MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Jeg synes det er fint svaret for nu, snakken kommer igen på et tidspunkt hvor de måske er lidt ældre og forstår mere :Kram2

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha. V har de sidste par dage kommet hjem og fortalt, at X ovre i børnehaven slår/slår med pinde/skubber/slår med spand/spytter/bider/siger grimme ord ("fuckerlort" og "dumme tissemand"). I forgårs havde han en stor bule i panden, han har blå mærker og imorges opdagede jeg en skramme på øret, der lignede at den var "skåret". Han har selvfølgelig også slået sig, når han bare tumler, men han siger jævnligt at X gjorde det.

Idag fik jeg så endelig lige snakket med en af pædagogerne og de ER obs på det, men jeg synes ikke det er så rart :(

Jeg glemte så at spørge, om det kun er V, X er efter og om V også gør noget ved X (kan jeg undskylde den med at være naiv mor, der tror på det bedste i mit barn? :rolleyes) Eller om der er noget, vi kan gøre (udover at vi snakker med V om, hvordan man behandler hinanden pænt og hvad man kan gøre, når nogen ikke er søde ved en...). Men "fuckerlort" har V i hvert fald ikke hjemmefra...

Nå, men de er jo obs på det, vi holder os opdaterede og V er stadig glad for bh. Så det er vel ok.

Jeg synes bare det er strengt at vide, at nogen slår mit barn :( (uanset hvor meget han evt selv har "andel" i det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. V har de sidste par dage kommet hjem og fortalt, at X ovre i børnehaven slår/slår med pinde/skubber/slår med spand/spytter/bider/siger grimme ord ("fuckerlort" og "dumme tissemand"). I forgårs havde han en stor bule i panden, han har blå mærker og imorges opdagede jeg en skramme på øret, der lignede at den var "skåret". Han har selvfølgelig også slået sig, når han bare tumler, men han siger jævnligt at X gjorde det.

Idag fik jeg så endelig lige snakket med en af pædagogerne og de ER obs på det, men jeg synes ikke det er så rart :(

Jeg glemte så at spørge, om det kun er V, X er efter og om V også gør noget ved X (kan jeg undskylde den med at være naiv mor, der tror på det bedste i mit barn? :rolleyes) Eller om der er noget, vi kan gøre (udover at vi snakker med V om, hvordan man behandler hinanden pænt og hvad man kan gøre, når nogen ikke er søde ved en...). Men "fuckerlort" har V i hvert fald ikke hjemmefra...

Nå, men de er jo obs på det, vi holder os opdaterede og V er stadig glad for bh. Så det er vel ok.

Jeg synes bare det er strengt at vide, at nogen slår mit barn :( (uanset hvor meget han evt selv har "andel" i det)

Uf uf uf :( Det er sikkert sådan, verden er en gang imellem, men tanken om, at nogen behandler ens barn grimt, er bare hæslig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf uf uf :( Det er sikkert sådan, verden er en gang imellem, men tanken om, at nogen behandler ens barn grimt, er bare hæslig! :kram

Helt vildt! :( Og samtidig bliver jeg mere og mere pinlig over, at jeg ikke engang overvejede om det gik begge veje :blush Men det tror jeg bare ikke... (Men gør man nogensinde det om sit eget barn? :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt! :( Og samtidig bliver jeg mere og mere pinlig over, at jeg ikke engang overvejede om det gik begge veje :blush Men det tror jeg bare ikke... (Men gør man nogensinde det om sit eget barn? :rolleyes)

Hehe :) Det tror jeg da umiddelbart, at den voksne ville have nævnt i så fald, men man ved selvfølgelig aldrig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt! :( Og samtidig bliver jeg mere og mere pinlig over, at jeg ikke engang overvejede om det gik begge veje :blush Men det tror jeg bare ikke... (Men gør man nogensinde det om sit eget barn? :rolleyes)

Altså vi har begge oplevet nogle gange, at en særlig pige ikke er sød ved Inger og siger ting som "Du må ikke være med til at lege", "Du er ikke vores veninde" eller "Du har ikke nogen lang kjole på. Man skal have lang kjole på". Og Inger kommer tit hjem og fortæller, at pigen har sagt, at hendes tegninger er grimme etc. Og jeg HADER det!

Jeg tror nu faktisk godt, at Inger også kan finde på at være strid, så som regel går jeg ud fra, at sådanne konflikter går begge veje. Men derfor synes jeg alligevel, at det er MEGET tit, at pigen bliver nævnt på en negativ måde. Og jeg har også overvejet at spørge pædagogerne, men jeg er også bange for at komme til at lyde for hysterisk eller noget. Men de skylder os stadig en forældresamtale, og dér har jeg altså tænkt mig at høre til det. For når jeg henter, er det tit svært, fordi de andre børn jo er der. Og det er selvfølgelig noget, man kun skal tale om de voksne i mellem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :) Det tror jeg da umiddelbart, at den voksne ville have nævnt i så fald, men man ved selvfølgelig aldrig :rolleyes

Jaeh, altså da jeg nævnte det, virkede pædagogen meget sådan "yeeeees, det genkender vi, vi ER obs på det", og han nævnte ikke noget om at det gik den anden vej, så det virkede lidt som om, at der var noget omkring X og ikke så meget noget mellem X og V. Men jeg ved det ikke, det var også bare lige hurtigt og overfladisk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har begge oplevet nogle gange, at en særlig pige ikke er sød ved Inger og siger ting som "Du må ikke være med til at lege", "Du er ikke vores veninde" eller "Du har ikke nogen lang kjole på. Man skal have lang kjole på". Og Inger kommer tit hjem og fortæller, at pigen har sagt, at hendes tegninger er grimme etc. Og jeg HADER det!

Jeg tror nu faktisk godt, at Inger også kan finde på at være strid, så som regel går jeg ud fra, at sådanne konflikter går begge veje. Men derfor synes jeg alligevel, at det er MEGET tit, at pigen bliver nævnt på en negativ måde. Og jeg har også overvejet at spørge pædagogerne, men jeg er også bange for at komme til at lyde for hysterisk eller noget. Men de skylder os stadig en forældresamtale, og dér har jeg altså tænkt mig at høre til det. For når jeg henter, er det tit svært, fordi de andre børn jo er der. Og det er selvfølgelig noget, man kun skal tale om de voksne i mellem.

Det ligner meget mine tanker. Jeg synes også det var svært at nævne for pædagogen, ikke mindst fordi jeg intet har set selv og helst ikke vil "anklage". Og vil heller ikke virke hys, som du siger, men omvendt kan jeg jo se at V trods alt kommer hjem med en del skrammer :unsure V er bestemt ikke evigt uskyldig, men lidt a la med pigen i Ingers Bh, så synes jeg bare X nævnes negativt ret mange gange :unsure

God idé med forældresamtalen! Jeg var så "heldig" at fange og få lov at forstyrre en pædagog i en rygepause, mens V havde travlt med at samle agern :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, det er min største frygt at Luna skal komme hjem og sige sådan... Jeg ved at de tøser i gruppen generelt er nogle lidt stride små madammer inkl. Luna, så jeg vil også tage den med ophøjet ro i starten...

Her er der også kommet nye ord og talemåder med hjem fra BH :rolleyes "(av) for satan", "(av) for helvede" "din (dumme) prut", osv..

Nu er vil så blevet enige om at vil siger "av for John!!" i stedet.. Luna mener nemlig ikke at man må sige av for Søren :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BBM, vi har meget lignende udfordringer med T i børnehaven i øjeblikket og har haft det i et par måneder. Jeg orker ikke lige hele historien, men det er IKKE T som laver ballade (vi har nemlig også spurgt med udgangspunktet "hvad er det der sker imellem de to drenge"). Det er den anden dreng, som vist oplever lige lovligt mange forandringer i øjeblikket (flytning, lillesøster) og så T som er nået til en lidt mere selvstændig alder, hvor han ikke bare følger efter hvad den anden dreng dikterer. Den anden er et halvt år ældre, og de har leget supergodt sammen i et års tid. Men lige nu kører det altså ikke, og vi fik T hjem en dag med nogle ret voldsomme skrammer. Han har været decideret bange for den anden dreng i en periode, nu er han mere rolig - men det fede er, at han hele tiden har sagt fra. Pædagogerne har været meget opmærksomme på at lave gruppelege, hvor de var adskilt, og det har hjulpet meget.

T er stadig glad for BH og får en masse nye venner, men han snakker stadig meget om at blive skubbet, slået og sparket. Også om at blive dikteret lidt. Det er virkelig svært at være forældre i, synes jeg. Første gang vi oplever "stor-dreng"-problemer, og vi balancerer et eller andet sted, hvor vi skal bakke ham op i at sige fra og gå væk, hvilket det lader til han gør, men også at han ikke skal finde sig i alt muligt og han må jo heller ikke blive bange for at komme i BH. Det er svært, så jeg har ikke nogle gode råd. I virkeligheden tror jeg det er allersværest for den anden dreng, som jo er snotforvirret og ulykkelig og reagerer på en dum måde, men jeg må også bare holde fast i at jeg er Ts mor, og bakke T op i, at han ikke behøver lege med den anden dreng (selvom det er dét den anden jo vil have). 

 

Anyway. Jeg forstår til fulde jeres frustrationer, og er egentlig lidt "glad" for at læse, at det ikke kun er os der oplever den slags. Endda i en skala, hvor jeg synes det er lidt små-alvorligt. Puha, hvor man bare ønsker man får håndteret det på en sund måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stolt af Mies rolige væsen. Det er dælme turbulent at blive storesøster og kastet rundt mellem bedsteforældre for til sidst at ende på sygehuset.

Mies reaktion: ingen!

Det kommer nok de næste dage, uger og mdr. Men lige nu hygger hun bare :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv, det er rart ikke at være alene med det :) Og Fister, jeg tror du har helt ret i, at det er værst for "den anden" (i både mit og dit tilfælde), men jeg kan også mærke, det du skriver med, at man jo er sit eget barns mor.

Jeg har forsøgt at snakke med V om, at det ikke er ok at sige/gøre sådan mod andre, og at hvis nogen gør det mod en, så skal man sige "stop" og hente en voksen, og måske gå lidt væk og lege et andet sted. Vi har også forsøgt at snakke lidt om, at hvis man gør sådan, så er det måske fordi man egentlig er ked af det indeni, men jeg synes det er svært at udtrykke i børnesprog, og i virkeligheden ved jeg jo ikke, hvad der er foregået eller hvad X føler, så jeg tør heller ikke tolke og sige for meget.

Anyway, har bedt B om lige at snakke mere med bh, når han henter idag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stolt af Mies rolige væsen. Det er dælme turbulent at blive storesøster og kastet rundt mellem bedsteforældre for til sidst at ende på sygehuset.

Mies reaktion: ingen!

Det kommer nok de næste dage, uger og mdr. Men lige nu hygger hun bare :biglove

Skønt! Det lyder som V og generelt synes jeg faktisk (stadig) at der er rimelig begrænset hvor meget (negativ) reaktion, vi ser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Som skrevet i broktråden, så har V idag fortalt, at X (+ Y, Z og Æ) har sagt at de vil "slå mig, slå mig ihjel, brænde mig og smide mig på grillen... Og så bliver jeg faktisk ked af det".

WTF?! :unsure :chin: :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Som skrevet i broktråden, så har V idag fortalt, at X (+ Y, Z og Æ) har sagt at de vil "slå mig, slå mig ihjel, brænde mig og smide mig på grillen... Og så bliver jeg faktisk ked af det".

WTF?! :unsure :chin: :(

Hvad filan?!?! Omg, det synes jeg er meget voldsomt. Hvor har de børn dog den slags begreber fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad filan?!?! Omg, det synes jeg er meget voldsomt. Hvor har de børn dog den slags begreber fra?

Pas. Ældre søskende formoder jeg? Uanset hvad, synes vi det er helt og aldeles uacceptabelt. Vi ved jo ikke, hvad der er sket, men når en 3-årig kommer hjem og siger sådan, så må man reagere. Så B hiver lige fat i lederen idag...

Jeg har godt nok overvejet at holde V hjemme, men han virker (heldigvis) ikke som om, han ikke vil afsted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas. Ældre søskende formoder jeg? Uanset hvad, synes vi det er helt og aldeles uacceptabelt. Vi ved jo ikke, hvad der er sket, men når en 3-årig kommer hjem og siger sådan, så må man reagere. Så B hiver lige fat i lederen idag...

Jeg har godt nok overvejet at holde V hjemme, men han virker (heldigvis) ikke som om, han ikke vil afsted...

Håber at han får en rigtig god dag og at lederen lice får snakket med store ord over for de unger!

Det er da slet ikke i orden :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Som skrevet i broktråden, så har V idag fortalt, at X (+ Y, Z og Æ) har sagt at de vil "slå mig, slå mig ihjel, brænde mig og smide mig på grillen... Og så bliver jeg faktisk ked af det".

WTF?! :unsure :chin: :(

Hvor er det da egentlig sejt at han kan sige SÅ klart at det gør noget ved ham :respekt

Og så tænker jeg også at det er en RIGTIG god ide med en snak. Det er selvfølgelig et svært dilemma for en pædagog da de jo skal tage hånd om begge og det lyder som om X har nogle udfordringer og at personalet er obs og faktisk er på. Men det ændrer jo ikke på at V er udsat pg DET skal ændres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Som skrevet i broktråden, så har V idag fortalt, at X (+ Y, Z og Æ) har sagt at de vil "slå mig, slå mig ihjel, brænde mig og smide mig på grillen... Og så bliver jeg faktisk ked af det".

WTF?! :unsure :chin: :(

Det lyder godt nok vildt... :blink Tror vist det er på sin plads at snakke med BH nu!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ved at være slut med lur. Jeg puttede Marius i barnevognen og han sang og han sang og han sang. Da jeg så efter noget tid kigger til ham, har han taget jakken af, strømperne af og hentet granitskærver og puttet op i barnevognen :D Og ja jeg havde glemt at putte selen i, efter Julius havde sovet i den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for støtten piger, og tak Majs, jeg er også stolt af ham, og roste ham for at han kom og sagde det. :)

B har haft en god snak med lederen, han vil snakke med pædagogerne og invitere os til er møde i næste uge, og var i det hele taget meget ked af det, vi fortalte, og tog det meget seriøst :super

Og ja selvfølgelig skal den/de drenge også have noget støtte! De har vel selv de ord et eller andet sted fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har fået brev om at de rykker hendes gruppe (alle 3 år eller snart 3 år) i børnehaven om 14 dage. Det er jo lige om lidt. Nu synes jeg godt nok hun er lille. Børnehavebørn er så store og vilde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for støtten piger, og tak Majs, jeg er også stolt af ham, og roste ham for at han kom og sagde det. :)

B har haft en god snak med lederen, han vil snakke med pædagogerne og invitere os til er møde i næste uge, og var i det hele taget meget ked af det, vi fortalte, og tog det meget seriøst :super

Og ja selvfølgelig skal den/de drenge også have noget støtte! De har vel selv de ord et eller andet sted fra...

Ej hvor godt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for 30 % på legetøj i Bilka, så har i dag fået købt Carolines fødselsdagsgave, er stort barbiehus :-) havde eller opgivet da det normalt koster knap 1800 kr, men på grund af juletilbud + 30% så kostede der kun knap 700 kr. Nu håber jeg så også bare det falder i Carolines smag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg har lige afleveret Marius i børnehave. Han blev afvist af de andre børn 3 gange på 2 minutter. Havde bare lyst til at tage ham med hjem igen, selvom det nok var hårdest for moren :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.