Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

ARGH! Er kommet til at springe en linje over, så nu skal jeg i gang med at pille op, det er næsten ikke til at bære :( Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man bevarer overblikket over tegningen? Er lidt træt af at sidde og være helt skeløjet og tælle efter 50 gange og så ALLIGEVEL lave fejl :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ny strategi. Jeg kører med flere farver på en gang. Virker lettere at tælle "2 hvide, 2 lyseblå, 3mørkeblå, 1 hvid" end "2 hvide, 2+3, 1 hvid". Og så længe jeg holder trådene ovenpå, så burde de vel ikke blive filtrede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH! Er kommet til at springe en linje over, så nu skal jeg i gang med at pille op, det er næsten ikke til at bære :( Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man bevarer overblikket over tegningen? Er lidt træt af at sidde og være helt skeløjet og tælle efter 50 gange og så ALLIGEVEL lave fejl :prik

Da jeg broderede og lavede store perleplader (med små perler), lagde jeg opskriften på en jernplade (magnettavle fx) og havde så en lang lige magnet ovenpå som så lå fast = du er kommet dertil hvor magneten sidder, og det smarte er at den ikke rykker sig. Og så vil jeg også råde dig til ikke at lave hele rækken hen, altså hvis du skal brodere fx 10 hvid, så ikke brodere hvid i 20 tern og så brodere hvid igen et stykke, så ville jeg simpelthen vende tilbage til de sidste senere i arbejdet. Giver det overhovedet mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg broderede og lavede store perleplader (med små perler), lagde jeg opskriften på en jernplade (magnettavle fx) og havde så en lang lige magnet ovenpå som så lå fast = du er kommet dertil hvor magneten sidder, og det smarte er at den ikke rykker sig. Og så vil jeg også råde dig til ikke at lave hele rækken hen, altså hvis du skal brodere fx 10 hvid, så ikke brodere hvid i 20 tern og så brodere hvid igen et stykke, så ville jeg simpelthen vende tilbage til de sidste senere i arbejdet. Giver det overhovedet mening?

God idé med magnet, men jeg føler ikke lige for at gå ud og bruge penge på en magnettavle :badgirl

Det andet tror jeg gav mening. :) Altså noget med at tænkte i klynger i stedet for linjer? (Hvis det giver mening, haha). Det er vel nærmest det, jeg gør, ved at bruge flere farver på en gang - tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Respekt for, at du har lyst til at kaste dig ud i så stort et projekt :)

Bliver fedt at se det færdige resultat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt for, at du har lyst til at kaste dig ud i så stort et projekt :)

Bliver fedt at se det færdige resultat

Tak. :) Jeg har skam allerede flere gange tænkt, at jeg skulle have startet med et postkort :lolhit Men nu var det altså en julekalender, jeg ville have :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha hvor er du sød... Du ender med at bruge lige så lang tid på at brodere som at tage billeder og uploade ;) Glæder mig til at følge dit projekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeej! Nu ved jeg, hvad min sygemelding/barsel skal bruges på :)

Fedt projekt du har kastet dig ud i! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du om man kan få sådan nogen uden julemænd eller nisser på, men måske en med rensdyr eller julestjerner istedet?

Du er skisme sej bare sådan at springe ud i det, vil følge dit projekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha hvor er du sød... Du ender med at bruge lige så lang tid på at brodere som at tage billeder og uploade ;) Glæder mig til at følge dit projekt :)

Haha not likely :P Det tager laaaaaang tid at brodere :P Men det skal nok blive en lang tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeej! Nu ved jeg, hvad min sygemelding/barsel skal bruges på :)

Fedt projekt du har kastet dig ud i! :)

Tak tak :) Og ja, det er da alletiders sygemeldingsprojekt (medmindre du er sygemeldt med dårlig ryg/nakke og - som jeg - er slem til nærmest at krumme dig hele vejen omkring projektet :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du om man kan få sådan nogen uden julemænd eller nisser på, men måske en med rensdyr eller julestjerner istedet?

Du er skisme sej bare sådan at springe ud i det, vil følge dit projekt :)

Tak :kiss Og hyggeligt at du følger med :)

Jeg har ikke lige set nogen uden nisser :unsure Bellas broderi har nogle med bamser, men de har stadig nissehue på :unsure Men det må da findes med "bare" julestjerner også :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er da godt på vej allerede! :respekt nej jeg har heller ikke fundet nogen uden nisser eller julemænd på, desværre.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da godt på vej allerede! :respekt nej jeg har heller ikke fundet nogen uden nisser eller julemænd på, desværre.. :(

Jeg skal nok holde øjnene åbne, ellers kunne du evt prøve at skrive til hende der Bellas Broderi, måske har hun nogle kontakter? :)

Og tak :) Synes også, at det går ok hurtigt, men så kom jeg lige til at sammenligne det med at føde :P Og jo jo, det gjorde en smule mere ondt at føde, men havde det nu været en fødsel, så havde jeg været færdig nu :lolhit Og med et noget smukkere resultat, end jeg umiddelbart tror det her ender med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tak :) Og ja, det er da alletiders sygemeldingsprojekt (medmindre du er sygemeldt med dårlig ryg/nakke og - som jeg - er slem til nærmest at krumme dig hele vejen omkring projektet :rolleyes)

Jeg er heldigvis (i den her sammenhæng) sygemeldt med truende for tidlig fødsel pga. plukkeveer, så jeg skal bare holde mig i ro. Det må harmonere godt med broderi :)

Har du et link til der, hvor du har købt din pakke? For det virker noget smart sådan at købe det hele samlet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heldigvis (i den her sammenhæng) sygemeldt med truende for tidlig fødsel pga. plukkeveer, så jeg skal bare holde mig i ro. Det må harmonere godt med broderi :)

Har du et link til der, hvor du har købt din pakke? For det virker noget smart sådan at købe det hele samlet :)

Uhada :kram Men ja, broderi er da i hvert fald stillesiddende :D Og ja, jeg synes også det er rart med en samlet pakke, jeg kunne i hvert fald ikke overskue at finde og afmåle garn selv osv :wacko Jeg har købt her: http://www.bellabroderioghobby.dk/product.asp?product=324 Synes de har vildt mange søde mønstre :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Fårk et projekt du har gang i og skøn tråd.

Mette du er crazy :) på den gode måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tak for hjælpen hvor er de bare fine! Er især vild med den med snemanden :biglove kan i se hvordan jeg bestiller sådan en? Det kan jeg ikke lige lure..

Ej undskyld mette at jeg sådan spammer din tråd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fårk et projekt du har gang i og skøn tråd.

Mette du er crazy :) på den gode måde

Hehe tak. ^_^ Og ja, det er godt nok noget af et projekt. Især hvis man -som jeg - laver fejl ved hveranden farve :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tak for hjælpen hvor er de bare fine! Er især vild med den med snemanden :biglove kan i se hvordan jeg bestiller sådan en? Det kan jeg ikke lige lure..

Ej undskyld mette at jeg sådan spammer din tråd :(

Hehe det gør ikke noget :kiss

Hmm jeg kan heller ikke se, hvordan man bestiller :chin: Prøv at skriv til deres mail eller google produktnavnet (altså permin)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille spørgsmål til opskriften. Se lige her:

http://imgur.com/GEH2sSP

Farve 2800 er den sorte. Skal jeg mon lægge nogen betydning i at den har stiplet ramme, modsat de andre? Jeg tænker om det betyder stikkesting?

Flere steder på "kortet" er der også stiplede rammer, men ikke med sort farvekode. Skal jeg så lave korssting med farve OG stikkesting med sort? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER