Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Sejt! Jeg er også fan. Vi har lige fået det igen i dag til osso buco :)

Uhm :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når i bruger HUSK - hvordan undgår i så at det bliver helt tykt og klistret!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i bruger HUSK - hvordan undgår i så at det bliver helt tykt og klistret!!

Jeg har aldrig oplevet noget blive klistret. Men jeg har læst det bliver klistret hvis man prøver st jævne sovs med husk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik cowboykylling fra Madbanditten i dag. Brugte affedtet mandelmel og de blev super gode! Manden mente endda jeg godt måtte lave dem igen - og det er store ord!

Vi fik spicy broccoli salat til og rest-blomkålsmos og rest-bearnaise sovs - et ganske udemærket måltid! Mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke problemer med HUSK, men som TiaK siger, skal man lade være med at jævne sovs med det - det bliver virkelig virkelig væmmeligt! :o

 

Kokosfibre og mandelmel er gode alternativer til HUSK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha hvor er I søde :kiss

Men jeg vejede altså 70 kg her efter jul og jeg vil gerne veje 62 kg. Har smidt det første kilo nu :)

Tak for introen til LCHF :) Vi har haft total succes i dag. Jeg lavede boller i karry med blomkålsris og det smagte vildt godt. Min kæreste spiste det hele og var ked af at der ikke var mere! :o Manden der ikke kan lide grøntsager. Jeg er rystet :D

Det skal vi helt sikkert have igen :yay

Hvordan går det med at være på lchf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har i andre med alle de 'gammeldags' slankekure, der er for tiden (herinde, i medierne og blandt ens venner/familie/kolleger)?

Jeg har SÅ svært ved ikke at plapre ud om lchf og jeg har rigtig svært ved at vurdere om jeg lyder bedrevidende, så oftest kommenterer jeg ikke. Jeg synes bare det er så ærgerligt hvis folk ikke har taget et aktivt valg, men bare blindt stoler på at fedt er usundt. Nu når jeg har fået det så godt, så vil jeg så gerne dele min erfaring/viden med alle!

Hvad gør andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet lchf, men jeg kan ikke holde det i det omfang jeg drømmer om. Men jeg går efter at spise få kulhydrater og så er jeg ikke bange for fedt.

Men jeg siger gerne min ærlige mening. Og det er, at den fedtforskrækkethed mange har, er noget pjat, og at jeg tror på at kulhydraterne er fjenden.

Kort og godt.

Jeg bliver gerne mødt af "Ja ja, alt med måde". Men dem der siger sådan, har absolut intet overblik over hvor mange stivelsesholdige dumme kulhydrater de egentlig fylder sig med.

Og så krummer jeg tæer, når nogen tror at de er super sunde, hvis alt de spiser er nøglehulsmærket.

Håber vi en dag får nogle bedre kostråd herhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har i andre med alle de 'gammeldags' slankekure, der er for tiden (herinde, i medierne og blandt ens venner/familie/kolleger)?

Jeg har SÅ svært ved ikke at plapre ud om lchf og jeg har rigtig svært ved at vurdere om jeg lyder bedrevidende, så oftest kommenterer jeg ikke. Jeg synes bare det er så ærgerligt hvis folk ikke har taget et aktivt valg, men bare blindt stoler på at fedt er usundt. Nu når jeg har fået det så godt, så vil jeg så gerne dele min erfaring/viden med alle!

Hvad gør andre?

Åha, jeg synes det er svært!!!

I går var der fælles nytårsmorgenmad for alle på hovedkontoret og der var blandt andet de nye Skyr fra Thiese Mejeri, som vi har fået i butikkerne og introduktionen var: "Det er det nye sunde alternativ med masser af proteiner og kun 0,2% fedt, så det er jo super!" <_<

Så har man bare lyst til at råbe: Kom nu ind i kampen og lad være med at stå og fortælle 600 mennesker, at fedt er usundt! :prik

 

Jeg har også lyst til at være belærende, fordi jeg ønsker for andre, at de skal have det godt, men jeg er MEGET påpasselig og tager udelukkende udgangspunkt i, at det er rigtigt for MIG og peger aldrig fingre af det andre spiser. Selvom jeg virkelig har lyst nogen gange :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har prøvet fat bombs? Jeg overvejer at lave dem til fredags aften hygge i morgen. Hvad er ellers jeres lchf hyggesnold?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har prøvet fat bombs? Jeg overvejer at lave dem til fredags aften hygge i morgen. Hvad er ellers jeres lchf hyggesnold?

Jeg har ALTID Madbandittens snickers-fudge i køleskabet - det er mega nemt at lave (har sådan nogen silikoneforme det komme i), smager fantastisk, men der skal ikke mange til, før man ikke behøver mere - WIN WIN! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet bounty flere gange, og til jul lavede jeg også is-chokolade og de der daddel/abrikoskugler fra Madbandittens e-bog.

Ellers laver jeg kryddermandler eller spiser flæskesvær. Jeg er ved at træne mig op til at kunne lide peanuts og det går ok godt ;)

Men jeg har også tænkt at næste skulle være fatbombs eller lakridstrøfler.

Græsk yoghurt rørt med fløde, sukrin gold og lakridspulver er nu heller ikke nogen dårlig snack.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der fatbombs er ret gode :)

Næste weekend tror jeg at jeg vil prøve snickers fudge eller bounty :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der fatbombs er ret gode :)

Næste weekend tror jeg at jeg vil prøve snickers fudge eller bounty :)

Fatbombs er jeg overhoved ikke til ;)

men der imod syntes jeg at fudge er vild lækkert, vi har lige lavet halv portion med vanilje og halv portin med lakridspulver :sandie

tror også vi skal prøve snickers fudge engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatbombs er jeg overhoved ikke til ;)

men der imod syntes jeg at fudge er vild lækkert, vi har lige lavet halv portion med vanilje og halv portin med lakridspulver :sandie

tror også vi skal prøve snickers fudge engang :)

Hvad er det for noget fudge med vanille og lakrids? Opskrift!? Jeg har kun prøvet snickers fudge og trænger til afveksling ;)

Jeg har lavet Madbandittens vanille panna cotta i dag og er meget spændt på at smage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for noget fudge med vanille og lakrids? Opskrift!? Jeg har kun prøvet snickers fudge og trænger til afveksling ;)

Jeg har lavet Madbandittens vanille panna cotta i dag og er meget spændt på at smage :)

vaniljefudge: http://www.madbanditten.dk/2013/03/16/blod-lchf-fudge-med-peanutbutter/ dog uden peanutbutter,da vi ikke lige havde noget hjemme :)

lakridsfudge: http://sukkersensitiv.dk/2013/12/lakrids-fudge/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Oh dear, hvor skal jeg prøve dem med lakrids! :o Tak!

De er så MUMS :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvadr! Jeg prøvede lige en kaffe-kokosmælk-latte. Jeg kan godt lide kokos, måske kom jeg for meget kokosmælk - for puha, jeg har lyst til at smide resten  ud :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der spiser LCHF sådan fast, spiser i mellemmåltider? Og skal i tabe jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg smagt ægge-latte.... Det er jo godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der spiser LCHF sådan fast, spiser i mellemmåltider? Og skal i tabe jer?

Fidusen ved LCHF er, at man ikke har brug for mellemmåltider :) I hvert fald ikke i samme grad. Jeg drikker en kop kaffe med fløde om formiddagen, men spiser ellers ikke noget mellem morgenmad og frokost. Jeg spiser sjældent noget mellem frokost og aftensmad.

Hvis jeg er sulten, så spiser jeg en LCHF-pandekage, et stykke vesterhavsost eller evt. oopsies, hvis jeg har det.

Og nej, jeg skal ikke tabe mig.

 

Nu har jeg smagt ægge-latte.... Det er jo godt!

PRÆCIS! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der spiser LCHF sådan fast, spiser i mellemmåltider? Og skal i tabe jer?

 

Nej, jeg spiser sjældent mellemmåltider. Det er kun hvis jeg ikke får spist rigtigt til morgenmad, eller hvis min frokost ikke er fed nok (typisk når jeg får serveret frokost på arbejde - det er nemt at sortere KH fra, men det er svært at få ekstra fedt!)

 

Jeg skal heller ikke tabe mig. Jeg har tabt mig 4 kg siden uge 42 og nu håber jeg ikke jeg taber mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg smagt ægge-latte.... Det er jo godt!

 

Det ER nemlig rigtig godt! Og det er skønt der er så mange variationsmuligheder, jeg kan nemlig godt køre død i én variant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vaniljefudge: http://www.madbanditten.dk/2013/03/16/blod-lchf-fudge-med-peanutbutter/ dog uden peanutbutter,da vi ikke lige havde noget hjemme :)

lakridsfudge: http://sukkersensitiv.dk/2013/12/lakrids-fudge/

 

Jeg er i gang med at lave lakridsfudge nu! :yay Det dufter goooodt!

 

Jeg har dog aldrig prøvet det før, håber jeg kan lave det uden det skiller :unsure

 

Laver i det i små forme, eller én stor og så skærer det ud bagefter? For jeg overvejer at lave dem i små papirs(muffins)forme - er det dumt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER