MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Ja de har omkring en håndfuld skolepiger til at hjælpe og så 2 trænere. Specielt på dette hold med de 3-6 årige. Der er knald på :D

Det var også tidligt at de er alene! Det hold W går på (med forældre) hedder 2-4 og så er det først 4-6 der er uden forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også tidligt at de er alene! Det hold W går på (med forældre) hedder 2-4 og så er det først 4-6 der er uden forældre.

Der er nu mange forskellige hold omkring børnehavealderen, de der famøse 3-5/6 år, hvor børnene er alene med træneren. Men enig med Anita, der er fart over feltet. Min begyndt til dans i starten af ugen og der fik vi besked på at forberede børnene på, at I næste uge måtte vi ikke være der når de danser, medmindre det slet ikke går uden os. Erfaringen siger at børnene er mere klar og med når forældrene ikke sidder og kigger med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min store pige 3 år :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min store pige 3 år :kuller

Tillykke :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min store pige 3 år :kuller

Stort tillykke med hende! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min store pige 3 år :kuller

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GdpHRVA.jpg

Simon og jeg har en fest mens Mads og Tobias sover....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen... Hele familien kommer til fødselsdag i dag. Hun har glædet sig i flere måneder til sin 3 års fødselsdag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara klarede sin første gymnastik rigtig godt i går... En dreng fra hendes BH, var der også og hans mor er instruktør på det hold:-) Samt mandens vens kone var der sammen med datteren, så det var pudsigt det hele, så vi tog hjem til dem mens Zia var til dans, hvor Clara og J legede sammen. Mens far hentede Zia, legede de stadig sammen... Det var så hyggeligt at se. J er 5 år gammel og Clara er 3 år. Clara fik en dejlig oplevelse at vi har snakket om det, meget. Clara var dog genert fra starten af og hang på mig, men lystnede hun op, hen af vejen, men vil stadig have mor/far tæt på sig... Dejlig oplevelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal ens datter have lov til selv at bestemme?

Jeg har en spritny MOLO flyverdragt i orange liggende i skabet, som jeg satser på Erica kan passe denne vinter (den var tiltænkt sidste vinter, men der var den for stor). Jeg vil nok kunne sælge den for det samme som jeg har givet, da den er købt på tilbud og som sagt aldrig brugt.

Problemet er, at Erica har proklameret at hun ikke vil have en orange flyverdragt :prik Og da vi cykler i bh hver dag (og hun dermed skal have den på hjemmefra) forudser jeg en kamp mange morgener <_< Som gravid er jeg ret sikker på det ikke er hvad jeg ønsker vores tid skal gå med.

Spørgsmålet er så om jeg skal købe en ny og hvis jeg skal - skal hun så vide at hun fik lov at bestemme, eller skal det være fordi 'den ikke passede hende' (som den reelt godt kan ske ikke at gøre, da hun ikke har prøvet den siden sidste år).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal ens datter have lov til selv at bestemme?

Jeg har en spritny MOLO flyverdragt i orange liggende i skabet, som jeg satser på Erica kan passe denne vinter (den var tiltænkt sidste vinter, men der var den for stor). Jeg vil nok kunne sælge den for det samme som jeg har givet, da den er købt på tilbud og som sagt aldrig brugt.

Problemet er, at Erica har proklameret at hun ikke vil have en orange flyverdragt :prik Og da vi cykler i bh hver dag (og hun dermed skal have den på hjemmefra) forudser jeg en kamp mange morgener <_< Som gravid er jeg ret sikker på det ikke er hvad jeg ønsker vores tid skal gå med.

Spørgsmålet er så om jeg skal købe en ny og hvis jeg skal - skal hun så vide at hun fik lov at bestemme, eller skal det være fordi 'den ikke passede hende' (som den reelt godt kan ske ikke at gøre, da hun ikke har prøvet den siden sidste år).

I min verden er det ikke barnet der tager den beslutning :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden er det ikke barnet der tager den beslutning :-)

Heller ikke her. Der er det tøj mor (eller andre har købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal ens datter have lov til selv at bestemme?

Jeg har en spritny MOLO flyverdragt i orange liggende i skabet, som jeg satser på Erica kan passe denne vinter (den var tiltænkt sidste vinter, men der var den for stor). Jeg vil nok kunne sælge den for det samme som jeg har givet, da den er købt på tilbud og som sagt aldrig brugt.

Problemet er, at Erica har proklameret at hun ikke vil have en orange flyverdragt :prik Og da vi cykler i bh hver dag (og hun dermed skal have den på hjemmefra) forudser jeg en kamp mange morgener <_< Som gravid er jeg ret sikker på det ikke er hvad jeg ønsker vores tid skal gå med.

Spørgsmålet er så om jeg skal købe en ny og hvis jeg skal - skal hun så vide at hun fik lov at bestemme, eller skal det være fordi 'den ikke passede hende' (som den reelt godt kan ske ikke at gøre, da hun ikke har prøvet den siden sidste år).

Åh, jeg er faktisk begyndt at inddrage Silke Elia en del. Men både jeg selv og hendes far har altid været ret 'kræsne' eller hvad man nu skal sige. Og jeg vil altså hellere have hende med ind over end at give hende noget tøj, som hun nægter at have på.

Når det er sagt, så er Silke Elia generelt ikke fan af overtøj og skal ofte have det liggende fremme i flere dage, før jeg får hende til at prøve det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden er det ikke barnet der tager den beslutning :-)

 

 

Heller ikke her. Der er det tøj mor (eller andre har købt.

 

Tak for svar :) Jeg havde helt sikker også svaret sådan for et års tid siden. ;)

Min tanke går lige så meget på, at man skal vælge sine kampe, og dette er egentlig ikke en kamp, jeg gider tage. Der kan næppe komme noget godt ud af det, når den voksne ikke går helhjertet ind i det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er faktisk begyndt at inddrage Silke Elia en del. Men både jeg selv og hendes far har altid været ret 'kræsne' eller hvad man nu skal sige. Og jeg vil altså hellere have hende med ind over end at give hende noget tøj, som hun nægter at have på.

Når det er sagt, så er Silke Elia generelt ikke fan af overtøj og skal ofte have det liggende fremme i flere dage, før jeg får hende til at prøve det.

 

Erica har også selv stor interesse for det tøj hun har på. Hun vælger ofte selv det tøj hun har på om dagen og hun vælger altid nattøj selv. Derfor er jeg heller ikke fan af at tvinge hende i en flyverdragt som hun ikke kan lide - vi andre går jo heller ikke i tøj vi synes er grimt.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK: Jeg ville lige give det en chance og lade hende vænne sig til den. Evt. tale derhjemme om hvor fin den er osv.

Det kan jo sagtens være, at hun har skiftet mening, når det bliver vinter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK: Jeg ville lige give det en chance og lade hende vænne sig til den. Evt. tale derhjemme om hvor fin den er osv.

Det kan jo sagtens være, at hun har skiftet mening, når det bliver vinter :)

 

Men er det så bare ikke mere synligt at hun vinder den kamp? :unsure Jeg tænker ikke at hun skal lære, at hun kan få sin vilje ved at være stædig?

 

Så hellere sælge den og købe en hun bedre kan lide og så opdager hun ikke at der overhovedet har været en "kamp"?

 

Vi har snakket om at orange er en sej farve - hun tager IKKE imod <_< Hun er total prinsesse-pige, så tror ikke den kan vindes. Altså, selvfølgelig kan jeg tvinge den i hende - det har jeg bare ikke lyst til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica har også selv stor interesse for det tøj hun har på. Hun vælger ofte selv det tøj hun har på om dagen og hun vælger altid nattøj selv. Derfor er jeg heller ikke fan af at tvinge hende i en flyverdragt som hun ikke kan lide - vi andre går jo heller ikke i tøj vi synes er grimt.. :/

Nemlig. Jeg havde købt en fin (synes jeg) kjole fra Norlie, som jo er postordre, men hun sagde med det samme at den var grim 'adder' og hun nægtede at prøve den. Så jeg har altså sent den retur.

Hun er så gammel nu, at hun godt ved, hvad hun kan lide, og altså.. Orange er jo ikke ligefrem den mest neutrale farve ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK (undskyld jeg blander mig herinde):

Jeg har det sådan: en voksen (mig som regel) bestemmer mængden/tykkelsen af tøj - uden diskussion. Man for ikke T-shirt på i sne!

Men barnet kan sagtens være med til at bestemme 'looket'. Til en vis grænse selvfølgelig. Man kan jo ikke købe ny flyverdragt hver måned. Men jeg synes faktisk godt at jeg vil støtte op om at mine børn har deres egen smag og at den er reel og helt ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig. Jeg havde købt en fin (synes jeg) kjole fra Norlie, som jo er postordre, men hun sagde med det samme at den var grim 'adder' og hun nægtede at prøve den. Så jeg har altså sent den retur.

Hun er så gammel nu, at hun godt ved, hvad hun kan lide, og altså.. Orange er jo ikke ligefrem den mest neutrale farve ;)

 

Og det er ligepræcis derfor jeg er villig til at sælge den igen :D :D Jeg købte den mest fordi det var et rigtig godt tilbud, og for 1½ år siden, da jeg købte den, var Erica jo pænt ligeglad = nem beslutning.

Jeg kan mærke jeg har taget beslutningen. Den bliver solgt og så skal min datter have en flyverdragt hun er glad for :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK (undskyld jeg blander mig herinde):

Jeg har det sådan: en voksen (mig som regel) bestemmer mængden/tykkelsen af tøj - uden diskussion. Man for ikke T-shirt på i sne!

Men barnet kan sagtens være med til at bestemme 'looket'. Til en vis grænse selvfølgelig. Man kan jo ikke købe ny flyverdragt hver måned. Men jeg synes faktisk godt at jeg vil støtte op om at mine børn har deres egen smag og at den er reel og helt ok.

 

Du skal være velkommen til at blande dig :D

 

Jeg siger også ofte til Erica at hun skal vælge lange bukser eller ærmer, eller at i dag må hun gerne vælge korte ærmer. Men hun vælger stort set altid sammensætningen - og hun elsker det. Jeg tænker også at den moderne opdragelses-tankegang er, at man skal behandle sine børn som ligeværdige. Derfor skal de også have medbestemmelse på deres tøj/overtøj. Som jeg skrev til LouiseVibe, så har jeg vist besluttet mig for at sælge den... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er ligepræcis derfor jeg er villig til at sælge den igen :D :D Jeg købte den mest fordi det var et rigtig godt tilbud, og for 1½ år siden, da jeg købte den, var Erica jo pænt ligeglad = nem beslutning.

Jeg kan mærke jeg har taget beslutningen. Den bliver solgt og så skal min datter have en flyverdragt hun er glad for :wub

Jeg er sikker på, du bliver glad for det valg. Og måske også hendes pædagoger ;) Har i hvert fald stået med børn der en hel vinter nægtede at tage deres overtøj på, suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal være velkommen til at blande dig :D

 

Jeg siger også ofte til Erica at hun skal vælge lange bukser eller ærmer, eller at i dag må hun gerne vælge korte ærmer. Men hun vælger stort set altid sammensætningen - og hun elsker det. Jeg tænker også at den moderne opdragelses-tankegang er, at man skal behandle sine børn som ligeværdige. Derfor skal de også have medbestemmelse på deres tøj/overtøj. Som jeg skrev til LouiseVibe, så har jeg vist besluttet mig for at sælge den... :)

Jeg tror også bare at jeg ønsker at W er W og ikke en version af sig selv som jeg har tvunget ham til at være. Man påvirker jo GIGA meget uanset, men jeg vil ikke have at han skal føle at han er forkert, fordi han synes om noget/ikke synes om noget hvor jeg har det omvendt. Ligesom med mad, hvor jeg siger "det er en blomme, den kan jeg godt lide, hvad synes du?" I stedet for "det er en blomme, den smager godt".

Jeg tror i bliver rigtig glade for den beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det så bare ikke mere synligt at hun vinder den kamp? :unsure Jeg tænker ikke at hun skal lære, at hun kan få sin vilje ved at være stædig?

Så hellere sælge den og købe en hun bedre kan lide og så opdager hun ikke at der overhovedet har været en "kamp"?

Vi har snakket om at orange er en sej farve - hun tager IKKE imod <_< Hun er total prinsesse-pige, så tror ikke den kan vindes. Altså, selvfølgelig kan jeg tvinge den i hende - det har jeg bare ikke lyst til :(

Hmm det synes jeg ikke :) Men nu ved jeg jo ikke, om I lige har præsenteret den for hende, eller om I har snakket om den i lang tid.

Du kender jo din datter bedst :) Vi købte et par sandaler til Theo, som han ikke ville have på i starten. Sikkert fordi de var anderledes end, hvad han var vant til. Men han endte nu alligevel med at bruge dem her i sommer ;) Så det var bare det jeg mente med at give den en chance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det synes jeg ikke :) Men nu ved jeg jo ikke, om I lige har præsenteret den for hende, eller om I har snakket om den i lang tid.

Du kender jo din datter bedst :) Vi købte et par sandaler til Theo, som han ikke ville have på i starten. Sikkert fordi de var anderledes end, hvad han var vant til. Men han endte nu alligevel med at bruge dem her i sommer ;) Så det var bare det jeg mente med at give den en chance.

 

Havde jeg troet på det var et spørgsmål om tilvænning, så havde jeg helt sikkert også givet det en chance - og havde haft overskuddet til at tage kampen/udfordringen. Jeg tror måske dette også har noget at gøre med, at jeg godt kan forstå hun ikke vil i en orange flyverdragt...  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.