Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Æv for hård uge - og yay for træningsdvd og vægttab...

Jeg håber, at det letter lidt på parforholds- og søvnfronten.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I er så søde!:)

Btw er man et dårligt menneske, hvis man virkelig ønsker sig, at ens mand tog ens søn og pillede ud af huset i 3 timer, så mor kunne side i sofaen og drikke te og spise ostemadder og se sin serie?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så søde! :)

Btw er man et dårligt menneske, hvis man virkelig ønsker sig, at ens mand tog ens søn og pillede ud af huset i 3 timer, så mor kunne side i sofaen og drikke te og spise ostemadder og se sin serie?!

 

Det håber jeg ikke, for den drøm har jeg med jævne mellemrum ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så søde!:)

Btw er man et dårligt menneske, hvis man virkelig ønsker sig, at ens mand tog ens søn og pillede ud af huset i 3 timer, så mor kunne side i sofaen og drikke te og spise ostemadder og se sin serie?!

Det ønske kender jeg, og jeg opfatter det som et udtryk for mental sundhed;-)

Jeg fandt så aldrig ud af, hvordan man rent faktisk får ham til det... Men i går havde jeg fri fra arbejde, samtidig med at baby og far skulle til babysvømning - det gav lidt:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - det er vist meget normalt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, min pizza-kage kur er begyndt at udvise enkelte design flaws. Som i - man taber sig ikke rigtig af den! Jeg steg op på vægten (efter at have tabt et helt kilo i sidste uge, mind you) og havde taget 100 gram på!! WTF!!!!! Men ok, ved nærmere eftertanke - i denne uge, har vi været til fødselsdag 1 gang, haft gæster 2 gange, og så er jeg decideret faldet i 1 gang og spist chokolade. Og nej, ikke bare sådan en enkelt firkant 70%..... Så selvom jeg har gået mine ture, som jeg skal... Men jeg tænkte, det kan simpelthen ikke passe, så mig ind og amme og så op på vægten igen, og så havde jeg pludselig tabt 100 gram i stedet for at tage dem på ;) Så jeg har altså meldt et vægttab på 100 gram ind til Taberdysten - that's my story, and I'm sticking to it!

 

I mellemtiden venter vi stadig på dvd'en, som garanterer mig flad mave på rekordfart! Og belaver mig på at det alligevel tager en uge mere (forhåbentlig kun 1) inden jeg er i mål med første delmål og dermed første belønning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, er der en, der lige kan fløjte Marseillaisen, eller noget i den stil?! Jeg har i denne uge tabt :hurra 900 gram :hurra Jeg er strøget forbi mit første delmål med 700 gram, og der er kun 4,3 kg til det næste. Det synes jeg ærlig talt, er ualmindelig godt gået! :glad Og ja, jeg VED jeg er selvglad! ;)

 

Det er virkelig fedt ovenpå sidste uge, som selvom det sagtens kunne forklares og var forståeligt nok, alligevel var lidt skuffende. I denne uge havde vi så "kun" gæster en enkelt gang ;) Til gammeldags frokost med sild og snaps. Ikke slankemad, men en masse gode ting. Fed fisk - sild og laks - økologisk, groft hjemmebag osv. Og så lige de værste kalorier skåret væk, hvor det ikke kan mærkes. F.eks en karrydressing på skyr med kun lidt mayonnaise i (i stedet for bare mayonnaise). Jeg havde lavet en rababercrumble, hvor rababerne, der i sig selv jo ikke har ret mange kalorier i sig, var blevet sødet med sødemiddel - der er sukkersyge i familien. Og så en 5% creme fraiche, som smager rigtig godt. "Crumblen" - jo, den var så lavet af (grovvalsede) havregryn, smør, puddersukker og kanel. Ikke så mange undskyldninger i det, men alligevel kunne man have valgt en dessert, der var meget "værre". Der var i hvert fald ingen af mine gæster, der synes, de manglede noget, og jeg har tabt 900 gram. Mission accomplished! :glad

Så jo, det har været en god uge. Min dygtige dreng smagte majsgrød for første gang i går (MEGET mærkeligt!!), og der bliver stille og roligt mere af Vitus og mindre af mor!  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig og jeg fløjter det bedste, jeg kan.

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig og jeg fløjter det bedste, jeg kan.

:glad

Tak!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!!

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah!:-D

Har gemalen lært at heppe og rose?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen altså, slow and steady wins the race! :) Minus 500 gram i denne uge. Det er da helt pænt - jeg er tilfreds, og det er som sædvanligt oven på en sådan ikke særlig perfekt uge med temmelig meget slinger i valsen. 

Og det er faktisk både lidt skræmmende og lidt interessant.

 

Interessant fordi: Man kan sige, at jeg jo faktisk stadig vejer temmelig og dermed også har en relativ høj forbrænding. Og jo, jeg går 5 km stort set hver dag. Jeg er også opmærksom på, hvad jeg spiser, men jeg tæller ikke aktivt kalorier, men skærer i høj grad kulhydrater fra, og dem jeg får er som regel fra groft rugbrød. Så det er jo ikke fordi jeg intet gør.

I weekenderne har vi rigtig tit gæster, og der laver jeg god mad. Ordentlig mad med gode råvarer - men ikke slankemad. Ok, jeg gør mig ikke UMAGE for at gøre det fedende bare fordi det er weekend, men I ved nok, hvad jeg mener ;) I denne weekend afprøvede jeg min fødselsdagsdessert, og der var sørme ingen smalle steder, og der var MEGET af den, og den var GOD! AMMAM!  :sandie Så er jeg skam også faldet i en enkelt gang og sådan det ene med det andet. Men alligevel har jeg tabt mig ½ kg, som jo sådan er et helt fornuftigt vægttab på en uge, og det er jo faktisk interessant, for hvis nu vi tænker minus 16,8 kg ud i fremtiden, så kan jeg faktisk tillade mig temmelig meget og stadig holde min vægt. Hvis jeg tænker mig lidt om i hverdagen og nøjes med, om jeg så må sige, at tillade mig selv lørdagsslik, så burde det være overskueligt og ladsiggørligt at holde vægten. Det er sgu da lidt af en god nyhed! :glad

 

Skræmmende fordi: Hold da kæft, hvor må jeg have levet latterligt usundt - ja, hele mit liv! Jeg er da godt klar over, at jeg ikke kan påstå "at jeg simpelthen ikke forstår, hvad jeg gør galt", men alligevel. Det må alligevel have været værre end jeg sådan lige kan genkende..

 

Det er ikke fordi, at dette er totalt ukompliceret. Der er dage, hvor jeg bare er helt syg for at få et eller andet, jeg ikke må få. Og så er der ikke andet for end at være hård ved mig selv. Og nogle gange falder jeg i alligevel. Det kan også være rigtig svært at finde på noget at lave til aftensmad, som jeg gider spise. Men der er S heldigvis rigtig god, og spiser altid det samme som mig. Men i det store hele - det er jo ikke fordi jeg sulter, og der er også plads til "synd".

 

Hmmm,interessant....

 

Ps. Det er sgu lidt mærkeligt, at der nu er en hel masse fremmede mennesker, der ved, hvad jeg vejer. Det ved ikke engang min mand... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså lige nødt til at blære mig med, at jeg har været ude at gå 10 km i dag! :)

 

:8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bøjer mig dybt i støvet:-D

Det ville jeg også gøre, hvis jeg ku! Jeg har sgu fået nok motion i dag! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg også gøre, hvis jeg ku! Jeg har sgu fået nok motion i dag! ;)

Hehehe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det har været et par dramatiske dage i slankeland! ;) Jeg holder ret skarpt på at vejedag, det er altså tirsdag og ikke alle mulige andre dage. Det har med at gøre, at jeg ellers bliver sådan lidt manisk omkring det, og ender med at veje mig 20 gange om dagen, og det har mit hoved bare ikke godt af. Men i går havde jeg det lidt sådan, at jeg jo kan se på vægten, at det går ned af, men jeg synes ikke sådan, at jeg for alvor kan mærke det på mit tøj, og havde jeg nu overhovedet tabt mig og bla bla bla. Summa Summarum - mig op på vægten. Og så havde jeg kraftedmer taget 400 gram på!!!  :o  :o  :o Jeg blev altså virkelig ked af det! For det første kunne jeg med hånden på hjertet ikke se, hvordan denne uge har været anderledes end alle de andre uger, så som absolut minimum havde jeg forventet at gå i nul, men sørme da ikke at tage PÅ! Jeg har passet min gåture og spist fornuftigt pånær det sædvanlige festivitas i weekenden, men sådan er det jo altid her hos os. Men jo, det var ikke noget, jeg bildte mig ind; + 400 gram på vægten. Suk... Så tænkte jeg, ok, jeg har så åbenbart ramt muren lidt tidligere end forventet og håbet. Jeg ved godt, der kommer et tidspunkt, hvor jeg kommer til at justere på det, jeg gør, hvis jeg skal blive ved med at tabe mig. Og det blev jeg også ked af, for mht. motionen er det altså virkelig bekvemt at gå en tur med barnevognen, når man har en lille baby. Uanset hvad jeg laver, bliver jeg nødt til at have ham med, så den synes jeg faktisk pt er lidt svær at pille ved. Så måtte jeg så kigge på maden, og jo, der kan man sagtens være skrappere. Jeg synes bare, det er så fantastisk, at der er plads til faktisk en del "synd", og så jeg stadig taber (eller rettere tabte - i datid) mig. Og så havde jeg det sådan, at jeg for første gang i alle de omgange jeg har tabt mig, har et klart billede af, hvordan jeg skal leve, når jeg engang er kommet af med alle de overflødige kilo. Jeg har haft sådan et rigtigt "heureka-moment" og kan se, hvordan, der kan være plads til at alle de gode ting, hvis det bare ikke er hver dag og hele tiden. Og nu måtte jeg så se i øjnene, at jeg måske havde taget fejl her og skulle gentænke alt det. I går var IKKE en god dag! 

Så da jeg stod op i morges, tænkte jeg, at nu får jeg sgu bare det vejningspis overstået. Den er alligevel helt gal, så op i R..... med det! Og så havde jeg sgu fra i går til i dag tabt 800 gram!!! :o :D Tænk at væske, for det må det jo være, kan gøre sådan en stor forskel. Jeg har så meldt et vægttab ind til TD (taberdysten) på 400 gram. Helt hæderligt uden at være prangende og i hvert fald bedre end at tage 400 gram på! Men hold da op, hvor har jeg bare været ude i tovene pga det. Så kan jeg lære det! Der er en GRUND til, at der er vejedag tirsdag og ikke alle mulige andre dage!  :klap

 

Og nu går jeg så ind i store fødselsdagsuge! Jeg bliver simpelthen 40 på torsdag, og jeg glæder mig HELT vildt! :D Og så har jeg meldt afbud til vejning på tirsdag, for det kommer der nok ikke noget godt ud af, når nu man som mig sørger for at blive fejret MANGE dage i træk! :D Men så er det bare op på hesten igen bagefter. 2014 vil være året, hvor jeg blev slank! Nemli' makkker!  :13: Nu 16,4 kg framål - min vægttabsticker er tilsyneladende gået i udu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Det er imponerende med dit vægttab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering!!!:-D og hvordan går det med verdensmanden vitus?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, opdatering skal du få :)

 

Lad os starte med det gode - min lille helt Vitus, som nu er blevet 5 måneder!  :o  :7himmel Han er så sød og så dygtig - en rigtig robust lille fyr. Har været oppe hos fanklubben og få sin 5 måneders vaccination - fanklubben er naturligvis vores læge og hendes sygeplejerske. De er helt vilde med ham. Og så kan min læge et eller andet med, at hun bare kan få en til at føle, at man har en præmiebaby! :D Selve stikket tog han i nogenlunde stiv arm - selve vaccinen blev han heldigvis slet ikke påvirket af. 

Derudover har han til dags dato knækket grødkoden og rulle fra mave til - ja ok om på siden-koden. Det er også skide uretfærdigt, der sidder en skulder i vejen lige der! Det bedste i verden er at få lov til at stå. Det eneste mor skal sørge for er det med balancen - resten skal han nok styre! Min lille tinsoldat :)

 

Så er der slankekuren.... Jeg er jo simpelthen fyldt 40. Og det er blevet fejret i adskillige dage i træk. Det vidste jeg, det ville, og derfor havde jeg også planlagt, lige at trække slankestikket ud for en kort bemærkning. (Jeg vil så lige blære mig med, at på selve dagen, som bare var en almindelig dødelig torsdag, der havde jeg planlagt at vi bare skulle have noget take away fra den lokale thaisnask, se en film på netflix, når Vitus var blevet lagt, og så spise vores yndlings Ben and Jerry's til. Min skønne mand havde så uden mit vidende planlagt at holde fri fra arbejde og at vi skulle spise brunch med min forældre. Derefter skulle jeg i spa. Om aftenen blev vi hentet i limousine og kørt til Geranium til en fuldstændig out of this world uovertruffen oplevelse. IIIH, hvor var den fantastisk - som at vær med i et levende kunststykke! Tænk, at han synes, at jeg skulle det! :kuller

Problemet er så bare, at det har været afsindig vanskeligt for ikke at sige nærmest umuligt for mig at komme op på hesten igen. Jeg ved ikke, hvorfor det er SÅ svært. En ting er, at der så har været ekstra god mad på bordet nogle dage i træk og dessert og den slags, men det burde bare ikke i den grad kunne slå mig ud af kurs. Men det har det, og det gør det, og jeg ved faktisk ikke rigtig, hvad pokker jeg skal stille op. Så jeg har ikke vejet mig siden d. 4/3.... Med til historien hører, at jeg har fået mens for første gang siden fødslen. Jeg har været vildt sulten - det bliver jeg altid. Altså, som i - har spist en solid frokost - 2 timer senere går jeg fuldstændig sukkerkold. Sådan rigtig lavt blodsukker og knurrende mave. Så har jeg ophobet rigtig meget væske - det sidste 1½ døgns tid har jeg skulle tisse konstant. Så i det lys er det måske meget fornuftigt, at jeg ikke har været på vægten. Bare for min sjælefreds skyld. Men jeg har besluttet, at uanset hvad så vejer jeg på tirsdag, og så vejer jeg det, jeg vejer. Det bliver jo ikke anderledes af, at jeg ikke får det gjort. Så nu bliver jeg nødt til at finde ud af, hvordan det står til, og tage ansvar for det. ØV! 

Men det jeg har gjort, er at holde fast i mine gåture. Og så er jeg begyndt at lave et mave/ryg træningsprogram, der tager 20 minutter. Det er ret hårdt fra det niveau jeg er på nu i hvert fald. Men jeg kan mærke det hjælper - og giver ømme muskler, og det er på en eller anden måde meget rart ;)

Jeg må og skal op på hesten igen. Der er ingen vej tilbage. Jeg bliver nødt til at finde inspiration til aftensmaden. Jeg bliver nødt til at finde viljen til at udholde at spise min slankemad. (Jeg er fuldt ud i stand til at lave velsmagende kaloriefattig mad - problemet er bare, at jeg GIDER ikke æde det!! - Stik mig for helvede en pizza!!)

 

Så her er dilemmaet - jeg ved, at jeg ikke kan vælge at give op. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg fortsætter....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, jeg arbejder stadig på det! Har lidt flere set backs end jeg synes om - og så alligevel... I fredags steg jeg op på vægten - blev simpelthen nødt til at få det overstået og vide, hvor jeg var henne. Og der havde jeg faktisk tabt mig så tilpas meget, at jeg siden jeg startede med at veje mig midt januar har tabt 5 kg i alt. Det er sgu da meget godt!! Jeg var i hvert fald ganske tilfreds. Men smilet stivnede altså lidt, da jeg her til morgen så havde taget 1,1 kg på siden i fredags! Altså, det har jeg jo ikke - forstået på den måde, at jeg har jo ikke overspist med 2000 kalorier om dagen 4 dage i træk. Det ville jeg jo slet ikke kunne gennemføre, så.... Men så - til min fødselsdag fik jeg et par bukser, som sgu var lidt for små. Så tilpas stramme i livet, at de ikke var særlig behagelige, og heller ikke sad særlig pænt med en stor delle ud over bukselinningen. Jeg prøvede dem så i dag, og på trods af, at jeg vejer præcis det samme, som på min fødselsdag, så er de bukser faktisk begyndt at passe så godt, at jeg kan begynde at bruge dem. Så det er da også noget!

En af mine veninder har tilbudt mig, at jeg må veje mig på deres vægt, som kan måle fedtprocent også. Jeg må indrømme, at jeg er lidt skeptisk overfor, om sådan en almindelig privat personvægt overhovedet kan have noget realistisk bud på min fedtprocent, men måske skulle jeg bare tage imod, for min fedtprocent bliver vel ikke påvirket af, at jeg har mere eller mindre væske i kroppen, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg er lidt ramt på tid for tiden - men læser og hepper og er sikker på, at det nok skal gå (at give op er nemlig ikke rigtig en mulighed;-) - og der lyder da til at være flere gode takter - hold fast! Jeg prøver lige at vende tilbage en af dagene - hep hep i mellemtiden:-D :glad  :glad  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER