Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Jeg ku sgu fanme godt tænke mig, at der var lidt mindre af mig, ja jeg ku' så!!  :13:

Fordi jeg har en lille dreng, som har godt af at have en mor, der er rask og rørig, og fordi jeg har en mand, der har godt af at synes, at hans kone er lækker!

 

So here goes... Her vil jeg fortælle om mine sejre og nederlag. Forhåbentlig bliver der mere af det første end det sidste! ;) Jeg vil fortælle om mine tiltag og ideer, og måske føre en eller anden form for motions- og maddagbog.. Vi får se..

 

Det allerværste er - nej, det næstværste er, at jeg ikke er skide topmotiveret for at gøre det her. Det ALLERværste er, at jeg burde være det! Men jeg har besluttet, at jeg ikke kan gå og vente på, at min motivation kommer i omdrejninger, så nu går jeg bare i gang. 

 

Hvis der er nogen, der har lyst til at læse med, bliver jeg glad :) Gode råd og hurra er altid velkomne!

 

Planen  :chin::

 

Motion   :8: - Jeg går tur hver dag med barnevognen. Sådan ca. 5 km. Det har jeg gjort de sidste par uger, og det er jeg glad for. Bevares, jeg ved da godt, at jeg ikke ligefrem løber en marathon, men så længe Vitus er så lille, skal han med, og så er en gåtur det mest oplagte. Desuden er jeg ikke ret god til at "gå til noget", så det at jeg er i gang så snart jeg er ude af døren, er rigtig godt. Endomondo er også en god motivator, synes jeg.

 

Sukker  :sandie  - Den første uge her bruger jeg på at få styr på min sukkertrang. Jeg tager en kold tyrker. Til gengæld bekymrer jeg mig ikke så meget om, hvad jeg ellers spiser. Så jeg regner heller ikke med at tabe mig specielt meget lige med det første.Men når sukkertrangen er under kontrol - det plejer at tage en uges tid - så vil jeg koncentrere mig om at spise sundt og ikke så meget.

 

Vægten  :13:Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg vejer lige nu, men jeg tror, jeg skal tabe mig i omegnen af 20 kg. Puh... Men jeg har besluttet at gå med i taberdysten, og når jeg vejer mig på tirsdag, vil jeg oprette en vægttabsticker. Det må sgu da motivere!

 

Delmål  :balloons-  Er delmål godt? Hvordan laver man dem. På tid eller på vægt? Nogle ideer?

 

Weekender  :badgirlDer må jeg godt slappe lidt af.

 

Jeg har ansat min mand som juhu-pige  :glad . Jeg har meddelt ham, at når nu han har den luksus, at han hver dag går ud af døren til spændende udfordringer og mennesker, så er han til gengæld lige ved at dø af begejstring, hver gang jeg finder på en ny variant af råkostsalat eller andre kalorielette snacks! Nemlig!

Min mand trænger så til at øve sig lidt på at være juhu-pige. Vi havde følgende ordveksling tidligere i dag: Mig: Jeg er sgu bare ikke særlig motiveret for det her slankehalløj, selvom jeg burde være det. S: Jah, det skal du jo nok være, for det kan lykkes. Mig: Ja... Men altså, jeg tror bare, jeg bliver nødt til at prøve alligevel. Jeg har da for pokker også overkommet andre svære ting,. Jeg er da f.eks. kommet mig over min enorme tandlægeskræk og passer mine besøg slavisk. S: Ja, men der skal du jo også bare tage dig sammen ½ time en gang om året. Det er jo noget andet!!!!!

 

WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad fanden skete der lige med "ja, det er nemlig rigtig, skat, du skal bare finde din fightervilje frem, jeg ved du kan gøre det!!" Mænd, altså! :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha sikke en dejlig humoristisk tråd, det her tegner til at blive :D

Mht motion vil jeg slå et slag for Charlotte Bircows dvd'er. Jeg har lånt en, hvor der er er fedtforbrændingsprogram på ca en halv time og det laves jo bare hjemme i stuen :glad Altså hvis du trængte til noget sjovt, der gav sved på panden, men hvor du ikke skulle "gå til" noget :)

Og jeg melder mig gerne som Juhu pige for idag:

:glad YOU CAN DO IT!!!! Hep hep, kom så seje, jeg ved du kan! Du har taget første skridt og det er så stærkt, så nu giver du den bare gaaaaaaaaaas!!!! :box :box :box

:glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også godt være frivillig juhu-pige :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm - jeg kan åbenbart ikke få lov til at tilføje besvarelser, når jeg quoter... Nå, men det jeg havde skrevet var:

 

Barbamamma: Det kan da godt være, det var en god ide at prøve en Bircow-dvd. Nogen særlig du vil anbefale? Jeg har nogle zumbadvd'er, men er blevet ret træt af dem...

Og tak for juhu! Det er så skønt!! :D

 

Majs: Man kan aldrig få juhu-piger nok! Jeg labber det i mig (nu hvor jeg ikke må få sukker...)

 

Ellers er dagen gået udmærket. Jeg har her kl. 15.40 endnu ikke spist noget slik. Jeg havde egentlig opgivet at komme ud at gå, fordi det bare p...... ned, på det tidspunkt, jeg normalt går. Men så blev det tørvejr, og da Vitus lige valgte at være helt umulig at stille tilfreds endte jeg med at gå mine 5 km alligevel. På min gåtur kommer jeg forbi både Netto og Brugsen og tanken og meget andet godt, så bare for at være helt sikker på, at jeg ikke lod mig friste over evne, lod jeg min pung blive hjemme! :) Uh, det er nemt at være kæk her på første dagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne være kæk når man er sej :yay :respekt

Jeg vil anbefale de gaaaamle Charlotte Bircow fra halvfemserne! ;) Jeg er personligt meget glad for "Mave som vaskebræt" og "Fedtforbrænding". Jeg bliver bare i så godt humør af 90'er musikken, det blomstrende aerobicstøj og ikke mindst den storsmilende happy-go-lucky Charlotte. :yay Og de VIRKER! Jeg har også haft den, der hedder noget med bodytoning med CB balls, men den har jeg desværre mistet <_< Men jeg synes heller ikke, at den er helt så god som hendes gamle ;) (Men stadig god!) Tilgengæld drømmer jeg lidt om en, hun har lavet med noget salsa noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel-epistler! Yay:-D

Og et stort hep!!!

Mænd altså... Jeg er lige begyndt på arbejde efter barsel - og min mand, der ellers er så optimistisk, har flere gange nået at se alvorligt på mig og nævne, at det jo KAN være, at jeg får en hel nedtur over at skulle undvære junior i dagtimerne - bah! Men arbejdet går foreløbig fint her og kur skal nok gå fint hos dig

Jeg tænker en del på, at jeg gerne vil have, at junior bliver sund og aktiv - og vi ved jo, hvor de små slyngler får deres inspiration fra de første mange år, såeh... Det synes jeg da, er en god motivationsfaktor...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn tråd, dejlig humor. Jeg melder mig også sim juhu-pige :glad

Delmål er en god ting. Hvis du skal tabe 20 kg, kan du f.eks finde på en belønning for hver fem du taber. Lov til at købe lækkert undertøj eller noget....

Mht motion kan du jo melde dig til 30 Day Challenge. Det tror jeg bliver godt og det kan laves i stuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn tråd, dejlig humor. Jeg melder mig også sim juhu-pige :glad

Delmål er en god ting. Hvis du skal tabe 20 kg, kan du f.eks finde på en belønning for hver fem du taber. Lov til at købe lækkert undertøj eller noget....

Mht motion kan du jo melde dig til 30 Day Challenge. Det tror jeg bliver godt og det kan laves i stuen :)

Velkommen som juhupige!  :glad Jeg tror, du har ret i, at jeg skal finde nogle delmål. Lægger lige hjernen i blød. Har tænkt lidt på at lave min egen 30 Day challenge. Gå tur hver dag uanset vejret. En gåtur skal være mindst 3 km - og helst 5. Nu har jeg foreløbig gået 5 km hver dag i 2014 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel-epistler! Yay:-D

Og et stort hep!!!

Mænd altså... Jeg er lige begyndt på arbejde efter barsel - og min mand, der ellers er så optimistisk, har flere gange nået at se alvorligt på mig og nævne, at det jo KAN være, at jeg får en hel nedtur over at skulle undvære junior i dagtimerne - bah! Men arbejdet går foreløbig fint her og kur skal nok gå fint hos dig

Jeg tænker en del på, at jeg gerne vil have, at junior bliver sund og aktiv - og vi ved jo, hvor de små slyngler får deres inspiration fra de første mange år, såeh... Det synes jeg da, er en god motivationsfaktor...;-)

Haha - velkommen til Lise! :D

 

Din mand er altså dygtig! I må sgu ha' en stor køkkenhave, hvis der skal være plads til al den spinat, han skal jokke i! ;)

 

Du har fuldstændig ret i, at det vigtigt, at være et godt forbillede for sine børn. Jeg havde sjovt nok ikke rigtig tænkt på det på den måde, men det er fuldstændig rigtigt. og jo en lidt mere alvorlig side af det. Men godt du sagde det. Det vil jeg huske på. Jeg skal være et godt forbillede for VItus! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venner - jeg er sgu gået ned på udstyr!

 

Jeg stod op på badevægten i morges. Som så valgte at give mig 4 forskellige resultater + 2 deciderede fejlmeldinger. Jeg gider altså ikke have en vægt, der fortæller mig, at jeg har taget et kilo på på 10 sekunder! Sgu!

Så jeg springer taberdysten over i denne uge, for i den her sammenhæng er 500 gram jo ret vigtigt. Men bare rolig - jeg svigter ikke mit forsæt. Jeg er stadig på sukkernedtrap, jeg har også gået mine 5 km i dag, og ikke mindst - ny badevægt er netop bestilt og kommer en af dagene. Så jeg fortsætter fuldstændig som planlagt - det er kun taberdyst og vægttabsticker, der er sat på stand by! (Men lidt irriterende er det altså!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg VED bare, at jeg vil elske denne her tråd - du har verdens bedste humor :yay

Jeg er også gået i gang med en "hot mama" kur, uden dog sådan for alvor at kure den (ammer delvis). Og ja - det kræver sgu støtte hjemmefra. Har dog tabt 1,8 kg på en uge bare ved at undlade sukker og gå en tur er dag - at knægten så kræver mange og lange barnevognsture for at sove - det gør det jo bare til en win-win :loveshower

Spark din mand og sig, at det må være fællesprojekter - det var jo ligesom delvis hans skyld, at du tog på ik?!

Jeg vil i hvert fald følge din tråd - og heppe og råbe Juhuuuuu alt, hvad mine lunger kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåeh ja - delmål er vigtige.

Her hed den officielle startvægt 70,3. Endeligt mål (foreløbig) hedder 62,5 - optimalt set vil jeg dog gerne veje 57, men hvis jeg ikke har energi m.v. på den vægt, så er det sgu ligemeget.

Første delmål: 68 kg. Ingen præmie - primært fordi jeg snyder og køber præmien før. Som bekendt regner det ret meget her i Danmark og er koldt, og jeg vil derfor købe mig en god vinterjakke, der er vind- og vandtæt og går ned over måsen. NU, så jeg ikke får blærebetændelse igen.

Andet delmål: 65 kg. Pedicure! Og jeg glæder mig.

Tredje delmål: 62,5 kg. Juhuuuu og trommelhvirvel og alt det - præmie; manicure.

Kommer jeg ned på 60 kg, så vil jeg også lige have lidt nyt tøj.

Så delmål er rigtig vigtige for belønningscenteret i vores hjerner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep herfra! Det lyder meget fornuftigt med belønningerne! Jeg har også dem implementeret i mine delmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - velkommen til Lise! :D

Din mand er altså dygtig! I må sgu ha' en stor køkkenhave, hvis der skal være plads til al den spinat, han skal jokke i! ;)

Du har fuldstændig ret i, at det vigtigt, at være et godt forbillede for sine børn. Jeg havde sjovt nok ikke rigtig tænkt på det på den måde, men det er fuldstændig rigtigt. og jo en lidt mere alvorlig side af det. Men godt du sagde det. Det vil jeg huske på. Jeg skal være et godt forbillede for VItus! :)

Hehe, jeg vil huske plads til beder, når vi engang skal købe hus:-D Heldigvis gør og siger han jo også en masse rigtigt og fantastisk hver eneste dag - på en eller anden måde finder bare sjældent vej til indlæg på bk;-)

Forbillede OG aktiv medspiller/selskab når han skal tumle, cykle, spille bold osv. Børn vil gerne ud at røre sig, hvis de voksne vil være med:-)

Typisk med badevægten - skynd dig ud på januarudsalget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ser lige, at du har bestilt vægt - fino:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også på sukkernedtrapning, men hva dælen gør man når lysten til usunde sager melder sig hele tiden?:-/

Og hep hep her fra...flot med de 5 km hver dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad Jeg vil også være med på heppe-holdet :glad :glad :glad

 

Jeg synes, du er sej med de gåture :) Det var da ærgeligt, at din mand ikke var en bedre cheerleader endnu, men det må du lære ham så! Synd med udstyret, men jeg ser frem til at dyste med dig næste uge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg VED bare, at jeg vil elske denne her tråd - du har verdens bedste humor :yay

Jeg er også gået i gang med en "hot mama" kur, uden dog sådan for alvor at kure den (ammer delvis). Og ja - det kræver sgu støtte hjemmefra. Har dog tabt 1,8 kg på en uge bare ved at undlade sukker og gå en tur er dag - at knægten så kræver mange og lange barnevognsture for at sove - det gør det jo bare til en win-win :loveshower

Spark din mand og sig, at det må være fællesprojekter - det var jo ligesom delvis hans skyld, at du tog på ik?!

Jeg vil i hvert fald følge din tråd - og heppe og råbe Juhuuuuu alt, hvad mine lunger kan.

 

Min mand har faktisk taget sig gevaldigt sammen! Han kan være lidt håbløs engang imellem, men han er nu også sød. Han er f.eks. kommet hjem med en fin buket blomster, fordi det er vores uofficielle bryllupsdag i dag. (Vi blev gift på rådhus først og så senere i kirken - og det er den i kirken, vi regner for den rigtige bryllupsdag :))

 

Rigtig dejligt at høre at minus sukker og gåmotion kan gøre så meget. VIRKELIG super motiverende at høre! :)

Hep hep herfra! Det lyder meget fornuftigt med belønningerne! Jeg har også dem implementeret i mine delmål!

Tak for hep! :glad Ja, jeg går også og overvejer, hvad mine belønninger skal være! :)

 

Er også på sukkernedtrapning, men hva dælen gør man når lysten til usunde sager melder sig hele tiden?:-/

Og hep hep her fra...flot med de 5 km hver dag :-)

 

Tja altså, for mig tager det ca. en uge, hvor jeg er i råddent humør og bare kunne splitte hele huset ad for at få noget slik!!! Derefter er det mere ok. I den uge (som jeg er i nu) spiser jeg simpelthen noget andet. Hvad som helst som ikke er slik/kage/chokolade. Om det så er chips er det ok! Så jeg regner faktisk ikke med at jeg taber mig sådan lige nu og her - det er heller ikke mit mål for denne uge - Jeg skal bare lige ud af det med sukkeret. I det hele taget spiser jeg rigtig meget lige nu, og jeg kan faktisk mærke, hvor meget jeg spiser, der er unødvendigt og hvor tit jeg spiser, hvor jeg ikke er sulten for alvor, fordi jeg netop lige nu bare spiser noget andet end slik - en bolle, rugbrød, frugt (når jeg er god) og en masse andet mærkeligt, når jeg ikke er god. Resten er ren og skær vilje. Men nemt er det sgu ikke. Helt ærlig - jeg skal tabe mig 20+ kg. Jeg kender ALT til, det ikke er nemt.

Ellers har jeg haft held med at tage et chrom-tilskud. Det hjælper altså virkelig på sukkertrangen. Prøv det - det tager toppen.

:glad :glad :glad Jeg vil også være med på heppe-holdet :glad :glad :glad

 

Jeg synes, du er sej med de gåture :) Det var da ærgeligt, at din mand ikke var en bedre cheerleader endnu, men det må du lære ham så! Synd med udstyret, men jeg ser frem til at dyste med dig næste uge :)

Så hepper vi på hinanden! Min mand skal nok komme efter det. Og ellers har jeg jo en virkelig imponerende flok juhu-piger herinde.YAY! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ammer du?

Ja, det gør jeg indtil videre. Har lidt problemer med han måske ikke helt tager nok på. Skal lægge en plan med sp i eftermiddag, hvis det stadig er i underkanten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gør jeg indtil videre. Har lidt problemer med han måske ikke helt tager nok på. Skal lægge en plan med sp i eftermiddag, hvis det stadig er i underkanten.

Laurits er også kvart flaskebarn, men det fungerer strålende. Bare ungen er mæt og glad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laurits er også kvart flaskebarn, men det fungerer strålende. Bare ungen er mæt og glad.

Det er jeg rigtig glad for du siger, for det er altså med rigtig meget stress og halvdårlig samvittighed.Og hver gang ungen er det mindste smule utilfreds, er jeg bange for om han er sulten og om jeg har nok. Det er virkelig ærgerligt, for ellers er amningen forløbet som en drøm. Har ikke haft ondt i et sekund, og efter jeg slap fri af hospitalets velmenende sygeplejersker,gjorde vi det ligesom bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte bare på, at det jo kan give et lille boost:-)

Uf, jeg kender bekymringen. Selvom jeg har nydt at amme, så var det rigtig dejligt at begynde på mos og ikke længere være eneansvarlig for, at junior fik næring nok:-/

Har du været dygtig i dag?:-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har faktisk været dygtig i dag. 5 km - tjek! Var til forældregruppe møde (som jeg har i stedet for mødregruppe). Der var småkager og det er sgu hårdt at holde nalderne fra dem der i ulvetimen ved 17-tiden. Spiste en masse knækbrød, så kaloriemæssigt, havde det sikkert været en fordel bare at guffe et par småkager, men for sukkernedtrapningens skyld er knækbrød vejen, så jo, jeg synes jeg var dygtig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har faktisk været dygtig i dag. 5 km - tjek! Var til forældregruppe møde (som jeg har i stedet for mødregruppe). Der var småkager og det er sgu hårdt at holde nalderne fra dem der i ulvetimen ved 17-tiden. Spiste en masse knækbrød, så kaloriemæssigt, havde det sikkert været en fordel bare at guffe et par småkager, men for sukkernedtrapningens skyld er knækbrød vejen, så jo, jeg synes jeg var dygtig! :)

Hep hep hep! Husk at brug endomondo - så har du håneret på facebook!

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER