TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Afhentning fra vuggestue: 40 minutter. Og det var kun på grund af bestikkelse me figenstang, ellers havde vi sikkert bøvlet rundt med at komme i autostolen endnu...

I det mindste er han glad for at være der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Mor blev.. Sur..."... Jeps knægt, det gjorde mor faktisk :blush

Det lykkedes mig at holde stemmen nogenlunde nede, og jeg fik holdt fast i at være træt af situationen og ikke ham - men ellers var jeg sq en rimelig nederen mor i eftermiddag <_<

Jeg er SÅ træt af at skulle have et cirkus, når han skal hentes (og jeg har jo altid baby med også) - i dag udløste det den store katastrofe, at flyverdragten skulle af, inden han kom i bilen (NOT negotiable af hensyn til selen), andre dage er det bare det, at skulle aflevere et stykke legetøj e.l. Skrigen og hvinen (hold nu kæft hvor der tøsehvin og efterfølgende hylen er belastende at høre på) og forsøg på at slå mig oveni hovedet - HOLD så op knægt :gal

Jeg er træt af at anerkende og vente og fanden og hans pumpestok - han skal bare holde op med det! :prik ooooog det fortsatte, da vi kom hjem - så ville han ikke med ud, så ville han pludselig alligevel, og så ikke - alt sammen ret træls, når man står med sur baby på vej til lur :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Mor blev.. Sur..."... Jeps knægt, det gjorde mor faktisk :blush

Det lykkedes mig at holde stemmen nogenlunde nede, og jeg fik holdt fast i at være træt af situationen og ikke ham - men ellers var jeg sq en rimelig nederen mor i eftermiddag <_<

Jeg er SÅ træt af at skulle have et cirkus, når han skal hentes (og jeg har jo altid baby med også) - i dag udløste det den store katastrofe, at flyverdragten skulle af, inden han kom i bilen (NOT negotiable af hensyn til selen), andre dage er det bare det, at skulle aflevere et stykke legetøj e.l. Skrigen og hvinen (hold nu kæft hvor der tøsehvin og efterfølgende hylen er belastende at høre på) og forsøg på at slå mig oveni hovedet - HOLD så op knægt :gal

Jeg er træt af at anerkende og vente og fanden og hans pumpestok - han skal bare holde op med det! :prik ooooog det fortsatte, da vi kom hjem - så ville han ikke med ud, så ville han pludselig alligevel, og så ikke - alt sammen ret træls, når man står med sur baby på vej til lur :prik

De afhentninger kan virkelig også trække tænder ud. Jeg var også nederen mor i vuggestuen i onsdags.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De afhentninger kan virkelig også trække tænder ud. Jeg var også nederen mor i vuggestuen i onsdags.... :kram

:kiss 'anks

Vi genvandt lidt af den tabte harmoni til aften, inden jeg gik op for at putte Sigrid :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Mor blev.. Sur..."... Jeps knægt, det gjorde mor faktisk :blush

Det lykkedes mig at holde stemmen nogenlunde nede, og jeg fik holdt fast i at være træt af situationen og ikke ham - men ellers var jeg sq en rimelig nederen mor i eftermiddag <_<

Jeg er SÅ træt af at skulle have et cirkus, når han skal hentes (og jeg har jo altid baby med også) - i dag udløste det den store katastrofe, at flyverdragten skulle af, inden han kom i bilen (NOT negotiable af hensyn til selen), andre dage er det bare det, at skulle aflevere et stykke legetøj e.l. Skrigen og hvinen (hold nu kæft hvor der tøsehvin og efterfølgende hylen er belastende at høre på) og forsøg på at slå mig oveni hovedet - HOLD så op knægt :gal

Jeg er træt af at anerkende og vente og fanden og hans pumpestok - han skal bare holde op med det! :prik ooooog det fortsatte, da vi kom hjem - så ville han ikke med ud, så ville han pludselig alligevel, og så ikke - alt sammen ret træls, når man står med sur baby på vej til lur :prik

Ej men det er da også hade øjeblikket <_< Jeg bliver altså også lidt stram bare Nohr bilder sig ind at være vågen, når vi er i børnehaven.

Jeg kan simpelthen ikke lave en god overlevering/afhentning af W med N på armen :Blush Det kokser totalt for mig.

Men altså, jeg mangler generelt lidt 2børns snilde! Jeg håber det kommer med tiden - eller bare med deres stigende alder :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 børn er sq heller ikke altid nemt...jeg mangler også noget snilde i den grad da ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega antijinx, men efter næsten 21 måneder med håbløse putninger og søvnløse nætter, har vi i en uge kunne putte Adam på 15 minutter og han sover hele natten (cirka 11 timer) :yay

I dag skulle jeg putte og klare det hele alene, efter at John har puttet hele ugen. Gik ind med ham 19.15, sad med ham i vores stol i 5 minutter, lagde ham i sengen i lysvågen tilstand, sagde godnat, gik ud, tjekkede 20 minutter senere. Knægten sover! :D :glad :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega antijinx, men efter næsten 21 måneder med håbløse putninger og søvnløse nætter, har vi i en uge kunne putte Adam på 15 minutter og han sover hele natten (cirka 11 timer) :yay

I dag skulle jeg putte og klare det hele alene, efter at John har puttet hele ugen. Gik ind med ham 19.15, sad med ham i vores stol i 5 minutter, lagde ham i sengen i lysvågen tilstand, sagde godnat, gik ud, tjekkede 20 minutter senere. Knægten sover! :D :glad :biglove

Wuhu :glad det er da bare så skønt! Håber det er ny standard. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu :glad det er da bare så skønt! Håber det er ny standard. :)

Det gør jeg dælme også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega antijinx, men efter næsten 21 måneder med håbløse putninger og søvnløse nætter, har vi i en uge kunne putte Adam på 15 minutter og han sover hele natten (cirka 11 timer) :yay

I dag skulle jeg putte og klare det hele alene, efter at John har puttet hele ugen. Gik ind med ham 19.15, sad med ham i vores stol i 5 minutter, lagde ham i sengen i lysvågen tilstand, sagde godnat, gik ud, tjekkede 20 minutter senere. Knægten sover! :D :glad :biglove

:super :yay :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen er det officielt - min dreng er sgi ikke længere en tumling... Hvad skete der for det???

Tiden gik ;)

Tillykke med ham i morgen og på gensyn i 3-6 årige-forum :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega på lidt over 2,5 år har sovet igennem i nat!!! :D :D sov fra kl 20-5.30 :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega på lidt over 2,5 år har sovet igennem i nat!!! :D :D sov fra kl 20-5.30 :D :D :D

Første gang?

Wuhuu!! Vi fester stadigvæk når det sker for W ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega på lidt over 2,5 år har sovet igennem i nat!!! :D :D sov fra kl 20-5.30 :D :D :D

:Yay Dey er bare så skønt når det sker :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega på lidt over 2,5 år har sovet igennem i nat!!! :D :D sov fra kl 20-5.30 :D :D :D

 

wuhu :glad glæder mig til Sif også kan :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang?

Wuhuu!! Vi fester stadigvæk når det sker for W ;)

Jeps!!!! Det er SÅ skønt!!!!!! Håber hun fortsætter (altså for min mands skyld, han har alle nætter ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. Dog har jeg super dårlige erfaringer med Skoringen i Fields (nu ved jeg jo du er lokal, Malene ;) ), jeg har tre gange måtte derud og bytte efterfølgende, fordi det de havde vejledt mig til var helt i skoven. Alle gangene har Adam været med derude, jeg har bare først kunne se det når vi kom hjem (måske fordi jeg helst ikke sætter spørgsmålstegn ved sælgeres ord i situationen :blush ).

Heh.. Og så endte jeg alligevel med at købe i Skoringen.. :D var først i Deichmann, hvor der ikke var noget. Så babysam der egentlig havde et par sko som jeg overvejede, men fik ikke lige noget hjælp og ville lige se alternativer i Skoringen. Endte med at få hjælp derinde (som jeg stadig er enig i ;) ) og så havde jeg bare en pige der ikke ville mere, så kunne simpelthen ikke overskue at skulle gå ind i babysam og få hjælp og prøve at finde ud af hvilken størrelse der passede bedst her... Så det blev de lidt dyrere (men også finere) sko... :)

Og så bærer deres udvalg da virkelig præg af at de gerne vil af med deres vinterstøvler og at sommersæsonen er startet, for vinterstøvler og sandaler var klart det der var mest af... Kondisko... Ikke nær så mange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god nat kommer åbenbart alene herhjemme for tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god nat kommer åbenbart alene herhjemme for tiden :(

Her kører vi også dårlig nat.. jeg har nu været inde hos hende 4 gange i nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke god erfaring med rådgivning i skoringen (dog den på Ros Torv i Roskilde), men deres skofus-sko sidder fint på Noah.

Prøv den på Algade næste gang. Der har vi købt de fleste af vores sko til Vitus og har altid fået "det rigtige" par med hjem. De har taget sig god tid, og jeg synes vi er blevet godt vejledt. Og så tager de forbrugsforeningskort, hvis du har sådan et (i modsætning til Ro's torv), og det kan man da lige så godt tage med! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg lidt for meget hønemor, når jeg allerede nu har lidt ondt i maven over at sende min pige i børnehave 1. maj?  :unsure Har lige læst deres velkomstfolder, og lige nu sætter jeg bare så sindssygt meget pris på vores dagplejemor!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har verdens sejeste rejsetumling! 

 

I går f.eks. i lufthavnen, gå ligeså fint med mig i hånden gennem milevis lang security kø, gå ligeså fint ombord i flyet og sætte sig så fint på sit sæde. Flyveturen var bare fin og spændende og lillemanden opførte sig eksemplarisk. Igen da vi lander går han ligeså fint igennem lufthavnen og bliver skiftet fra inderst til yderst uden at brokke sig (kom til at spilde noget vand på sig selv i flyet), og det er først da vi venter på bagagen han bliver utålmodig. Klapvognstur gennem lufthavnen accepteres til nød, men derefter føler han moderens skøre (og set i bakspejlet helt vildt dårlige) beslutning om at vi da går til bilen i stedet for at tage bussen. Vi går så 1½ km og han går hele vejen selv, vil ikke andet, men brokker sig heller ikke, og er bare så dygtig. Protesterer kun en lille smule over at skulle i autostolen (mest fordi vi jo havde sagt han skulle med bus, og det havde han ikke forstået før nu at han ikke kom i), men efter 15 min falder han i søvn og sover så hele vejen hjem! Kan så bæres fra autostol til seng og sover videre hele natten. 

 

Ihh, moderen er stolt! Og den anden vej i torsdags gik næsten ligeså fint! Hvor er det vildt at min dreng er så stor at han kan gå fint hånd i hånd og generelt opføre sig pænt hoveddelen af tiden? Og at man kan snakke med ham og fortælle hvad man skal og han forstår det og glæder sig til det?

 

Han var pavestolt over at skulle fortælle i vuggestuen i dag at han havde været oppe i en rigtig flyvemaskine  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv den på Algade næste gang. Der har vi købt de fleste af vores sko til Vitus og har altid fået "det rigtige" par med hjem. De har taget sig god tid, og jeg synes vi er blevet godt vejledt. Og så tager de forbrugsforeningskort, hvis du har sådan et (i modsætning til Ro's torv), og det kan man da lige så godt tage med! ;)

Der har vi også været et par gange, men synes tit der er så mange mennesker. Har vist aldrig fået vejledning derinde... Men forbrugsforeningen er godt ;) Vi ender bare tit på Ros Torv når vi er af sted alle sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har verdens sejeste rejsetumling! 

 

I går f.eks. i lufthavnen, gå ligeså fint med mig i hånden gennem milevis lang security kø, gå ligeså fint ombord i flyet og sætte sig så fint på sit sæde. Flyveturen var bare fin og spændende og lillemanden opførte sig eksemplarisk. Igen da vi lander går han ligeså fint igennem lufthavnen og bliver skiftet fra inderst til yderst uden at brokke sig (kom til at spilde noget vand på sig selv i flyet), og det er først da vi venter på bagagen han bliver utålmodig. Klapvognstur gennem lufthavnen accepteres til nød, men derefter føler han moderens skøre (og set i bakspejlet helt vildt dårlige) beslutning om at vi da går til bilen i stedet for at tage bussen. Vi går så 1½ km og han går hele vejen selv, vil ikke andet, men brokker sig heller ikke, og er bare så dygtig. Protesterer kun en lille smule over at skulle i autostolen (mest fordi vi jo havde sagt han skulle med bus, og det havde han ikke forstået før nu at han ikke kom i), men efter 15 min falder han i søvn og sover så hele vejen hjem! Kan så bæres fra autostol til seng og sover videre hele natten. 

 

Ihh, moderen er stolt! Og den anden vej i torsdags gik næsten ligeså fint! Hvor er det vildt at min dreng er så stor at han kan gå fint hånd i hånd og generelt opføre sig pænt hoveddelen af tiden? Og at man kan snakke med ham og fortælle hvad man skal og han forstår det og glæder sig til det?

 

Han var pavestolt over at skulle fortælle i vuggestuen i dag at han havde været oppe i en rigtig flyvemaskine  :loveshower

:loveshower præmiesøn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu kæft jeg er træt af søvn-hejs! :prik

Alt er bare gået fra at gå godt til at være skod! Begyndte putning for 45 min siden og hun karter stadig rundt mod tidligere "vi putter, går ud, måske ind en gang eller to og tumling sover". "Hele natten uden lyd" er blevet til "hvor mange gange græder hun og hvornår må vi omrokere sovepladser fordi hun ikke vil sove videre i egen seng"

Gider ikke mere!

VIL-HAVE-SOVEDYGTIG-TUMLING-TILBAGE (hvordan F bliver det når næste Tiger kigger forbi?!?! :O)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.