Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Uhhhh - tør du opdatere med vægten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhhh - tør du opdatere med vægten?

Hehe, ja, det tør jeg ;) Det er selvfølgelig ikke godt, men det er der jo ikke noget at gøre ved - i hvert fald ikke bagudrettet. 100,7 kg sagde den! Så jeg skal tabe mig 20,7 kg. Det er fandme meget!! Men hvis man skal prøve at finde en lille solstråle et eller andet sted. så vejede jeg mig også på dumme gamle badevægt. og den sagde også 100,7. Problemet er jo så at den giver meget forskellige resultater, men jeg har vejet mig rigtig mange gange til 102,8, så mon ikke jeg alligevel har tabt mig 1-2 kg i de forgangne uger? Det tror jeg, og hurra for det! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med badevægten! :)

Og :respekt både for at lade slikskålen stå og for at have tabt dig (det er jeg sikker på, at du har!) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på, at du har tabt et par kg OG fået strammet op, så det reelt svarer til mere :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på, at du har tabt et par kg OG fået strammet op, så det reelt svarer til mere :glad

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'Kæft det holder hårdt med at udstå min januarudfordring - at gå tur hver dag i denne måned - mindst 3 km og helst 5. Det burde fandme være et ulempetillæg på MINIMUM 50% ekstra forbrændte kalorier, når man bevæger sig ud i det LORTEVEJR!! Lidt for mange dage, hvor det ikke bliver til 5 km, men når det direkte gør ondt at være ude pga. slud/hagl/sjask, så er jeg altså ikke sej nok til at gå mere end godt og vel 3,5. BUH! Jeg er sur! :angry

 

I weekenden har jeg efter slappet lidt af. Er ikke gået amok - ½ hjemmebagt kanelsnegl regnes ikke for amok ;) Men har spist "almindelig mad". Rigtig ost, mørbradgryde med ris og den slags. I morgen mandag er jeg så skrap igen. Da jeg stadig ammer - selvom det nok er vældig meget på retur - er jeg ikke på meget skrap diæt. Holder mig fra slik, vælger magre og grove alternativer og dropper som udgangspunkt ris, pasta og kartofler til aftensmaden. Håber det er godt nok...

 

Lortevejr.....

 

Men tak for hep, piger, I er sgu så gode! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :hep for ja, det her møgvejr er altså ikke et hit til lange gåture...

Dejligt den nye badevægt er kommet!

Ikke for at friste, men Isis har lavet sukkerfri lakridsbolcher, hvis trangen en dag er helt uudholdelig. De smager ganske glimrende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet - januar er en skodmåned til udendørs motion!

Hep hep hep!:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet - januar er en skodmåned til udendørs motion!

Hep hep hep!:-D

No kidding altså! Virkelig upraktisk at nytåret ligger i slutdecember, så man nærmest er tvunget udendørs af sine tåbelig nytårsforsæt. Det var da meget nemmere, hvis det var i starten af august!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger, så er der ellers gode og dårlige nyheder!

 

Den dårlige først. I dag til mødregruppe nummer 2, blev der serveret restedåbskage. Jeg vil ikke sige, jeg faldt i, men jeg valgte at spise et lille stykke. Eller altså lille og lille, for selvom det kun var 2 cm bredt i kanten, fyldte det stadig det meste af tallerknen. Men NØJ hvor det smagte godt!!!  :sandie Til gengæld har jeg gået mine 5 km i rekordfart på under en time. Satser på de to ting går nogenlunde lige op.

 

Den gode nyhed er, at jeg såmænd har tabt 700 gram siden i onsdags. Det er jeg lidt stolt af. Og nu skal jeg så bare holde gennemsnittet på 100 gram om dagen, så er jeg slank om 200 dage ;) Det burde der da ikke være det store problem i, vel? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger, så er der ellers gode og dårlige nyheder!

 

Den dårlige først. I dag til mødregruppe nummer 2, blev der serveret restedåbskage. Jeg vil ikke sige, jeg faldt i, men jeg valgte at spise et lille stykke. Eller altså lille og lille, for selvom det kun var 2 cm bredt i kanten, fyldte det stadig det meste af tallerknen. Men NØJ hvor det smagte godt!!!  :sandie Til gengæld har jeg gået mine 5 km i rekordfart på under en time. Satser på de to ting går nogenlunde lige op.

 

Den gode nyhed er, at jeg såmænd har tabt 700 gram siden i onsdags. Det er jeg lidt stolt af. Og nu skal jeg så bare holde gennemsnittet på 100 gram om dagen, så er jeg slank om 200 dage ;) Det burde der da ikke være det store problem i, vel? :D

 

PYT! Du har gået din tur og kan tænke ekstra over, hvad du putter i munden til aftensmad, og så går det alt sammen! Hvis bare du har nydt det, så er det sgu i orden. Siger hende, der lige har spist en gourmetflødebolle :sandie ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig rigtigt, snublefod, og i øvrigt er en af mine mål at kunne vælge at spise et godt stykke kage og nyde det i stedet for bevidstløst køre alt muligt ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig rigtigt, snublefod, og i øvrigt er en af mine mål at kunne vælge at spise et godt stykke kage og nyde det i stedet for bevidstløst køre alt muligt ind!

Fornuftigt mål ;) jeg skal selv hanke op på det punkt, havde ellers en god vane med at tage en lille skål (sådan en der kan være 2,5 - 3 dl i ) og fylde det i den jeg tillod mig selv og så tage den lille skål med i stuen i stedet for pakkerne med slik og chips, det reducerede guf forbruget meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hehe, jamen det er godt, du kan holde mig lidt i ørene, Lise ;)

 

Jamen, det går sådan - ok. Det har været en dum dag! Mange tunge tanker om fremtiden. Flere børn? Ja, nej.... Ringede til cryos for at få at vide, om det stadig var muligt, at reservere sæd fra den samme donor. Det er det. Men vi er ikke enige. Eller rettere - jeg er uafklaret. Min mand synes 1 er nok. Jeg har bare i høj grad min alder at tænke på. Omvendt har det sgu været hårdt fysisk, og jeg har haft ondt (meget ondt) forskellige steder i min krop i nu 7 måneder. Senest et slags hold i ryggen eller sådan noget. Så jeg har også kastet håndklædet i ringen ang. min januarudfordring. Jeg kom simpelthen ikke af sted i dag med dårligt vejr og dårlig ryg. Rigtig ærgerligt - men jeg orkede bare ikke mere. Aflyste i øvrigt også tandlægebesøg - for langt at køre især når man har en 3 mdr. baby med.

Og sådan en dag er det bare skidesvært at være enormt slanke- og overskudsagtig. Så jeg har spist for meget. Ikke kage og sådan noget. Egentlig bare rugbrød og mandler. Men for meget. Snydevejede mig i morges og forventer at have tabt mig ca. ½ kg i denne uge. Det er jo ok. Helt fint faktisk. Det er bare svært lige nu.

 

Så sådan går det. Sådan en lille smule øv... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er sej - også selvom du ikke kom ud at gå i dag. Det er der sgu ikke noget at sige til, når det er sådan et møgvejr! Og spise for meget kender jeg bestemt til selv, men det er sgu da godt at det er i rugbrød og mandler og ikke i kager eller chokolade :) 

 

Uha, det er en svær beslutning i forhold til en evt. nr. 2, når din krop værker og manden ikke er overbevist. Kunne det evt. være en mulighed at reservere det et stykke tid inden I tager en endelig beslutning om fx. et halvt år?

 

:kram fordi du er sej! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyberknus herfra - det er sq noget af en gordisk knude, det med flere børn eller ej...

Vægtmæssigt går det jo fint, så stort hep der:-)

Måske du kunne have gavn af et (overkommeligt) styrketræningsprogram? Jeg får primært ondt i kroppen, når jeg ikke træner... Men det forudsætter nok, at dine smerter er 'mekaniske'...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyberknus herfra - det er sq noget af en gordisk knude, det med flere børn eller ej...

Vægtmæssigt går det jo fint, så stort hep der:-)

Måske du kunne have gavn af et (overkommeligt) styrketræningsprogram? Jeg får primært ondt i kroppen, når jeg ikke træner... Men det forudsætter nok, at dine smerter er 'mekaniske'...

Tak for knus :)

 

Jeg tror, mine smerter er mekaniske. Simpelthen af at løfte Vitus. Og så gå med barnevognen, hvor man alligevel  går sådan lidt sjovt foroverbøjet. Eller jeg går i hvert fald ikke helt som jeg gør uden barnevogn... Jeg er ved at prøve at finde en god kiropraktor i nærheden. Har ikke prøvet det før, så jeg ved faktisk ikke hvad sådan en kan, men tænker jeg lige skal have styr på den ryg, inden det bliver værre. Det er jo tydeligt, at min krop mangler "kræfter" - hvilket måske har overrasket mig lidt. Plejer at være stærk som en okse ;) Men en eller anden form for rygtræningsprogram kunne nok være på sin plads...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for knus :)

 

Jeg tror, mine smerter er mekaniske. Simpelthen af at løfte Vitus. Og så gå med barnevognen, hvor man alligevel  går sådan lidt sjovt foroverbøjet. Eller jeg går i hvert fald ikke helt som jeg gør uden barnevogn... Jeg er ved at prøve at finde en god kiropraktor i nærheden. Har ikke prøvet det før, så jeg ved faktisk ikke hvad sådan en kan, men tænker jeg lige skal have styr på den ryg, inden det bliver værre. Det er jo tydeligt, at min krop mangler "kræfter" - hvilket måske har overrasket mig lidt. Plejer at være stærk som en okse ;) Men en eller anden form for rygtræningsprogram kunne nok være på sin plads...

 

Det lyder som en god idé med noget træning - jeg tænker umiddelbart at en fysioterapeut er mere oplagt… :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kroppen er lidt mærkelig efter en fødsel. Jeg er super glad for efterfødselsgymnastik hos FOF (eller er det AOF?)

Og ellers kan jeg anbefale kiropraktorhuset Roar på Stændertorvet. Især Karin, men de andre er også dygtige. Og klinikdamen vil sikkert gerne kigge efter baby imens, det sagde hun i hvert fald til mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååå, men jeg havde da så alligevel tabt mig 700 gram til. Det er slet ikke værst. Januarudfordringen er gået i vasken, men jeg kan nu mærke at et par dages gå-pause er VIRKELIG godt for min ryg. Det kommer formentlig til at koste lidt på vægttabet, men nu skal jeg lige finde mig selv igen. Tror jeg vil tage rådet om at prøve at få styrket musklerne omkring "korsettet", og så må jeg jo udfordre mig selv igen i februar. Den måned er også så dejlig kort! ;)

Jeg er nu 1,3 kg fra mit første delmål - yay - og 19,3 fra det endelige mål. Puh... Der er sgu lang vej. Men hey, jeg er nede i de tocifrede klasser! :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puh, dårlig uge. Svær tid. Skal vist være særdeles tilfreds, hvis jeg bare er gået i nul i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget mærkeligt firma....

 

Nå, har haft en total lorteuge. Alle mulige ting at tage stilling til. Lidt gnidninger i parforholdet. Jeg tror ikke, det er alvorligt som sådan, men vi er pressede og kommer til at vrisse af hinanden, og det går mig meget på. Derudover prøver vi at rykke på Vitus rytme, som egentlig først går i seng omkring midnat. Det er for sent og tager hele vores aften, så der aldrig er noget voksentid. Desuden - når jeg starter på arbejde om små 4 måneder, går det bare ikke. I går kom han i seng kl 21.30 og sover godt. Så det er rigtig fint, men det koster mange tåre og frustration for Vitus (og os). På sigt vil vi også gerne kunne lægge ham, så han falder i søvn selv. STORE projekter!

Og så har det været sådan en uge, hvor jeg har fået kage en dag og pizza en anden dag. Har kun gået 3½ tur og jo, gjorde hovedrent i går - det var sgu hårdt - men alligevel.. Jeg ved så ikke helt, hvad der sker. Om jeg bare har total bondeanger, når jeg har spist pizza, så jeg bagefter bare lige kun skal nøjes med ½ kop kogt vand, så jeg er helt sikker på, der ikke er nogen kalorier i. I hvert fald har jeg tabt 1 kg (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) i denne uge. :glad Hvad sker der lige for det?? Men jeg er da glad og tilfreds. Tror I ikke godt, jeg kunne tjene gode penge på kage og pizza-kuren? ;)

 

Nye tiltag i øvrigt - min mor har købt en Birgitte Nymann dvd til mig, som laver flad mave, stærk ryg og stærkt bækken på rekordfart! Regner med at gå i gang med den, så snart den kommer. Har købt en fitnessbold. Genial til at sidde og bounce på, så Vitus falder i søvn. Måske er det den, der gør, at jeg alligevel lige forbrænder lidt ekstra kalorier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget mærkeligt firma....

Nå, har haft en total lorteuge. Alle mulige ting at tage stilling til. Lidt gnidninger i parforholdet. Jeg tror ikke, det er alvorligt som sådan, men vi er pressede og kommer til at vrisse af hinanden, og det går mig meget på. Derudover prøver vi at rykke på Vitus rytme, som egentlig først går i seng omkring midnat. Det er for sent og tager hele vores aften, så der aldrig er noget voksentid. Desuden - når jeg starter på arbejde om små 4 måneder, går det bare ikke. I går kom han i seng kl 21.30 og sover godt. Så det er rigtig fint, men det koster mange tåre og frustration for Vitus (og os). På sigt vil vi også gerne kunne lægge ham, så han falder i søvn selv. STORE projekter!

Og så har det været sådan en uge, hvor jeg har fået kage en dag og pizza en anden dag. Har kun gået 3½ tur og jo, gjorde hovedrent i går - det var sgu hårdt - men alligevel.. Jeg ved så ikke helt, hvad der sker. Om jeg bare har total bondeanger, når jeg har spist pizza, så jeg bagefter bare lige kun skal nøjes med ½ kop kogt vand, så jeg er helt sikker på, der ikke er nogen kalorier i. I hvert fald har jeg tabt 1 kg (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) i denne uge. :glad Hvad sker der lige for det?? Men jeg er da glad og tilfreds. Tror I ikke godt, jeg kunne tjene gode penge på kage og pizza-kuren? ;)

Nye tiltag i øvrigt - min mor har købt en Birgitte Nymann dvd til mig, som laver flad mave, stærk ryg og stærkt bækken på rekordfart! Regner med at gå i gang med den, så snart den kommer. Har købt en fitnessbold. Genial til at sidde og bounce på, så Vitus falder i søvn. Måske er det den, der gør, at jeg alligevel lige forbrænder lidt ekstra kalorier.

SEJT! Jeg hopper gerne på pizza-kage-kuren ;)

Jeg kan varmt anbefale fitness-bolden. Jeg laver reversed sit ups og planke på min og det trækker virkelig tænder ud, men er fantastisk core-træning.

:numse med søvn og Vitus. Det skal nok blive bedre. En lille kamp hver dag - hvor sejren indtræffer - hver dag.

Jeg hepper stadig! Jeg VED du kan :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER