Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

Hvad fanden er det for en sadistisk fnatabe, der har fundet på, at garnet skal spaltes i to <_< Det slår jo knuder og snor sig og hænger fast i alting. Bras!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det godt ud!

Tak :kiss Rart med ros når det driller :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fanden er det for en sadistisk fnatabe, der har fundet på, at garnet skal spaltes i to <_< Det slår jo knuder og snor sig og hænger fast i alting. Bras!

Hihi, kan godt nikke genkende til dine frustrationer. Det er sk*de irriterende.

Klipper du garnet over før eller efter du deler det? Hvis du klipper et stykke (der ikke er alt for langt) og holder det oppe, mens du forsigtigt hiver det hver til sit, vil det som regel dele sig af sig selv, uden at gå alt for meget i knude. Det synes jeg fungerer bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, kan godt nikke genkende til dine frustrationer. Det er sk*de irriterende.

Klipper du garnet over før eller efter du deler det? Hvis du klipper et stykke (der ikke er alt for langt) og holder det oppe, mens du forsigtigt hiver det hver til sit, vil det som regel dele sig af sig selv, uden at gå alt for meget i knude. Det synes jeg fungerer bedst :)

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste :blush Garnet er klippet på forhånd. Altså jeg har ikke små nøgler, men små "bundter" af lige lange stykker. Så tager jeg et stykke og bruger af det indtil jeg løber tør eller ikke skal bruge det længere. Så kan desværre ikke bruge dit trick, men tak alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anyway... Når man begynder at kalde (omend ukendte og ikke-specifikke) folk for fnataber, så er det nok en fin indikator på, at det er på tide at holde fyraften :rolleyes

Det er også ok - Jeg synes at jeg er nået ok langt idag:

8h34MdZ.jpg

(Man må gerne synes at sløjfen på gaven er ekstra smuk. :badgirl Det var nemlig dén tråd, der drillede)

Og jeg har fået ryddet mere op på bagsiden:

ydVfQRC.jpg

Det er langt langt fra at være perfekt, men i forhold til det væltede lokum (pardon) jeg havde fået lavet i starten, så er jeg ok tilfreds med redningen. :) Og fra nu af hæfter jeg efter hver farve, så jeg forhåbentlig kan holde rodet nede :)

Ps. Undskyld at billederne er lidt slørede, jeg ved ikke om det måske er fordi det er blevet lidt mørkt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pps. Der må gerne krydses fingre. Noget af mit garn har måske en forkert nuance :huh Det har i hvert fald et andet nr (2127) end der står på tegningen (2147). Jeg har skrevet til Bellas broderi og hobby (hvor jeg købte kalenderen), og spurgt om de kan tjekke om det er en tastefejl eller om det er en "leveringsfejl" (altså forkert farve). Håber godt nok, at farven er rigtig (eller lidt nok forkert til at den kan bruges ELLER at de kan sende den rigtige).

Kryds fingre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for fig! Synes du er srj du jar turde kaste dig ud i sådant et langvarigt projekt. Men synes faktisk det går hurtigt fremad og bliver da super sejt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da rigtig fint :) er ved at brodere den selv samme :) det er nu hyggeligt at nørkle med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for fig! Synes du er srj du jar turde kaste dig ud i sådant et langvarigt projekt. Men synes faktisk det går hurtigt fremad og bliver da super sejt! :yay

Hvor er du sød :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da rigtig fint :) er ved at brodere den selv samme :) det er nu hyggeligt at nørkle med :)

Uh, så har jeg jo nærmest konkurrence! :o :D Har du samme "problem" med farve 2127/2147? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lange rejse...

V7QMnUV.jpg

Jeg fik lige et flip med, at nu skulle jeg brede mig. Jeg vil ellers helst brodere i "klumper" i stedet for i "linjer", men der er så mange farver pr klump at jeg har satset og bare tøffet derudaf med den blå. Jeg har talt efter MANGE gange, så nu håber jeg, at jeg har talt rigtigt og broderer "hjem igen" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fanden er det for en sadistisk fnatabe, der har fundet på, at garnet skal spaltes i to <_< Det slår jo knuder og snor sig og hænger fast i alting. Bras!

Hehe... ja det kender jeg godt... man skal have lidt tålmodighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, så har jeg jo nærmest konkurrence! :o :D Har du samme "problem" med farve 2127/2147? :help

Ej det tror jeg nu ikke ;) uh det har jeg faktisk ikke rigtig lagt mærke til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... ja det kender jeg godt... man skal have lidt tålmodighed.

Jeg har masser af tålmodighed (jeg bander bare nogle gange imens :lol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det tror jeg nu ikke ;) uh det har jeg faktisk ikke rigtig lagt mærke til :)

Ku' jeg lokke dig til at tjekke? Så kan jeg da se, om det er noget, der kun står i min, eller om det står ved dem alle. Det er ved + symbolet, der står 2147 på tegningen. Og sådan en har jeg ikke. Til gengæld har jeg en (rød) 2127, som jeg ikke har noget symbol for på tegningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt:

ys9ERyu.jpg

Skal vist igang med en hulans masse grønt imorgen :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, bellas broderi og hobby har skrevet tilbage. De har kontaktet producenten angående det der 2127/2147 og det er bare en tyrkfejl. Så måske skal den have gas med rød i aften :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, bellas broderi og hobby har skrevet tilbage. De har kontaktet producenten angående det der 2127/2147 og det er bare en tyrkfejl. Så måske skal den have gas med rød i aften :box

Ej hvor fedt.. så er det bare at komme igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt.. så er det bare at komme igang :)

I'm on it! :bunny Dog med grøn lige nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Note to self: husk at "brodere hjem" engang imellem i stedet for at brodere halve krydser med halvdelen af tråden og så halvdelen bagefter. Nogle gange er det altså liiiiige spændende nok, om jeg har tråd nok tilbage til at nå "i mål"

dLVyvQT.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt:

acM1pX3.jpg

Jeg synes ikke, at det ser ud af ret meget, men der ER altså sket en del! Jeg har både haft gang i grøn, mørkegrå og mørkerød (og sidstnævnte kræver VIRKELIG koncentration, da den ligger op af en rød i næææææsten samme nuance. Hvis I ikke kan se det, så er det "øverste venstre hjørne" af armen, som jeg har bygget på ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:yay halløjsa det går fremad!

Yeah :yay Kom du i gang med en også? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaaaaab :zzz Det er kun blevet til én tråd idag, men lidt har også ret :)

0UZQSWP.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER