Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Føler mig en lille smule sat tilbage. Var ude at gå. 3,7 km blev det til. Jeg havde min mor med, som er 76 og selvom hun er rask og rørig, er 5 km lige vel langt for hende. Desuden var vejret ikke videre interessant.

Så har jeg lige læst at man ikke bør spise mindre end 1800 kcal hvis man ammer. Nogen der ved noget om det? Havde nu regnet med at gå lidt hårdere til værks... Skal starte på arbejde om 5 1/2 måned og jeg føler virkelig, at det er nu jeg har tiden til det. Nå, Vitus skal vaccineres d. 16., så vil jeg lige høre lægen.

Så har jeg i øvrigt overvejet at bruge madlog, som jeg har hørt utrolig meget godt om. Der er dog et lille aber dabei. Hende der har "opfundet" det, er faktisk min mands ekskæreste! Det er ikke fordi jeg er jaloux. Det er 100 år siden og jeg bliver i det hele taget ikke ret nemt jaloux, men alligevel er der sgu et eller andet ved det her, som jeg synes er lige funky nok! Fed kone, lækker eks. Eller noget. Ved i øvrigt ikke hvordan hun ser ud..

Badevægten er stadig ikke inde for rækkevidde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føler mig en lille smule sat tilbage. Var ude at gå. 3,7 km blev det til. Jeg havde min mor med, som er 76 og selvom hun er rask og rørig, er 5 km lige vel langt for hende. Desuden var vejret ikke videre interessant.

Så har jeg lige læst at man ikke bør spise mindre end 1800 kcal hvis man ammer. Nogen der ved noget om det? Havde nu regnet med at gå lidt hårdere til værks... Skal starte på arbejde om 5 1/2 måned og jeg føler virkelig, at det er nu jeg har tiden til det. Nå, Vitus skal vaccineres d. 16., så vil jeg lige høre lægen.

Så har jeg i øvrigt overvejet at bruge madlog, som jeg har hørt utrolig meget godt om. Der er dog et lille aber dabei. Hende der har "opfundet" det, er faktisk min mands ekskæreste! Det er ikke fordi jeg er jaloux. Det er 100 år siden og jeg bliver i det hele taget ikke ret nemt jaloux, men alligevel er der sgu et eller andet ved det her, som jeg synes er lige funky nok! Fed kone, lækker eks. Eller noget. Ved i øvrigt ikke hvordan hun ser ud..

Badevægten er stadig ikke inde for rækkevidde....

:wee for at have trodset vejret i går! Er du sindsyg jeg var gennemblødt - 2 gange - da jeg havde gået knap 12 km med Laurits. Puha. Og seje din mor. Jeg havde min på 68 med ud at gå lidt over 7 km i går.

Tal med lægen om vægttabet. Ellers er det motionen, du skal fokusere på og god, sund mad. Man får masser af grøntsager for 1800 kcal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er en rigtig god idé lige at tjekke op på det med kalorier. Der kan også være noget med, hvordan de er sat sammen. Og jeg synes altså også, at du er sej, at du kom ud at gå og fik din mor med også! :) Det var da ærgerligt med den vægt, altså. Men jeg er nu ret sikker på at amning kombineret med lange gåture og færre kalorier nok skal give fine resultater :)

 

Jeg er selv lige startet med madlog, og jeg synes det er godt. Vi har jo alle nogle forestillinger om, hvad der er usundt og hvad der ikke er, men her får man tal på, og det er måske især de der "mellemvarer" som man ikke opfatter som udpræget sunde, men som man også godt ved nok ikke er super sunde, som man bliver overrasket over. Fx. hvor meget der er i en drikkeyoghurt, at 5 stykker kanelknækbrød har lige så mange kalorier som en fransk hotdog, og at det er væsentligt værre at spise en quiche lorraine end en hawaipizza fra Dr. Otker (som selvfølgelig heller ikke er god) osv. 

 

Jeg kan godt forstå tanken du har mht. hende ex'en, meeeeen læg den fra dig. Jeg tvivler på, at hun sidder og tjekker samtlige brugere ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee for at have trodset vejret i går! Er du sindsyg jeg var gennemblødt - 2 gange - da jeg havde gået knap 12 km med Laurits. Puha. Og seje din mor. Jeg havde min på 68 med ud at gå lidt over 7 km i går.

Tal med lægen om vægttabet. Ellers er det motionen, du skal fokusere på og god, sund mad. Man får masser af grøntsager for 1800 kcal.

 

12 km, det er fandme sejt gået!! Og ja ork ja, man kan få rigtig meget for 1800 kcal, hvis man tænker sig en lille smule om. Det er også derfor jeg havde forestillet mig, at jeg ville være en lidt hårdere ved mig selv. Men nu hører jeg hvad lægen siger - der er jo heller ikke så længe til.

Jeg synes, det er en rigtig god idé lige at tjekke op på det med kalorier. Der kan også være noget med, hvordan de er sat sammen. Og jeg synes altså også, at du er sej, at du kom ud at gå og fik din mor med også! :) Det var da ærgerligt med den vægt, altså. Men jeg er nu ret sikker på at amning kombineret med lange gåture og færre kalorier nok skal give fine resultater :)

 

Jeg er selv lige startet med madlog, og jeg synes det er godt. Vi har jo alle nogle forestillinger om, hvad der er usundt og hvad der ikke er, men her får man tal på, og det er måske især de der "mellemvarer" som man ikke opfatter som udpræget sunde, men som man også godt ved nok ikke er super sunde, som man bliver overrasket over. Fx. hvor meget der er i en drikkeyoghurt, at 5 stykker kanelknækbrød har lige så mange kalorier som en fransk hotdog, og at det er væsentligt værre at spise en quiche lorraine end en hawaipizza fra Dr. Otker (som selvfølgelig heller ikke er god) osv. 

 

Jeg kan godt forstå tanken du har mht. hende ex'en, meeeeen læg den fra dig. Jeg tvivler på, at hun sidder og tjekker samtlige brugere ud ;)

Du har fuldstændig ret i, at det er rigtig godt at få styr på de "skjulte" kalorier. Jeg kan også få rigtig meget ind ved sådan lidt bevidstløst lige at hapse knækbrød eller andet, som egentlig ikke "er noget", men som lige så stille løber op - især når man skal skære ned, hvor man kan.

Og ja, jeg ved godt, at det med eksen bare er noget pjat. Jeg har også besluttet mig for at lægge det fra mig - især fordi min mand syntes, at det var noget nær af det mest hylende morsomme, han nogensinde havde hørt! Dumme mand! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humøret har det lidt bedre i dag!

 

1) 6,71 km i dag. Bum!

 

2) Har besluttet mig for at prøve madlog fra på mandag.

 

3) Det går faktisk helt ok med at være sukkerfri. Det er ikke så slemt, som jeg havde frygtet (men jeg er jo så heller ikke særlig hård ved mig selv på de andre områder - endnu! ;))

 

4) Min meget upræcise badevægt viser tendens til nedgang, på trods af den stadig giver forskellige resultater. Men jeg tager, hvad jeg kan få!

 

Men alt det her er jo heller ingen sag, når man har VERDENS BEDSTE JUHU-PIGER!!!! :glad  :glad  :glad  :glad  :glad  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare sej! Både med gåture og sukker. Jeg tager hatten af for dig :D :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare sej! Både med gåture og sukker. Jeg tager hatten af for dig :D :glad :glad :glad

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humøret har det lidt bedre i dag!

1) 6,71 km i dag. Bum!

2) Har besluttet mig for at prøve madlog fra på mandag.

3) Det går faktisk helt ok med at være sukkerfri. Det er ikke så slemt, som jeg havde frygtet (men jeg er jo så heller ikke særlig hård ved mig selv på de andre områder - endnu! ;))

4) Min meget upræcise badevægt viser tendens til nedgang, på trods af den stadig giver forskellige resultater. Men jeg tager, hvad jeg kan få!

Men alt det her er jo heller ingen sag, når man har VERDENS BEDSTE JUHU-PIGER!!!! :glad :glad :glad :glad :glad :glad

Såååååååådan!!!!!:-)))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er du bare sej! Både med gåture og sukker. Jeg tager hatten af for dig :D :glad :glad :glad

 

 

:ditto

 

 

Såååååååådan!!!!!:-)))))))

 

 

Yay :glad :glad :glad

 

I er altså nogen sø'e nogen, ja I er så! :)

 

I dag har det altså regnet for meget til en rigtig lang tur, så det blev mellemturen på de der godt og vel 3,5 km. Men nu hvor jeg har sat mig for at gå hver dag i januar måned, kan jeg jo ikke lade sådan en smule regn stoppe mig. Så på med regntøjet - Jeg er jo for pokker ikke lavet af sukker! - Mmmmmsukkermmmmmm....  :btopic

Jeg har til gengæld købt mig min første belønning - nu hvor min badevægt lader vente på sig - et par nye adidas kondisko, som skal være mine gåsko. Og de er RØDE og MEGET smarte! Yay! :D

Derudover har jeg besluttet, at jeg har fortjent et glas rødvin i aften. Der kommer nemlig til at gå meget lang tid, før jeg skal det igen. Ja, ok, jeg udnytter så, at jeg "kun" har besluttet at være sukkerfri i denne uge. Til gengæld sidder jeg så lige nu den vildeste lækkersult totalt overhørig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej!

Jeg var også ude at gå tur OG sagde nej tak til svigermors citronfromage!

Hep hep hep :wee og især for nye sko.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt:-) jeg håber, at rødvinen smagte:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej!

Jeg var også ude at gå tur OG sagde nej tak til svigermors citronfromage!

Hep hep hep :wee og især for nye sko.

Åhr, hvor er du go'!! Det er fandme godt gået!

Skoene er fine, meeeen måske var det lidt optimistisk at gå over 5 km i helt nye sko... av... ;)

 

Ih fantastisk!!!

Hi! Tak! :)

 

Det lyder rigtig godt:-) jeg håber, at rødvinen smagte:-D

Den smagte VIRKELIG godt! Næsten det første alkohol jeg har drukket i et år udover det lidt jeg fik til nytår. Ahh! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5,6 km blev det til i dag. Mine fine nye røde sko gnaver i hælen. I starten må de vist nøjes med at komme med på kortere ruter...

 

Der er stadig intet nyt i badevægtssagaen. De har ikke trukket pengene, så den er formentlig ikke engang afsendt. De siger ellers, de giver besked, hvis det tager mere end 3 dage. Hm. Hvis jeg stadig ikke har hørt noget i morgen ringer jeg.

Tror måske jeg skal have fat i målebåndet, så jeg har et eller andet, der kan fortælle mig, at jeg forhåbentlig gør lidt fremskridt! :glad

 

Ellers synes jeg faktisk at om ikke andet, så giver de her gåture mig lidt mere energi bare sådan helt generelt.Det er sgu meget rart. Hey, jeg ender måske endda med helt at kunne genkende mig selv?!:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5,6 km blev det til i dag. Mine fine nye røde sko gnaver i hælen. I starten må de vist nøjes med at komme med på kortere ruter...

Ellers synes jeg faktisk at om ikke andet, så giver de her gåture mig lidt mere energi bare sådan helt generelt.Det er sgu meget rart. Hey, jeg ender måske endda med helt at kunne genkende mig selv?!:D

Åh hvor jeg kender den med skoene. Av av av - compeed-plastre er min redning.

Og ja! Det er skønt ar gå tur. Man mærker verden lidt og kan få clearet sit hoved - også selvom vejret ikke er så fantastisk lige for tiden (bortset fra i dag).

Hvad sagde målebåndet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik engang at vide at man skal tage nye sko på når man støvsuger - men nok ikke smart når de har været ude :p

Min badevægt kom også først 100år efter jeg havde bestilt og betalt, men den kom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gåture er SÅ godt for sindet! At det også er godt for ben og taljevidde, bliver det jo ikke ringere af:-D

Utroligt med den vægt - det er altid, de ting man skal bruge straks, der bliver forsinkede...:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for mere energi :glad Det er da det værd! Og så er jeg sikker på, de andre gevinster også kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hørte jeg ENDELIG fra det sted jeg har bestilt vægten. De har den så ikke på lager længere, men kunne sende en anden i stedet. NEJ TAK! Især fordi jeg så fandt "den anden" til en billigere pris et andet sted. Der er den nu bestilt, og jeg har fået en mail i dag, hvor der står at jeg vil modtage den "snarest" - whatever that means....

 

Nå, men jeg holder på med mine gåture. Også i går i møg snevejr - 5 km. Synes faktisk jeg var ret sej! :D

Det går ok med at være sukkerfri. Faktisk bedre end forventet - eller frygtet. Men selvfølgelig ikke uproblematisk. I dag har jeg på udsalg købt en bluse, der er ret sød - og for LILLE! HA! Jeg vil tro, den sidder perfekt, når jeg har tabt 5 kg. Jeg gider ellers ikke købe tøj, der ikke passer - uanset hvad vægten siger - men lige nu tror jeg måske, det var et lidt smart træk ;)

 

Så har jeg besluttet mig for, hvad mine delmål skal være. Nu ved jeg jo ikke for alvor hvad jeg vejer lige nu, men jeg forestiller mig, det skal nogenlunde sådan her ud:

 

98 kg - for så er jeg under 100 kg sådan for alvor

 

93 kg - for det vejede jeg før vi startede i fertilitetsbehandling

 

87 kg - for det vejede jeg, da jeg mødte min mand

80 kg - det endelige mål - for så tror jeg, jeg er rigtig pæn! :glad

 

Jeg ved ikke, hvad mine belønninger skal være, men jeg har foreslået min mand, at dem skal han stå for! Det kunne han da godt! Han er nu ikke en nærig mand, men han blev en lille smule bleg ;) Altså, det behøver jo ikke være kæmpe ting, men det ville da være dejligt at få en ting af sin mand, når man har været dygtig. Han startede med at foreslå at vi kunne gå ud at spise på den lokale thairestaurant i Roskilde. Ja jo - men måske er det ikke optimalt at mad er belønningen når man har tabt sig. Just saying...

 

Ellers gør han sig virkelig umage for at være en god juhu-pige. Her forleden fortalte han f.eks. i detaljer om alt det slik, han havde undladt at tage med hjem til mig fra sit arbejde... Suk altså! Jeg var selvfølgelig blevet rasende, hvis han havde taget det med hjem, men når nu lakridsbolcher lige præcis er mit yndlingsslik, så gider jeg ikke høre om det, når nu jeg ikke må få dem! Hmfr!

 

PS, i dag fylder min lille Vitus-skat 3 måneder :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej, at du holder ved med både gåture og minus sukker :glad Det var da irriterende med vægten, men forhåbentlig får de andre leveret hurtigt :) Jeg synes, det lyder som en god (og snedig) plan at aftale med din mand, at han skal komme med nogle belønninger, når du når delmål, men min mand ville nok også foreslå noget med at gå ud at spise en stor bøf eller sådan noget, hvis han skulle belønne ;) Måske kunne I sige at hvert 2.delmål var noget, hvor han skulle belønne dig, og at det fx. skulle være tøj eller massage eller andet af den slags forkælelse, hvor man ikke skal spise en masse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej, at du holder ved med både gåture og minus sukker :glad Det var da irriterende med vægten, men forhåbentlig får de andre leveret hurtigt :) Jeg synes, det lyder som en god (og snedig) plan at aftale med min mand, at han skal komme med nogle belønninger, når du når delmål, men min mand ville nok også foreslå noget med at gå ud at spise en stor bøf eller sådan noget, hvis han skulle belønne ;) Måske kunne I sige at hvert 2.delmål var noget, hvor han skulle belønne dig, og at det fx. skulle være tøj eller massage eller andet af den slags forkælelse, hvor man ikke skal spise en masse :)

Tak! :)

Ja, jeg har også tænkt på, at han kunne "nøjes" med hver anden gang. Det skal trods alt heller ikke ligge ham til last, at hans kone har ædt sig en pukkel til! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom badevægten sgu! Så i morgen ved jeg besked! Pyh.... jeg får pludselig lidt præstationsangst..

 

Og så bliver jeg lige nødt til at blære mig med, at jeg overhovedet ikke rørte slikskålen til mødregruppe i dag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom badevægten sgu! Så i morgen ved jeg besked! Pyh.... jeg får pludselig lidt præstationsangst..

 

Og så bliver jeg lige nødt til at blære mig med, at jeg overhovedet ikke rørte slikskålen til mødregruppe i dag! :)

Jeg bøjer mig dybt i støvet fra min sukkerafhængige sofa:-D og afventer spændt;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER