TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ok, Caroline har nemlig også alm sko - men kunne ikke huske overgang. Typisk ;-)

Og så gummistøvler. Vil sige at det nok er en fordel med sko der er forholdsvis vandtætte/vandskyende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev man lige mindet om at livet er skrøbeligt! Mie har fået indkaldelse til scanning af nyrerne :( øv havde jeg ikke lige brug for her i ferien! Men kæft hvor er det dejligt de er så OBS allerede når nu det er en "langsom" sygdom der ikke påvirker før hun bliver voksen! HVIS hun altså har den.

Den skal dog laves om for hun skal scannes 12 marts -15 og jeg har termin 1 marts!!! Hvis jeg går 11 dage over tid som sidst syntes jeg det er liiige presset nok!!!

:kram Håber hun ikke har sygdommen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh... Valdemar skal passes med overnatning hos sin mormor for første gang imorgen. Han ELSKER sin mormor, og mormor er super med små børn. Men har alligevel en vældig klump i halsen og sten i maven over det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi snart ved at være klar til at holde to års fødselsdag imorgen eftermiddag.. mangler kun lige lidt små ting..  kan slet ikke forstå at han bliver to år imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu tilbage til lange puttekampe - sikkert varmen. Men hvor er det røv at bruge 2-3 timer på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Håber hun ikke har sygdommen :kram2

Hun kan ikke frikendes før hun er 30 :( så det er et liv med MANGE scanninger hun får! Men det er eddermanme rart at de er OBS allerede for den KAN konstateres før! Min svoger der døde som 25 årig (af bristet blodkar i hjernen som er en følgesygdom) var vist 12 år da han fik den konstateret, mens svigermor var omkring 50 år (lægen glemte at advare dem og undersøge hvem bæreren var så de anede ikke hun var syg før nyrerne stod af). Så vi går med livrem og seler og det passer mig FINT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh... Valdemar skal passes med overnatning hos sin mormor for første gang imorgen. Han ELSKER sin mormor, og mormor er super med små børn. Men har alligevel en vældig klump i halsen og sten i maven over det :blush

Det er STORT! Også for ham! Husk at forberede ham! Mie NYDER at sove hos bedstefar og vinker til os inden vi er kommet helt ind :biglove så nu har vi ikke længere "ondt i hjertet" når hun skal sove der! Hun vil altid gerne med hjem, men vi skal liiiige se 800 ting først :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til Maja :kram2 :kram2

Livet ER nemlig skrøbeligt, så det er bare med at huske og nyde det - hver dag!

Det er det! Vi ved jo at Anders skal igennem et svært sygdoms forløb og det bliver vi også lige mindet om 2 gange om året! Vi kan jo ikke gøre noget ved det, men vi krammer altid lige lidt mere når brevet kommer og de dage omkring det årlige tjek!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kan ikke frikendes før hun er 30 :( så det er et liv med MANGE scanninger hun får! Men det er eddermanme rart at de er OBS allerede for den KAN konstateres før! Min svoger der døde som 25 årig (af bristet blodkar i hjernen som er en følgesygdom) var vist 12 år da han fik den konstateret, mens svigermor var omkring 50 år (lægen glemte at advare dem og undersøge hvem bæreren var så de anede ikke hun var syg før nyrerne stod af). Så vi går med livrem og seler og det passer mig FINT!!!

Årh ØV at hun ikke kan frikendes før :( Det er altså væmmeligt :( Men super at de begynder at tjekke allerede nu! Her har vi jo risiko for at Valdemar har arvet en øget risiko for blodpropper og det kan (vil?) de slet ikke tjekke før han når teenage årene. :( Men anyway, jeg håber at Mie så i det mindste bliver "frikendt for nu" :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er STORT! Også for ham! Husk at forberede ham! Mie NYDER at sove hos bedstefar og vinker til os inden vi er kommet helt ind :biglove så nu har vi ikke længere "ondt i hjertet" når hun skal sove der! Hun vil altid gerne med hjem, men vi skal liiiige se 800 ting først :p

Hvordan forbereder jeg ham bedst muligt? :unsure Vil gerne snakke med ham om det, og har fortalt ham, at han skal over til mormor imorgen, men har faktisk svært ved at lure, hvad jeg ellers skal sige :unsure Jeg vil gerne fortælle, hvornår vi henter ham, men han skal både sove middagslur og nat hos hende, så jeg kan ikke rigtig bruge "når du har sovet" og jeg tror ikke, at han forstår "når du har sovet to gange". :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kan ikke frikendes før hun er 30 :( så det er et liv med MANGE scanninger hun får! Men det er eddermanme rart at de er OBS allerede for den KAN konstateres før! Min svoger der døde som 25 årig (af bristet blodkar i hjernen som er en følgesygdom) var vist 12 år da han fik den konstateret, mens svigermor var omkring 50 år (lægen glemte at advare dem og undersøge hvem bæreren var så de anede ikke hun var syg før nyrerne stod af). Så vi går med livrem og seler og det passer mig FINT!!!

Gud hvor forfærdeligt :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ØV at hun ikke kan frikendes før :( Det er altså væmmeligt :( Men super at de begynder at tjekke allerede nu! Her har vi jo risiko for at Valdemar har arvet en øget risiko for blodpropper og det kan (vil?) de slet ikke tjekke før han når teenage årene. :( Men anyway, jeg håber at Mie så i det mindste bliver "frikendt for nu" :goodluck :kram2

Ja det giver jo altid mere tid at løbe på! Og en tryghed i at intet bare pludselig går galt som ved min svoger!!!

Ej det er godt nok væmmeligt! Men de må jo have en god grund til ikke at tjekke før! Jeg tror når det kommer til arvelige sygdomme så går de med livrem og seler! når først du ER inde så slipper de dig ikke før de VED du er fit for fight! Og arvelige anlæg = tur kort til kontroller!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan forbereder jeg ham bedst muligt? :unsure Vil gerne snakke med ham om det, og har fortalt ham, at han skal over til mormor imorgen, men har faktisk svært ved at lure, hvad jeg ellers skal sige :unsure Jeg vil gerne fortælle, hvornår vi henter ham, men han skal både sove middagslur og nat hos hende, så jeg kan ikke rigtig bruge "når du har sovet" og jeg tror ikke, at han forstår "når du har sovet to gange". :unsure

Mie forstår det hvis vi siger "du skal sove hos bedstefar i nat og så henter jeg dig imorgen når du har spist morgenmad og leget lidt"

Vi siger det ikke for tidligt men nævner det fx om formiddagen at vi skal ud til bedstefar, når så der er en time til vi skal afsted så siger vi det igen og så at hun skal sove der, igen i bilen og når så vi har læsset alle pakkenelikker af siger vi "vi ses imorgen (kys/kram) hyg dig Hej Hej" og så ud af døren!

Men nu har Mie jo også overnattet derude med jævne mellemrum og ved hvad det vil sige! Hun elsker det som sagt og så er det jo let nok for os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor forfærdeligt :(

:kram

Ja egentlig - føler lidt det er en forberedelse som vi skal leve med MÅSKE rammer Mie :( og spiren :( men som vi ved rammer Anders det er bare et spørgsmål om tid :( og lægernes kundskaber!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver jo altid mere tid at løbe på! Og en tryghed i at intet bare pludselig går galt som ved min svoger!!!

Ej det er godt nok væmmeligt! Men de må jo have en god grund til ikke at tjekke før! Jeg tror når det kommer til arvelige sygdomme så går de med livrem og seler! når først du ER inde så slipper de dig ikke før de VED du er fit for fight! Og arvelige anlæg = tur kort til kontroller!

Jeg tror, det er fordi de vurderer, at det ikke er aktuelt i barndommen + vi kan ikke gøre noget medicinsk, hvis han har arvet det. Det handler "bare" om kost, motion og sunde vaner. Så det må vi jo give ham så godt vi kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie forstår det hvis vi siger "du skal sove hos bedstefar i nat og så henter jeg dig imorgen når du har spist morgenmad og leget lidt"

Vi siger det ikke for tidligt men nævner det fx om formiddagen at vi skal ud til bedstefar, når så der er en time til vi skal afsted så siger vi det igen og så at hun skal sove der, igen i bilen og når så vi har læsset alle pakkenelikker af siger vi "vi ses imorgen (kys/kram) hyg dig Hej Hej" og så ud af døren!

Men nu har Mie jo også overnattet derude med jævne mellemrum og ved hvad det vil sige! Hun elsker det som sagt og så er det jo let nok for os ;)

Det er en god formulering! :tak :super Vi prøver :) Valdemar er vild med at blive passet af sin mormor, så det er kun overnatningen, der er noget nyt, og der er ikke noget, der indikerer, at det skulle gå galt. Er nok bare hønemor :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja egentlig - føler lidt det er en forberedelse som vi skal leve med MÅSKE rammer Mie :( og spiren :( men som vi ved rammer Anders det er bare et spørgsmål om tid :( og lægernes kundskaber!!!

Puh hvor væmmeligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tager vi hul på min sidste feriedag :boo

Lige nu kunne jeg godt lige ha brugt en uge eller to mere... godt jeg har tirsdagsfri!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie sover endnu!!!! Det er 13 timer :blink

Nu vækker jeg hende for vi skal ned og bade og hjem inden far kommer hjem fra golf for han har ingen nøgle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har sovet så fint hele natten i sommerhuset og slet ikke hørt mor og far har været en til i Odense midt om natten. Skønt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan slet ikke forstå at min lille dreng nu bliver 2 år..... som tiden dog går....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også lært Aron at drikke med sugerør igår. Det var da nemt. Et tryk på indpakningen, og så var det lært

Fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan slet ikke forstå at min lille dreng nu bliver 2 år..... som tiden dog går....

Stort tillykke!!!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tager vi hul på min sidste feriedag :boo

Lige nu kunne jeg godt lige ha brugt en uge eller to mere... godt jeg har tirsdagsfri!

Ej skod.... Ferier går altid ALT for hurtigt! Men godt at du har en egentlig fridag ... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan slet ikke forstå at min lille dreng nu bliver 2 år..... som tiden dog går....

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.