige! ;)

 

Jeg har nu i alt tabt 7,4 kg. Jeg er 2,4 kg fra næste delmål og 5 kg fra det ekstra delmål, som sneg sig ind, og som hedder minus 6 kg pr. 6/6.

 

Jeg er sgu ret stolt af migselv. Jeg er stolt af, at jeg har kørt på så relativt længe (siden 15/1) og jeg ikke er gået i stå endnu. Faktisk er det gået ned ad ved hver (officielle) vejning. Sygeplejersken som vejer mig, var sgu også helt stolt af mig i dag. Hun er så sød :) Jeg tror altså mere og mere på, at jeg kan det her. Jeg er ca. 1/3 del af vejen, så der er jo langt endnu. Men hvor er det vildt, hvis det kan lade sig gøre - efter alle disse år... Jeg tillader mig at være fortrøstningsfuld! :)

Hell yeah!!!!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah!!!!! :glad

Tak  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 times zumba, 1 times (ufræk) fræk fitness. Urimelig træt. Urimelig hellig!  :first: :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 times zumba, 1 times (ufræk) fræk fitness. Urimelig træt. Urimelig hellig!  :first: :D

:lol priceless! Jeg bøjer mig dybt fra sofaen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lide at være på slankekur! Det er kedeligt! Jeg vil være på påskeferie og spise MANGE påskeæg!!! Buh....

 

Men der er vist ikke andet for end at komme op på hesten igen. I princippet skal jeg til kontrolvejning på fredag, men det har jeg nu tænkt mig til at droppe. Jeg gider ikke spilde min og lægens tid med at få at vide, at jeg har taget på, for det ved jeg, jeg har. Derimod vil jeg til næste fredag gøre mig rigtig umage for at komme ned til udgangspunktet lige før påske (og selvfølgelig gerne lidt længere). Det hed i øvrigt 8 tabte kg i alt. Det med at der er røget lidt vel rigeligt chokolade ned i ferien tager jeg nu med ophøjet ro. Fordi det er jo påske og jul og alt muligt andet engang imellem, og så må man bare huske at det også bliver hverdag på et tidspunkt og så lade de gode spisevaner tage over. Det er vel sådan man gør, når man holder vægten, tænker jeg. Fester, javist, og så tilbage på dydens smalle sti. 

Men det er hååååårdt i dag - jeg har virkelig lyst til alt muligt. Men jeg har ikke gjort det, og jeg skal nok komme igennem dagen, ja jeg skal så! Heldigvis er det jo en 4-dags uge, det her, så det er snart weekend igen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan godt være langt op på hesten igen... Og chokolade synger gerne til min sjæl...

Heldigvis holder det jo op igen, og resultatet er stafig det vigtigste - om en uge vil det være langt vigtigere, at vægten har indstillet sig end at du fik mere chokolade :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan godt være langt op på hesten igen... Og chokolade synger gerne til min sjæl...

Heldigvis holder det jo op igen, og resultatet er stafig det vigtigste - om en uge vil det være langt vigtigere, at vægten har indstillet sig end at du fik mere chokolade :P

Fejt trick at appellere til mit bedre jeg!! Hvorfor skal du også være så fornuftig?! ;)

 

Jeg har fornyet mit abonnement til madlog.dk, som udløb lige inden påskeferien. Det er en ret god taktik, for i går, hvor jeg holdt kuren, men ikke kunne komme på madlog, havde jeg det sådan lidt - nahrmen, hvis det ikke står nogen steder, så er det jo det samme, som man ikke har spist det. Det er der jo ikke nogen, der opdager.... Virkelig moden tankegang, ja tak, I know.  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. den modne tankegang kender jeg alt for godt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER