Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Nu prøver jeg det der lakridsfudge.. Har altså brugt alm sukrin og ikke sukrin gold - håber det går an :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ER nemlig rigtig godt! Og det er skønt der er så mange variationsmuligheder, jeg kan nemlig godt køre død i én variant.

Varianter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Varianter?

Vanille, kanel, kokos, kakao :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanille, kanel, kokos, kakao :)

Altså...

Vanillepulver?

Kanel?

Kokosmælk?

Kakaopulver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså...

Vanillepulver?

Kanel?

Kokosmælk?

Kakaopulver?

Kokosolie med smag kan også bruges, men ellers så ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kokosolie med smag kan også bruges, men ellers så ja :)

Okay! :) tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså...

Vanillepulver?

Kanel?

Kokosmælk?

Kakaopulver?

 

Og det kan blandes i the eller bare kogende vand (som jo så bliver til kakao ;)) eller i kaffe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det kan blandes i the eller bare kogende vand (som jo så bliver til kakao ;)) eller i kaffe.

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag lavet Jane Faerbers Low Carbonara - MUMS det smagte godt!! :yay Det kan hel klart anbefales, Erica elskede det også. Kunne dog godt finde på at springe blomkålsrisene over næste gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om nogle af jer har hørt om eller set programmet 'En kur der dur' på TV2.

Men på mandag tester de i hvert fald LCHF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om nogle af jer har hørt om eller set programmet 'En kur der dur' på TV2.

Men på mandag tester de i hvert fald LCHF :)

 

Ved du hvilket tidspunkt det kommer på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvilket tidspunkt det kommer på?

Kl 21:25. Jeg glæder mig til at se det, har dog ikke for store forventninger, da jeg ikke synes de forrige afsnit (om juicekur og palæo) har været specielt gode :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl 21:25. Jeg glæder mig til at se det, har dog ikke for store forventninger, da jeg ikke synes de forrige afsnit (om juicekur og palæo) har været specielt gode :/

Jeg skal også se afsnittet. Men jeg var faktisk sur efter afsnittet med palæo, det var simpelthen for latterligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set de andre afsnit. Hvad gjorde jer sure/ at i ikke har høje forventninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set de andre afsnit. Hvad gjorde jer sure/ at i ikke har høje forventninger?

I hvert afsnit rater de kuren, juicekuren fik højere point end palæo, og det selvom der BÅDE var bedre målbare resultater OG at personerne bedre kunne lide palæo.

Det er DUMT! På juicekuren (som jo heller ikke er fornuftig på sigt) tabte de mange muskler og lidt fedt, på palæo var det omvendt.

Jeg frygter (forventer) at lchf bliver sablet ned og det derfor bliver endnu sværere at vælge at spise sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hvert afsnit rater de kuren, juicekuren fik højere point end palæo, og det selvom der BÅDE var bedre målbare resultater OG at personerne bedre kunne lide palæo.

Det er DUMT! På juicekuren (som jo heller ikke er fornuftig på sigt) tabte de mange muskler og lidt fedt, på palæo var det omvendt.

Jeg frygter (forventer) at lchf bliver sablet ned og det derfor bliver endnu sværere at vælge at spise sådan.

Ja det er da helt tosset!!! Der er da ingen der kan leve af juice i længden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hvert afsnit rater de kuren, juicekuren fik højere point end palæo, og det selvom der BÅDE var bedre målbare resultater OG at personerne bedre kunne lide palæo.

Det er DUMT! På juicekuren (som jo heller ikke er fornuftig på sigt) tabte de mange muskler og lidt fedt, på palæo var det omvendt.

Jeg frygter (forventer) at lchf bliver sablet ned og det derfor bliver endnu sværere at vælge at spise sådan.

Enig, vi spiser paleo, men synes det var lidt ekstremt. Vi spiser fx slet ikke de mængder kød, bare alm kød, men langt flere grøntsager. Og får også mælk (er på paleo 2.0), og jeg har tabt mig og mind mand har fået mere energi (skulle ikke tabe sig..)

Og det med øko, altså hvis man ikke har råd, kan man jo bare købe alm fødevarer fremfor øko, det taber mig sig jo også af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med at være på lchf?

 

Opdagede lige det her indlæg ;)

Jeg er slet ikke 100 % på lchf, men jeg prøver stille og roligt at få indført det i hverdagen.

Jeg kommer aldrig til at kunne undvære kulhydrater, så for mit vedkommende handler det om at sætte "forbruget" ned og finde nogle gode alternativer.

 

I denne uge har jeg dog besluttet mig for at holde mig helt fra kulhydrater indtil fredag, hvor jeg har vejningsdag :)

 

Så i aften skal jeg lave lchf-burgere for første gang. I går fik vi blomkålspizza og den var bare god! Jeg var virkelig overrasket :o

 

Et spørgsmål til jer garvede lchf'ere: Der står at jeg skal bruge Husk i opskriften på bollerne. Hvad skal det gøre godt for? Og jeg forbinder altså Husk med forstoppelse ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om nogle af jer har hørt om eller set programmet 'En kur der dur' på TV2.

Men på mandag tester de i hvert fald LCHF :)

 

Var der nogen, der så det? Hvad sagde de så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var der nogen, der så det? Hvad sagde de så? :)

Det er først i aften det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet bounty flere gange, og til jul lavede jeg også is-chokolade og de der daddel/abrikoskugler fra Madbandittens e-bog.

Ellers laver jeg kryddermandler eller spiser flæskesvær. Jeg er ved at træne mig op til at kunne lide peanuts og det går ok godt ;)

Men jeg har også tænkt at næste skulle være fatbombs eller lakridstrøfler.

Græsk yoghurt rørt med fløde, sukrin gold og lakridspulver er nu heller ikke nogen dårlig snack.

 

 

Må man gerne bare spise peanuts med god samvittighed? 

Dem kan jeg nemlig godt lide ^_^

 

Jeg tænker dog lidt i forhold til alt det her med fedt. Hvis man skal tabe sig, så må man vel trods alt ikke bare spise uanede mængder fedt?

Altså jeg mener, man skal vel stadig ikke indtage flere kalorier end man forbrænder? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er først i aften det kommer :)

 

Nå da... Jamen så skal jeg da se det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man gerne bare spise peanuts med god samvittighed?

Dem kan jeg nemlig godt lide ^_^

Jeg tænker dog lidt i forhold til alt det her med fedt. Hvis man skal tabe sig, så må man vel trods alt ikke bare spise uanede mængder fedt?

Altså jeg mener, man skal vel stadig ikke indtage flere kalorier end man forbrænder? :unsure

Uanede mængder dur vist ikke, men at spise til man er mæt dur! Og med rigeligt fedt!

Jeg er ikke sådan 100% på denne "kur", men på min egen version (som ligner meget), jeg får dagligt MEGET fedt, og har tabt 6,9 siden 1. januar, jeg har dog også meget at tage af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanede mængder dur vist ikke, men at spise til man er mæt dur! Og med rigeligt fedt!

Jeg er ikke sådan 100% på denne "kur", men på min egen version (som ligner meget), jeg får dagligt MEGET fedt, og har tabt 6,9 siden 1. januar, jeg har dog også meget at tage af ;)

 

Det lyder lidt som mig ;)

Jeg har tabt 4 kg siden jul, så jeg er halvvejs mit mål :yay

 

Tror også bare at jeg vælger at spise til jeg er mæt. Så længe vægten går nedad, så må det jo virke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror pointen er, at fedt mætter længere tid end kulhydrater og derfor bliver man mæt på færre kalorier (eller mæt på samme mængde, men kan springe mellemmåltider og de kalorier over)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER