tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

At vi har rørskade og må lukke for vandet i nat :prik

At min svigermor har sagt noget for 1,5 uge siden og det har bare ødelagt min tro på min evne som at være ordentlig mor for Marius total. Ligesom om jeg ikke er usikker nok :boo Og jeg bruger alt for meget krudt på at tænke på det end jeg overhovedet burde :( For JEG burde jo vide bedst og JEG gør mit BEDSTE... Godt det snart er hverdag. Har vist brug for en pause fra dem. Sommetider bor de bare for tæt på os...

Du er en god mor! BASTA!!!! Lyt til Stephie (hun er en meget klog kvinde ;) ) og din søster (som om nogen kender din forældre evne) - jeg har mødt dig og din dejlige dreng en del gange efterhånden og jeg har ikke set noget der tyder på andet end at du er en kærlig mor der gør sit ypperste for at din dreng har det godt!!! Hvad kan nogen forlange mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er en god mor! BASTA!!!! Lyt til Stephie (hun er en meget klog kvinde ;) ) og din søster (som om nogen kender din forældre evne) - jeg har mødt dig og din dejlige dreng en del gange efterhånden og jeg har ikke set noget der tyder på andet end at du er en kærlig mor der gør sit ypperste for at din dreng har det godt!!! Hvad kan nogen forlange mere?

Hehe, tak Maja :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 3 dage tilbage af ferien og hele dagen har det lagt som en dementor agtig skygge bagerst i min bevidsthed :( jeg er bare dyster!!! Tænk at tælle ned til sidste arbejdsdag allerede :( det er sølle 3 mdr!!! Jeg vil bare SÅ gerne kunne glæde mig til at komme igang igen men det stress jeg mærkede til i månederne op til ferien har virkelig sat sig i mig! Selvom jeg ved at 1/3 af arbejdsbyrden fjernes fra mine skuldre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, tak Maja :kiss

Men det syntes jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vikle, men den kan kun bruges, hvis jeg går rundt, han vågner så snart jeg sætter mig. Tror du han føler sig hørt selvom han bliver ved med at græde? Men tusind tak for gode råd :kiss

:kram

Er helt enig i at bare man reagere på gråden, så er det ok, men det er stadig super hårdt.

Kan du ikke give far, slyngen på og så give I en af dine brugte bluser som nusse klud og tryghed?

Bare et forslag, hvis det ikke allerede er forsøgt...

Alternativt skal i måske prøve at tagesutte kampen, og så på et tidspunkt hvor du ved han er mæt, nægte han brystet og igen og igen tilbyde sut i stedet.

Min vennindes datter gjorde det samme, der rådede deres sp dem til at far skulle tage hende og uanset hvor meget hun græd, skulle han bare blive ved med at røve at trøste, holde tæt, gå rundt, nynne osv.. Og så starte med 10 min og så udbygge med 5 min om dagen, der gik en 14 dages tid, og pludselg accepterede hun sin far også så min veninde kunne få en pause, med det var med skrig og skrål i de 14 dage.

Men i kender ham bedst, så hvis i ved det ikke kommer til at virke, så se bort fra ovenstående.

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih guder en hård morgen. Caroline var meget, meget ked af det og skreg, græd, lagde sig ned, slog mig, ville ikke have at jeg skulle nærme mig, ville kramme med mig, ville ikke, ville kun have sin far. Jeg blev ikke sur eller vred, men lod hende være til sidst, og forsøgte så at aflede da vi skulle afsted. Heldigvis, ville hun lege med dukke da hun kom i VS og vi fandt en som de så vinkede med. Så hun smilede faktisk... Men øj, det var strengt. Jeg ved godt det er fordi hun udvikler sig, og der sker meget i hjernen på hende... Men jeg bliver sååå ked af det.


 


I dag henter B hende. Ved hun bliver lykkelig :-)


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram allesammen :kram2 Jeg er bare for god til at tænke over tingene. Har bare fået at vide at jeg ikke skælder Marius nok ud. Måske det forkerte ord at bruge. Men min svigermor mener at det er min mand der tager alle konflikterne med Marius og derfor er Marius hårdere ved sin far mht at nive, kradse mv... Men jeg tager nu også min del af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram allesammen :kram2 Jeg er bare for god til at tænke over tingene. Har bare fået at vide at jeg ikke skælder Marius nok ud. Måske det forkerte ord at bruge. Men min svigermor mener at det er min mand der tager alle konflikterne med Marius og derfor er Marius hårdere ved sin far mht at nive, kradse mv... Men jeg tager nu også min del af det...

Hun skal da overhovedet ikke blande sig i hvordan i fordeler opdragelsen! Harpe... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel: luksusproblem ;)

Men puha. Kan godt mærke, at der ikke er en opfølger til "tumlingekalenderen" og at jeg derfor ikke længere har et fysisk sted at skrive Valdemars udvikling i :( Det føles lidt underligt tomt rehab-agtigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida der har alt for meget krudt i rumpen idag :p

Hun er over alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at han er taget ved kejsersnit? Hvis du ikke har haft ham forbi en spædbarns-kiropraktor kunne det måske være et bud.

Jo, han er taget ved akut kejsersnit :( vi går til kiropraktor med ham, og den dag vi har været afsted er guld, Men dagen efter er det, det samme. Han har tydeligvis ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja bestemt :) Jeg tror ikke, det handler om at tænke, men om at han kan fornemme kærligheden, varmen og omsorgen :) Det batter helt sikkert :)

Jeg håber, at du har ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil han slet ikk tag en sut?

Kender det selv fra min søn. Han nægtede en sut og brugte mig. Men ligeså stille hen af vejen lærte han at bruge sut.

Det skader ikke at han græder - det er hans måde at kommunikerer på. Så længe han mærker og hører at du er der, så er han tryg.

At han skriger i barnevognen skyldes nok at han ikke er så vant til den og ikk forbinder den med tryghed. Der kan du evt. Putte ham med en stofble der lugter af dig.

Men kæmpe knus - det er hårdt når det står på.

Nogle gange vil han godt, især hvis der er lidt mm på, men han har svært ved at holde den i munden, fordi han skriger så meget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tænkte jeg også vikle i forhold til når han er vågen. Vikle er godt - de kan nærmest ikke sidde der for meget.

Det tror jeg helt sikkert. Det hjælper (og hjalp også den gang) for mig at sige det højt "Jeg er her for dig, jeg passer på dig, jeg elsker dig. Jeg kan godt høre at du er ked af det, jeg passer på dig." William havde nogle gange (tit) brug for ligesom at skrige ud i mine arme, han havde ikke brug for andet end at jeg magtede at være der for ham UDEN at jeg lod mig påvirke for meget.

Hvad med at vikle ham i dynen? Det gjorde vi og det var guld værd. Vi lagde ham skråt med hovedet på det ene hjørne og fødderne pegende ned mod mod satte hjørne, så den smalle del omkring og så den lange.

I forhold til underholdning/stimulering, fik jeg af SP afvide at ca 5 minutter var rigeligt af gangen. Så pause og så lidt igen. Og pausen skulle være længere end 5 minutter.

Du tænker sikkert allerede over det. Men at have besøg/være på besøg/indkøb/være ude/være i bad osv osv gjorde det værre for William - og måske også for jeres dreng? Man skal jo ikke isolere sig, men jeg har altså begrænset det meget. Fx prøver vi stadig at holde fast i MAKS en aftale/udflugt pr weekend. Og da William var under 1 år havde jeg reglen at jeg maks gik ud (altså og var til noget, jeg gik ofte tur ) 2 hverdage om ugen.

Jeg vil også anbefale dig nogle cd'er af Raymond Lap - han har lavet noget klassisk musik med babylyde som er afstressede for babyer (og mødre). William gad godt at ligge på dyne foran anlægget og høre det. Biblioteket har dem.

Har prøvet i dag og sige, at jeg er her for ham. Det hjalp mig utroligt meget :super har du gode binde muligheder for en fast vikle?

Dyne, tæppe og stofble er prøvet som svøb, men han koger simpelthen i det.

Ja, har fundet ud af, at han ikke kan klare ret mange indtryk. Vi er kun ude af lejligheden når han skal til læge/på sygehuset. Mangler forresten stadig min 8 ugers, ups :(

Tak for tip om cd, den vil jeg se om vi kan få lånt :) Tusind tak for alle dine gode råd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skruk:

Først og fremmest KÆMPE :kram

Stephie siger noget MEGET klogt lyt til hende!

Og så vil jeg også foreslå SPÆDBARNS kiropraktor!

En tur til lægen

Zoneterapi

Kraniosekral terapi (staves?)

Vikle

Det er hvad jeg har hørt rent faktisk har hjulpet (kiropraktor hjalp os).

Mærk efter i dig selv og tag det du kan bruge og drop resten - ingen ved noget som helst bedre end dig!!!

Tusind tak for kram :kiss vi er i behandling ved en kiropraktor, men det tager tid. Desværre har han også lidt meget gennem graviditeten pga min stress :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Er helt enig i at bare man reagere på gråden, så er det ok, men det er stadig super hårdt.

Kan du ikke give far, slyngen på og så give I en af dine brugte bluser som nusse klud og tryghed?

Bare et forslag, hvis det ikke allerede er forsøgt...

Alternativt skal i måske prøve at tagesutte kampen, og så på et tidspunkt hvor du ved han er mæt, nægte han brystet og igen og igen tilbyde sut i stedet.

Min vennindes datter gjorde det samme, der rådede deres sp dem til at far skulle tage hende og uanset hvor meget hun græd, skulle han bare blive ved med at røve at trøste, holde tæt, gå rundt, nynne osv.. Og så starte med 10 min og så udbygge med 5 min om dagen, der gik en 14 dages tid, og pludselg accepterede hun sin far også så min veninde kunne få en pause, med det var med skrig og skrål i de 14 dage.

Men i kender ham bedst, så hvis i ved det ikke kommer til at virke, så se bort fra ovenstående.

:kram :kram :kram

Tusind tak for dit input :) vi tager helt sikkert sutte kampen, tror bare vi venter til efter kiropraktor forløbet er slut. Men yderst brugbare tips :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, han er taget ved akut kejsersnit :( vi går til kiropraktor med ham, og den dag vi har været afsted er guld, Men dagen efter er det, det samme. Han har tydeligvis ondt :(

:kram Sådan var det også med Mar i starten. Det er 1 skridt frem og 3/4 dele skridt tilbage. Men det skal nok blive godt :kram2 Endte I ved dem i Vejgaard?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten mht "suttekampen" så ville jeg ikke tage den på et tidspunkt, hvor han ville have brystet (uanset om han var sulten eller ej). Vi "øvede" ved at jeg kørte den forsigtigt frem og tilbage over hans læber mens vi sådan hyggede og fjollede. Og hvis den så røg i munden, så en forsigtig hånd for, sådan at han kunne spytte den ud, hvis han ville, men ikke "tabte" den fordi den blev moslet lidt rundt. Men altid, når han var i godt humør :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Sådan var det også med Mar i starten. Det er 1 skridt frem og 3/4 dele skridt tilbage. Men det skal nok blive godt :kram2 Endte I ved dem i Vejgaard?

Hvor mange gange var I afsted? Nej, de havde ikke tid :( Men vi fandt en i Nørresundby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten mht "suttekampen" så ville jeg ikke tage den på et tidspunkt, hvor han ville have brystet (uanset om han var sulten eller ej). Vi "øvede" ved at jeg kørte den forsigtigt frem og tilbage over hans læber mens vi sådan hyggede og fjollede. Og hvis den så røg i munden, så en forsigtig hånd for, sådan at han kunne spytte den ud, hvis han ville, men ikke "tabte" den fordi den blev moslet lidt rundt. Men altid, når han var i godt humør :goodluck

Tak for tip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange gange var I afsted? Nej, de havde ikke tid :( Men vi fandt en i Nørresundby :)

Okay det var godt :) Jeg kan faktisk ikke huske, hvor mange gange, var afsted. :chin: 8-10 måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for kram :kiss vi er i behandling ved en kiropraktor, men det tager tid. Desværre har han også lidt meget gennem graviditeten pga min stress :boo

:kram INTET af det her er din skyld! Stress eller ej!!! Folk der lever i lande med krig og terror, kvinder der mister deres kære og er fuldstændig i sorg får også børn som ikke nødvendigvis har kolik!!! DU er ikke skyld i hans gråd søde!!! Husk det! DU er der for ham i alt det her der er resultatet af uheldige omstændigheder, og det husker han dig for!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange vil han godt, især hvis der er lidt mm på, men han har svært ved at holde den i munden, fordi han skriger så meget :(

Et lille tryk på næsen kan hjælpe med at holde sutten i munden.. Så tror de, at de får bryst. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferien slutter imorgen :( er SLET ikke klar!!!! Vil bare bruge meget mere tid med ham den skønne og hende den dejlige!!!

3 mdr skal bare gå! Jeg tæller ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare heller ikke klar til at starte på arbejde igen på mandag :( Jeg glæder mig slet ikke :( Men mon ikke det bliver fint når jeg først kommer afsted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.