TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Yeay, nu sover William! 3 timer tidligere end i går aftes, det kalder jeg fremgang. (Til gengæld, pis! Han har vidst smittet mig :( )

:kram2 god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik Lise sin første helt egen is - en vandmelon sodavandsis :) Vi var ved stranden, så vi tænkte det var det perfekte tidspunkt at hun kunne få lov til bare at sidde med den selv og svine sig til, for hun kunne bare blive skyllet i havet bagefter! Og svine, DET gjorde hun så! :D

5d8iObP.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i badeland idag og Marius elsker det. Han er endda så modig at han selv ville køre i vandrutsjebane, men moren synes altså lige han er lille nok til det endnu, så han kørte foran mig, så jeg lige kunne nå ham med fødderne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhh! Jeg er gået i gang med at lære William at sove i egen seng - med lille ny på vej, er vi simpelthen nød til at have lidt fremgang på Williams søvn.

Det bliver i mange små steps, det tror jeg på er det bedste for os begge.

Step 1: fald i søvn i egen seng.

Så stadig amning og puttetid - og så op i sengen. Jeg går bestemt ikke ud af rummet, jeg krammer, kysser, synger, snakker og det hele.

I dag (første dag) tog 2,5 time, jeg er TOTAL smadret nu, både psykisk pga af gråden og fysisk af at stå ind over sengen i så lang tid.

Jeg holder mig oppe på at ALLE jeg har snakket med siger at det bliver mærkbart bedre efter 3 dage. Og J har ferie til på mandag, så jeg kan sove længe hvis jeg har brug for det.

Jeg synes ikke at det er sjovt. Men jeg tør ikke stå med baby OG William der begge skal ammes i søvn i flere timer. Og J er også pisse bange for at skulke stå med William selv som det er nu.

Men pyha, jeg har brug for kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhh! Jeg er gået i gang med at lære William at sove i egen seng - med lille ny på vej, er vi simpelthen nød til at have lidt fremgang på Williams søvn.

Det bliver i mange små steps, det tror jeg på er det bedste for os begge.

Step 1: fald i søvn i egen seng.

Så stadig amning og puttetid - og så op i sengen. Jeg går bestemt ikke ud af rummet, jeg krammer, kysser, synger, snakker og det hele.

I dag (første dag) tog 2,5 time, jeg er TOTAL smadret nu, både psykisk pga af gråden og fysisk af at stå ind over sengen i så lang tid.

Jeg holder mig oppe på at ALLE jeg har snakket med siger at det bliver mærkbart bedre efter 3 dage. Og J har ferie til på mandag, så jeg kan sove længe hvis jeg har brug for det.

Jeg synes ikke at det er sjovt. Men jeg tør ikke stå med baby OG William der begge skal ammes i søvn i flere timer. Og J er også pisse bange for at skulke stå med William selv som det er nu.

Men pyha, jeg har brug for kram!

Puh, det lyder som en hård omgang! Håber William snart bliver tryg ved at falde i søvn selv, så hans søde mor kan få noget velfortjent alene tid om aftenen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhh! Jeg er gået i gang med at lære William at sove i egen seng - med lille ny på vej, er vi simpelthen nød til at have lidt fremgang på Williams søvn.

Det bliver i mange små steps, det tror jeg på er det bedste for os begge.

Step 1: fald i søvn i egen seng.

Så stadig amning og puttetid - og så op i sengen. Jeg går bestemt ikke ud af rummet, jeg krammer, kysser, synger, snakker og det hele.

I dag (første dag) tog 2,5 time, jeg er TOTAL smadret nu, både psykisk pga af gråden og fysisk af at stå ind over sengen i så lang tid.

Jeg holder mig oppe på at ALLE jeg har snakket med siger at det bliver mærkbart bedre efter 3 dage. Og J har ferie til på mandag, så jeg kan sove længe hvis jeg har brug for det.

Jeg synes ikke at det er sjovt. Men jeg tør ikke stå med baby OG William der begge skal ammes i søvn i flere timer. Og J er også pisse bange for at skulke stå med William selv som det er nu.

Men pyha, jeg har brug for kram!

:kram

Det BLIVER bedre :kram :kram :kram men derfor er det stadig ikke sjov imens :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhh! Jeg er gået i gang med at lære William at sove i egen seng - med lille ny på vej, er vi simpelthen nød til at have lidt fremgang på Williams søvn.

Det bliver i mange små steps, det tror jeg på er det bedste for os begge.

Step 1: fald i søvn i egen seng.

Så stadig amning og puttetid - og så op i sengen. Jeg går bestemt ikke ud af rummet, jeg krammer, kysser, synger, snakker og det hele.

I dag (første dag) tog 2,5 time, jeg er TOTAL smadret nu, både psykisk pga af gråden og fysisk af at stå ind over sengen i så lang tid.

Jeg holder mig oppe på at ALLE jeg har snakket med siger at det bliver mærkbart bedre efter 3 dage. Og J har ferie til på mandag, så jeg kan sove længe hvis jeg har brug for det.

Jeg synes ikke at det er sjovt. Men jeg tør ikke stå med baby OG William der begge skal ammes i søvn i flere timer. Og J er også pisse bange for at skulke stå med William selv som det er nu.

Men pyha, jeg har brug for kram!

:kram

Vil lige fortælle at min mor ammede min lillesøster til hun var over 3 år. Der er 2år og 5 måneder mellem min hende og min lillebror, så hun ammede dem samtidig. Min lillesøster var også meget tryghedssøgende ligesom Silke Elia og din William, og de samsov faktisk rigtig længe og det fungerede også da min lillebror kom.

Bare for at sige at det kan lade sig gøre hvis det ikke lykkedes at få William til at sove i egen seng. Silke Elia sagde selv nej til amning da hun var 16,5 mdr og blev jo ammet inden nat indtil. Hendes søvn blev markant bedre da vi rundede de 20-21 måneder hvor hun også lærte at falde i søvn selv.

Men vil i hvert fald sende en masse styrke og positiv karma din vej. Jeg har prøvet projektet flere gange hvor jeg måtte give op fordi hun simpelthen var så ulykkelig på den seng. Nu kan jeg slet ikke forestille mig at hun skal i egen seng på et tidspunkt :wub Men måske det ville se anderledes ud med en lille ny på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke nemt at være Thea for tiden :(

Hun kan slet ikke forstå at jeg ikke ser ud som jeg plejer :( hun prøver hele tiden at få mig til at smile ved at hive mig i mundvigen, og laver fjollede udtryk og grine 'falsk' for at få mig til at smile.. Og jeg kan jo ikke forklare hende, så hun forstår, at jeg altså bare ikke kan smile til hende :(

Og hold kæft, hvor gør det altså ondt, at hun konsekvent afviser mig! Faktisk så ignorerer hun mig nærmest, og hver morgen og formiddag skal jeg virkelig kæmpe for at tø hende op :unsure

Samtidig er hendes 4. Kindtand på vej, og den virker til at gøre ONDT! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke nemt at være Thea for tiden :(

Hun kan slet ikke forstå at jeg ikke ser ud som jeg plejer :( hun prøver hele tiden at få mig til at smile ved at hive mig i mundvigen, og laver fjollede udtryk og grine 'falsk' for at få mig til at smile.. Og jeg kan jo ikke forklare hende, så hun forstår, at jeg altså bare ikke kan smile til hende :(

Og hold kæft, hvor gør det altså ondt, at hun konsekvent afviser mig! Faktisk så ignorerer hun mig nærmest, og hver morgen og formiddag skal jeg virkelig kæmpe for at tø hende op :unsure

Samtidig er hendes 4. Kindtand på vej, og den virker til at gøre ONDT! :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhh! Jeg er gået i gang med at lære William at sove i egen seng - med lille ny på vej, er vi simpelthen nød til at have lidt fremgang på Williams søvn.

Det bliver i mange små steps, det tror jeg på er det bedste for os begge.

Step 1: fald i søvn i egen seng.

Så stadig amning og puttetid - og så op i sengen. Jeg går bestemt ikke ud af rummet, jeg krammer, kysser, synger, snakker og det hele.

I dag (første dag) tog 2,5 time, jeg er TOTAL smadret nu, både psykisk pga af gråden og fysisk af at stå ind over sengen i så lang tid.

Jeg holder mig oppe på at ALLE jeg har snakket med siger at det bliver mærkbart bedre efter 3 dage. Og J har ferie til på mandag, så jeg kan sove længe hvis jeg har brug for det.

Jeg synes ikke at det er sjovt. Men jeg tør ikke stå med baby OG William der begge skal ammes i søvn i flere timer. Og J er også pisse bange for at skulke stå med William selv som det er nu.

Men pyha, jeg har brug for kram!

:kram :kram :kram Det er strid, men det skal nok blive bedre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke nemt at være Thea for tiden :(

Hun kan slet ikke forstå at jeg ikke ser ud som jeg plejer :( hun prøver hele tiden at få mig til at smile ved at hive mig i mundvigen, og laver fjollede udtryk og grine 'falsk' for at få mig til at smile.. Og jeg kan jo ikke forklare hende, så hun forstår, at jeg altså bare ikke kan smile til hende :(

Og hold kæft, hvor gør det altså ondt, at hun konsekvent afviser mig! Faktisk så ignorerer hun mig nærmest, og hver morgen og formiddag skal jeg virkelig kæmpe for at tø hende op :unsure

Samtidig er hendes 4. Kindtand på vej, og den virker til at gøre ONDT! :(

Puha, den er ikke sjov. :( :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke nemt at være Thea for tiden :(

Hun kan slet ikke forstå at jeg ikke ser ud som jeg plejer :( hun prøver hele tiden at få mig til at smile ved at hive mig i mundvigen, og laver fjollede udtryk og grine 'falsk' for at få mig til at smile.. Og jeg kan jo ikke forklare hende, så hun forstår, at jeg altså bare ikke kan smile til hende :(

Og hold kæft, hvor gør det altså ondt, at hun konsekvent afviser mig! Faktisk så ignorerer hun mig nærmest, og hver morgen og formiddag skal jeg virkelig kæmpe for at tø hende op :unsure

Samtidig er hendes 4. Kindtand på vej, og den virker til at gøre ONDT! :(

:kram2 :kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag målt Anabella til 92 cm høj.!! Wow!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag målt Anabella til 92 cm høj.!! Wow!

Wow. Herhjemme bruger Ida stadigvæk str. 74 i noget og enkelt tøj er hun oppe i str 80.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved bare at Ida er træt nå hun kommer med Geo og vil "uuu dove moar"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna syntes ikke at jeg skulle på arbejde i dag... hun så meget bestemt ud, med en løftet pegefinger imens hun så mig dybt øjnene... derefter begyndte hun at tage mine sandaler af... da det ikke virkede, måtte hun bruge kramme/klynge-tricket.... jeg kunne ha sluppet hende, og hun ville ha siddet fast rundt om min hals!

Ikke rart for hverken mor eller barn! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna syntes ikke at jeg skulle på arbejde i dag... hun så meget bestemt ud, med en løftet pegefinger imens hun så mig dybt øjnene... derefter begyndte hun at tage mine sandaler af... da det ikke virkede, måtte hun bruge kramme/klynge-tricket.... jeg kunne ha sluppet hende, og hun ville ha siddet fast rundt om min hals!

Ikke rart for hverken mor eller barn! :(

:kram2 det lyder bestemt ikke sjovt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Vil lige fortælle at min mor ammede min lillesøster til hun var over 3 år. Der er 2år og 5 måneder mellem min hende og min lillebror, så hun ammede dem samtidig. Min lillesøster var også meget tryghedssøgende ligesom Silke Elia og din William, og de samsov faktisk rigtig længe og det fungerede også da min lillebror kom.

Bare for at sige at det kan lade sig gøre hvis det ikke lykkedes at få William til at sove i egen seng. Silke Elia sagde selv nej til amning da hun var 16,5 mdr og blev jo ammet inden nat indtil. Hendes søvn blev markant bedre da vi rundede de 20-21 måneder hvor hun også lærte at falde i søvn selv.

Men vil i hvert fald sende en masse styrke og positiv karma din vej. Jeg har prøvet projektet flere gange hvor jeg måtte give op fordi hun simpelthen var så ulykkelig på den seng. Nu kan jeg slet ikke forestille mig at hun skal i egen seng på et tidspunkt :wub Men måske det ville se anderledes ud med en lille ny på vej.

Vi har valgt at give det til søndag, hvis der ingen bedring er tolker vi det som et reelt behov og ikke "bare" fordi det er møg træls for William.

Amningen stopper jeg ikke endnu. Problemet er at han VIL ammes i søvn, og det kan sagtens tage 1,5 time - og det er faktisk ikke rart + at han bliver sur på babserne nu fordi der ikke er specielt meget mælk mere pga graviditet.

Men åhhhhh Louise, jeg har brug for at det snart bliver bare lidt nemmere at være William, at han ikke skal have krise hver evig eneste dag, at han ikke bryder sammen flere gange hver dag. Det er SÅ hårdt altså. Jeg hader at han har det svært - jeg forstår ham jo til fulde (jeg reagerer også, bare ikke så udtryksfuldt ;) ), men det er så svært at forklare ham ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer andre for hep og kram, :kram2 og :kiss til jer :)

Er MEGET spændt på i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stolt mor er lige hvad jeg er.

Dp fortalte at Lasse havde drønet rundt på løbecykel i hendes have, mens han ventede på mig. Hun synes at han er super dygtig og hun er imponeret over at han er den eneste der kan og vil ud af de 3 jævnaldrende børn der er deromme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at give det til søndag, hvis der ingen bedring er tolker vi det som et reelt behov og ikke "bare" fordi det er møg træls for William.

Amningen stopper jeg ikke endnu. Problemet er at han VIL ammes i søvn, og det kan sagtens tage 1,5 time - og det er faktisk ikke rart + at han bliver sur på babserne nu fordi der ikke er specielt meget mælk mere pga graviditet.

Men åhhhhh Louise, jeg har brug for at det snart bliver bare lidt nemmere at være William, at han ikke skal have krise hver evig eneste dag, at han ikke bryder sammen flere gange hver dag. Det er SÅ hårdt altså. Jeg hader at han har det svært - jeg forstår ham jo til fulde (jeg reagerer også, bare ikke så udtryksfuldt ;) ), men det er så svært at forklare ham ting.

Det lyder fornuftigt. Sådan har vi også selv gjort; altså givet det nogle dages forsøg og hvis det så ikke lykkedes prøvede igen senere.

Tager han ikke sut? Silke Elia blev også sur da der ikke var så meget mælk tilbage. Derfor skulle vi finde er andet putteritual, men det var en hård overgang.

Jeg ved det. Det hjælper dig jo ikke at jeg har været igennem det - og stadig oplever det, men kan sige det bliver bedre. Kan ikke huske om du har fået hjælp/overvejet at få hjælp af SP eller anden, fx noget forældre rådgivning/PPR I har i kommunen? Måske der er nogle der kan hjælpe, jer begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag målt Anabella til 92 cm høj.!! Wow!

 

Wauw! Hvor gammel er det hun er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram til både Stephi-pigen og J&D :kram :kram

Tak søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til 2 års undersøgelse idag og Marius er 89 cm og 14,5 kg. Sådan cirka. Han var ikke nem at arbejde med, da hannikke var tryg ved situationen. Men han vokser som han skal og hans dræn sidder pænt i begge ører :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fornuftigt. Sådan har vi også selv gjort; altså givet det nogle dages forsøg og hvis det så ikke lykkedes prøvede igen senere.

Tager han ikke sut? Silke Elia blev også sur da der ikke var så meget mælk tilbage. Derfor skulle vi finde er andet putteritual, men det var en hård overgang.

Jeg ved det. Det hjælper dig jo ikke at jeg har været igennem det - og stadig oplever det, men kan sige det bliver bedre. Kan ikke huske om du har fået hjælp/overvejet at få hjælp af SP eller anden, fx noget forældre rådgivning/PPR I har i kommunen? Måske der er nogle der kan hjælpe, jer begge.

Jo han tager sut, men den trøster meget lidt. Han har også Muhle (sutteklud) som er guld værd (den blev væk på camping, og jeg var lige ved at tude - vi havde mistet reserven et par dage forinden). Han bruger også begge i barnevognen og nu her, når jeg ammer i søvn brugte han ikke sutten - han nægter den også om natten.

Jeg havde ellers en god SP, men lige angående sensitivitet der var hun decideret ubrugelig - det var faktisk bare mig den var gal med, fordi jeg var overbeskyttende og pyldrende.

Jeg har tænkt PPR flere gange - men hver gang tænker jeg "ej SÅ slemtver det jo heller ikke". Bah! Det er ligesom psykolog til mig, det kunne nok være godt, men andre har det værre så det er jo pinligt at jeg kommer med mine småligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.