tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Ork hvor bliver jeg harm når jeg ser luksusfælden, hvordan kan man tjene til sammen 37.000 pr måned efter skat og så aligevel ikke få økonomien til at hænge sammen og dermed optage gæld og kviklån for at betale regninger. Jeg er i chok.

Hvis man nu har været vant til at have en meget højere indkomst, kan det måske føles som få penge. Jeg siger ikke på nogen måde, at det er ok at leve af kviklån, men for os ville 37.000 heller ikke være voldsomt mange penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vejret som betyder alle mine planter i køkkenhaven er væltet på grund af nattens regn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu har været vant til at have en meget højere indkomst, kan det måske føles som få penge. Jeg siger ikke på nogen måde, at det er ok at leve af kviklån, men for os ville 37.000 heller ikke være voldsomt mange penge.

Okay, kan sef. Godt se at det afhænger af hvad man er vandt men at bruger 37% af sin indkomst på cola, slik, Chips, fast fod, smøger og poker for så derfor ikke kunne betale sine regninger. Det er det der kan gøre mig harm. Men det handler så os om hvordan man bosætter sig. Pt så lever vi for 14.000 kr og det dækker altfra husleje og andre faste udgifter og så til mad bleer og MME. Men vores bolig udgifter er os ret lave 5.000 ink el og vand og vi har 220 kvm stuehus på landet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejret som betyder alle mine planter i køkkenhaven er væltet på grund af nattens regn.

Min køkkenhave jubler over der er kommet vand, denstorebagedyst spg, gad vide om den er druknet i stedet for hahaha. Men øv med dine planter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, kan sef. Godt se at det afhænger af hvad man er vandt men at bruger 37% af sin indkomst på cola, slik, Chips, fast fod, smøger og poker for så derfor ikke kunne betale sine regninger. Det er det der kan gøre mig harm. Men det handler så os om hvordan man bosætter sig. Pt så lever vi for 14.000 kr og det dækker altfra husleje og andre faste udgifter og så til mad bleer og MME. Men vores bolig udgifter er os ret lave 5.000 ink el og vand og vi har 220 kvm stuehus på landet).

Ja, så handler det vist mere om dårlig prioritering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg stadig er syg. Har det virkelig dårligt og har sovet det meste af min weekend væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At L kun har købt en lille cola til mig <_< hvordan kan man dog tro at det er nok ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt igennem ked af det og føler ikke at jeg har nogen at tale med om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt igennem ked af det og føler ikke at jeg har nogen at tale med om det.

Sammenbragt cirkus? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt igennem ked af det og føler ikke at jeg har nogen at tale med om det.

Jeg er kun et tastatur væk :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt igennem ked af det og føler ikke at jeg har nogen at tale med om det.

Øv det lyder ikke rart. Kram til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork hvor bliver jeg harm når jeg ser luksusfælden, hvordan kan man tjene til sammen 37.000 pr måned efter skat og så aligevel ikke få økonomien til at hænge sammen og dermed optage gæld og kviklån for at betale regninger. Jeg er i chok.

Uh hvem der bare havde 37.000 efter skat!! Så ku man jo en ret så stor opsparing!

Jeg synes ofte at jeg bliver forarget over, hvad de mennesker der er med, bruger af penge... Og det er så synd for den anden part, hvis det kun er den ene som ik har styr på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt igennem ked af det og føler ikke at jeg har nogen at tale med om det.

:kram du har os på Bk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sammenbragt cirkus? :kram2

Både det og det faktum at jeg bare ikke fungerer "normalt" Hvis nogen gider definere hvad normalt er....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvem der bare havde 37.000 efter skat!! Så ku man jo en ret så stor opsparing! .

Det kommer nok ret meget an på, hvor man bor, og dermed hvad man betaler i husleje ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har meget lyst til voksentid/mig-tid/Nintendo-tid, men er så træt, at jeg nok burde gå i seng samme tid som ungerne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til svigerfars fødselsdag i går. Er inviteret til kl 14, og da de bor en times kørsel væk, har vi orienteret dem om, at vi ikke er der kl 14, da Noah skal sove til middag. Vi skriver ca 13.30 at vi kører, og de bare kan gå i gang.

Vi ankommer ca 14.40, og da har de allerede spist både boller og lagkage! De har selvfølgelig levenet til os, men så kan vi sidde der og spise helt alene.

Helt fair de begynder på bollerne, det kan jeg sagtens forstå. Men at de også er færdige med at spise lagkage på under tre kvarter!? Forstår ikke helt hvad de havde så travlt med? :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi skulle ind på min mands arbejde og aflevere noget. Det kom han så i tanke om, lige da bassen skulle puttes. Så måtte han jo bare sove i bilen og blive vækket tre gang :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi skulle ind på min mands arbejde og aflevere noget. Det kom han så i tanke om, lige da bassen skulle puttes. Så måtte han jo bare sove i bilen og blive vækket tre gang :klap

Kunne manden ikke bare køre selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne manden ikke bare køre selv?

Han kan ikke køre bil pt. Han må slet ikke bøje benet pga alt det hud, de har fjernet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith keder sig tydeligvis hjemme med mor og far - hun har simpelthen været så strid idag, jeg glæder mig bare rigtig meget til at sende hende afsted imorgen og føler mig så ussel for at ville sende hende afsted imorgen :boo

Og så burde jeg løbe, men orker det ikke, så det må blive imorgen i stedet..

Bare en :numse dag med ekstra :numse og :klap på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kan ikke køre bil pt. Han må slet ikke bøje benet pga alt det hud, de har fjernet.

Nåh for dælen :(

Og :kram :kram :kram for det i øvrigt - det tror jeg ikke at jeg fik skrevet den anden dag :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith keder sig tydeligvis hjemme med mor og far - hun har simpelthen været så strid idag, jeg glæder mig bare rigtig meget til at sende hende afsted imorgen og føler mig så ussel for at ville sende hende afsted imorgen :boo

Og så burde jeg løbe, men orker det ikke, så det må blive imorgen i stedet..

Bare en :numse dag med ekstra :numse og :klap på :(

Stort :kram til dig! Hyg dig i sofaen med varm kakao. Måske kommer du afsted i morgen istedet :)

Og det er ikke tarveligt, at du glæder dig til at sende hende afsted. Sådan tror jeg, der er mange, der har det. Da jeg arbejdede i bh, havde vi jævnligt forældre, som ringede og spurgte, om de måtte aflevere deres børn i ferien. De kedede sig derhjemme! Det er vist ret normalt at føle som du gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh for dælen :(

Og :kram :kram :kram for det i øvrigt - det tror jeg ikke at jeg fik skrevet den anden dag :kiss

Tak, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vel reelt set deromkring... Men vi har så også prioriteret 2 biler, hus, betaler fuld pris for 2 institutioner osv. Altså vi klager ikke, kan opspare et pænt beløb fordi vores udgifter er lavere end vores indtægt, men rige eller højtlønnede er vi nu ikke ;-)

Jeg er kommunalt ansat med en... Lav løn for mit fag, omend jeg vidst er noget lavere lønnet end gennemsnittet af faglærte herinde, og min mand er ufaglært ;-)

Men altså, vi klager ikke og har bestemt ikke brug for luksusfælden ;-) men det er altså ikke nødvendigvis højtlønnede ;-)

Det var deres måde at prioritere deres penge altså på fastfood, poker, smøger og cola/slik der foragerede når de havde så mange penge til rådighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.