Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Jeg holder sommerferie;) Så slankemæssigt skidt (men jeg fortsætter efter ferien)

Det går bedre med alt det andet. Pillerne virker, hvilket er fantastisk. Jeg kan mærke at jeg har meget stress i kroppen, men vi har fundet en fælles fjende I resten af familien vi er i sommerhus med og det er heller ikke dårligt! ;)

Hehe, det lyder rigtig godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg tilbage efter ferien! :)

 

Jeg har IKKE været på vægten - og eftersom diæten de sidste 3 uger har stået på sådan ca. 1 liter is og 1 flaske vin dagligt, finder jeg det ærlig talt også unødvendigt! :D

 

Men jeg er hoppet på kuren igen - og skriver det nemlig lige præcis her, så det forpligter :)

Jeg startede i går igen med slankemad. Rugbrød til morgen og frokost, frugt til mellemmad og salat til aften. OG sæsonens første zumba og fræk fitness. Jeg kunne godt mærke, at de ikke kørte helt så højt et tempo, som de plejer - men altså - øh AV?!

Og her til morgen har jeg fornyet mit madlog-medlemskab. Lidt promptet af, at jeg har startet dagen med at spadsere 3 km, og det ville jeg godt skrive ned et eller andet sted! ;)

 

Nu skal jeg lige i gang med motionen igen og føle mig lidt mere i form. Men altså, om torsdagen umiddelbart efter zumba, er der startet et bodypump-hold, som jeg overvejer, om jeg skal prøve. Er der nogen, der kender til det? Jeg ville jo stadig have godt af at få lidt mere toning ind i min træning, og helt generelt ville en times ekstra motion om ugen jo også være godt for vægttabet... Jeg er lidt bekymret for om man bruger de der step-dimser meget, for det tror jeg ikke mine knæ kan holde til. I hvert fald ikke pt. Og ellers - er det sjovt? Kort sagt - gider jeg gå til bodypump?  :8:  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER bodypump.. Men kender også mange der hader det ;)

Jeg synes, at du skal give det et par forsøg og se om det er noget for dig. Jeg synes, at det er sjovt og hårdt, men fedt at man kan følge med og se/mærke at man bliver stærkere (og så hader jeg, at der ikke er en fitnessdk i nærheden, så jeg kunne gå til det ;) )..

Hver 3. mdr, mener jeg, ændrer de koreografi, så det er noget nyt. Så det er lidt forskelligt med den stepbænk, men jeg synes ikke det er meget den er i brug i de år jeg er gået til pump :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bodypump i fitness.dk? No problem - god styrketræning (her tredive uger inde i graviditeten er det, det hold der passer mig bedst) - jeg har ikke oplever stepbænken i brug til andet end at ligge på og lave dips og armbøjninger på :) Det er jo ikke så festligt som zumba o.l., men synes ærligt, at det er rigtig fedt :super

Fedt at kunne notere sin aktivitet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER bodypump.. Men kender også mange der hader det ;)

Jeg synes, at du skal give det et par forsøg og se om det er noget for dig. Jeg synes, at det er sjovt og hårdt, men fedt at man kan følge med og se/mærke at man bliver stærkere (og så hader jeg, at der ikke er en fitnessdk i nærheden, så jeg kunne gå til det ;) )..

Hver 3. mdr, mener jeg, ændrer de koreografi, så det er noget nyt. Så det er lidt forskelligt med den stepbænk, men jeg synes ikke det er meget den er i brug i de år jeg er gået til pump :)

 

 

Bodypump i fitness.dk? No problem - god styrketræning (her tredive uger inde i graviditeten er det, det hold der passer mig bedst) - jeg har ikke oplever stepbænken i brug til andet end at ligge på og lave dips og armbøjninger på :) Det er jo ikke så festligt som zumba o.l., men synes ærligt, at det er rigtig fedt :super

Fedt at kunne notere sin aktivitet ;)

Tak for svar de damer! :) Det er ikke i fitness.dk, men i den lokale idrætsforening, hvor jeg også går til zumba. I virkeligheden er det ikke så farligt, for via mit medlemskab, kan jeg gå til alt det, jeg har lyst til, så det er jo bare at gøre det. Og det tror jeg, jeg vil. Jeg giver det lige et par uger, for jeg trænger til lige at komme i gang igen. - Kan godt mærke efter i går, at det er længe siden!! ;)

 

Og ellers må jeg altså bare sige, at jeg sgu er lidt stolt af mig selv. Jeg er hoppet tilbage på kuren efter 3 ugers vellevned! Søndag: ammmmm is og slik - mandag: Næh tak, jeg skal bare bede om en halv bønnespirer og en lille kop vand. Halvlunken, tak ;)

Joo, gu' er det da småhårdt, men faktisk ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Yay! :) (Og så glæder jeg mig til det bliver weekend! ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooog så faldt jeg i! PLUMS!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooog så faldt jeg i! PLUMS!

Ups ;) Op igen (som vi siger til ungerne, når de skvatter ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups ;) Op igen (som vi siger til ungerne, når de skvatter ;) ).

Ja - HOVSA!  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey :) Skal du til kontrolvejning fredag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Misty Mistel! Der må være lidt opdatering i pipeline her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njarh... lige nu er jeg sygemeldt med stress /krise sådan noget. I første omgang denne uge med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njarh... lige nu er jeg sygemeldt med stress /krise sådan noget. I første omgang denne uge med...

Av... :kram2 :kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det med dig?

:kram2

Tak fordi du spørger! :)

 

Well, vægttabsmæssigt so so - det er stadig en kamp for mig og noget med at gøre det "så godt som muligt", hvilket bare ikke altid er særlig godt.

Resten af mit liv er lige nu noget værre rod.. Jeg tror måske, der kommer en tråd i fortroligt, for jeg synes ikke, det er noget, der skal deles helt offentligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger! :)

 

Well, vægttabsmæssigt so so - det er stadig en kamp for mig og noget med at gøre det "så godt som muligt", hvilket bare ikke altid er særlig godt.

Resten af mit liv er lige nu noget værre rod.. Jeg tror måske, der kommer en tråd i fortroligt, for jeg synes ikke, det er noget, der skal deles helt offentligt...

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkerchok!

 

Min krop er i chok over ikke at må få sukker! Og så passer det ikke engang helt, fordi den må godt få tørrede dadler, og den har også fået en banan og en appelsin. Så den behøver faktisk ikke at brokke sig! Men det gør den! Kæææææft, den brokker sig!  :box

Men det er bare ikke noget at gøre ved det. Jeg havde tabt mig så flot inden sommerferien - næsten 14 kg og en del, ca halvdelen, er røget på igen af stress og sorg og utilfredshed. Alle de ting eksisterer sådan set stadigvæk. De skal ikke ignoreres, men der er bare ikke rigtig noget at gøre ved det. Så... Og så er det januar måned og alt det der, så kan det vist ikke betyde andet, end jeg må fortsætte, hvor jeg slap.

 

Så i denne uge står det på 1) Sukkerchok! 2) Opstart af motion! 

Motionen har virkelig stået stille længe - dels fordi jeg bare ikke har ORKET! (Pga. ovennævnte problematikker), dels har jeg faktisk skullet noget andet mange gange - sådan helt reelt - dels havde jeg fået bihulebetændelse, som længe efter jeg var tilbage på arbejde, stadig gav mig tandpine hver gang jeg løb eller hoppede. Det fremmer jo ikke ligefrem lysten! AV!

MEN - i aften er første zumba efter ferien, og sådan er det. Og da jeg til og med har tvunget min mands musikforening til at afholde bestyrelsesmøde hjemme hos os, så jeg kunne komme til zumba, uden at risikere at blive meldt til de sociale myndigheder for at lade en 2-årig være alene hjemme, ja, så kan jeg ikke ret godt tillade mig at blive væk ;) 

Så - ned med sukkeret, op med motionen og fra næste mandag (mon ikke det er realistisk) tilbage til at tælle kalorier og være helligere end Paven selv.

 

Bum!  :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkerchok!

 

Min krop er i chok over ikke at må få sukker! Og så passer det ikke engang helt, fordi den må godt få tørrede dadler, og den har også fået en banan og en appelsin. Så den behøver faktisk ikke at brokke sig! Men det gør den! Kæææææft, den brokker sig!  :box

Men det er bare ikke noget at gøre ved det. Jeg havde tabt mig så flot inden sommerferien - næsten 14 kg og en del, ca halvdelen, er røget på igen af stress og sorg og utilfredshed. Alle de ting eksisterer sådan set stadigvæk. De skal ikke ignoreres, men der er bare ikke rigtig noget at gøre ved det. Så... Og så er det januar måned og alt det der, så kan det vist ikke betyde andet, end jeg må fortsætte, hvor jeg slap.

 

Så i denne uge står det på 1) Sukkerchok! 2) Opstart af motion! 

Motionen har virkelig stået stille længe - dels fordi jeg bare ikke har ORKET! (Pga. ovennævnte problematikker), dels har jeg faktisk skullet noget andet mange gange - sådan helt reelt - dels havde jeg fået bihulebetændelse, som længe efter jeg var tilbage på arbejde, stadig gav mig tandpine hver gang jeg løb eller hoppede. Det fremmer jo ikke ligefrem lysten! AV!

MEN - i aften er første zumba efter ferien, og sådan er det. Og da jeg til og med har tvunget min mands musikforening til at afholde bestyrelsesmøde hjemme hos os, så jeg kunne komme til zumba, uden at risikere at blive meldt til de sociale myndigheder for at lade en 2-årig være alene hjemme, ja, så kan jeg ikke ret godt tillade mig at blive væk ;) 

Så - ned med sukkeret, op med motionen og fra næste mandag (mon ikke det er realistisk) tilbage til at tælle kalorier og være helligere end Paven selv.

 

Bum!  :sm

:glad hepper big time! Vi har også sukkerfri januar herhjemme (men må spise frugt, dadler osv), og systemet brokker sig. Men det er nu rart at vide, at man gør noget godt for sig selv :)

Når nu det hele gør ondt i overmorgen, så husk at det er fordi, du har gjort en indsats og fordi det virker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad hepper big time! Vi har også sukkerfri januar herhjemme (men må spise frugt, dadler osv), og systemet brokker sig. Men det er nu rart at vide, at man gør noget godt for sig selv :)

Når nu det hele gør ondt i overmorgen, så husk at det er fordi, du har gjort en indsats og fordi det virker :D

 

Hvilket jeg 100% vil have glemt alt om og have meeeeeega ondt af mig selv!! :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket jeg 100% vil have glemt alt om og have meeeeeega ondt af mig selv!! :shooter

Men derfor er det alligevel rigtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men som forudset - AV! ;) Og det skulle vist blive værre i morgen!  <_<

 

Det fræk fitness jeg har gået til er blevet nedlagt. Udover jeg misser noget træning, så passer det mig usandsynligt godt, for så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed over, jeg ikke gider og ret tit vinder forhandlingen om at blive væk! ;)

Til gengæld varer mandagszumbaen så 75 minutter i stedet for 60. Jeg "mangler" så stadig lidt, men det må blive en tur på kondicykel eller noget andet hjernedødt. Det skal nok gå.

 

Planen ligger nu klar - denne uge motionstilvænning og sukkernedtrapning. Næste uge motiontilvænning og portionsnedtrapning. Næste uge portionsnedtrapning og muligvis tælle kalorie. Senest fra midt februar (gerne før) kontrolvejning hos lægen. 

 

Jeg er lige rendt ind i en gammel veninde, som jeg ikke har set i et par år. Hun var så sød at sige, at hun syntes, jeg så godt ud. Jeg tænker, at det ikke drejer sig så meget om, jeg vejer x antal kg for meget, eller hvor vidt jeg ligner en skønhedsdronning eller ej, men snarere at jeg udstråler en eller anden form for vitalitet  - taget i betragtning jeg er over 40 og har et lille barn, fuldtidsjob osv. Nu skal jeg så bare finde ud af, hvordan jeg selv kan komme til at opleve at jeg (måske) har denne ressource. Det føles sgu ikke sådan (ret tit).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerte er svaghed, der forlader kroppen ;) :sm

Det giver god mening at prøve at finde frem til at føle sig lidt mere fuld af liv :) Siger fru træt og træt på langs i soveværelset :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerte er svaghed, der forlader kroppen ;) :sm

Det giver god mening at prøve at finde frem til at føle sig lidt mere fuld af liv :) Siger fru træt og træt på langs i soveværelset :blush

Du har TO små børn. Du kan tillade dig ALT! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har TO små børn. Du kan tillade dig ALT! :)

Well, måske jeg netop skulle forsøg at sparke lidt liv i kludene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jo sådan da :) jeg regner med at fortsætte efter planen på mandag med zumba og fornuftig kost. Skal til at øve mig i at spise lidt mindre - hvilket ikke virker på mig - så reelt øve mig i at være mere sulten. Suk.

Men vi har noget amerikansk familie der kommer på besøg i slutningen af maj og det er sådan et mål jeg har at have tabt mig en god bid til den tid. Allerhelst 10 kg, men nu det når jeg nok lige knap. De er i øvrigt komplet ligeglad med om jeg er tynd eller tyk, men det giver mig en deadline :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER