MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Tusind tak for kram piger, I er bare fantastiske! :kram

Lise har været i børnehave idag og de var til fødselsdag hjemme hos en af de andre børn. Hun har været rigtig glad og hygget sig! :yay Og så fortæller hun at de voksne skar hendes mad ud i bidder, så det er bare super de har husket det. Hun er også rigtig god til selv at være opmærksom på ikke at bruge tænderne til at bide med (bl.a. plejer hun at åbne sin drikkedunk med tænderne).

Så det er skønt at hun endelig fik en god dag uden yderligere uheld! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg elsker at min mor går hjemme!

Theo klagede lidt over ondt i foden i går, og her til morgen fortsatte han. Der er ikke rigtig noget at se, og vi er lidt i tvivl om han overdriver :unsure

Men jeg kunne alligevel ikke lide at sende ham i skovbørnehave, hvor jeg ved, at de skal gå meget. Så nu har han hyggedag hjemme hos mormor :biglove

(Så må vi se om han nævner foden mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg elsker at min mor går hjemme!

Theo klagede lidt over ondt i foden i går, og her til morgen fortsatte han. Der er ikke rigtig noget at se, og vi er lidt i tvivl om han overdriver :unsure

Men jeg kunne alligevel ikke lide at sende ham i skovbørnehave, hvor jeg ved, at de skal gå meget. Så nu har han hyggedag hjemme hos mormor :biglove

(Så må vi se om han nævner foden mere)

Dejligt med mormor der kan passe og håber ikke at der er noget med foden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har lavet sin 1. rigtige gave til mig i dag :wub 

Hun har lavet et armbånd ovre i børnehaven. Det var fint pakket ind i gavepapir, og hun var SÅ stolt over det!

Hun havde også lavet en halskæde til far :7himmel 

 

Helt på eget initiativ :loveshower

"Fordi jeg elsker jer!" :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har lavet sin 1. rigtige gave til mig i dag :wub 

Hun har lavet et armbånd ovre i børnehaven. Det var fint pakket ind i gavepapir, og hun var SÅ stolt over det!

Hun havde også lavet en halskæde til far :7himmel 

 

Helt på eget initiativ :loveshower

"Fordi jeg elsker jer!" :wub

Ååh hvor dejligt! :loveshower Jeg elsker også at få gaver af Lise!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh hvor dejligt! :loveshower Jeg elsker også at få gaver af Lise!

Jaaaah :wub Det er bare sådan helt specielt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pædagogen og jeg har indstillet Clara til tale pædagogen så hun kan tage stilling til hendes sprog. Pædagogen vurderet at hun taler rigtig godt, men hun hakker nogle ord af når hun siger en sætning.

F.eks Hun fortæller pædagogen at Zia og hende har babyer herhjemme (Dukker) og at de har dukkevogne de kører rundt med. Clara siger: Zia sort. Det betyder at Zia har en sort dukkevogn, de leger med. Så hun korter nogle ord væk.

Pædagogen har taget denne sprogscrenning på baggrund af vores store datter som har problemer med sit sprog og har lagt mærke til Claras sprog. Claras sprog er langt bedre end sin storesøster, men når hun korter nogle ord af i sætningen, så får vi en tale pædagog så hun kan vurdere om vi skal igennem det engang til mere... Jeg håber det ikke for som jeg sagde før, taler hun bedre end da hendes søster var i den alder... Jeg er heldigvis glad for at pædagogen har taget hendes sprog op nu, end de gjorde med min store datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pædagogen og jeg har indstillet Clara til tale pædagogen så hun kan tage stilling til hendes sprog. Pædagogen vurderet at hun taler rigtig godt, men hun hakker nogle ord af når hun siger en sætning.

F.eks Hun fortæller pædagogen at Zia og hende har babyer herhjemme (Dukker) og at de har dukkevogne de kører rundt med. Clara siger: Zia sort. Det betyder at Zia har en sort dukkevogn, de leger med. Så hun korter nogle ord væk.

Pædagogen har taget denne sprogscrenning på baggrund af vores store datter som har problemer med sit sprog og har lagt mærke til Claras sprog. Claras sprog er langt bedre end sin storesøster, men når hun korter nogle ord af i sætningen, så får vi en tale pædagog så hun kan vurdere om vi skal igennem det engang til mere... Jeg håber det ikke for som jeg sagde før, taler hun bedre end da hendes søster var i den alder... Jeg er heldigvis glad for at pædagogen har taget hendes sprog op nu, end de gjorde med min store datter.

Det er godt de er opmærksomme og det kan jo være der ikke skal så meget til før det bliver rettet op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas skulle stå op med pigerne fordi de vågnede tidligt og jeg har været oppe ved Liv flere gange i nat. Han står op og det sker et eller andet så Ronja bliver hys/ked og ligger og kalder på mig. Jeg kan så høre at Jonas siger til hende "hun gider dig ikke lige nu og det forstår jeg godt" :o Kæft jeg blev sur! Det har jo intet med at gide og selvom det var skal han på ingen måde sige sådan til hende! Jeg gik ud og hentede hende uden at sige nået som helst og tog hende ind i sengen til mig. Jeg smækkede vist døren lidt hårdt da jeg gik herind, men jeg er tosset. Da hun faldt lidt ned fik vi snakket lidt og jeg sagde at det ikke passede det far sagde og at jeg bare skulle sove lidt fordi jeg har været oppe med Liv i nat. Nu ligger/sidder vi i sengen og hun hygger med tablet og jeg med telefon selvom det får jeg ikke noget dip søvn af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas skulle stå op med pigerne fordi de vågnede tidligt og jeg har været oppe ved Liv flere gange i nat. Han står op og det sker et eller andet så Ronja bliver hys/ked og ligger og kalder på mig. Jeg kan så høre at Jonas siger til hende "hun gider dig ikke lige nu og det forstår jeg godt" :o Kæft jeg blev sur! Det har jo intet med at gide og selvom det var skal han på ingen måde sige sådan til hende! Jeg gik ud og hentede hende uden at sige nået som helst og tog hende ind i sengen til mig. Jeg smækkede vist døren lidt hårdt da jeg gik herind, men jeg er tosset. Da hun faldt lidt ned fik vi snakket lidt og jeg sagde at det ikke passede det far sagde og at jeg bare skulle sove lidt fordi jeg har været oppe med Liv i nat. Nu ligger/sidder vi i sengen og hun hygger med tablet og jeg med telefon selvom det får jeg ikke noget dip søvn af ;)

Ej, det var jeg også blevet tosset over! :blink Og han havde helt sikkert også fået det af vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det var jeg også blevet tosset over! :blink Og han havde helt sikkert også fået det af vide...

Det har han også nu. Skulle bare lige have trøstet Ronja først og have hende uden for hørevidde ;) Hans kommentar var at det mente han ikke gav havde sagt men det gjorde han. Han har også sagt undskyld nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt de er opmærksomme og det kan jo være der ikke skal så meget til før det bliver rettet op :)

Det er også det jeg tænker på... Jeg tager imod næsten alt for at mit barn får det godt at hun kan tale fint... Jeg håber bare ikke at vi skal igennem alt det som vi har været igennem med Zia.... Jeg er rigtig glad for at pædagogen er rigtig opmærksom på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan børn på knap 3 år godt få 3dags feber?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan børn på knap 3 år godt få 3dags feber?

Hvis hun ikke har haft det før kan hun vel godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun ikke har haft det før kan hun vel godt?

Det har hun ikke... men hun klager også over ondt inde i munden :blink

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal tænke og tro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har hun ikke... men hun klager også over ondt inde i munden :blink

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal tænke og tro.

Kan det være det der fod-hånd-mund-syge? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

om 29 dage hører vi til herinde, men hvem tæller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

om 29 dage hører vi til herinde, men hvem tæller

Åh, du må glæde dig så meget til den fødselsdagfejring :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være det der fod-hånd-mund-syge? :unsure

Nej for det har begge piger lige haft...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius skal på besøg hos sin dagplejer på fredag. Det bliver hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har fået sin fødselsdagsgave på forskud... cykel med ringeklokke og cykelstol til dukken.

Hun er SÅ stolt og glad! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har fået sin fødselsdagsgave på forskud... cykel med ringeklokke og cykelstol til dukken.

Hun er SÅ stolt og glad! :)

Fedt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! :yay

Hun er så glad for den! - det er bare fedt at se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det mest korrekte at gøre? Jeg så Marius blive skubbet om kuld i børnehaven af 2 lidt ældre drenge og der var ikke en eneste pædagog i nærheden. Bør man holde sin mund og trøste barnet og sladre til en af pædagogerne, såfremt man ser en? Eller skal man lige sige et par ord til dem i øjeblikket? Åh jeg synes det børnehave noget er så svært. Jeg valgte at sige de ikke må skubbe og at de skulle huske, han er mindre end dem. Og så havde jeg en snak med Marius på vej hjem om hvorfor man ikke må skubbe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det mest korrekte at gøre? Jeg så Marius blive skubbet om kuld i børnehaven af 2 lidt ældre drenge og der var ikke en eneste pædagog i nærheden. Bør man holde sin mund og trøste barnet og sladre til en af pædagogerne, såfremt man ser en? Eller skal man lige sige et par ord til dem i øjeblikket? Åh jeg synes det børnehave noget er så svært. Jeg valgte at sige de ikke må skubbe og at de skulle huske, han er mindre end dem. Og så havde jeg en snak med Marius på vej hjem om hvorfor man ikke må skubbe...

Jeg ville sige det til drengene i situationen, og så finde en voksen og fortælle det til bagefter.

Sagde du ikke farvel til en voksen på vej derfra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.