Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Fejt trick at appellere til mit bedre jeg!! Hvorfor skal du også være så fornuftig?! ;)

 

Jeg har fornyet mit abonnement til madlog.dk, som udløb lige inden påskeferien. Det er en ret god taktik, for i går, hvor jeg holdt kuren, men ikke kunne komme på madlog, havde jeg det sådan lidt - nahrmen, hvis det ikke står nogen steder, så er det jo det samme, som man ikke har spist det. Det er der jo ikke nogen, der opdager.... Virkelig moden tankegang, ja tak, I know.  :blink

Jeg lever af at sidde og efterrationalisere på ting, andre har lavet - man bliver bare SÅ fornuftig af det ;)

Hehe, det er bestemt noget andet lige at spise lidt ekstra, når det så også pænt skal registreres bagefter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overmand - dit navn er Piloxing!

 

Klap nu kaje, altså! I dag har jeg været til "piloxing event" i vores lokale sportshal. Jeg har været nysgerrig på det længe, men den ordinære træning ligger på et tidspunkt, der ikke rigtig passer - så var der den her ting i formiddag, og så ville jeg give det et forsøg.

 

Jeg gentager: Klap nu kaje!!!!

 

Piloxing er - principielt - en blanding af boksetræning, pilates og dans. Lyder meget hyggeligt, ikke? Det synes jeg også. Min første mistanke blev dog vagt, da jeg får øje på underviseren - hun er VIRKELIG stor. Ikke som i tyk, men STORE muskler på den der vægtløfteragtige måde. Hmmm, dans - er det ikke sådan noget, man får en lang smal krop af...? Nej, nok ikke... Jeg blev så trukket rundt i manegen i 1½ (!) time med armbøjninger (hvilket jeg bare ikke kan), planken x 10000000, boksning til mine arme var ved at falde af og så mange hop, at mine fødder bare holdt op med at synes, det var en god ide! Jeg overvejede seriøst bare at droppe det midtvejs, men efter som vi kun var vel ca. 20 stykker, synes jeg, det var demonstrativt bare at gå. Men altså, jeg kunne SLET ikke følge med og måtte stå over på en del af det. Det passer mig jo ikke rigtig, så ikke alene skal jeg nu plages af ømme muskler - min stolthed har også fået en på sinkadusen!

 

Der er ingen tvivl om, at det er ekstremt god træning, men der er jeg bare ikke endnu. Jeg tror, det er det hårdeste, jeg har været med til. Zumba er jo nærmest bare en eftermiddagslur til sammenligning. Det kan godt være jeg prøver det igen - MÅSKE - men så er det sørme først, når der er røget nogle flere kilo og min form (som jeg btw troede var sådan ok acceptabel) er blevet en HEL DEL bedre. Pyyyh!  :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol og :respekt

Rockersejt at du kom afsted - og liiiiiiidt sjovt at læse beskrivelsen af, hvor hårdt det var.

Ømme muskler tegn på, at indsatsen har haft en effekt - det er en god ting! Jeg bliver altid lidt ærgerlig, hvis jeg slet ikke bliver øm - så har jeg jo tydeligvis fedet den og spildt min tid.

Lidt såret stolthed kan være fint nok - hvis bare den provokerer til at kæmpe for at rette op :p

Jeg har grundet sygdom og travlhed (og i dag valgte min gemal så at være på badeværelset (helt ukarakteristisk) så længe, at jeg ikke kunne må til træning :angry ) ikke trænet i 14 dage - det er sørgerligt! Jeg tager til konemotion i morgen, og så er jeg meldt på hold i fitnesscenteret tirs, tors og søn.

Hvad er din træningsplan for ugen? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piloxing er Røv-fucker-pisse-hårdt!

jeg forstår saftsusemig godt at du er mørebanket efter så lang en træning! - hun lyder også ret vild, den træner! :p

Og så vil jeg jo mene at armbøjninger IKKE er en del af Piloxing! - og faktisk heller ikke rigtig planken.

Men SEJT GÅET! :Glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh, det er jo ikke ligefrem fordi du feder den! ;)

Principielt skal jeg til zumba og 'fræk fitness' i morgen og zumba igen torsdag. Jeg har givet mig selv lov til at droppe fræk fitness, hvis jeg slet ikke kan hænge sammen, men planen er da at gennemføre! ;)

Og så ville jeg virkelig ønske de kunne finde på et andet navn. Det er IKKE frækt! Så utrolig meget minus frækt selvom vores instruktør virkelig prøver at få os til at være hotte og stripperagtige! Jeg tror bare provinsmadammeånden hviler en kende for tungt over os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol :lol :lol "Fræk fitness"? I LOVE it!!!

Det tror jeg slet ikke provinsmadammerne i min lokale gymnastikforening kunne være med på - her lyder mit hold med konemotion det borgerlige navn 'stram op' ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens træne i morgen i øvrigt - det er på tirsdag, at din krop for alvor vil straffe dig for dit lille sidespring :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piloxing er Røv-fucker-pisse-hårdt!

jeg forstår saftsusemig godt at du er mørebanket efter så lang en træning! - hun lyder også ret vild, den træner! :P

Og så vil jeg jo mene at armbøjninger IKKE er en del af Piloxing! - og faktisk heller ikke rigtig planken.

Men SEJT GÅET! :glad

Tak! :D

 

Faktisk kaldte hun det noget andet - som i Piloxing "et eller andet". Det der "et eller andet" fik jeg simpelthen ikke fat i - men det var i det træningspas, der var armbøjninger. Men hun sagde selv, at det var vildt hårdt. Planken osv. var til allersidst, hvor man også sådan lige synes, man trænger allermest til det, hvor der blev lagt ca. et kvarter ind med planke, mavebøjninger, benløft ("hunden", du ved) og andre middelalderlige toturmetoder!

:lol :lol :lol "Fræk fitness"? I LOVE it!!!

Det tror jeg slet ikke provinsmadammerne i min lokale gymnastikforening kunne være med på - her lyder mit hold med konemotion det borgerlige navn 'stram op' ;)

Haha - faktisk er det ret god træning. Mere tonende end zumba f.eks. Man danser med sådan nogle "body-bars", som er en stok på ca. 1 meter, der har forskellig vægt. Hos os 3-5 kg. Så for mig løser det i et eller andet omfang det problem, at jeg ikke (kan) få styrketrænet. Altså sådan rent praktisk med tid og afstand til fitnesscenter og sådan noget.. Selvfølgelig giver det ikke helt så godt som regulær styrketræning, men jeg kommer da derfra med sved på panden og ømme muskler  :8:

 

Du kan sagtens træne i morgen i øvrigt - det er på tirsdag, at din krop for alvor vil straffe dig for dit lille sidespring :P

AV! Det gør ondt (av) nu! Det kan (av FOR HELVEDE!!!) umuligt gøre mere ondt i morgen!! Men måske skal jeg bare gøre som min pap-onkel siger - og han er gammel balletdanser, så han må vide det. Hvis man (AV!!!) får ømme muskler af træning, så skal man bare gøre det igen dagen efter, så holder det op! Det kan være jeg skal efterprøve tesen - om det, om jeg så må sige, passer, at man skal rejse sig ved det træ, man er faldet! AV - jeg kan sgu da ikke komme op uden hjælp...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som god træning :)

Og jeg er enig med onkel ballet - det skal trænes væk! :D

Reelt nok så løsner det faktisk gerne op, at man tager er træningspas, hvis det hele er krøllet sammen på én - jeg skal dig blankt erkende, at det ikke er såååå behageligt, imens det står på :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som god træning :)

Og jeg er enig med onkel ballet - det skal trænes væk! :D

Reelt nok så løsner det faktisk gerne op, at man tager er træningspas, hvis det hele er krøllet sammen på én - jeg skal dig blankt erkende, at det ikke er såååå behageligt, imens det står på :P

Lise, du er og bliver min slankekurs grå eminence! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som god træning :)

Og jeg er enig med onkel ballet - det skal trænes væk! :D

Reelt nok så løsner det faktisk gerne op, at man tager er træningspas, hvis det hele er krøllet sammen på én - jeg skal dig blankt erkende, at det ikke er såååå behageligt, imens det står på :P

Well, Your Eminency, I did it! 1 times zumba, 1 times fræk fitness. Bum - sådan! Fredagsvejning - bare kom an! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, Your Eminency, I did it! 1 times zumba, 1 times fræk fitness. Bum - sådan! Fredagsvejning - bare kom an! :p

Sådan!!!!! Jeg er meget meget tilfreds :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan!!!!! Jeg er meget meget tilfreds :P

Jeg ville takke og bukke, hvis jeg havde nogen som helst chance for at komme op i oprejst stilling igen. FÅÅÅÅRRK! Jeg er øm!! Onkel Ballet har fortalt en stor fed løgn, kan jeg godt fortælle dig! Av!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, så må du en tur i svømmehallen - et passende antal baner og en tur i et varmtvandsbassin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, så må du en tur i svømmehallen - et passende antal baner og en tur i et varmtvandsbassin :)

:lol har lige fulgt lidt med på sidelinjen - Lise kan man leje dig som slavepisker i en periode? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol har lige fulgt lidt med på sidelinjen - Lise kan man leje dig som slavepisker i en periode? :P

Jeps hun er altså benhård, hende Lise, kan sagtens anbefale! ;) (Omend svømmehal absolut ingen gang på jorden har i dette tilfælde, slavepiskertype!) :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Jeg er sød og mild og venlig :rolleyes min nærmeste chef får det godt nok nogen gange til at lyde som om, at det er mig, der koster med ham, men det kan vist ikke have sin rigtighed... (iøvrigt kan han lide det sådan - ikk' ;) ).

Varmt vand er ellers dejligt - og svømning løsner skånsomt op, men jaja du har ubetinget været god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu! Jeg har fået ros af overslankekursslavepiskeren! :D :p Du burde næsten tage penge for det. Det kunne garanteret blive en helt fin lille nebengesjæft! ;)

 

Men iiiihhhhhh altså, ellers!! Jeg har madlog-krise. Jeg har lige opdaget, at jeg har overset en ting, hvilket er, at når man skal veje sin mad både før og efter tilberedning!! Åh, hvor er det irriterende! Jeg har kun vejet den før, og så selvfølgelige vejet den (tilberedte) mad, jeg har lagt op på tallerkenen.. Jeg håber ikke, det har haft en specielt stor negativ betydning for den mængde kalorier, jeg tror, jeg har spist... Jeg ligger på knap 1300 dagligt, og det er altså ikke ret meget for mig. Det er lidt et puslespil at få til at gå op for at få en nogenlunde mæthedsfornemmelse. Det er selvfølgelig mest aftensmaden vi taler om her, men det er bare virkelig stressende at tænke på, at jeg måske skal skrue endnu mere ned for mængden, hvilket jeg bare ikke tror, jeg kan! :(

 

Og så er jeg i øvrigt bare en hel del mindre kæk med hensyn til at blive vejet på fredag. Jeg er på det sted i cyklus, hvor jeg tager PÅ. Jeg ved godt, det "bare" er væske og det forsvinder igen, men lille mig har brug for en succesoplevelse, og orker ikke at forklare mig selv, at det er helt ok, at vægten er gået op, og det bare betyder, at jeg vil tabe mig så meget desto mere næste gang... Øv... jeg gider ikke det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu! Jeg har fået ros af overslankekursslavepiskeren! :D :P Du burde næsten tage penge for det. Det kunne garanteret blive en helt fin lille nebengesjæft! ;)

 

Men iiiihhhhhh altså, ellers!! Jeg har madlog-krise. Jeg har lige opdaget, at jeg har overset en ting, hvilket er, at når man skal veje sin mad både før og efter tilberedning!! Åh, hvor er det irriterende! Jeg har kun vejet den før, og så selvfølgelige vejet den (tilberedte) mad, jeg har lagt op på tallerkenen.. Jeg håber ikke, det har haft en specielt stor negativ betydning for den mængde kalorier, jeg tror, jeg har spist... Jeg ligger på knap 1300 dagligt, og det er altså ikke ret meget for mig. Det er lidt et puslespil at få til at gå op for at få en nogenlunde mæthedsfornemmelse. Det er selvfølgelig mest aftensmaden vi taler om her, men det er bare virkelig stressende at tænke på, at jeg måske skal skrue endnu mere ned for mængden, hvilket jeg bare ikke tror, jeg kan! :(

 

Og så er jeg i øvrigt bare en hel del mindre kæk med hensyn til at blive vejet på fredag. Jeg er på det sted i cyklus, hvor jeg tager PÅ. Jeg ved godt, det "bare" er væske og det forsvinder igen, men lille mig har brug for en succesoplevelse, og orker ikke at forklare mig selv, at det er helt ok, at vægten er gået op, og det bare betyder, at jeg vil tabe mig så meget desto mere næste gang... Øv... jeg gider ikke det her...

Jeg ville tage det med madlog HELT roligt - selv hvis du får lidt flere kalorier end beregnet lige nu, hvad så? Du har jo foreløbig tabt dig fint på den måde?

 

Jeps, cyklusvægtstigning stinker - til gengæld er ugen efter gerne utroligt opkvikkende :) Så længe man ikke opgiver ævred undervejs på grund af det... Og det ved du allerede og har også skrevet det og du har selvfølgelig ret i, at det hjælper jack shit lige imens man ser pilen gå den gale vej...

 

Kan du hænge motivationen i en uges tid på, at alt sundt du putter i munden gavner dit system, og at motion styrker og gavner dig og hjælper dig med at have det godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage det med madlog HELT roligt - selv hvis du får lidt flere kalorier end beregnet lige nu, hvad så? Du har jo foreløbig tabt dig fint på den måde?

 

Jeps, cyklusvægtstigning stinker - til gengæld er ugen efter gerne utroligt opkvikkende :) Så længe man ikke opgiver ævred undervejs på grund af det... Og det ved du allerede og har også skrevet det og du har selvfølgelig ret i, at det hjælper jack shit lige imens man ser pilen gå den gale vej...

 

Kan du hænge motivationen i en uges tid på, at alt sundt du putter i munden gavner dit system, og at motion styrker og gavner dig og hjælper dig med at have det godt?

Ja, du har ret i at have fokus på sundhed fremfor vægttab, når vægttabet ikke lige følger med på trods af "reglerne" er blevet fulgt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du har ret i at have fokus på sundhed fremfor vægttab, når vægttabet ikke lige følger med på trods af "reglerne" er blevet fulgt!

Og nu er det snart weekend! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaah, det er snart weekend!!! Og hvis det ikke var fordi i dag er sådan en vildt irriterende dag, ville jeg være i STRÅLENDE humør!!

 

Nå, det er fredag og det er vejedag. Jeg har en aftale med lægen om, at jeg dukker op mellem kl. 8 og 9, og at jeg kommer hvis jeg kommer - jeg melder altså ikke afbud, hvis jeg f.eks. bliver syg. I fredags droppede jeg så vejningen, for jeg gad ærlig talt ikke spilde hverken hendes eller min tid på at få at vide, at jeg havde taget på i påskeferien. Til gengæld har jeg så efter bedste evne givet den gas lige siden! SÅ jeg havde virkelig håbet, at jeg ville have tabt mig så meget, at jeg ville skifte BMI-kategori! Det er altså en stor dag, når man går fra det røde til det gule felt!! ;-) Og i morges da jeg hoppede op på min egen vægt - sørme jo! Kære venner, jeg er simpelthen ikke længere FEEEEEEEEEEEEEED, nu er jeg bare overvægtig! :D :D :D Meeeeen, min badevægt lever lidt sit eget liv, nogle gange vejer den mere, nogle gange mindre end lægens vægt, så det er lægens vægt, jeg regner med, og bruger kun min egen som en indikator. Så mig op til lægen (hvilket betyder, jeg med flekstid, møder senere og til gengæld så også har senere fri - og derfor skal slås med ekstra meget myldretid både morgen og eftermiddag om fredagen - hmfr) SÅ VAR DER FANDME LUKKET!!! Grrrrr, altså! Det er SÅ tarveligt! Jeg havde virkelig planlagt at gå på weekend i fuld triumf, men næh nej, nu nøjes jeg med et - "jeg tror det går ok"... BUH!

 

Og så er min mand dum. Han har købt dumt rugbrød. Der er aaaaalt for mange kalorier i, og nu kan jeg nærmest ikke få denne dag til at hænge sammen madmæssigt. Jeg tror faktisk ikke, det kan lade sig gøre, hvilket virkelig er nedtur. Vi bager normalt selv rugbrød, men er løbet tør, og så har han købt en pakke. Det skal han lade være med, når han ikke ved, hvad der må stå på det. Så... Jeg ser egentlig mest frem til, at jeg skal i seng i aften. Det bliver IKKE en sjov dag...

 

Udover det - jeg kom selvfølgelig til zumba i går, selvom min veninde havde meldt afbud. Her 3 mdr. efter jeg er startet, får jeg sgu stadig ømme muskler efter sådan en omgang. Om 14 dage prøver jeg noget, der hedder zumba step. Mest fordi min sædvanlige time er aflyst, og så vil jeg prøve, hvad det her er for noget, om det er noget man kan veksle med og/eller evt. udvide den ugentlig motionsmængde med... 

 

Det er fredagsstatussen - jeg melder ikke noget vægttab ind - men det ser, vistnok, ok ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber, du har haft en god weekend :)

Sikke noget med lægen - men altså så må det bare være RIGTiG spændende på fredag... :p

Stakkels mand - det er ikke let, når man kan gå galt i byen på rugbrød ;) blev han taget til nåde igen?

Og tæskesejt med zumba!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, tid til ugestatus! :-) For lige at rekapitulere, så blev jeg vejet officielt sidste gang lige inden påske - og i ferien lagde jeg altså diæten på hylden, og har helt sikkert taget på. Jeg ved dog ikke, hvor lidt eller hvor meget, for det gad jeg slet ikke bryde mit kønne lille hoved med - jeg valgte bare at fortsætte, hvor jeg slap, da det blev hverdag. Men altså, siden præpåskevægten har jeg tabt 1,3 kg! :) Det er jeg rigtig tilfreds med - og jeg melder nu HELT OFFICIELT, at jeg har skiftet BMI-status til "moderat overvægtig". Åh ja, man kan blive glad for lidt! ;) Men det betyder at flere mærkedage vinker forude. Om 700 gram har jeg tabt 10 kg, hvilket jeg synes bare er virkelig, virkelig stort, og om 800 gram har jeg nået delmål nummer 2, som er min præ fertilitetsbehandlingsvægt :) Det nærmer sig altså! Jeg synes jo, det kunne være lidt sejt, hvis jeg kunne nå det til næste fredag, men nu vejer jeg jo så trods alt lidt mindre (omend stadig en del for meget) og så går vægttabet jo nok ikke helt lige så hurtigt, men nu må vi se....

 

Ugens 2 positive vægttabs - og motionsoplevelser er disse:

 

1) I går skulle jeg til møde ud af huset, og fordi vejret var godt, valgte jeg at gå derhen. Der er 2,5 km hver vej, så det er en fin lille tur (og så regnede jeg med, at det ville gå nogenlunde lige op med den bolle med ost, jeg alligevel ville spise til mødet! ;)) Nu er det jo ikke fordi det at gå 2,5 km er noget stort i sig selv, men det var mere måden, jeg gik på. Det er længe siden, jeg har gået uden enten barnevogn eller med Vitus i hånden, så derfor tror jeg ikke, jeg har tænkt over det før. Men jeg kan simpelthen mærke, at al min zumba har gjort en væsentlig forskel. Jeg kan mærke, min krop er stærkere, jeg går mere spændstigt, med større kraft og styrke, og ja, jeg kan bare mærke, at hele "korsettet" er meget stærkere end før. Det er fandme dejligt! - og en lidt pudsig fornemmelse :)

 

2) Da jeg startede på dette vægttab havde jeg det sådan, at hvis der blev købt noget ind til weekenden - slik, chips, is - den slags, så skulle det enten være spist op, når vi nåede til mandag, eller også skulle det smides ud. Punktum! Jeg kunne slet ikke administrere at have en åbne pose chips til at ligge i køkkenet. Men sådan har jeg det faktisk ikke mere. Hvis der er noget, der ikke bliver spist op, jamen så lægger jeg det i skuffen indtil næste weekend - og det er faktisk ikke noget problem. Det er vildt dejligt. Det giver mig håb om, at jeg kan ende med at have et helt normalt forhold til alt det usunde. Spise det engang imellem men ikke være ved at gå op i limningen hele tiden. Altså, ok, jeg skulle da tale en lille smule hårdt til mig selv, da jeg sad til det møde i går, og der bare var et kæmpe fad med vildt lækre kager! ;) Jeg var fristet, men jeg gjorde det ikke, og det var sådan set ok - det kostede ikke alverden. Og det er jeg rigtig glad for at opleve. Også det føles nyt og anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaaaarmen, hvor er det blæret :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER