tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Jeg er helt enig her.. Min mand og jeg blev enige om at vi ikke vil være "mor og far" for vores hund, da vi fik ham. Vi er glade for ham og han er total en del af familien, men ikke vores "barn".. Og det gør ondt i mine ører, når andre kalder os mor og far for hunden :prik

Mine forældre er især slemme til det. De er mor og far for min hund (den blev boende, da jeg flyttede hjemmefra) og kalder mig for storesøster. Stoooop nu altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er jeg. Mit problem er, at tager jeg til den fødselsdag, så kan jeg ikke overskue at være sammen med nogen dagen efter/de følgende dage - og "nogen" gælder altså også J og W :(

Helt generelt orker jeg meget mindre efter jeg er blevet mor - fordi jeg bliver meget fyldt op af at være sammen med W (ok det lyder skrækkeligt på skrift, jeg håber du kan forstå det som det er :) ).

Lige nu koster det mig meget energi at beslutte om jeg gør det ene eller andet. Når først jeg evt for skrevet at jeg ikke kommer, så kan jeg godt slippe den. Men JA selvfølgelig fylder det for mig at skuffe et andet menneske. Åh det er så svært. Jeg ville ønske at jeg kunne blive bedre til at mærke ordentligt efter til at starte med.

Jeg forstår - jeg ved hvordan du har det!

Min psykolog lærte mig også at sige 'må jeg lige vende tilbage?' når nogle spørger om noget. For jeg var også ekspert i at sige ja med det samme og så fortryde. Det hjælper, for så har man ikke lovet noget og kan med god samvittighed tillade sig at sige nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuha! B, E og jeg er taget på shopping og inde i Salling siger de pludselig over radioen til medarbejderne at de har en "kode rød" og bagefter til kunderne at der "er opstået en kritisk situation og at de beder alle forlade varehuset stille og roligt". For helvede jeg blev bange! Brian mener at det er falsk alarm eller en lille ting, eftersom vi kun så to brandbiler udenfor, men jeg tænkte straks terror, bomber, gidseldrama, psykopater og på Tulles liv og om Valdemar skulle være forældreløs nu. Føj for satan da...! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo, der er skam også enig, men det hænger mig bare langt ud af halsen at blive kaldt for min kats mor. Nej, jeg er dens ejer og passer og plejer den.

 

Det synes jeg også er helt fair, hvis man gerne vil have sig frabedt at blive kaldt. Det kan blot ikke rigtig hidse mig op personligt, der er vores grænser jo forskellige :) Jackson Galaxy, hvis programmer vi ofte har set herhjemme, refererer til menneskene som 'cat guardians', hvilket jeg egentlig synes, er super rammende og beskrivende, for det er jo netop det man er. Det ændrer dog ikke på at vi er 'mor og far' for vores katte herhjemme. Af den simple årsag at det er lidt lettere at sige end 'cat guardians' hver gang :p Lige så ofte bliver min mand refereret til som 'den store mand' (da en af vores katte synes at han er meget stor og voldsom og altid er nervøs omkring ham). Jeg tror dog til gengæld at jeg ville synes at det var mærkeligt, hvis andre end min mand og jeg indbyrdes refererede til hinanden som 'mor og far' :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke kan få mig selv til at logge ud af BK, selvom det bare gør mig i dårligt humør i dag. Så dumt altså :rolleyes Er det noget med noget afhængighed? :unsure

Åh ja, afhængighed. Det mener manden i den grad jeg er, og tja der sku nok noget om snakken hihihihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde Maja :kiss

Svigermor sagaen er vist ved at være en overstået kapitel. Jeg har hukommelsestab hvis man kan sige det sådan, i hvert fald er sort hul, for jeg kan ikke huske hvad jeg har sagt og hvad hun har sagt eller om jeg overhovedet har sagt noget og bare gik... Men vi snakker pænt til hinanden som vi plejer og hun fortsætter; i kan jo ligeså godt.... Og næste gang gør i nok... Men de hele er jo min skyld åbenbart. For min svigermor tror ikke vi vil se dem mere og kan åbenbart ikke tage i byen mv :( Er faktisk ligeglad og så alligevel ikke. Har bare slet ike overskud til at tage mig af det...

Jeg føler bare ikke jeg rækker til og I næste uge har jeg drengene alene hele ugen. Jeg har flere gange bedt manden om at holde ferie mens Marius har ferie, men heller ikke denne gang blev jeg hørt. De stresser mig utroligt meget og jeg ved slet slet ikke hvordan jeg skal få dagene til at hænge sammen. Hvis bare Marius ville lytte efter hvad der bliver sagt. Jeg føler mig sq som en dårlig og sur mor, der ikke laver andet end at skælde ud og så ender jeg i sidste ende med at sidde og tude :(

Ja det var situationen i korte træk. Ville gerne snakke, men jeg kan heller ikke overskue køreturen pt.

Ej Anita dog, det lyder da overhovedet ikke godt :kram

Du må altså endelig sig til hvis du har brug for at snakke eller komme lidt ud. Jeg er jo lige i nærheden (dog ikke i weekenden) og du skal både være velkommen her eller også kan jeg kigge forbi dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, jeg er træt af at jeg hele tiden at skulle forklare hvorfor min barsel allerede slutter selvom Klaudia kun er 4 mdr, og at hun skal begynde i dp til oktober. Når ens drømmejob kommer flyvende forbi så siger man ikke nej. Det er en fast stilling uden vagtforpligtigelser på det sygehus vi bor tættest på. Faste stillinger hænger ikke på træerne. Suk, jeg er bare træt af det, jeg har dårlig samvittighed nok i forvejen over at hun allerede skal i dp som 6 mdrs og at jeg allerede begynder og arbejde når hun er 4 mdr. Heldigvis er det planen at manden har fri så han kan være sammen med hende, og ellers er der 3 hold bedsteforældre der gerne vil hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, afhængighed. Det mener manden i den grad jeg er, og tja der sku nok noget om snakken hihihihi

 

Ja ikke? ;)

 

Suk, jeg er træt af at jeg hele tiden at skulle forklare hvorfor min barsel allerede slutter selvom Klaudia kun er 4 mdr, og at hun skal begynde i dp til oktober. Når ens drømmejob kommer flyvende forbi så siger man ikke nej. Det er en fast stilling uden vagtforpligtigelser på det sygehus vi bor tættest på. Faste stillinger hænger ikke på træerne. Suk, jeg er bare træt af det, jeg har dårlig samvittighed nok i forvejen over at hun allerede skal i dp som 6 mdrs og at jeg allerede begynder og arbejde når hun er 4 mdr. Heldigvis er det planen at manden har fri så han kan være sammen med hende, og ellers er der 3 hold bedsteforældre der gerne vil hjælpe.

 

Jeg kan sagtens forstå din begrundelse for at vælge som du gør. Man kan ikke bare vælge og vrage hvad jobs (og især faste stillinger) angår. Hvis du ikke greb muligheden nu, så ville du måske blive nødt til senere at sige ja til noget, som lå meget længere væk. Hvilket ville give dig længere transporttid og måske ville betyde at jeres datter så skulle tilbringe længere tid per dag i pasning ude. Og jeg synes heller ikke at man skal undervurdere betydningen af, på sigt at have en mor som er glad og tryg i sit job :)

 

Havde det været mere optimalt, hvis du lige havde kunnet vente lidt med at tiltræde i jobbet? Ja, måske. Men jeg synes at du vælger det rigtige for din familie på sigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Suk, jeg er træt af at jeg hele tiden at skulle forklare hvorfor min barsel allerede slutter selvom Klaudia kun er 4 mdr, og at hun skal begynde i dp til oktober. Når ens drømmejob kommer flyvende forbi så siger man ikke nej. Det er en fast stilling uden vagtforpligtigelser på det sygehus vi bor tættest på. Faste stillinger hænger ikke på træerne. Suk, jeg er bare træt af det, jeg har dårlig samvittighed nok i forvejen over at hun allerede skal i dp som 6 mdrs og at jeg allerede begynder og arbejde når hun er 4 mdr. Heldigvis er det planen at manden har fri så han kan være sammen med hende, og ellers er der 3 hold bedsteforældre der gerne vil hjælpe.

Jeg startede selv, da C var 7 måneder, da jeg ellers ikke var garanteret et job.

C startede i dp med 6,5 måned og hun blomstrede rigtig meget af den tidelige start, så du skal ikke have dårlig samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modermærkekræft :boo

Åh nej dog :kiss :kram2

Hvem er ramt - dig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modermærkekræft :boo

 

Ej søde dog :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modermærkekræft :boo

Hvem? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej dog :kiss :kram2

Hvem er ramt - dig? :unsure

Hvem? :unsure

Min mand. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres beskeder allesammen :kram2 Jeg kan ikke quote, da jeg er på mobilen. Vi kørte hjemmefra kl 9 imorges og kørte til Aalborg og har været i zoo med mine forældre og min søster og hendes familie og er først kørt derfra nu.

Jeg sad og snakkede lidt med min mor om det hele og jeg har i hvert fald hele hendes opbakning :glad

Jeg håber også jeg bliver positiv overrasket med at være hjemme med Julius og Marius i næste uge. Vi har jo heldigvis legepladsen som nærmeste nabo. Min JM ringede mens vi var i zoo og fik en snak med hende i tlf så nu er min tid på fredag aflyst. Så nu stresser den mig ikke ;) Hun var så glad for at høre hvor godt min plan var fuldt og hvor meget jeg havde følt det som en ok oplevelse. Så vi blev enige om det ikke var nødvendig at komme om en uge :)

Og Nina. Jeg vil gerne mødes og snakke. Også fordi jeg ikke kan blive gode venner med den vikle...

Men igen tusind tak for kram allesammen. Det betyder mere end i aner. Jeg har en masse at arbejde med og en god næste uge vil gøre rigtig godt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuha! B, E og jeg er taget på shopping og inde i Salling siger de pludselig over radioen til medarbejderne at de har en "kode rød" og bagefter til kunderne at der "er opstået en kritisk situation og at de beder alle forlade varehuset stille og roligt". For helvede jeg blev bange! Brian mener at det er falsk alarm eller en lille ting, eftersom vi kun så to brandbiler udenfor, men jeg tænkte straks terror, bomber, gidseldrama, psykopater og på Tulles liv og om Valdemar skulle være forældreløs nu. Føj for satan da...! :boo

Føj hvor uhyggeligt! Fik I nogen forklaring senere? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres beskeder allesammen :kram2 Jeg kan ikke quote, da jeg er på mobilen. Vi kørte hjemmefra kl 9 imorges og kørte til Aalborg og har været i zoo med mine forældre og min søster og hendes familie og er først kørt derfra nu.

Jeg sad og snakkede lidt med min mor om det hele og jeg har i hvert fald hele hendes opbakning :glad

Jeg håber også jeg bliver positiv overrasket med at være hjemme med Julius og Marius i næste uge. Vi har jo heldigvis legepladsen som nærmeste nabo. Min JM ringede mens vi var i zoo og fik en snak med hende i tlf så nu er min tid på fredag aflyst. Så nu stresser den mig ikke ;) Hun var så glad for at høre hvor godt min plan var fuldt og hvor meget jeg havde følt det som en ok oplevelse. Så vi blev enige om det ikke var nødvendig at komme om en uge :)

Og Nina. Jeg vil gerne mødes og snakke. Også fordi jeg ikke kan blive gode venner med den vikle...

Men igen tusind tak for kram allesammen. Det betyder mere end i aner. Jeg har en masse at arbejde med og en god næste uge vil gøre rigtig godt for mig :)

Dejligt at I har haft en god dag og så finder vi da bare lige et godt tidspunkt i næste uge :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj hvor uhyggeligt! Fik I nogen forklaring senere? :kram2

Næh intet :unsure Tak for kram. :kiss Det var sikkert ikke noget, men puha en forskrækkelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ikke? ;)

 

 

Jeg kan sagtens forstå din begrundelse for at vælge som du gør. Man kan ikke bare vælge og vrage hvad jobs (og især faste stillinger) angår. Hvis du ikke greb muligheden nu, så ville du måske blive nødt til senere at sige ja til noget, som lå meget længere væk. Hvilket ville give dig længere transporttid og måske ville betyde at jeres datter så skulle tilbringe længere tid per dag i pasning ude. Og jeg synes heller ikke at man skal undervurdere betydningen af, på sigt at have en mor som er glad og tryg i sit job :)

 

Havde det været mere optimalt, hvis du lige havde kunnet vente lidt med at tiltræde i jobbet? Ja, måske. Men jeg synes at du vælger det rigtige for din familie på sigt :kram2

 

Jeg startede selv, da C var 7 måneder, da jeg ellers ikke var garanteret et job.

C startede i dp med 6,5 måned og hun blomstrede rigtig meget af den tidelige start, så du skal ikke have dårlig samvittighed.

 

tak hvor i søde, det var lige det jeg havde brug for at høre fra andre, for selvom det er jeg siger til mig selv så betyder det mere når andre siger det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram

Heldigvis er det da en kræftform som i langt de fleste tilfælde kan behandles forholdsvis let. Alt efter hvilken type, er det nok at fjerne de syge celler, og jeg tror det er ret sjældent at det bliver et sådant langvarigt livstruende forløb :kram

Men derfor er det da noget bæ uanset :kram

Tak :kiss Forhåbentlig er det hele væk nu, men man får da godtnok et chok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand. :(

Åh nej dog :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver så forarget over unge piger i min terminsgruppe :gal

En har været til selvbetalt ts scanning og har set hjerteblink. Men har nu ringet til lægen og bedt om ts scanning fordi hun synes symptomerne kommer og går . Hun undlader så bare at fortælle at hun har fået en scanning!

Og kan ikke helt se det forkerte i sin handling.

Det er da rigtig dyrt for systemet på den måde. :gal

:gal Må karma ramme hende i bumsen og hun bløder og kan ikke få en tid før om nogle dage fordi der ikke er tid!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand. :(

Kæmpe :kram jeres vej. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand. :(

Uh det er jeg ked af at høre :(

Men han er i de rigtige hænder nu - det er opdaget og de kan gøre noget ved det (eller har de allerede kan jeg læse? :unsure)

En masse tanker til jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Forhåbentlig er det hele væk nu, men man får da godtnok et chok :(

Min mand fik fjernet et der var kræft i november sidste år, det skal bare følges tæt. Men det er en forskrækkelse :kram også en reminder om, at man går til lægen når man er i tvivl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.