tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

:kram :kram :kram

Tusind tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du smide et billede op af "pilen" ??

mPpxzyV.jpg Den der mellem låsen og 50%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke gps du har tændt så? Det bruger meget strøm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammer stort set kun liggende, det kan han bedst lide. Men nej, barnevognen betyder skrig og skrål og tænker jeg ikke er sundt :unsure hvor meget må de egentlig græde( er så bange for at hjerneskade ham, hvis han ikke føler sig hørt) :help

Jeg tror slet ikke man skal tænke i timer når det kommer til gråd, man skal bare altid reagere, være der og prøve at dække behov af.

Har du en vikle? Han klistrer på dig og får nærhed, og du for armene fri. Da W var lille ville han gåes rundt med, men når han lige faldt til ro kunne jeg godt smide mig på sofaen (siddende) og se tv serier.

Hvad med slyngevuggen?

Du behøver helller ikke at stimulere/underholde hele tiden. Så hvis han en gang i mellem kan finde ro og af dig (på din mave eller ben (hvor du ligger)), kan du roligt lade ham ligge og så spille spil på telefon, snakke med veninder i telefon, se tv.

Min William er lige sådan (altså med klisterheden) - stadigvæk desværre. Så jeg ved at det er hårdt!

Få veninder til at komme hjem til dig hvis du orker og ellers bed dem blive væk. Få madvarer leveret - NEMME løsninger. Og for Guds skyld, DROP AT LYTTE EFTER ANDRE MED DERES RÅD OM ALT MULIGT MØG!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mPpxzyV.jpg Den der mellem låsen og 50%

Det er gps/lokaltjeneste du har slået til. Som tager en helveds masse strøm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mPpxzyV.jpg Den der mellem låsen og 50%

Enig med de andre ang gps eller lignende du har slået til.

Er det meningen du har låsen sat til? Sådan at du ik ka vende skærmen? F.eks ka du ik se billeder på den anden led, når den er sat til..

Edit: Husker du også at lukke dine apps en gang imellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er det ikke gps du har tændt så? Det bruger meget strøm

Jamen det var også min tanke. Men jeg havde jo netop slukket alle programmer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gps/lokaltjeneste du har slået til. Som tager en helveds masse strøm.

Jamen hvordan fjerner jeg den? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre ang gps eller lignende du har slået til.

Er det meningen du har låsen sat til? Sådan at du ik ka vende skærmen? F.eks ka du ik se billeder på den anden led, når den er sat til..

Edit: Husker du også at lukke dine apps en gang imellem?

Hehe ja låsen er helt bevidst, jeg får pip af når skærmen drejer :P

Og ja, alle apps var lukkede, da jeg tog billedet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvordan fjerner jeg den? :help

Indstillinger --> anonymitet --> lokalitetstjeneste fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indstillinger --> anonymitet --> lokalitetstjeneste fra ;)

Nøøøøj! :D Tak :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror slet ikke man skal tænke i timer når det kommer til gråd, man skal bare altid reagere, være der og prøve at dække behov af.

Har du en vikle? Han klistrer på dig og får nærhed, og du for armene fri. Da W var lille ville han gåes rundt med, men når han lige faldt til ro kunne jeg godt smide mig på sofaen (siddende) og se tv serier.

Hvad med slyngevuggen?

Du behøver helller ikke at stimulere/underholde hele tiden. Så hvis han en gang i mellem kan finde ro og af dig (på din mave eller ben (hvor du ligger)), kan du roligt lade ham ligge og så spille spil på telefon, snakke med veninder i telefon, se tv.

Min William er lige sådan (altså med klisterheden) - stadigvæk desværre. Så jeg ved at det er hårdt!

Få veninder til at komme hjem til dig hvis du orker og ellers bed dem blive væk. Få madvarer leveret - NEMME løsninger. Og for Guds skyld, DROP AT LYTTE EFTER ANDRE MED DERES RÅD OM ALT MULIGT MØG!

Vi har en vikle, men den kan kun bruges, hvis jeg går rundt, han vågner så snart jeg sætter mig. Tror du han føler sig hørt selvom han bliver ved med at græde? Men tusind tak for gode råd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja låsen er helt bevidst, jeg får pip af når skærmen drejer :P

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vikle, men den kan kun bruges, hvis jeg går rundt, han vågner så snart jeg sætter mig. Tror du han føler sig hørt selvom han bliver ved med at græde? Men tusind tak for gode råd :kiss

Selvfølgelig føler han sig hørt, selvom han bliver ved. :kiss Tænk på, hvordan du ville have det, hvis du bare var max ked, og ikke kunne fortælle hvorfor. Ville det ikke stadig hjælpe, at nogen holdt om dig, og talte til dig og forsøgte at gøre dig glad igen (om det så lykkes eller ej)? Det er jo det, du gør :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig føler han sig hørt, selvom han bliver ved. :kiss Tænk på, hvordan du ville have det, hvis du bare var max ked, og ikke kunne fortælle hvorfor. Ville det ikke stadig hjælpe, at nogen holdt om dig, og talte til dig og forsøgte at gøre dig glad igen (om det så lykkes eller ej)? Det er jo det, du gør :kram

Men kan han tænke så langt? For Ja, det vil jeg jo godt kunne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vikle, men den kan kun bruges, hvis jeg går rundt, han vågner så snart jeg sætter mig. Tror du han føler sig hørt selvom han bliver ved med at græde? Men tusind tak for gode råd :kiss

Er det ikke noget med at han er taget ved kejsersnit? Hvis du ikke har haft ham forbi en spædbarns-kiropraktor kunne det måske være et bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan han tænke så langt? For Ja, det vil jeg jo godt kunne :)

Ja bestemt :) Jeg tror ikke, det handler om at tænke, men om at han kan fornemme kærligheden, varmen og omsorgen :) Det batter helt sikkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør han i høj grad også, men det er også det eneste, der stopper gråden, så tænker at det er bedst :unsure

Vil han slet ikk tag en sut?

Kender det selv fra min søn. Han nægtede en sut og brugte mig. Men ligeså stille hen af vejen lærte han at bruge sut.

Det skader ikke at han græder - det er hans måde at kommunikerer på. Så længe han mærker og hører at du er der, så er han tryg.

At han skriger i barnevognen skyldes nok at han ikke er så vant til den og ikk forbinder den med tryghed. Der kan du evt. Putte ham med en stofble der lugter af dig.

Men kæmpe knus - det er hårdt når det står på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vikle, men den kan kun bruges, hvis jeg går rundt, han vågner så snart jeg sætter mig. Tror du han føler sig hørt selvom han bliver ved med at græde? Men tusind tak for gode råd :kiss

Nu tænkte jeg også vikle i forhold til når han er vågen. Vikle er godt - de kan nærmest ikke sidde der for meget.

Det tror jeg helt sikkert. Det hjælper (og hjalp også den gang) for mig at sige det højt "Jeg er her for dig, jeg passer på dig, jeg elsker dig. Jeg kan godt høre at du er ked af det, jeg passer på dig." William havde nogle gange (tit) brug for ligesom at skrige ud i mine arme, han havde ikke brug for andet end at jeg magtede at være der for ham UDEN at jeg lod mig påvirke for meget.

Hvad med at vikle ham i dynen? Det gjorde vi og det var guld værd. Vi lagde ham skråt med hovedet på det ene hjørne og fødderne pegende ned mod mod satte hjørne, så den smalle del omkring og så den lange.

I forhold til underholdning/stimulering, fik jeg af SP afvide at ca 5 minutter var rigeligt af gangen. Så pause og så lidt igen. Og pausen skulle være længere end 5 minutter.

Du tænker sikkert allerede over det. Men at have besøg/være på besøg/indkøb/være ude/være i bad osv osv gjorde det værre for William - og måske også for jeres dreng? Man skal jo ikke isolere sig, men jeg har altså begrænset det meget. Fx prøver vi stadig at holde fast i MAKS en aftale/udflugt pr weekend. Og da William var under 1 år havde jeg reglen at jeg maks gik ud (altså og var til noget, jeg gik ofte tur ) 2 hverdage om ugen.

Jeg vil også anbefale dig nogle cd'er af Raymond Lap - han har lavet noget klassisk musik med babylyde som er afstressede for babyer (og mødre). William gad godt at ligge på dyne foran anlægget og høre det. Biblioteket har dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skruk:

Først og fremmest KÆMPE :kram

Stephie siger noget MEGET klogt lyt til hende!

Og så vil jeg også foreslå SPÆDBARNS kiropraktor!

En tur til lægen

Zoneterapi

Kraniosekral terapi (staves?)

Vikle

Det er hvad jeg har hørt rent faktisk har hjulpet (kiropraktor hjalp os).

Mærk efter i dig selv og tag det du kan bruge og drop resten - ingen ved noget som helst bedre end dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har rørskade og må lukke for vandet i nat :prik

At min svigermor har sagt noget for 1,5 uge siden og det har bare ødelagt min tro på min evne som at være ordentlig mor for Marius total. Ligesom om jeg ikke er usikker nok :boo Og jeg bruger alt for meget krudt på at tænke på det end jeg overhovedet burde :( For JEG burde jo vide bedst og JEG gør mit BEDSTE... Godt det snart er hverdag. Har vist brug for en pause fra dem. Sommetider bor de bare for tæt på os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har rørskade og må lukke for vandet i nat :prik

At min svigermor har sagt noget for 1,5 uge siden og det har bare ødelagt min tro på min evne som at være ordentlig mor for Marius total. Ligesom om jeg ikke er usikker nok :boo Og jeg bruger alt for meget krudt på at tænke på det end jeg overhovedet burde :( For JEG burde jo vide bedst og JEG gør mit BEDSTE... Godt det snart er hverdag. Har vist brug for en pause fra dem. Sommetider bor de bare for tæt på os...

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har rørskade og må lukke for vandet i nat :prik

At min svigermor har sagt noget for 1,5 uge siden og det har bare ødelagt min tro på min evne som at være ordentlig mor for Marius total. Ligesom om jeg ikke er usikker nok :boo Og jeg bruger alt for meget krudt på at tænke på det end jeg overhovedet burde :( For JEG burde jo vide bedst og JEG gør mit BEDSTE... Godt det snart er hverdag. Har vist brug for en pause fra dem. Sommetider bor de bare for tæt på os...

Ej men hvad har hun dog sagt?

Jeg er også usikker, hvordan kan man næsten være andet med en unge der aldrig sover, aldrig spiser og skriger hele tiden?

Men UANSET hvad, så VED VI BEDRE. Det er os der kender ungerne, os der passer, os der trøster, os der putter, os der pusler.

De VED NOGET om noget der var engang, og det kan de ikke engang huske. De ser en side, de ser nogle situationer. Tro mig, gik du forbi på det helt rigtige tidspunkt herhjemme, så ville du løbe bort med William - men 99,5% af tiden er det jo IKKE sådan, så har vi overskud og forbandet MEGET kærlighed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har rørskade og må lukke for vandet i nat :prik

At min svigermor har sagt noget for 1,5 uge siden og det har bare ødelagt min tro på min evne som at være ordentlig mor for Marius total. Ligesom om jeg ikke er usikker nok :boo Og jeg bruger alt for meget krudt på at tænke på det end jeg overhovedet burde :( For JEG burde jo vide bedst og JEG gør mit BEDSTE... Godt det snart er hverdag. Har vist brug for en pause fra dem. Sommetider bor de bare for tæt på os...

Sikke noget fis med hende svigermor. Marius er en glad dreng der trives. Han er god til at lege selv og med andre unger. Han er en helt almindelig 2 årig fordi han har en god mor og en god far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.