TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

jeg har bare aldrig været den der råber højest. Og selv om vi er 9 i sommerhus ligenu og der er skal være plads til alle, ja så skal de sq respektere at der er en på 2 og han var puttet. Så må deres diskutioner altså holdes i en rolig toneleje. Det er jo ikke fordi de ikke måtte snakke :D Sikke et blik jeg fik :D Men jeg er ligeglad. Min søn betyder ALT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Basta! Jeg havde gjort det samme!

Men hvad var det for noget med en pige, der ik blev behandlet ordentlig? Og hvad er det da for nogle mennesker i er sammen med?

Det er den ene af min mands brødre og hans familie og så mine svigerforældre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Basta! Jeg havde gjort det samme!

Men hvad var det for noget med en pige, der ik blev behandlet ordentlig? Og hvad er det da for nogle mennesker i er sammen med?

:ditto

Også mine tanker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

Ja!!! Det skal din mor da ikke bestemme :p vi har selvfølgelig ikke rigtig noget valg men jeg tror ærlig talt ikke Mie ville bruge et værelse hvis hun havde et! Hun kan SAGTENS lege selv HVIS vi er i nærheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja!!! Det skal din mor da ikke bestemme :p vi har selvfølgelig ikke rigtig noget valg men jeg tror ærlig talt ikke Mie ville bruge et værelse hvis hun havde et! Hun kan SAGTENS lege selv HVIS vi er i nærheden ;)

Ida vil nemlig heller ikke bruge hendes værelse, men ifølge min mor får man hende kun til st bruge værelset hvis man flytter alt hendes legetøj fra stuen derind. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes jo netop at børn på Idas/Valdemars/Mies alder er lige små nok til at forstå "jeg leger på mit værelse". Og hvad er også gevinsten i det? Jeg synes det giver fuldt ud mening og virker hyggeligt at alle "leger" (om det så er med legetøj eller tv eller whatever) i samme rum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

Det har vores også stadig, selv om vi har skruet lidt ned for mængden ;) Synes det virker naturligt at de leger der hvor vi også er....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida vil nemlig heller ikke bruge hendes værelse, men ifølge min mor får man hende kun til st bruge værelset hvis man flytter alt hendes legetøj fra stuen derind. :unsure

Jeg tror det eneste der sker er at hun flytter legetøjet ind i stuen igen!

Mon ikke bare din mor er fra en anden tid end vi er? Hun tænker på en anden måde. Vi har ingen intentioner om at flytte det foreløbig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra har også stadig legetøj i stuen. Hun har også legetøj på værelset og eget værelse, men det betyder altså ikke hun leget der. Hun går op på værelset og henter legetøj ned i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tdtIPAH.jpg her er idas plads i stuen. Jeg ved godt hun fylder meget i stuen, men vores stue er altså på godt og vel 60km2 (hvis det kan gøre det)

Jeg tror min mor er fra en anden tid, eller også vil hun bare finde fejl på mig/os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigerne må godt lege i stuen. I den forreste del, da resten er biografen og ret dyrt udstyr :-) Men ellers må de lege alle steder, bortset fra køkken og badeværelse... :-) de har to værelser + en stor engelsk gang samt en mindre gang der er indrettet som ekstra legerum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har alle sine legesager i stuen, hvor hun kan lege mens vi alle er sammen. Helt ærligt, så ville jeg ikke være tryg ved at hun skulle lege på sit eget værelse endnu, hvor jeg ikke kunne have et øje på hende. Hun kan stadig godt finde på at kravle op i dukkevognen (og vælte!) eller lave tårne eller stakke af bøger, klodser etc., og kravle op på det. Stuen er for mig også det sted, hvor man er sammen som familie og opholder sig. Hvorfor skulle mit barn så ikke opholde sig sammen med os?

 

Når hun bliver ældre får hun helt sikkert et større behov for at være mere alene og have privatliv - men så er det hendes behov at have tingene på hendes værelse, der dikterer hvor legetøjet skal stå. Vi har pt ikke et legehjørne, men vi har en 2x4 rumdeler som tv'et står på, og der har hun sit legetøj i. Plus 2 kasser i en anden reol. Og det passer mig helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

Maja har sit legekøkken og en stor kasse med legetøjsmad mv. og så har hun hendes bobbles elefant og kylling i stuen. Resten er på værelset, men det bliver ofte flyttet ind i stuen. Maja kan sagtens finde på at lege på værelset alene, men for det meste sidder vi hos hende :) fordelen ved at lege i stuen er, at vi kan lege ved sofabordet af og til, så ikke altid skal sidde på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tdtIPAH.jpg her er idas plads i stuen. Jeg ved godt hun fylder meget i stuen, men vores stue er altså på godt og vel 60km2 (hvis det kan gøre det)

Jeg tror min mor er fra en anden tid, eller også vil hun bare finde fejl på mig/os.

Jeg syntes du skal lukke ørerne!!! Er det hende eller jer der bor der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes du skal lukke ørerne!!! Er det hende eller jer der bor der?

Det er os. ;) men ville bare hører om det var mig der gjorde Ida mindre end hun var(ved at have legetøj i stuen endnu)

Ida har også en masse legetøj på værelset og kan sagtens lege derinde, men det er ikke noget der sker ret ofte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har sit legetøj på værelset, men der ligger lige indtil vores stue. Vi henter næsten altid legetøjet ind i stuen, ind imellem går hun ind på sit værelse og lukker døren. Det sker sjældent, men det er lige så meget en del af hendes leg når hun gør det ;)

Men altså - dit hus, du bestemmer! Om du så vil have legetøj i alle rum, så må din mor da pænt blande sig uden om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tumling ramt af opkast siden i eftermiddag! Alt kommer retur! Startede som et lyn fra en klar himmel, har ellers hygget i formiddag med brunch mm.

Håber den dovne cola får lov at blive i hendes mave :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har i disse dage taget sine første skridt :D flere gange har hun gået 4-5 skridt mellem Peter og mig eller mellem min søster og mig.. Mega stolt er jeg :yay

Måske har det noget at sige at hun har fået sine briller og endelig kan se hvor hun går... Der sker en masse her efter hun har fået sine briller. Hun snakker også mere end nogensinde før. Der kommer så mange snakkeagtige lyde.. Og hun efterligner så mange ting vi siger... Så hyggeligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja på næsten 3 år har også stadig hendes legetøj i stuen. Hendes værelse lægger ovenpå så der er langt ned til os. Hun har en del legetøj på sit værelse også og leger også nogen gange deroppe, men hun foretrækker at være nede hvor vi andre er. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna fylder snart mere i vores stuer end vi gør! :p

Men hun har også værelse på 1.sal, så det er pt. Mere soveværelse + til opbevaring af legetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har i disse dage taget sine første skridt :D flere gange har hun gået 4-5 skridt mellem Peter og mig eller mellem min søster og mig.. Mega stolt er jeg :yay

Måske har det noget at sige at hun har fået sine briller og endelig kan se hvor hun går... Der sker en masse her efter hun har fået sine briller. Hun snakker også mere end nogensinde før. Der kommer så mange snakkeagtige lyde.. Og hun efterligner så mange ting vi siger... Så hyggeligt :loveshower

Hvor skønt :yay Gider hun have brillerne på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

Ork ja, hun har ingen interesse for sit værelse og vil kun være der hvor vi er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres tumlinger stadigvæk legetøj/legehjørne i stuen ?

Min mor mener nemlig at Ida er alt for stort til at have legetøj i stuen.

 

Øh, hvad? Jeg kan se i din ticker, at Ida ikke en gang er 2 år endnu. Hvor skal hun så lege? Alene på sit værelse? Ej, undskyld, men jeg bliver sqi helt forarget.

 

Filippa er 3 år og 1 måned og har MEGET legetøj i stuen. Hendes værelse er også på 1. sal og enkelte gange går hun derop, men hun vil bestemt helst lege i stuen, hvor hun meget af tiden kommunikerer med os undervejs. Jeg har en veninde, som har to piger på 7½ år og 4½ år og de har også stadig legetøj i stuen. Muligvis leger de en del på deres værelse, men der er også plads til dem i stuen stadigvæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, hvad? Jeg kan se i din ticker, at Ida ikke en gang er 2 år endnu. Hvor skal hun så lege? Alene på sit værelse? Ej, undskyld, men jeg bliver sqi helt forarget.

Filippa er 3 år og 1 måned og har MEGET legetøj i stuen. Hendes værelse er også på 1. sal og enkelte gange går hun derop, men hun vil bestemt helst lege i stuen, hvor hun meget af tiden kommunikerer med os undervejs. Jeg har en veninde, som har to piger på 7½ år og 4½ år og de har også stadig legetøj i stuen. Muligvis leger de en del på deres værelse, men der er også plads til dem i stuen stadigvæk.

Jeg blev også helt paf da hun sagde det. Hun mener at når nu idas værelse er lige ved siden af stuen/køknet så burde hun jo sagtens selv kunne lege inde på værelset. :unsure

Men jeg står ved at der skal være plads til Ida i vores hus, og min mor kan være her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.