Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

Orh nej! Nu får jeg jo også lyst (og det er jo ikke fordi jeg har 117 andre projekter vel?!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du sådan en her?

Det har jeg aldrig brugt :)

Undskyld Mette, men jeg låner lige din tråd til at rose Pumpkins for hendes blog. Hvor er den fin, du bliver straks smidt på listen over blogge jeg følger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Orh nej! Nu får jeg jo også lyst (og det er jo ikke fordi jeg har 117 andre projekter vel?!)

Haha jamen go for it! :D Du er jo hurtig med dine projekter :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld Mette, men jeg låner lige din tråd til at rose Pumpkins for hendes blog. Hvor er den fin, du bliver straks smidt på listen over blogge jeg følger.

Helt i orden men det er da ikke Pumpkins' blog, er det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1: Når du skal skifte farve, lader du bare en stump hænge på bagsiden, og tager den nye tråd i brug, som du gjorde med den første. De skal ikke bindes/hæftes etc. sammen

2: Du må brodere i den retning, du har lyst til, men jeg synes det er nemmest at brodere fra venste til højre og tilbage igen. Jeg broderer et halvt sting ad gangen (fx den streg, det går fra oppe i venstre hjørne til nede i højre hjørne - og så i næste firkant igen fra oppe i venstre hjørne og ned til højre hjørne) og når jeg er færdig med rækken af halve korssting, vender jeg om, og broderer tilbage igen, så jeg får den sidste halvdel med (altså den del, der går fra oppe i højre til nede i venstre). Giver det mening?

3: Du behøver ikke at starte præcist i midten, men du kan evt folde stoffet på midten, stryge det, så du får en tydelig kant, og så gøre det samme på den anden led. Så ved du hvor midten er, og så kan du tælle derfra :)

Enig i det hele. Har heller aldrig brugt en ramme til at brodere med. Synes det er mere besværligt, at man ikke kan bøje stoffet tæt på stingene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt i orden men det er da ikke Pumpkins' blog, er det? :unsure

Mon ikke hun mener "karlaskeamor" bloggen som linkes til i hendes signatur? ;)

Du er da godt igang Mette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke hun mener "karlaskeamor" bloggen som linkes til i hendes signatur? ;)

Du er da godt igang Mette :)

Ahh :D Jeg er på fra mobilen, så ser ikke signaturer :blush

Og jo tak, jeg synes faktisk det går udemærket :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jamen go for it! :D Du er jo hurtig med dine projekter :respekt

Haha, jo tak, men jeg finder på ligeså hurtigt.

Helt i orden men det er da ikke Pumpkins' blog, er det? :unsure

Jo som MissingLink skriver, så er det hendes blog fra signaturen - kan godt forstå hvis du blev forvirret. Jeg har selv en blog, så er lidt bloginteresseret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper og fastgør først overskudsgarn når jeg er færdig med HELE broderiet, ikke? Eller gør jeg det mellem hvert stykke garn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper og fastgør først overskudsgarn når jeg er færdig med HELE broderiet, ikke? Eller gør jeg det mellem hvert stykke garn?

Jeg gør det først til sidst. Det er det kedelige arbejde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør det først til sidst. Det er det kedelige arbejde :D

Men kommer alle de løse tråde så ikke til at være i vejen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, har lavet en fejl <_< Var ikke obs på en lille knude, det så har "efterladt" en løkke mens jeg har broderet videre.

http://imgur.com/ZasgFL1

Hvad er smartest? At lade den være og fæstne den sammen med alle de løse tråde til sidst, eller at trevle tilbage til der hvor fejlen er sket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er du nødt til at trevle op igen IMO ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kommer alle de løse tråde så ikke til at være i vejen? :unsure

Det synes jeg ikke. Jeg klipper dem bare så jeg ved de lige passer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at du har lavet en hel tråd for dette Mette, det er kun dig der ville gøre det :lol Men :respekt for projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom Brian og Mar hjem, min pjækkedag er slut og jeg får nok ikke lavet mere idag. Men jeg er også ok tilfreds :)

Jeg har nået at bruge én tråd garn og det ser sådan ud:

http://imgur.com/g8lqTKu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er du nødt til at trevle op igen IMO ;)

Det endte jeg også med, var bare bange for at ødelægge det hele, men det gik da :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg ikke. Jeg klipper dem bare så jeg ved de lige passer ;)

Ok, jeg prøver at lade dem være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at du har lavet en hel tråd for dette Mette, det er kun dig der ville gøre det :lol Men :respekt for projektet!

Andre har da også kreatråde :blush Jeg har bare ét stort projekt :D Men hvem ved, måske udvikler det sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er hoppet på igen her til aften :D Synes altså at alle de tråde bagpå bliver noget rod. Kan man ikke bare sy dem ind under det, som man lige har broderet med det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er hoppet på igen her til aften :D Synes altså at alle de tråde bagpå bliver noget rod. Kan man ikke bare sy dem ind under det, som man lige har broderet med det samme?

Det kan du godt. Men hvor tit skifter du da tråd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du godt. Men hvor tit skifter du da tråd?

Når den slipper op, eller hvis der er langt til næste sted, hvor jeg skal bruge den (mere end fem felter ca?)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser sådan her ud bagpå:

http://imgur.com/IR7Qgtd

Og det generer mig lidt. For trådene bliver "fanget" under stingene, og så kan jeg ikke skelne hvad der er fangede resttråde og hvad der er "spring". + jeg er lidt skeptisk overfor om jeg kan få de korteste af trådene tilbage på nålen :unsure

Hvad er ulempen ved at hæfte med det samme? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER