TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Efter aftensmaden hvor Aron spiste en stor portion pasta og kødsovs fik Aron en halv pakke rosiner, hvorefter han resolut rejste sig op, gik hen og åbnede køkkenskabet og forsøgte at tage en riskiks. Manden tog det fra ham og sagde nej.

Nu ligger vi så og diskuterer om det var en fejl at han ikke fik lov til at få den...

Plus ved set vi gjorde var at vi lige havde spist hvor han tydeligt sagde fra ift at få mere af maden, og han havde fået en snack efter mens Maja spiste en Sun lolly - som han ikke gider. Han ville sandsynligvis have spist 3 bidder og smidt den, for det var snacking.

Minus ved det er, at det kunne ses som at han var sulten. Men manden mener det ville være en dårlig vane at han bare kan vælge junk frem for mad - og det er da klart også en pointe.

Hvad tænker i var den rigtige løsning?

Jeg syntes det ef fint han fik nej! Ud fra det du skriver! Mie må heller ikke snacke efter maden, medmindre vi får dessert selvf. Hvis hun ikke spiser meget får hun tilbudt en banan eller bolle 19.45 - alternativ til aftensmad er rugbrød med leverpostej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det ef fint han fik nej! Ud fra det du skriver! Mie må heller ikke snacke efter maden, medmindre vi får dessert selvf. Hvis hun ikke spiser meget får hun tilbudt en banan eller bolle 19.45 - alternativ til aftensmad er rugbrød med leverpostej!

:ditto (eller bare rugbrød med smør)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto (eller bare rugbrød med smør)

Vi går faktisk mere og mere fra det! For hun GIDER bare ikke aftensmaden - tager 2 bider og siger tak for mad - så vi skal VIRKELIG arbejde for at få noget i hende og holde måltidet spændende. Ketchup bliver nogle gange brugt :blush men det fungerer bare, især når det er knap så kendt mad og det er ikke meget der skal til! Så får hun spist kød og lidt grønt. Men er det noget vi VED hun kan lide og stadig umuligt så må hun jo gå fra og så er det altså slut med mad. Hun er ikke undervægtig og hun trives og har det fint, så vi må jo bare stole på at hun selv kan styre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går faktisk mere og mere fra det! For hun GIDER bare ikke aftensmaden - tager 2 bider og siger tak for mad - så vi skal VIRKELIG arbejde for at få noget i hende og holde måltidet spændende. Ketchup bliver nogle gange brugt :blush men det fungerer bare, især når det er knap så kendt mad og det er ikke meget der skal til! Så får hun spist kød og lidt grønt. Men er det noget vi VED hun kan lide og stadig umuligt så må hun jo gå fra og så er det altså slut med mad. Hun er ikke undervægtig og hun trives og har det fint, så vi må jo bare stole på at hun selv kan styre det.

Luna har haft en sindsyg lang periode hvor mad bare ikke sagde hende en dyt! - nu er det ved at vende xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline startede lige morgenen med at kaste op - virkelig meget! Men hun har ikke feber, holder hende dog hjemme alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline startede lige morgenen med at kaste op - virkelig meget! Men hun har ikke feber, holder hende dog hjemme alligevel

 

God bedring med hende! Håber at det vvar en engangsforestilling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde den bedste aflevering her til morgen, længe siden det er gået så godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker bare Mies små rollelege! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon havde haft en fest i vuggestuen i dag, de havde leget med vand hele dagen, total succes. Og meget træt dreng der blev hentet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er begyndt at sige moar til sin far. Hun ved helt tydeligt at hun er fræk. Hun siger moar til ham med et kæmpe grin, så siger min mand nej far, så siger hun med et endnu større grin - Nej moar. Hun forstå at charmere sin far, som heldigvis bare synes det er sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har købt 2 Lotte bøger omkring børnehave til Caroline, glæder mig til at læse dem for hende i morgen, og vildt at tænke på der kun er godt 2 måneder til hun starter i børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David har fundet ud af at "rævesove". Han lagde sig i dag midt på gulvet i stuen, lukkede øjnene og begyndte at snorke - men kunne ikke helt skjule sit grin/smil. Da jeg "overrasket" sagde - "Hov David sover" til M, kunne David ikke længere holde masken og skraldgrinede. Hold nu OP, hvor var det altså sødt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude at investere i nye sandaler til Marius idag i str 25 :o Hurra for udsalg og hvor ser det sjovt ud at han går og tramper for at få dem til at blinke (selvom det ikke er nødvendigt)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sov William. 4 timers putning, 2 bonus bleer, massere af vand og en halv skive rugbrød - puha!

Nu håber jeg bare at maven får ro nogle timer så vi ikke skal op 100 gange i nat.

Det er første gang i Ws lille liv at han har diarré, hvor lang tid plejer sådan noget at tage? Ud over massere af væske, så er der vel ikke rigtig noget vi skal gøre vel?

Og så må J nyde at han har ferie og pusle alle bleerne ;) Jeg kan sleeet ikke. Jeg fik så meget kvalme sidst at jeg måtte stå i hjørnet af campingvognen og gispe for ikke at ørle. Møg kvalme!

Sorry for maks klamt indlæg :( men i plejer da at kunne klare det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sov William. 4 timers putning, 2 bonus bleer, massere af vand og en halv skive rugbrød - puha!

Nu håber jeg bare at maven får ro nogle timer så vi ikke skal op 100 gange i nat.

Det er første gang i Ws lille liv at han har diarré, hvor lang tid plejer sådan noget at tage? Ud over massere af væske, så er der vel ikke rigtig noget vi skal gøre vel?

Og så må J nyde at han har ferie og pusle alle bleerne ;) Jeg kan sleeet ikke. Jeg fik så meget kvalme sidst at jeg måtte stå i hjørnet af campingvognen og gispe for ikke at ørle. Møg kvalme!

Sorry for maks klamt indlæg :( men i plejer da at kunne klare det :kram2

I skal også sørge for af få lidt salt i ham evt lidt chips. Det kan være med til at få det til at forsvinde lidt hurtigere også.

:kram2 og god bedring til ham og :kram2 til dig med den dumme kvalme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sov William. 4 timers putning, 2 bonus bleer, massere af vand og en halv skive rugbrød - puha!

Nu håber jeg bare at maven får ro nogle timer så vi ikke skal op 100 gange i nat.

Det er første gang i Ws lille liv at han har diarré, hvor lang tid plejer sådan noget at tage? Ud over massere af væske, så er der vel ikke rigtig noget vi skal gøre vel?

Og så må J nyde at han har ferie og pusle alle bleerne ;) Jeg kan sleeet ikke. Jeg fik så meget kvalme sidst at jeg måtte stå i hjørnet af campingvognen og gispe for ikke at ørle. Møg kvalme!

Sorry for maks klamt indlæg :( men i plejer da at kunne klare det :kram2

Selvfølgelig kan vi klare det :D

Jeg er enig med Lone i chips :) Og god bedring til både dig og W :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sov William. 4 timers putning, 2 bonus bleer, massere af vand og en halv skive rugbrød - puha!

Nu håber jeg bare at maven får ro nogle timer så vi ikke skal op 100 gange i nat.

Det er første gang i Ws lille liv at han har diarré, hvor lang tid plejer sådan noget at tage? Ud over massere af væske, så er der vel ikke rigtig noget vi skal gøre vel?

Og så må J nyde at han har ferie og pusle alle bleerne ;) Jeg kan sleeet ikke. Jeg fik så meget kvalme sidst at jeg måtte stå i hjørnet af campingvognen og gispe for ikke at ørle. Møg kvalme!

Sorry for maks klamt indlæg :( men i plejer da at kunne klare det :kram2

Vega havde en maveinfektion (læs diarre), der varede i 14 dage, hendes numse var så ødelagt til sidst, at den sidste uge kom hun i bad og blev skyllet i stedet for vasket med en klud (i samråd med lægen).

Vi skulle for alt i bedre ikke give hende søde ting ala juice mv (får hun dog heller ikke), da det ikke var godt for maven.

God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at han blev så ked af det ved afleveringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Cassandra sommerferie, helt til 8 september :)

Det skulle vi fejre med en tur på vores lokale iscafe.

Bagefter fandt Cassandra nogle drenge og drønede rundt og legede på markedspladsen.

1xhn4lF.jpg

nTUbUTz.jpg

Næsten alle fra hendes vuggestue gruppe er idag stoppet og rykker nu til børnehave. Så de er kun 3 tilbage fra den gamle gruppe. Cassandra er derved en af de ældste efter sommerferien. Desværre er bedste veninden også rykket i børnehave. De får så 6 nye på stuen efter ferien, men det bliver nok lidt anderledes, men forhåbentlig stadig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt spændt på putning i aften... Majas seng er blevet flyttet på hendes eget værelse i dag, så er spændt på, hvad hun siger til at blive puttet derinde :unsure og spændt på om jeg kan stå distancen nu hvor manden er på arbejde, det er ham der plejer at gå forud og tage kampene, når der er noget der skal ændres ift. putning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der nat <_< Den her dag <_< Den her putning <_<

Sygdom SMUUUUT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der nat <_< Den her dag <_< Den her putning <_<

Sygdom SMUUUUT!

:kram :kram :kram

Rigtig god bedring med ham! Håber at i får sovet i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Rigtig god bedring med ham! Håber at i får sovet i nat.

Tak :kram2

Det håber jeg godt nok også. Jeg er død træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WTF?! Så skal man til at putte og så skubber knejten mig grinende væk og siger "FAR!". Så får far ham, og han vinker til mig. Og så putter far.

Det er sgu alligevel første gang, det er sket :D (altså at han ligefrem har bedt om, at far skulle putte)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeay, nu sover William! 3 timer tidligere end i går aftes, det kalder jeg fremgang. (Til gengæld, pis! Han har vidst smittet mig :( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.