Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

Dagens fremskridt :)

70z9Vgr.jpg

Beklager at det vender på hovedet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bliver sååå fint! Du er da nået langt!

Jeg har totalt ondt i nakken og skuldrene i dag, fordi jeg åbenbart går liiiidt for meget op i projektet med at sy. Haha :lolhit bliver lidt besat af det, når jeg først går i gang. Vil bare videre og videre og viiiidere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver sååå fint! Du er da nået langt!

Jeg har totalt ondt i nakken og skuldrene i dag, fordi jeg åbenbart går liiiidt for meget op i projektet med at sy. Haha :lolhit bliver lidt besat af det, når jeg først går i gang. Vil bare videre og videre og viiiidere!

Tak :kiss

Og :kram for smerterne! Men jeg kender det bestemt godt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt :)

70z9Vgr.jpg

Beklager at det vender på hovedet :huh

Hvor er det nået langt.. Har du egentlig vist et billede af hvordan det endelige tæppe bliver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah :yay Kom du i gang med en også? :)

Nej jeg kom aldrig videre med det, men måske næste år :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nået langt.. Har du egentlig vist et billede af hvordan det endelige tæppe bliver?

Hmm det bliver jeg lige i tvivl om. Men det skulle gerne ende med at se sådan her ud:

bqpWsnV.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kom aldrig videre med det, men måske næste år :P

Hehe ellers kan du begynde nu og have det færdigt til næste år :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor bliver julekalenderen, når du er færdig? Har lidt svært ved at gennemskue, om det bliver en kæmpe kalender eller du broderer ret småt :D

Det er godt nok detajeret arbejde, men det er jo det smukke ved det. Vi har et helt sofastykke broderet af gamle københavn, som vi skal have op og hænge i stuen en dag. Det er C's farmor, der har broderet det, og hun lavede 1 til hver af hendes 3 børn. Sikke et kæmpe stort arbejde altså! :o Men det er så smukt med et detaljeret broderi :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor bliver julekalenderen, når du er færdig? Har lidt svært ved at gennemskue, om det bliver en kæmpe kalender eller du broderer ret småt :D

Det er godt nok detajeret arbejde, men det er jo det smukke ved det. Vi har et helt sofastykke broderet af gamle københavn, som vi skal have op og hænge i stuen en dag. Det er C's farmor, der har broderet det, og hun lavede 1 til hver af hendes 3 børn. Sikke et kæmpe stort arbejde altså! :o Men det er så smukt med et detaljeret broderi :biglove

Jeg tror nok at målene er 50x75. Det er sådan forholdsvist stort synes jeg :)

Hvad er er sofastykke? :) Lyder ellers flot. Min morfar lavede også de fiiiiiineste broderede billeder af skovområder og vandfald :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder i øvrigt broderi fri i aften. Mar blev puttet lidt sent og jeg er træt. Til gengæld regner jeg med at vende stærkt tilbage imorgen under VMD ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok at målene er 50x75. Det er sådan forholdsvist stort synes jeg :)

Hvad er er sofastykke? :) Lyder ellers flot. Min morfar lavede også de fiiiiiineste broderede billeder af skovområder og vandfald :biglove

Det er sådan et stort billede, der passer i størrelsen til at hænge over en sofa. Det er nok mellem 1 og 1,5 m bredt og nok 1/2 m højt. Et mega arbejde :o

Det lyder da også til at du ikke har valgt en lille kalender. Men den bliver super fin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan et stort billede, der passer i størrelsen til at hænge over en sofa. Det er nok mellem 1 og 1,5 m bredt og nok 1/2 m højt. Et mega arbejde :o

Det lyder da også til at du ikke har valgt en lille kalender. Men den bliver super fin!

Ihhhh det lyder fint :biglove

Og nej det er ikke en helt lille kalender, jeg har gang i. Håber godt nok at den bliver fin, for det tager laaaaaang tid :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går laaaaaangsomt :zzz

Sådan ser det ud nu:

9L1fs6p.jpg

Og hvis nogen tænker "der er da ikke sket noget siden sidst?", så forstår jeg det godt. Der ER sket lidt. Der er kommet en smule mere bælte (det sorte). Men det er det eneste. Der har bare lige været så meget andet (godt) her i weekenden, så det har sgu været sløjt med nålen <_<

Håber at kunne give den en skalle i næste uge :box Selvom jeg godt nok er begyndt at tænke, at jeg har god tid, eftersom den først bliver færdig næste år anyway :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, tænker lige noget...

Jeg drømmer om at få 4 børn, ikk'? Måske 5...

Og de skal SELVFØLGELIG have HVER deres egen kalender (pyyyh)

Og kalenderen er 50 cm bred... :chin:

Ergo skal vi have et hus med meget vægplads! 2 (,5) meter fri væg. Hmmm... Måske ikke helt realistisk :rolleyes

Nå, den tid, den sorg (glæde) :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, sikke en collage du så ender med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, tænker lige noget...

Jeg drømmer om at få 4 børn, ikk'? Måske 5...

Og de skal SELVFØLGELIG have HVER deres egen kalender (pyyyh)

Og kalenderen er 50 cm bred... :chin:

Ergo skal vi have et hus med meget vægplads! 2 (,5) meter fri væg. Hmmm... Måske ikke helt realistisk :rolleyes

Nå, den tid, den sorg (glæde) :lolhit

:D Du er simpelthen for sjov. Så kan man da tale om at tage bekymringerne på forskud :lolhit (og håber da for dig, det bliver dit største problem i livet ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, tænker lige noget...

Jeg drømmer om at få 4 børn, ikk'? Måske 5...

Og de skal SELVFØLGELIG have HVER deres egen kalender (pyyyh)

Og kalenderen er 50 cm bred... :chin:

Ergo skal vi have et hus med meget vægplads! 2 (,5) meter fri væg. Hmmm... Måske ikke helt realistisk :rolleyes

Nå, den tid, den sorg (glæde) :lolhit

Og så bliver næste udfordring at finde nogle i samme mål, som den første. Det var svært nok at finde to i ens mål og nogenlunde samme stil til tvillingerne.

Men som du siger, den tid den glæde ;) Nu skal du jo også først lige have børnene - og huset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skal vi bare tapetsere med julekalendere :lolhit Eller også får de fuldstændigt forskellige kalendere og må have dem på værelset. Eller dele den jeg er i gang med nu og få hver sin sok. Bum bum, det finder jeg ud af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et fint arbejde du er i gang med. Det kribler også helt i mine fingre for at komme i gang med at brodere igen ;-)

Når jeg broderer, plejer jeg at lave hjælpetråde med en kontrasttråd i sytråd. Så jeg markerer 10x10 tern - det plejer som regel at passe med de ekstra tykke linjer der er i opskriften/mønsteret. Indrømmet, det er et stort arbejde, og man skal helst tjekke et par gange at man sætter tråden rigtigt. Men når det så er gjort, så er det bare lige ud af landevejen med at brodere, og man kan begynde hvor man lige har lyst på broderiet. Jeg kan f.eks. godt lide at færddiggøre en farve af gangen ;-) Så jeg tager de farver jeg synes dominerer arbejdet mest først, så virker det som om det går hurtigere og hurtigere med at brodere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et fint arbejde du er i gang med. Det kribler også helt i mine fingre for at komme i gang med at brodere igen ;-)

Når jeg broderer, plejer jeg at lave hjælpetråde med en kontrasttråd i sytråd. Så jeg markerer 10x10 tern - det plejer som regel at passe med de ekstra tykke linjer der er i opskriften/mønsteret. Indrømmet, det er et stort arbejde, og man skal helst tjekke et par gange at man sætter tråden rigtigt. Men når det så er gjort, så er det bare lige ud af landevejen med at brodere, og man kan begynde hvor man lige har lyst på broderiet. Jeg kan f.eks. godt lide at færddiggøre en farve af gangen ;-) Så jeg tager de farver jeg synes dominerer arbejdet mest først, så virker det som om det går hurtigere og hurtigere med at brodere ;-)

Ej hvor smart :) Tror dog efterhånden at jeg er nået så langt, at jeg kan støtte mig op af det jeg har og så gider jeg måske ikke bruge tiden på hjælpetråde :blush Men det kunne godt være noget, jeg gjorde næste gang måske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens fremskridt:

aVfwKvg.jpg

Et godt stykke bælte og et lille stykke ryg. Det er jeg ok tilfreds med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er godt nok kommet langt efterhånden. Og hvor ser det godt ud!

Det kribler helt i fingrene for at komme til brodere igen. Måske jeg alligevel skulle give mig i kast med det? Tænke, tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder den hjemmeside, hvor du har købt den julekalender Barbamama??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor smart :) Tror dog efterhånden at jeg er nået så langt, at jeg kan støtte mig op af det jeg har og så gider jeg måske ikke bruge tiden på hjælpetråde :blush Men det kunne godt være noget, jeg gjorde næste gang måske :)

Det er jo også helt op til en selv - heldigvis ;-)

Jeg arvede en masse broderier og nogle af dem var der lavet hjælpetråd i - det var jo vildt smart, så jeg gik lystigt igang. Har fortrængt hvor langt jeg nåede, men på et tidspunkt opdagede jeg at en af "søjlerne" var 11 tern bred i stedet for kun 10! ARGH siger jeg bare ;-) Så jeg plejer selv at tripletjekke at jeg har sat trådene rigtigt ;-) Jeg har været mere perfektionistisk end jeg er nu, så der blev pillet op ved den mindste lille fejl. Nu er jeg blevet for doven ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er godt nok kommet langt efterhånden. Og hvor ser det godt ud!

Det kribler helt i fingrene for at komme til brodere igen. Måske jeg alligevel skulle give mig i kast med det? Tænke, tænke...

Tak :kiss

Og du skal da bare i gang :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER