Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Det lyder virkelig freaky :lol Det tror jeg nu alligevel ikke, at jeg får mig selv til at drikke ;)

Så er jeg alligevel glad for min græsk yoghurt med nødder og kokos :)

Jeg sagde PRÆCIS det samme! :D

Men kunne alligevel ikke slippe tanken, for jeg manglede virkelig en måde at få spist æg om morgenen på og efter en rum tid, var jeg klar til at prøve. Og det er jeg glad for! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sagde PRÆCIS det samme! :D

Men kunne alligevel ikke slippe tanken, for jeg manglede virkelig en måde at få spist æg om morgenen på og efter en rum tid, var jeg klar til at prøve. Og det er jeg glad for! ;)

Jaja, hvem ved. Måske jeg alligevel gør det en dag ;)

---

Lige nu lever vi kun delvist LCHF, men jeg kan tydeligt mærke en forskel i forhold de til dage vi spiser kulhydrater.. Men jeg har det også rigtig fint med at kunne få mit rugbrød hver dag, havregrød sammen med Edith indimellem og brune kartofler når vi får and/flæskesteg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at dele denne besked fra min veninde modtaget 14 dage efter jeg havde fortalt hende om æggelatte, og hun kraftigt havde rynket på næsen af det!

L6jrB9A.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at dele denne besked fra min veninde modtaget 14 dage efter jeg havde fortalt hende om æggelatte, og hun kraftigt havde rynket på næsen af det!L6jrB9A.png

Haha! Ja, måske det kommer endog, især hvis jeg går all in :)

Har du fået det indført 100% hjemme hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Ja, måske det kommer endog, især hvis jeg går all in :)

Har du fået det indført 100% hjemme hos jer?

Nej, det er kun mig, der er på lchf. Og jeg er 100% liberal lchf'er (spiser rodfrugter, ketchup, medister, sovs jævnet med mel osv). Aftensmaden er ofte uden kh, men manden spiser stadig slik om aftenen - og jeg har slet ikke svært ved at lade det være! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - jeg kan så informere om, at LCHF og skånekost IKKE er forenelige <_<

 

Og når man så har levet udelukkende af det man normalt ikke spiser i 4 dage, så kan man starte forfra med sin kulhydrat-detox, for kroppen giver ikke umiddelbart slip på ristet hvidt brød med smør, nutella og banan (det smager jo ABSURD godt! :rolleyes), cola og spaghetti uden kamp!

 

SUK! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige at aarstiderne har fået en ny måltidskasse, som hedder "lowcarbkassen". Tænkte det måske kunne have interesse for nogen herinde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige at aarstiderne har fået en ny måltidskasse, som hedder "lowcarbkassen". Tænkte det måske kunne have interesse for nogen herinde? :)

Tak for Info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret forelsket i Madbandittens grøntsagsbrød (modsat oopsies, som jeg ikke har set lyset i) så dem havde jeg sørget for at lave i forgårs, så jeg havde noget brød til junk-food dagen, som nytårsdagen altid er i vores hjem (dog sjældent købt udefra).

Det blev ganske godt, både som toast (frokost) hotdog (aftensmad) og sandwich (madpakke i morgen)

rb9fqfy.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - jeg kan så informere om, at LCHF og skånekost IKKE er forenelige <_<

Og når man så har levet udelukkende af det man normalt ikke spiser i 4 dage, så kan man starte forfra med sin kulhydrat-detox, for kroppen giver ikke umiddelbart slip på ristet hvidt brød med smør, nutella og banan (det smager jo ABSURD godt! :rolleyes), cola og spaghetti uden kamp!

SUK! :prik

Er du blevet kh fri igen? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du blevet kh fri igen? :kram2

Jep. Har været på LCHF siden d. 28. igen og det er godt, at være tilbage! Søren købte pizza til aften og jeg var slet ikke misundelig, men glad for mine blomkålsris med kylling og grøntsager i flødesovs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er begyndt på kur her efter nytår :box

Og overvejer nu at begynde og eksperimentere lidt med LCHF. Har slet ikke læst med i denne tråd, så beklager hvis det er skrevet, men hvor slavisk lever I efter det? Synes der er meget man ikke må spise :unsure

I morgen skal jeg prøve at lave boller i karry med blomkålsris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret forelsket i Madbandittens grøntsagsbrød (modsat oopsies, som jeg ikke har set lyset i) så dem havde jeg sørget for at lave i forgårs, så jeg havde noget brød til junk-food dagen, som nytårsdagen altid er i vores hjem (dog sjældent købt udefra).

Det blev ganske godt, både som toast (frokost) hotdog (aftensmad) og sandwich (madpakke i morgen)

rb9fqfy.jpg

Det ser da vildt lækkert ud :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er begyndt på kur her efter nytår :box

Og overvejer nu at begynde og eksperimentere lidt med LCHF. Har slet ikke læst med i denne tråd, så beklager hvis det er skrevet, men hvor slavisk lever I efter det? Synes der er meget man ikke må spise :unsure

I morgen skal jeg prøve at lave boller i karry med blomkålsris :)

Spændende :)

Jeg lever 80-90% LCHF. Jeg kan godt spise lidt is, ½ stykke rugbrød eller et stykke alm. chokolade, men mine hovedmåltider er 98% LCHF (f.eks kan det IKKE anbefales at jævne sovs med FiberHusk - det er bedre bare at bruge den smule mel eller Maizena ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser da vildt lækkert ud :mam

De er også gode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Jeg lever 80-90% LCHF. Jeg kan godt spise lidt is, ½ stykke rugbrød eller et stykke alm. chokolade, men mine hovedmåltider er 98% LCHF (f.eks kan det IKKE anbefales at jævne sovs med FiberHusk - det er bedre bare at bruge den smule mel eller Maizena ;))

Det er godt nok sejt Susanne :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - vi spiser også selleri, jordskokker og rå gulerødder, selvom det jo reelt er underjords-grøntsager, men der er stadig under 10g kulhydrat pr. 100g for selleri og gulerod og 15 for jordskokker, der er LOW GI. Og det er selvfølgelig i begrænsede mængder og ikke hver dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej LilliMi

 

Jeg undgår alle former for brød og ris. En gang imellem laver vi rigtig lasagne (2 gange siden uge 42) og der piller jeg cirka halvdelen af pastapladerne fra, og sørger for at spise masser af salat med hjemmelavet dressing. Får vi en anden slags pastaret, laver jeg squashpasta til mig selv. Når resten af familien får ovnkartofler kan jeg godt finde på at snacke lidt af dem, men jeg får højst hvad der svarer til 1 kartoffel om ugen.

 

Jeg spiser underjordsgrøntsager til aftensmad, men ikke hver dag. Der er altid broccoli og blomkål i vores køleskab nu ;)

 

Min morgenmad er 100% LCHF og det samme er min frokost. Så det er kun aftensmaden, der ikke er striks. Og her i juleferien har jeg også haft svært ved at lade chokolade og chips være, men nu er jeg ved at være tilbage på sporet igen :)

 

Velkommen til LCHF-verdenen - den er (IMO) intet mindre end fantastisk! Hvis du ikke allerede har Jane Faerbers bog, så koster den kun 99 kr i Bilka og Føtex lige nu. Hendes nye bog (med fokus på vægttab) kommer sidst i januar.

 

P.s. Mange får det dårligt de første par dage, kroppen skal lige vænne sig til den ikke får sit junk mere.

 

P.p.s. Du trænger sq* da ikke til at komme på kur?!?! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til LCHF-verdenen - den er (IMO) intet mindre end fantastisk! Hvis du ikke allerede har Jane Faerbers bog, så koster den kun 99 kr i Bilka og Føtex lige nu. Hendes nye bog (med fokus på vægttab) kommer sidst i januar.

 

P.s. Mange får det dårligt de første par dage, kroppen skal lige vænne sig til den ikke får sit junk mere.

 

P.p.s. Du trænger sq* da ikke til at komme på kur?!?! 

:ditto Til det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej LilliMi

Jeg undgår alle former for brød og ris. En gang imellem laver vi rigtig lasagne (2 gange siden uge 42) og der piller jeg cirka halvdelen af pastapladerne fra, og sørger for at spise masser af salat med hjemmelavet dressing. Får vi en anden slags pastaret, laver jeg squashpasta til mig selv. Når resten af familien får ovnkartofler kan jeg godt finde på at snacke lidt af dem, men jeg får højst hvad der svarer til 1 kartoffel om ugen.

Jeg spiser underjordsgrøntsager til aftensmad, men ikke hver dag. Der er altid broccoli og blomkål i vores køleskab nu ;)

Min morgenmad er 100% LCHF og det samme er min frokost. Så det er kun aftensmaden, der ikke er striks. Og her i juleferien har jeg også haft svært ved at lade chokolade og chips være, men nu er jeg ved at være tilbage på sporet igen :)

Velkommen til LCHF-verdenen - den er (IMO) intet mindre end fantastisk! Hvis du ikke allerede har Jane Faerbers bog, så koster den kun 99 kr i Bilka og Føtex lige nu. Hendes nye bog (med fokus på vægttab) kommer sidst i januar.

P.s. Mange får det dårligt de første par dage, kroppen skal lige vænne sig til den ikke får sit junk mere.

P.p.s. Du trænger sq* da ikke til at komme på kur?!?!

:ditto Til det hele!

Ha ha hvor er I søde :kiss

Men jeg vejede altså 70 kg her efter jul og jeg vil gerne veje 62 kg. Har smidt det første kilo nu :)

Tak for introen til LCHF :) Vi har haft total succes i dag. Jeg lavede boller i karry med blomkålsris og det smagte vildt godt. Min kæreste spiste det hele og var ked af at der ikke var mere! :o Manden der ikke kan lide grøntsager. Jeg er rystet :D

Det skal vi helt sikkert have igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha hvor er I søde :kiss

Men jeg vejede altså 70 kg her efter jul og jeg vil gerne veje 62 kg. Har smidt det første kilo nu :)

Tak for introen til LCHF :) Vi har haft total succes i dag. Jeg lavede boller i karry med blomkålsris og det smagte vildt godt. Min kæreste spiste det hele og var ked af at der ikke var mere! :o Manden der ikke kan lide grøntsager. Jeg er rystet :D

Det skal vi helt sikkert have igen :yay

:yay

Hvad sagde han til blomkålsrisene? 

Jeg ELSKER også boller i karry! Jeg putter masser af porrer i. Hvilke grøntsager havde du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Hvad sagde han til blomkålsrisene? 

Jeg ELSKER også boller i karry! Jeg putter masser af porrer i. Hvilke grøntsager havde du i?

 

Jamen han kunne jo lide dem :o Og sagde faktisk at vi da lige så godt kunne spise dem i stedet for almindelige ris.

Jeg lavede retten ud fra denne opskrift: http://www.madenimitliv.dk/2013/08/lchf-boller-i-karry-med-krydrede-blomkalsris.html 

 

Og ifølge den skulle der ikke bruges andre grøntsager end blomkålen, så det holdt jeg mig til. Synes det måtte være rigeligt for ham i første omgang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen han kunne jo lide dem :o Og sagde faktisk at vi da lige så godt kunne spise dem i stedet for almindelige ris.

Jeg lavede retten ud fra denne opskrift: http://www.madenimitliv.dk/2013/08/lchf-boller-i-karry-med-krydrede-blomkalsris.html

 

Og ifølge den skulle der ikke bruges andre grøntsager end blomkålen, så det holdt jeg mig til. Synes det måtte være rigeligt for ham i første omgang ;)

SEJT! Og hvad synes du? ;)

Det er heller ikke nødvendigt med porrerne - jeg kan bare godt lide det. Små skridt er nok en god idé og det er jo med ikke at ødelægge det for ham :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SEJT! Og hvad synes du? ;)

Det er heller ikke nødvendigt med porrerne - jeg kan bare godt lide det. Små skridt er nok en god idé og det er jo med ikke at ødelægge det for ham :P

 

Jeg synes det smagte virkelig godt. Bedre end almindelige ris faktisk :) Så det må prøves igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det smagte virkelig godt. Bedre end almindelige ris faktisk :) Så det må prøves igen.

Sejt! Jeg er også fan. Vi har lige fået det igen i dag til osso buco :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER